![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat is zeker het zieligste argument dat ik al gehoord heb om te proberen te verdoezelen dat jullie verloren hebben: in stemmen zeer duidelijk tegenover 2004 (min 5 %), in zetels zelfs tegenover 2003. Als je als enige argument de partijfinanciering overhoudt, dat belastingsgeld dat jullie tegen jullie vermeende principes in als een bedelaar aanvaarden, dan is het toch echt wel ver gekomen...
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 juni 2007 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je met vermeende principes. Wil je zeggen dat VB de wet moet overtreden? Lees de wet van partijfinanciering eens, zodat je weet waarom dit nu zo is (vroeger waren er geen dotaties) |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91168&page=9
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, met die hoofddoekenkwestie in Antwerpen, is het nog maar de vraag of een behoorlijk aantal autochtonen, die vroeger op de SPa stemden, dit nu ook gedaan hebben. Het zit er dik in dat ze afgehaakt hebben en op een andere partij gestemd hebben. Laatst gewijzigd door system : 13 juni 2007 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Blackwidow : 13 juni 2007 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niemand weet waar ze de volgende keer op zullen stemmen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 juni 2007 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juni 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Schepen
|
![]() ah thanks, wist ik niet (die 80% is overigens juist, had ik ook zo onthouden)
Ik ben benieuwd voor 2009 (& er zijn natuurlijk altijd vlottende kiezers) |
![]() |
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() Neen, ik zeg niet dat er 2% weggeslopen is, natuurlijk niet. Ik brainstorm wat en ik denk dat dit ook 1 van de redenen is van de 2%-daling (alsook concurrentie op rechts)
Laatst gewijzigd door Blackwidow : 13 juni 2007 om 21:37. |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Vlottende kiezer lijkt me wel een mogelijke verklaring. Maar toch vind ik het eigenaardig voor het bastion van het VB, kanton Antwerpen. Maar het kan.
|
![]() |
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Tja, geld voor alle partijen hé. Kijk naar Oost-Vlaanderen. Dat was een VLD-bastion, serieus verkleint. (en Spa aan de kust)
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De VLD verliest in de kieskring Oost-Vlaanderen (nochtans een blauw bastion): conclusie: de VLD is definitief verloren. De SPA verliest in het kanton Oostende (Johan Vande Lanotte): conclusie: de SPA is definitief verloren. Uw redenering is heel simplistisch. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het VB persoonlijk ten opzichte van 2003 NIET.
Het VB ten opzichte van 2004 (vlaamse verkiezingen wel) Uiteindelijk wint het VB grandioos , vlaanderen kleurt rechts! Het Vb is geen machtspartij maar bestaat er uit de regeringen naar vlaams belang programma te sturen.Opdracht geslaagd! Vlaanderen kleurt rechts. Het cordon werpt zijn vruchten af, de sossen kunnen en willen niet , waarbij we bij de liberalen belanden ,deze staan sterker dan ooit in hun schoenen ,een regering kan zonder hun niet meer gevormd worden.Noem het maar een boemerang effect van het cordon ,open VLD is de eerste dit te misbruiken. De cd&v/nva bevindt zich op vlaams belangs gebied en wint zo de verkiezingen ,nu een knieval doen voor de walen betekend een forse slag aan het kartel + de vlaamse kiezer. Conclusie ; het vlaams belang staat sterker dan ooit! |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met alle respect, maar ik moet uw ranzige opmerking toch een beetje bijschaven. Ik had het over het vraag waarom de SP.a in de grote steden standhield. Ik had het helemaal niét over het VB. Maar ik begrijp dat de smadelijke nederlaag van links u een beetje in de war heeft gebracht.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 juni 2007 om 08:11. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je radikaal democratisch bent zoals het VB is dit trouwens de enige uitleg. Hetzelfde voor de VLD en SPa...dikke zever van "wij hebben de mensen niet begrepen"...mijn kl*ten...er zijn gewoon minder mensen die meegaan in het discours van deze partijen...punt.
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan 't (gemeenschaps!)geld denken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat we te weten willen komen hoeveel de walen en vlaamse sossen ons zullen afpakken voor de raad van state?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 juni 2007 om 11:01. |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |