Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2007, 10:44   #61
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Alle respect en zo maar euhm... 144000€ of brugpensioen met 80-90% van je loon (+zwart werk UITERAARD!)... Welke armoede? Sommigen noemen 6miljoen belgische frankskes zelf een aardige duit .
Egoïstisch gedrag? Van WIE? Wie zal de rekening uiteindelijk toegestuurd krijgen denkt u?

Er is volgens mij toch nog steeds geen gebrek aan werk in vlaanderen. Integendeel zelf en deze regelingen zullen dat niet verbeteren...
Dit is eveneens pure discriminatie voor elke andere werknemer die INDIVIDUEEL ontslagen wordt. Maar natuurlijk wordt de kuddegeest enkel wakkergeschud door massa-ontslagen en niet door de enkelingen die ergens buitenvliegen. Die mogen om een dergelijke premie fluiten.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 11:15   #62
Jukes
Parlementslid

Standaard

Voor alle duidelijkheid: uiteraard ben ik een voorstander van brugpensioen, zeker omdat de werkgever er ruimschoots in tussenkomt. Wat ik met deze post wil hekelen zijn de totaal betekenisloze slogans van onze politici. Ten tijde van de discussies over het generatiepact luidde het ferm en standvastig: géén brugpenisoenen meer! Laat ze dan toch gewoon toegeven waar het écht op staat: er IS geen elegante oplossing voor het probleem van de vergrijzing. Ellende en armoede staan ons allen te wachten, tenzij er een mirakel gebeurt. Een politicus die ballen heeft, moet durven toegeven dat er geen oplossing is en ons voorbereiden op dat noodlot, in plaats van de VDAB er toe aanzetten om 50-plussers te pesten met onzinnige jobaanbiedingen. Mijn vriend, ooit topmanager, kreeg onlangs telefoon van een interimnatoor om als arbeider aan de band te gaan werken, als invaller. Goed georganiseerd, die bende!
Voor de volledigheid: de enige haalbare oplossing is een puur hypothetische: slank de staat af, zodat die kosten tot een fractie herleid worden van de huidige; sluit de grenzen voor werknemers uit lageloonlanden; zwengel de consumptie aan met lage rentevoeten en zet consumenten aan tot kopen van producten van eigen bodem door de BTW daarop extreem te verlagen. Hypothetisch, ik zei het al. Maar haalbaar als je leiders hebt met moed en verstand. Beide kwaliteiten zijn spijtig genoeg quasi onvindbaar in ons huidig politiek landschap.
Oud 2 juli 2007, 12:16   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft? Het lef? Als er één is die mag reclameren zal het wel zo iemand zijn niet?
Hij weet heel goed waar hij het over heeft...CD&V zal hem op zijn vingers tikken denk ik zo maar hij heeft zeker gelijk!

" 'Ik ga slapen en sta op met het idee dat vijfduizend gezinnen van mij afhankelijk zijn om hun boterham te verdienen. Ik word daarop afgerekend. Vandaag wordt op bedrijfsleiders geschoten vanwege hun loon, maar over onze maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft niemand het. Sportfiguren krijgen zonder problemen waanzinnige bedragen. Dat ze hun beroep maar tijdelijk kunnen uitoefenen, is de drogreden. Ik hou dit ook niet vol tot mijn 65ste. Dat geef ik u op een briefje.'"
http://www.express.be/zint/dvp_artic...170&GetalA=250
Ja, idd waar haalt hij het lef. Waarom zou hij wel een vertrekpremie mogen ontvangen die nog 10x zo hoog is en anderen niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 12:49   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
ge kunt zeggen wat ge wilt allemaal hé. Ik werk daar, ik ben 50, ben op mijn veertiende beginnen werken, werk 29 jaar voor GM.Wij zijn niet gaan vragen of ze 2400 mensen willen buiten gooien. Ik weet niet of ik het brugpensioen aan neem, maar moest ik er niet werken, zou ik de regeling toejuichen.
Liever een 50 of 55 jarige op brugpensioen, daar betaalt de staat dan nog 10 of 15 jaar voor, dan een 20 of 25 jarige ontslaan, daar draait de staat nog 40 of 45 jaar voor op, want die sturen ze niet voor werk, ze sturen liever een 50 of 55 jarige, God weet waarom. Trouwens de 50 plussers die op 50 op brugpensioen gaan, komen in een, verplichte tewerkstellingscel terecht, waarin de RVA intensief opzoek gaat naar ander werk voor die mensen. ze zouden beter zoiets oprichten voor de duizenden jonge werklozen en daar werk voor zoeken. wij hebben de pech al dat we na jaren onze kloten afdraaien voor, het heil onzer werkgever, nu teveel zijn. Zelfs een overlevingsvergoeding wordt ons hier door sommigen blijkbaar niet gegund.
Jullie zouden beter je mond uitwassen met zeep en eens nadenken over jullie egoïstisch gedrag, ipv ons de armoe in te willen jagen.
Ik vind uw redenering heel volwassen,en het gaat tijd worden dat ze nu is komaf maken met een nieuw pensioenstelsel voor jongere mensen,dat niks beinvloed wat ouderen betreft.
Een systeem dat jongeren de kans biedt om later een rechtmatig pensioen op te bouwen zonder dat het steeds weer afgeschoven wordt op de mensen die in de jaren 60/70 beginnen te werken zijn.
Mensen die zoveel dienstjaren hebben(en in feite meer gewerkt hebben dan ze dienstjaren hebben remember de 45uren week tot 1974 waar deze mensen 7 uren per week meer werkten)moet men niet meer dwingend een andere job aanbieden,het werk hoort toe aan de jeugd die ook hun pensioenrechten moeten kunnen opbouwen.
Men moet ook een dringend de keuze gaan maken tussen een overheid die hoge belastingsinkomsten wil als antwoord op de vergrijzing,of een overheid die de koopkracht en de investering gaat bevorderen door mindere loonlasten en hoger nettoloon,het water staat vele Belgen tot aan de lippen.
Oud 2 juli 2007, 12:51   #65
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Voor iedereen brugpensioen op 50,alles opgelost .....
Oud 2 juli 2007, 12:59   #66
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
de vraag is, wil men de moeite doen om naar werk te zoeken op die leeftijd. er zijn diverse bedrijven waar vijftigplusser hartelijk welkom zijn, ook al zouden ze minder presteren (wat in de meeste gevallen niet zo is), want een bedrijf die een vijftigplusser aanvaard krijgt daar een interresant voordeel voor wat de loonkost van die groep tamelijk doet minderen
Noem er mij een?

de voordelen die u intresse wekken worden teniet gedaan doordat men mensen aanneemt van 50+ die een hoger loon hebben,dus ofwel moet de 50+er inboeten en tevreden zijn met een lager loon ofwel worden ze later op hun beurt ontslagen wegens te hoge loonkost.
Oud 2 juli 2007, 13:02   #67
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
uiteraard! en iedereen beginnen werken op 25 (studies en zo belgië needs it) en blijven leven tot 100 ja 25% van de bevolking werkt voor 75% van de bevolking klinkt heel aanlokkelijk, doenbaar maar vooral SOCIAAL!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 13:04   #68
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Noem er mij een?
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...17635441070626
loop; same job
Oud 2 juli 2007, 13:05   #69
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard! en iedereen beginnen werken op 25 (studies en zo belgië needs it) en blijven leven tot 100 ja 25% van de bevolking werkt voor 75% van de bevolking klinkt heel aanlokkelijk, doenbaar maar vooral SOCIAAL!
Op 80 jaar,verbieden om nog medicijnen te kunnen innemen,zodat wij wat sneller op pensioen kunnen gaan
Oud 2 juli 2007, 13:07   #70
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem er mij een?

de voordelen die u intresse wekken worden teniet gedaan doordat men mensen aanneemt van 50+ die een hoger loon hebben,dus ofwel moet de 50+er inboeten en tevreden zijn met een lager loon ofwel worden ze later op hun beurt ontslagen wegens te hoge loonkost.
GB sluit vestigingen omdat er teveel personeel werkt met een hoge anciënniteit. Gehoord en gezien op het VRT-tv journaal op 02/07/2007 13 h.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 13:08   #71
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet zo dom hoor,iedere niet hoger gestudeerde na zijn opleiding verzekerd van werk tot zijn laat ons stellen 55 met een gegarandeerd pensioen van 1000 euro met een bonus voor vrouwen aan de haard wegens ten laste.
De hoger opgeleiden kunnen dan blijven tot hun 65 met een gegarandeerd pensioen van 1500 euro,resultaat geen werkeloosheidssteun meer uitbetalen,ik denk zelfs dat ze goedkoper gaan uitkomen.
Utopie in utopia!
Oud 2 juli 2007, 13:09   #72
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
GB sluit vestigingen omdat er teveel personeel werkt met een hoge anciënniteit. Gehoord en gezien op het VRT-tv journaal op 02/07/2007 13 h.
Zo is dat inderdaad!
Oud 2 juli 2007, 13:11   #73
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goed voor Volvo,maar zijn die 100 jobs allemaal voor 50+ers?
Trouwens lees hierboven maar eens.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 2 juli 2007 om 13:12.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 13:13   #74
largo_w

Standaard

Citaat:
Goed voor Volvo,maar zijn die 100 jobs allemaal voor 50+ers?
Like they care zebben van vandaag op morgen honderd man nodig tis niet dat de werknemers in massas rondlopen op straat he... De eersten zullen zeker aangenomen worden I guess!
Oud 2 juli 2007, 13:13   #75
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat inderdaad!
En ondertussen is er in Brecht vorige week een nieuwe Carrefour geopend...
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 13:15   #76
largo_w

Standaard

Citaat:
Op 80 jaar,verbieden om nog medicijnen te kunnen innemen,zodat wij wat sneller op pensioen kunnen gaan

Ja en aan elke winkel "no 80+" alowed here
begin jij maar alvast te trillen
Oud 2 juli 2007, 13:19   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet zo dom hoor,iedere niet hoger gestudeerde na zijn opleiding verzekerd van werk tot zijn laat ons stellen 55 met een gegarandeerd pensioen van 1000 euro met een bonus voor vrouwen aan de haard wegens ten laste.
De hoger opgeleiden kunnen dan blijven tot hun 65 met een gegarandeerd pensioen van 1500 euro,resultaat geen werkeloosheidssteun meer uitbetalen,ik denk zelfs dat ze goedkoper gaan uitkomen.
Utopie in utopia!
Die was ik vergeten natuurlijk kunnen ook niet alle vrouwen gaan werken in de categorie "25-50" Laat ons ruwweg zeggen (gehandicapten, zieken,...bijgerekend) een mooie 15% die werkt voor de resterende 85%.

Ale nen mens moet nekeer goed kunnen lachen das waar...

ps: werkonwilligen kent u niet? Weetje wel dedie die altijd wel ix vinden om "niet te werken".
ps2: dat van die hoger opgeleiden dat is ook een goeie... Zelf gevonden?
Oud 2 juli 2007, 13:19   #78
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ja en aan elke winkel "no 80+" alowed here
begin jij maar alvast te trillen
Mss kan men de minderjarigheid optrekken tot 40 en dan aan zijn carriere beginnen kwestie van iets uit zijn jeugdig bestaan te halen
Oud 2 juli 2007, 13:23   #79
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
onzin! Ze sluiten de carrefours omdat ze niet rendabel zijn!
http://www.agripress.be/start/artikel/254454/nl
http://www.gentenaar.be/Article/Deta...MF20062007_071
...

NIKS te maken met anciëniteit!
Oud 2 juli 2007, 13:26   #80
largo_w

Standaard

Citaat:
Mss kan men de minderjarigheid optrekken tot 40 en dan aan zijn carriere beginnen kwestie van iets uit zijn jeugdig bestaan te halen
wapendracht verplichten op straat, criminaliteit bevorderen, 200km/u verplicht op dautosnelweg, speciale prikjes geven in kliniek,...
Er zijn wel nog een aantal trucjes

wat doe je dan van 18 tot 40? studeren?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be