Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 06:34   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
OK - iets ouder verhaaltje.
Toen ik terug naar belziek ging voor het overlijden van mijn vader, boekte ik de eerste de beste vlucht richting Europa en landde op London Heathrow.

Het eerste het beste middel gepakt over het kanaal: de TGV aan 149 pounds.
(efkes niet opgelet bij het boeken en pas op de trein gerealiseerd wat ik had uitgegeven!)
Teruggevlogen vanuit Zaventem naar Heathrow met BMI: €50.00!

Ik ken de koersen niet, maar de toen geldende koersen gaven mij hetvolgende beeld:
TGV 149 pound * 2.3 = $342.00 CAD
BMI €50.00 * 1.5 = $75.00 CAD

Het laatste is een uur of zo vliegen, het eerste kostte mij een dag treinen...
Niet te verwonderen dat de treinwagon omzeggens leeg was. Tussen haakjes: het was rond de 20ste december 2002.
Ja, ik heb ze ook alle bei gebruikt op het traject Brussel London Brussel, ....

BMI had toen `s morgens vroeg al een vlucht, da kwam goed uit want ik was om 9 uur London, ... een meeting van 2 dagen, dus maar 1 nachtje slapen en de volgenden dag om 5 uur weer weg met BMI ,

Den Eurostar, weliswaar in 1 ste klas, zondagavond vertrokken, op mijn gemak aan boord iet gegeten, wa gedronken, nog wa gedronken, ... en ja om een uur of 9 in London toegekomen dan de metro nog op naar t hotel , maar je bent wel direct in de stad, ... dan een hele week londen, en de vrijdag omdat ge geen 3 uur vroegen moet vertrekken om op heatrow of gatwick te geraken , terug weg met den trein, en die 1 ste klas zat 2 keer boemvol, ...

Het hangt er al vanaf hoeveel tijd ge gaat van doen hebben in londen, en hoe ver ge nog moet van de luchthaven, ... want als ge van de City naar Heathrow moet bv, ... hebde wel effe tijd vandoen, natuurlijk, vanop Brussel hebde wel een 4 tal maatschapijen die rechtstreeks op London vliegen, daar hebde wel de keus, en ze concureren tegen mekaar en de eurostar, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 06:44   #62
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tape tegen de sensoren om de rest te kuisen, en de tape er vergeten afhalen ...
Wat meteen ook bewees hoe fel piloten vandaag de dag afhankelijk zijn van hun instrumenten en deze blindelins vertrouwen ook al gaf die (in het geval van die tape) onzinnige & tegenstrijdige informatie.

Degelijk onderhoud is dus noodzakelijk en mag gerust ne frank kosten aan opgeleid personeel en goed materiaal.
Oud 20 juni 2007, 06:50   #63
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Naar 't schijnt is de uitstoot van uitlaatgassen als al die passagiers die afstand met een wagen overbruggen nog minder dan als ze dat samen met het vliegtuig doen?
Ik snap nog altijd niet waarom de luchtvaart zo voorgetrokken wordt tov de trein...
Ecologisch gezien gaan vliegtuigen beter uitkomen dan treinen hoor. Zoals men het hier al zei, die vliegtuigen van bv ryanair zijn volledig volgestopt gelijk een beestenwagen.

Ik kom dat maar zelden tegen met de trein, of het moet de ochtendspitstrein zijn richting Brussel (vanuit eender waar) of de trein naar oostende op een warme zomerdag. Hoe jammer ook, op veel andere momenten is er slechts een minimale bezetting van slechts enkelen in een hele wagon. Tja, dat is te weinig voor dat ecologisch (en economisch) meer rendabel te maken dan een korte vlucht.

Laatst gewijzigd door Raven : 20 juni 2007 om 06:50.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:45   #64
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Er is geen één transportmiddel dat zo goed en streng word gecontrolleerd als een vliegtuig. Hetzelfde voor de bemanning.

Een vliegtuig volproppen als een beestenwagen? Een vliegtuig neemt niet meer passagiers mee als er zetels zijn. Elk vliegtuig groot of klein voldoet voor de start aan de "weight and balance" en kan dus niet meer gewicht laden dan wordt voorgeschreven. Dit heeft niets met een luchtvaartmaatschappij te maken, dit is vooropgesteld door de fabrikant.

Zoals hier ergens wordt vermeld, als zouden de vliegtuigen van Ryan air bij landingen in Eindhoven eerst met één wiel en dan met het andere de grond raken, is mogelijk maar doet niets af aan de bekwaamheid van de bemanning moet men eerder zoeken in de factor wind en richting rwy.

Dus niet zo snel een maatschappij en z'n personeel afbreken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:53   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Er is geen één transportmiddel dat zo goed en streng word gecontrolleerd als een vliegtuig. Hetzelfde voor de bemanning.

Een vliegtuig volproppen als een beestenwagen? Een vliegtuig neemt niet meer passagiers mee als er zetels zijn. Elk vliegtuig groot of klein voldoet voor de start aan de "weight and balance" en kan dus niet meer gewicht laden dan wordt voorgeschreven. Dit heeft niets met een luchtvaartmaatschappij te maken, dit is vooropgesteld door de fabrikant.

Zoals hier ergens wordt vermeld, als zouden de vliegtuigen van Ryan air bij landingen in Eindhoven eerst met één wiel en dan met het andere de grond raken, is mogelijk maar doet niets af aan de bekwaamheid van de bemanning moet men eerder zoeken in de factor wind en richting rwy.

Dus niet zo snel een maatschappij en z'n personeel afbreken.
Ik had het op de manier van zetels toewijzen, ...

De windrichting is bij het neerkomen natuurlijk bepalend bij zware zijwind is het normaal dat dat een beetje heftig gebeurd, maar waar ik het over had is, dat ze zich niet altijd houden aan de regels bij het aanvliegen en daarbij zichzelf en het trager en lager vliegende particulier vliegverkeer in gevaar brengen, ...

`t zal wachten worden op den eersten ULM of sportvlieger die er tegenaan knalt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:07   #66
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had het op de manier van zetels toewijzen, ...

De windrichting is bij het neerkomen natuurlijk bepalend bij zware zijwind is het normaal dat dat een beetje heftig gebeurd, maar waar ik het over had is, dat ze zich niet altijd houden aan de regels bij het aanvliegen en daarbij zichzelf en het trager en lager vliegende particulier vliegverkeer in gevaar brengen, ...

`t zal wachten worden op den eersten ULM of sportvlieger die er tegenaan knalt...
U weet of u weet niet, een passagiers vliegtuig wordt best gemeden door een ULM of een sportvliegtuig. Moest het zijn zoals u zegt, dat ze het niet zo nauw nemen met de regels van het aanvliegen zou het ook kunnen dat de ATC zeer zeker mee in de fout gaat aangezien deze mede het aanvliegen controleren. Dus aanvliegen op eigen goeddunken is uit den boze, zeker op streng gecontrolleerde luchthavens waar passagiersvliegtuigen gebruik van maken. Is zelfs op bepaalde on-gecontrolleerde vliegvelden al een scherp toezicht op met fikse boetes en de mogelijkheid tot intrekking van het vliegbewijs.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be