![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom, idd , doet men dat niet?
![]()
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Voor velen is België een ver van mijn bed show. Of staan ze er onverschillig tegenover. Dus waarom geen referendum?
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ja voor velen is België een ver van mijn bed show. En voor velen is Vlaanderen een ver van mijn bed show. Want de separatistische partij bij uitstek, het VB, heeft nauwelijks gewonnen. De CD&V-NVA is als centrumpartij naar de kiezer gegaan en LDD heeft stemmen gehaald van malkontenten en mensen die een zekere bewondering hadden voor de Dedecker. Mensen hebben vooral gestemd tegen paars maar niet voor het separatisme.
Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2007 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Het is gewoon een analyse die waard is wat ze waard is. Het lijkt me toch duidelijk dat paars is afgestraft (ten onrechte volgens mij). Paars was niet volmaakt en geen 8/10 waard maar toch wel een 6/10. Na 8 jaar willen de mensen wat anders. Volkomen begrijpelijk. Bij het VB zitten ook foertstemmers, maar dat is een kleine minderheid. Bij LDD zullen er procentueel meer foertstemmers zijn zoals indertijd bij Van Rossem. Men zou van slechte wil moeten zijn om dit niet te erkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Partijlid
|
![]() Voor velen is politiek gewoon een ver van mijn bed show.
Ik hoor gisteren mijn pa nog zeggen "en paars, welke partij is da nu weer hé, voor wa staat dat" op de toon van "waar blijven ze het halen die politiekers". Ik heb het antwoord maar aan m'n ma overgelaten. We praten hier toch ni over de polletiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-2.1% op de kamer en -1.5% op de senaat. En dat is een slecht voorteken. Maar u hebt gelijk in die zin, dat wanneer een partij eens een slechte uitslag behaalt, dat een partij daarom mogelijkerwijze nog niet echt op zijn retour is. Ze kan zich ook nog herpakken. Maar naar mijn mening is het VB wel degelijk op zijn retour. Nu troost u: de volgende regering kan een kapitale blunder maken en dan zit u weer in de lift. Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2007 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() effe ontopic,
Kan iemand mij vertellen wa het verschil is tussen die leeuwen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() In principe ben ik geen tegenstander van een referendum, op voorwaarde dat er én een degelijke voorlichting aan voorafgaat en de vraag niet simplistisch gesteld wordt. Ik bedoel daarmee : als de vraag luidt "Vind u dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden?" zal de uitslag zeer teleurstellend zijn voor de separatisten. Wordt de vraag iets genuanceerder gesteld, zonder er echter een pagina uitleg bij te leveren, zal de uitslag heel wat positiever zijn. Dus een genuanceerd ja wat mij betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burgemeester
|
![]() Waarom doodstaren op mythes en symbolen een vlaamse leeuw heeft nooit bestaan? of kan iemand hier het tegendeel bewijzen. De vuilbak in met ons zielig leeuwke; Ik moet nog de eerste leeuw tegen komen die vlaams spreekt en zeker een geimporteerde afrikaanse leeuw? tenzij die bekeerd is door een vlaams paterke. Zo ook de mythe van de echte vlaming. Msschn eens de oude stamhoofden opgraven zoals ambiorix en kijken wie zijn dna ermee overeenkomt, zoniet maar het land uitzetten. Een vlaming bestaat niet, net zo min als de mythe eigen volk eerst. Voor de politiek telt maar een mythe en dat is eigen zak eerst en de rijken rijker.
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 12 juni 2007 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 13 juni 2007 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juni 2007 om 06:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw laatste zin is eigenlijk best wel onzin, als je weet dat het in Antwerpen slechts gaat om tweehonderd stemmen en dat men in de rest van Vlaanderen, met uitzondering van BHV, er flink op vooruit gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |