![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel ligt netjes in Vlaams-Brabant , en wat voor statuten ze er ook al hebben aangekleefd , die tellen niet bij de vorming van nieuwe staten, het gaat over Vlaanderen en wallonië , niet over de vorming van misbakken stadsstaten of zo ...Enige punt van discussie , (en ééntje waar iedereen over zwijgt) zijn de duitstaligen ... Daar zal meer praten aan te pas komen ![]() En persoonlijke voorkeur ... Dan kijk ik even naar Zeeuws-Vlaanderen , maar da's een andere discussie ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten zijn er in Europa maar twee ééntalige landen: IJsland en Portugal. Net zoals quasi alle Europese landen, zal ook Vlaanderen een taalkundige minderheid kennen: de Franstaligen. Wie maakt daar nu een probleem van?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Brussels Gewest kan dan volledig opgedoekt worden, en terug aansluiten bij de rest van Vlaanderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maar als ik geïnviteerd word, ga ik uiteraard niet moeilijk doen ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel KAN niet ter diskussie staan : onvervreemdbaar Vlaamse stad.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Béétje realistisch blijven he. Trouwens: lees de beginpost... voor mij, ALS dit waar is (wat ik betwijfel) is dit zoveel als zeggen: Brussel IS NU van Vlaanderen, maar geef het af, en je kan apart gaan... No thanx dus, brussel zal wel blijven waar het is dan ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet beginnen pruilen hé. Trouwens, volgens den dikke heeft zeveren vier betekenissen, waarvan één de volgende is: "flauwe praat verkopen". Radikaliseren van taalgebruik .... met zo'n tipisch Vlaams woord als "zever" ... Voel je in ieder geval niet beledigd, want dat zal nooit mijn bedoeling zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Als je op die toer gaat, heb ik een tegenvraag voor je: hoe lang heeft Brussel deel uitgemaakt van het Vlaams Gewest?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 augustus 2007 om 17:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel is een Vlaamse stad en behoort bij Vlaanderen, maar is wél op dit ogenblik sterk franstalig. Een TWEEtaligheid die moet erkend worden. Maar BINNEN vLaanderen zullen de taalwetten wél strikter worden toegepast, en kunnen ze er zich NIET van afmaken door alleen het verschil te kennen tussen ja en neen... Diensten die tweetaligheid vereisen, zullen échte tweetaligen moeten aannemen. Het mentaal loslaten zie ik anders. Ik vind het juist spijtig dat men hier tegen vlaamse separatisten moet debateren om Brussel mentaal bij Vlaanderen in te delen.
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Komt het gebruik van cava uitsluitend Catalonië ten goede? Blijft er niets plakken aan de hebberige vingers van de Spanjolen? Ik weet dat C. een verregaande vorm van autonomie bezit, maar zo verregaand? Allé 't is goed, ik zal eens eens eens een paar flesjes inslaan. B.t.w., zou ik Zuid-Afrikaanse wijnen mogen drinken? Gezien het veranderde regime vermoedelijk wel, maar de economische situatie is meestal verschillend van de politieke. Chileense en Argentijnse zijn vermoedelijk volledig fout. Het correcte wijnverbruik van een Vlaams-nationalist is niet eenvoudig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik schrok even toe je "den dikke" vermeldde, want er zijn er twee bekende. Ik dacht even dat je de tweede bedoelde. Voor de rest voel ik me helemaal niet beledigd. Ben ik alleen als ik zwaar persoonlijk aangevallen word, wat hier zeker niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het naar de kloten moet, splitsen maar, hoe sneller de "dood" hoe liever...
![]()
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof me, ik krijg wel regelmatig de reactie: "wat moogt ge dan wel nog eten/drinken?". ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor degenen die geen kaloten-opleiding gehad hebben, volgende vertaling: na de splitsing Vlaanderen - Wallonië gaan we beter samenwerken, vergelijk een beetje met broers die vaak ruzie maken, maar eens het ouderlijk huis verlaten hebben, de beste vrienden blijken te worden. Ofte: beiden, zowel Vlaanderen als Walloniê zullen er beter bij varen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Dromen kan geen kwaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Wij moeten streven naar één wereldrepubliek."
|
![]() |
![]() |