Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 10:51   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Voorwaar een nieuwe rechtsgeleerde is opgestaan.

U weet maar al te goed dat dit niet kan, en dit een flutuitvlucht is.

Zalang u geen zinnig antwoord kunt geven blijft de partij waarop u stemt niet in staat zijn top-prioriteit waar te maken, en blijft vlaanderen opgescheept met een hoop postjespakkers, zakkenvullers, broekverslijters, poenschappers op de kosten van de vlaming die beter verdient. Ondertussen verzieken ze ons volk tot een hoop bange wezels, malcontenten, onverdraagzamen... ondermijnen ze het gezag van bestuur en gerecht. Benieuwd welk antigif ze daartegen hebben mochten ze ooit aan de macht komen.

Ben je nu genoeg uitgedaagd op er eens over na te denken, en een zinnig antwoord te geven ? Vraag het eens op de Partij, en vraag meteen waaom ze het niet officieel op hun webstek zetten ? Benieuwd wat men daar zal zeggen, en hoe lang het zal duren.
1. We hebben een verkozen regering
2. we hebben een verkozen parlement
3. we hebben een afgebakend grondgebied

Ik zeg U er zijn landen met minder begonnen hoor....

Citaat:
Op kosten van de Vlaming die beter verdient
Bepaalt U wat de Vlaming verdient of is het de Vlaming die uit vrije wil in het geheim van het kieshokje bepaalt wat hij verdient ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:52   #62
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Omdat we tot op heden nog niet gesplitst zijn...
Om een regering te vormen met de Waalse kant en om het land niet gegijzeld te houden...
Trouwens ik ben er zo zeker niet van dat iedere vlaming belgie wil gesplitst zien...
Elke flamingant mss wel maar niet elke Vlaming is flamingant.
Ik zeg ook niet dat het niet mag maar BHV is in mijn ogen niet het belangrijkste op de agenda der zijn belangrijkere zaken..

IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 8 juni 2007, 10:53   #63
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Waarom ?? Om het land bijeen te houden ? Waarom moeten de Vlamingen dan steeds toegevingen doen ?
In welke goddelijke of ander verdrag staat dat ?

Waarom mogen de Vlamingen niet zeggen tegen de Walen met hun meerderheid in het kamer : BHV is gesplits. PUNT. Dat zou toch gewoon democratie zijn ? Waarom mag dat niet ?
Omdat wetten dat tegenhouden, en doordrijven tot de chaos voert.
Omdat confrontatie ons geen stap dichter bij een vreedzame oplossing brengt.

Mensen die een oplossing zoeken beginnen niet met de tegenpartij uit te schelden, ook al heb je gelijk.

Waaom stellen jullie de hamvraag niet aan jullie partij, hoe ze de oplossing uiteindelijk denken te bereiken met het huidige taalgebruik ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:55   #64
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Omdat wetten dat tegenhouden, en doordrijven tot de chaos voert.
Omdat confrontatie ons geen stap dichter bij een vreedzame oplossing brengt.

Mensen die een oplossing zoeken beginnen niet met de tegenpartij uit te schelden, ook al heb je gelijk.

Waaom stellen jullie de hamvraag niet aan jullie partij, hoe ze de oplossing uiteindelijk denken te bereiken met het huidige taalgebruik ?
Gewoon onderhandelen van Vlaamse regering tot Waalse regering. En zeggen : wij zijn de meerderheid en wij beslissen. U hebt zich er maar bij neer te leggen.
Democratie he.

Oud 8 juni 2007, 10:58   #65
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

En dan...

Heeft u al in de toekomst gekeken...
Belgie doet het goed. Ik heb niet te klagen.
Maar wat als Vlaanderen onafhankelijk is... Gaat het dan nog goed blijven gaan. Ik weet niet dat jij het weet maar onze Bevolking zakt binnen dit en 20 jaar.. (Statistieken)...
Gaan we dan zoveel beter af zijn gesplitst ? economisch
Want face facts de enige partij die er echt wil voor gaan is : Vlaams Belang... Wat gaat Europa zeggen als een extreem rechtse partij ons land bestuurt... Wat gaan andere ondernemingen denken , gaan ze nog wel investeren in een extreem-rechts land ?
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:59   #66
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
En dan...

Heeft u al in de toekomst gekeken...
Belgie doet het goed. Ik heb niet te klagen.
Maar wat als Vlaanderen onafhankelijk is... Gaat het dan nog goed blijven gaan. Ik weet niet dat jij het weet maar onze Bevolking zakt binnen dit en 20 jaar.. (Statistieken)...
Gaan we dan zoveel beter af zijn gesplitst ? economisch
Want face facts de enige partij die er echt wil voor gaan is : Vlaams Belang... Wat gaat Europa zeggen als een extreem rechtse partij ons land bestuurt... Wat gaan andere ondernemingen denken , gaan ze nog wel investeren in een extreem-rechts land ?
Ik heb in het verleden gekeken en in de toekomst. Lees maar:
en dan tel ik de jaren dat mijn ouders betaalde nog niet mee he....

Daarom NU splitsen voor het VB het land kan besturen he......

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 juni 2007 om 11:00.
Oud 8 juni 2007, 11:00   #67
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
In zijn brief naar de Vrt beriep van Hecke zich niet op het cijfer van de vorige federale verkiezingen om het "gewicht" van zijn partij aan te geven, maar op zijn hoogste score.

De pot en de ketel dus.

Simpele ziel toch.

Een verkiezingsoverwinning meet je aan het resultaat in de voorgaande verkiezing die hetzelfde was(of over hetzelfde ging)

Het gewicht van een partij baseer je op basis van wat hun huidige situatie is, de grootste van Belgie dus.
Scalle2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:02   #68
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bepaalt U wat de Vlaming verdient of is het de Vlaming die uit vrije wil in het geheim van het kieshokje bepaalt wat hij verdient ?
Alweer een flutuitvlucht , omdat je geen antwoord weet.
We leven nu, 2007
Noem nu eens een recent voorbeeld van een staat die vreedzaam ontstaan is ZONDER wederzijdse toestemming van de andere partij(en).

En zeg dan eens hoe je die toestemming denkt te behalen met de houding die het VB nu aanneemt tegenover de andere federale partners.

Als ge t'niet weet, moogt ge dat ook gewoon zeggen hoor, ik geef toch niet af voor ik een onderbouwd antwoord heb met verwijzing naar internationale wetgeving.

Neen, ik bepaal niet wat de vlaming verdient, maar als u er zelf het stemhokje bijhaalt, is het wel duidelijk dat de meerderheid nog steeds meebetaald voor de sujetten met de kwaliteiten die ik opsomde. En dat die zelfde sujetten het vertikken iets te doen, tot hun ideaal verwezenlijkt kan worden.

Erg dat we dan zo dikwijls de vraag moeten stellen HOE ZULLEN ZE HUN STREEFDOEL BEREIKEN. En of hun huidige aktie wel bijdraagt om dat doel te bereiken.
Oud 8 juni 2007, 11:05   #69
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gewoon onderhandelen van Vlaamse regering tot Waalse regering. En zeggen : wij zijn de meerderheid en wij beslissen. U hebt zich er maar bij neer te leggen.
Democratie he.
En de constante verwijten en scheldpartijen naar "de walen" scheppen daartoe het juiste klimaat ? Of zijn het het afnemen van de uikeringen aan van de mensen die de goede sfeer moeten scheppen ?
Oud 8 juni 2007, 11:07   #70
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scalle2 Bekijk bericht
Simpele ziel toch.

Een verkiezingsoverwinning meet je aan het resultaat in de voorgaande verkiezing die hetzelfde was(of over hetzelfde ging)

Het gewicht van een partij baseer je op basis van wat hun huidige situatie is, de grootste van Belgie dus.
Je ziet toch zelf dat je er een flater in je redenering zit
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:58   #71
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ok dan, maar dan moet de VRT zich ook onthouden van het gebruiken van de cijfers van de Vlaamse verkiezingen om de resultaten van deze verkiezingen te vergelijken.

Want bij de laatste peilingen, waarbij het Vlaams Belang 20-21% werd toegeschreven, stond in alle teksten van de VRT, geschreven en gesproken, automatisch bij dat het een verlies was vergeleken met de Vlaamse verkiezingen van 2004. Vergelijking die door de VRT enkel bij de resultaten van het Vlaams Belang gemaakt werd.

Wedden dat ze op 10 juni bij de uitslagen ook weer hetzelfde gaan doen?
De vergelijking mag gemaakt worden, dezelfde kieskringen en bovendien een paar jaar later (mét meer verzuring, onverdraagzaamheid en haat in onze samenleving). Indien hun systematische haatcampagnes (bekijk maar eens het internetverkeer!) succes oogsten moet het weeral kassa zijn...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:04   #72
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kunt u zo'n onzin uitkramen, een kinderhand is toch vlug gevuld. Niet meer dan een veredelde provincieraad, maar met vetbetaalde beroepsprofiteurs. De regio's in Italië en Spanje hebben meer autonomie dan Vlaanderen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:12   #73
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scalle2 Bekijk bericht
Simpele ziel toch.

ja simpel hé

voor de federale verkiezingen neem je de uitslag van de regionale verkiezingen, als die beter zouden uitkomen dan de laatste gemeenteraadsverkiezingen, toch als je gewicht als partij wl benadrukken, maar eens je zendtijd bekomen val je terug op op de resultaten van de vorige gelijkaardige verkiezingen, om alnog winst aan te duiden, of missschien wel op de laatste gemeenteraadsverkiezingen als die nog lager zouden liggen. Mogelijks zelfs op een aantal verkiezingen terug, om het zo geroemde historiche resultaat als een tijdelijke uitzonderlijke winst te zien, en het status quo of winst met een aantal verkiezingen geleden aan te tonen.

Ja veel simpler dan op alle vlak de vorige federale verkiezingen als maat te nemen, dat spreekt toch voor zichzelf.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be