Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 07:40   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
om het even wie > CG
Zij moet het dus worden.
Oud 14 juni 2007, 11:08   #62
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het begint door te dringen tot de SP.a dat je om oppositie te voeren, inhoudelijk sterk moet staan. Oeps ...
SP.a dicteerde vanuit wereldvreemde salons hoe alles moest verlopen volgens hun engdenkende snobwereldje. Nu wordt SP.a geconfronteerd met de realiteit en komt tot de vaststelling er niks van te snappen.
De enige SP.a-er die weet waar hij mee bezig is, is Frank Van den Broucke. Vande Lanotte en Janssens komen nooit verder dan wat spins die de schijn moeten hoog houden. Al het overige SP.a-personeel is politiek niks waard.
Van den Bossche als fractieleidster ware een zegen voor een meerderheid, want wees eerlijk: Zou ze verder komen dan een vrouwelijke minister erop te wijzen dat een hemdje en rokje niet bij elkaar passen?
Het is eenvoudigweg schandalig dat 'topfiguren' �* la Freya Van den Bossche, Bruno Tobback, Peter Van Velthoven etc. hun onbekwaamheid konden stempelen op het beleid van dit land.
Het is keihard ontwaken voor SPa.
Ze zijn met nu 16% gereduceerd tot hun kiespubliek:
-allochtonen
-uitkeringsleger
-Yups vanuit hun loften

Is nog maar de vraag of deze laatsten wel willen gezien worden met losers ?

Terug de kleine werkman/vrouw voor zich winnen zal niet makkelijk , zo niet onmogelijk zijn.
De partij is volkomen losgekomen van hun natuurlijke achterban.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 juni 2007 om 11:09.
boerenverstand is offline  
Oud 14 juni 2007, 12:50   #63
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als gij uw paperassen niet proper opruimt, of bijhoud en er vind iemand die, ja, ...

Wie is er dan verantwoordelijk, ... En zo iemand wordt Vice Premier, ... ? ? ?

het is simpelweg niet proper hoe omgegaan is met iemand die zich kwetsbaar opstelt.
the_dude is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:05   #64
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het begint door te dringen tot de SP.a dat je om oppositie te voeren, inhoudelijk sterk moet staan. Oeps ...
SP.a dicteerde vanuit wereldvreemde salons hoe alles moest verlopen volgens hun engdenkende snobwereldje. Nu wordt SP.a geconfronteerd met de realiteit en komt tot de vaststelling er niks van te snappen.
De enige SP.a-er die weet waar hij mee bezig is, is Frank Van den Broucke. Vande Lanotte en Janssens komen nooit verder dan wat spins die de schijn moeten hoog houden. Al het overige SP.a-personeel is politiek niks waard.
Van den Bossche als fractieleidster ware een zegen voor een meerderheid, want wees eerlijk: Zou ze verder komen dan een vrouwelijke minister erop te wijzen dat een hemdje en rokje niet bij elkaar passen?
Het is eenvoudigweg schandalig dat 'topfiguren' �* la Freya Van den Bossche, Bruno Tobback, Peter Van Velthoven etc. hun onbekwaamheid konden stempelen op het beleid van dit land.
2

ps: Hoe kan iemand die niet eens de vierkantswortel van 25 weet, nou als intelligent bestempeld worden?
Daar moet je toch voor in België zijn, me dunkt!
Dat mens is totaal incompetent. Ze heeft er nooit iets van gebakken, maar paars heeft altijd haar blunders met de mantel der liefde bedekt. Stookoliefacturen, overgedane interviews in Terzake, kan het nog treffender geïllustreerd dat het hier om een politieke kaste gaat die al de rest overstijgt?
Wie is er nou nog zo dom om op die partij te stemmen? Van de allochtone gemeenschap kan ik het nog begrijpen, maar van de autochtonen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:08   #65
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is simpelweg niet proper hoe omgegaan is met iemand die zich kwetsbaar opstelt.
Pardon? Het toont alweer eens aan dat mevrouw Vandenbossche haar status enkel en alleen aan haar naam te danken heeft. En of men het recht heeft om te weten hoe deze dame aan zichzelf twijfelt!
Geen serieus mens kan haar nu nog ernstig nemen.

En ja the_dude, sommigen zullen haar een babe vinden, maar daar kun je je niet door laten afleiden...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:21   #66
dekristallenbol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het is keihard ontwaken voor SPa.
Ze zijn met nu 16% gereduceerd tot hun kiespubliek:
-allochtonen
-uitkeringsleger
-Yups vanuit hun loften.
Correctie : - Allochtonen (ja, maar minder dan bij de gemeenteraadsverkiezingen wegens de hoofddoekruzie en wegens geen vreemdelingenstemrecht)
- Uitkeringsleger (dat -grote- deel dat allochtoon is wel, maar bij de autochtone armen haalt het VB zowat 80 % schat ik. Niet vergeten dat de gemiddelde werkloosheidsuitkering bv. nog maar 28 % bedraagt van het gemiddelde loon, in 1980 was dit nog 48 %. Dit omdat de taart in meer stukken moet (import 3e wereld).
- Yups vanuit hun loften (Ja, maar dat zijn er niet veel. Je mag volgens mij ook niet het leger welzijnswerkers onderschatten dat bij de overheden en in honderden gesubsidieerde vzw's werkzaam is, evenmin als het leger betaalde krachten in de socio-culturele sector. Zij wonen niet in lofts.)
dekristallenbol is offline  
Oud 14 juni 2007, 15:29   #67
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol Bekijk bericht
Correctie : - Allochtonen (ja, maar minder dan bij de gemeenteraadsverkiezingen wegens de hoofddoekruzie en wegens geen vreemdelingenstemrecht)
- Uitkeringsleger (dat -grote- deel dat allochtoon is wel, maar bij de autochtone armen haalt het VB zowat 80 % schat ik. Niet vergeten dat de gemiddelde werkloosheidsuitkering bv. nog maar 28 % bedraagt van het gemiddelde loon, in 1980 was dit nog 48 %. Dit omdat de taart in meer stukken moet (import 3e wereld).
- Yups vanuit hun loften (Ja, maar dat zijn er niet veel. Je mag volgens mij ook niet het leger welzijnswerkers onderschatten dat bij de overheden en in honderden gesubsidieerde vzw's werkzaam is, evenmin als het leger betaalde krachten in de socio-culturele sector. Zij wonen niet in lofts.)
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier in West-Vlaanderen stemmen de meeste sociaal-assistenten(s) die ik persoonlijk ken eerder rechts dan links. Ze worden immers dagelijks geconfronteerd met de zeik. Mijn vriendin is S-A.
Zij stemt VB. Haar collega's zijn allen centrumrechts tot uiterst rechts.
Geloof het of blijf blind voor de realiteit...

Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:55   #68
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Als Maatschappelijk Assistent uit W-vlaanderen kan ik u vertellen dat in mijn wereld, maar in mijn wereld zijn het dan ook M.A.'s en geen sa's, redelijk links zijn.
the_dude is offline  
Oud 14 juni 2007, 19:26   #69
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Als Maatschappelijk Assistent uit W-vlaanderen kan ik u vertellen dat in mijn wereld, maar in mijn wereld zijn het dan ook M.A.'s en geen sa's, redelijk links zijn.
Ik denk dat u in een kleine wereld leeft...

Nierika is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:09   #70
Mercury
Vreemdeling

Mercury's schermafbeelding

Standaard

Yo

Ik vind allemaal maar zeer raar. Dat briefje dat per ongeluk bleef liggen...er klopt iets niet aan. Als je zo'n briefje schrijft dan zit je daar toch onmiddellijk mee: " maken dat ik het niet achterlaat, zie dat ze dat in handen krijgen..."

En 't is niet dat de journalisten van De Standaard het in de prullenmand hebben gevonden, het lag er gewoon nog op tafel...

Ik vind het gewoon echt niet pluis. Aan de andere kant, welk voordeel halen ze er uit, moesten ze dat briefincident met opzet hebben gedaan? Makkelijker dan voor Freya om toch neen danku te zeggen? ...

---
Mercury

Laatst gewijzigd door Mercury : 14 juni 2007 om 20:09.
Mercury is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:37   #71
Gastspreker
Vreemdeling

Gastspreker's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, de riooljournalisten van De Standaard - aka Kerk en Leven - hebben hun overwinning binnengehaald. Vandermeersch wil kabinetshef worden van Leterme, me dunkt.
Gastspreker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:40   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gastspreker Bekijk bericht
Ach ja, de riooljournalisten van De Standaard - aka Kerk en Leven - hebben hun overwinning binnengehaald. Vandermeersch wil kabinetshef worden van Leterme, me dunkt.
De Standaard is zo paars als maar kan zijn. De dagen van AVV-VVK zijn daar echt wel voorbij hoor. Reden trouwens waarom ik er mijn abo heb opgezegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:42   #73
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dagen van AVV-VVK zijn daar echt wel voorbij hoor. Reden trouwens waarom ik er mijn abo heb opgezegd.
Sindsdien verkoopt die krant ook beter.
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:44   #74
Gastspreker
Vreemdeling

Gastspreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Standaard is zo paars als maar kan zijn. De dagen van AVV-VVK zijn daar echt wel voorbij hoor. Reden trouwens waarom ik er mijn abo heb opgezegd.
Duidelijk dat je je abo hebt opgezegd en DS de laatste tijd niet leest

DS doet al maanden aan 'paars-bashing'. Vandermeersch niet Leterme als overwinnaar zien aanduiden in 'Het Grote Debat'? Aandoenlijk hoe hij de stelling probeerde te verdedigen dat Leterme dat debat gewonnen had terwijl iedereen met een beetje inzicht doorhad dat het een volkomen onbeslist debat was.

Of Vandermeersch zijn opiniestuk waar hij zich achter Leterme schaart?
Gastspreker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:47   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk dat je je abo hebt opgezegd en DS de laatste tijd niet leest
Ze hebben geen web site of zo?

Citaat:
DS doet al maanden aan 'paars-bashing'.
Dat moet dan goed verborgen zitten in het dagelijkse kruiswoordraadsel. Of is het bij de strips?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:48   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sindsdien verkoopt die krant ook beter.
En De Morgen minder. Lichtje branden?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:49   #77
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een geluk dat De Morgen en zijn redacteur Yves Desmet zo neutraal zijn.
stropdrager is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:55   #78
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En De Morgen minder. Lichtje branden?
Het zal kampen tussen die twee. Maar "De Standaard" neemt soms linksere standpunten in dan "De Morgen" (zeker bij de laatste stakingen).
Maar wellicht zal P.Vandermeersch zijn krant wel wat aanpassen, nu Leterme "onderweg" is. Soit, ik lees ze beide.
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:55   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Nog een geluk dat De Morgen en zijn redacteur Yves Desmet zo neutraal zijn.
Sinds wanneer moet een krant neutraal zijn ??
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:58   #80
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sinds wanneer moet een krant neutraal zijn ??
Natuurlijk moet een krant niet neutraal zijn, ze mag standpunten innemen. Mijn reactie was bedoeld op gastspreker die het blijkbaar niet kan verdragen dat De Standaard en zijn redacteur het voor Leterme opnamen.
stropdrager is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be