![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, in Tienen was het slachtoffer bewusteloos, in Antwerpen was het slachtoffer DOOD.
verder zijn de daders natuurlijk niet te vergelijken: de enen zijn blank den anderen bruin nietwaar? Of mag ik het zo niet zien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dagelijks gedrags- en andere problemen door dat soort volk op ons openbaar vervoer: men had ze alle zes, alle verhoudingen in acht genomen, een serieuze straf moeten geven! Staan kijken hoe je makkers iemand aan het doodslaan/stampen zijn en dan als lafaards weglopen... niets aan de hand dus. En de 16 jarige zal een taakstraf krijgen waar hij zijn voeten aan zal vegen, en klaar is kees... Een "busaccident" noemen ze dat: het had eens omgekeerd moeten zijn en zo dat een allochtoon er het leven bij liet! Hadden we op zijn minst een verdraagzaamheidsmars en een concert aan ons been! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar ik fundamenteel niet oneens ben is dat een 16 jarige (vaak) idd niet meer dan een taakstraf zal krijgen. Dat is spijtig. En je hebt wel een paar leuke argumenten uit het ongrijmde, maar daar heb je wrslk nog nooit van gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt je natuurlijk allemaal niets. Voor jou telt blijkbaar enkel het resultaat. Gelukkig berust onze rechtspraak op objectieve criteria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN Een mogelijke test om de relevantie van de informatie na te gaan, bestaat er in de betreffende eigenschappen te vervangen door 'tegenhangers', of nog door kenmerken die verband houden met autochtonen. Meer in het algemeen zou men volgende twee zaken tegen elkaar kunnen afwegen: de schade voor het bericht wanneer de informatie niet gegeven wordt, en de schade voor de betrokkenen wanneer de informatie wel wordt vermeld. http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=136 Als het over allochtonen gaat moet er blijkbaar afgewogen worden. Geldt dat voor autochtonen ook? Twee maten en twee gewichten, me dunkt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u het zo nodig over loze insinuaties wilt hebben, begin daar dan eens mee, ipv constant uw selectieve plaat af te rammelen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 1 juni 2007 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het enige wat ik doe is erop wijzen dat in bepaalde gevallen blijkbaar alles in de diepste stilte, en met inachtneming van een persstop, moet worden afgewerkt. Dat er een bepaalde moddercampagne op gang is gezet tegen de persoon van Demoor, mag blijken uit het weinig bekende feit dat de extreem-rechtse profilering van demoor dus nergens kon worden bewezen door het onderzoek. Waar haalde Humo dit dan vandaan? Zou Eric Feremans vanuit Menen een anonieme telefoon hebben gepleegd naar de Humo-redactie, alvorens op dit forum het lulverhaaltje als feiten voor te stellen? De enige getuigen die ik heb weten beweren dat het Demoor was die de agressie uitlokte, waren twee allochtonen die op die bus zaten. Deze getuigenis kwam er pas daags na eerdere berichten over andere getuigen die het tegendeel beweerden. Ik ben niet achterlijk, en nog niet oud en seniel genoeg om de chronologische volgorde van zaken die amper een jaar voorbij zijn, al te vergeten of door elkaar te halen. Feremans en andere fruitvliegen konden pas met de agressieve demoor op de proppen komen, nadat de daders opgepakt waren en zelf een verklaring hadden afgelegd. Tot dan heette het nog dat getuigen de allochtonen als de uitlokkers aanwezen. Pas later kwam een jong allochtoon koppel op de proppen dat de versie van de daders bijtrad. Dit heet dan volgens Edina elementaire kennis van de psychologie. Voor mijn part steekt men die elementaire kennis op een plaats waar de zon niet schijnt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat laatste zinnetje is zo insinuerend, het straalt zoveel hoop en verlangen uit, ik wed dat je er bijna op klaarkomt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dit geval moeten we de term poco wel degelijk vervangen door meer dan poco loco, maar Praha heeft dus gelijk, hoe poco dat ook moge zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN Een mogelijke test om de relevantie van de informatie na te gaan, bestaat er in de betreffende eigenschappen te vervangen door 'tegenhangers', of nog door kenmerken die verband houden met autochtonen. Meer in het algemeen zou men volgende twee zaken tegen elkaar kunnen afwegen: de schade voor het bericht wanneer de informatie niet gegeven wordt, en de schade voor de betrokkenen wanneer de informatie wel wordt vermeld. http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=136
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zal ook wel toevallig zijn dat je het titeltje dat boven het stukje dat je quote "vergat". Dat luidde namelijk "1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De mist rond deze uiteenlopende getuigenissen en het fake Humo-artikel is volgens mij geen toeval. Als er geen allochtonen als slachtoffer bij betrokken zijn, moet het allemaal in de diepste stilte worden afgewerkt, maar toch niet vooraleer het slachtoffer eerst verdacht werd gemaakt. Bij deze...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men steeds de afkomst moest vermelden was het gedaan met al die dure studies over de jeugdcrminalteit en wie daar meest vertegenwoordigt is. Dan konden de mensen zelf een oordeel vellen . Laatst gewijzigd door daiwa : 1 juni 2007 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Inlijsten.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat tijdschrift nog serieus neemt, staat toch ook al een pak achter. :/ Desalniettemin zijn verontschuldigingen van Humo op zijn of haar plaats. Maar dat staat los van het feit dat de Moor niet is vermoord, maar gedood. (Verschil.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist er geen knijt van en ben het vandaag via een kennis te weten gekomen. Maar ik vraag nu. Wist jij daar iets van. Stond daar iets van in een krant? |
|
![]() |
![]() |