![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Desiderius,
in wat voor autotjes rijden onze (achterklein)kinderen in het jaar 2050? Als ze dan nog kunnen/mogen rijden, tenminste.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het mag melig klinken, maar het 'leven' is me heilig. En met 'het' leven bedoel ik heel concreet 'elk' leven in gelijkwaardigheid. Daar speel je geen mathematische spelletjes mee; je kan dus niet stellen dat het individu zich maar moet opofferen tot 'nut van 't algemeen'. Want 'het algemeen' bestaat in mijn ogen slechts bij de gratie van het individu. Om het nog simpeler te stellen: we lopen hier potjandorie maar gemiddeld tachtig jaar rond (ik blijf optimist); ik ga m'n leven niet verkloten door het 'op te offeren' voor één of ander anoniem collectief. Ik verwacht omgekeerd ook van niemand om dit ook te doen. In het boek 'Trawler: A Journey through the North Atlantic' slaat Redmond O'Hanlon spijkers met koppen: om een 'held' te zijn moet je goed gek zijn. Die talloze monumenten voor de grote helden uit verre en minder ver vervlogen tijden, zijn niet zelden odes aan geestesgestoorden. Als ze zich niet hadden opgeofferd voor hun land of ideaal, waren het misschien seriemoordenaars geworden.
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(laten we zeggen dat ik iets beter boer dan Albert II Van Saksen Coburg, als we zijn vermogensstaat mogen geloven tenminste...)
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op wereldschaal? Nou, daar moet ik echt eens goed over nadenken...
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof in een 'win-win' -situatie: laat mensen toe die hier nodig zijn, die hier de beste kansen hebben om hun verwachtingen in te lossen. Want de lat ligt hier ontzettend hoog; wij hebben nogal eens de neiging om dat te onderschatten. Voorts moeten we dringend onze eigen mensen (autochtoon én allochtoon) activeren.
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Zeker niet afkerig!
Maar het gevaar op volksverlakkerij is nog een stuk groter dan met een representatieve democratie. In dat laatste geval kan je de manipulatoren tenminste nog fysiek onderscheiden. Democratie is een gevaarlijk beestje...
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben me absoluut rot geschrokken toen de vlam in de pan sloeg in de Balkan. Ik had dat NOOIT voor mogelijk gehouden op het oude continent. En toch... Die beelden (uit een land dat ik bijzonder goed kende) hebben me wellicht meer getekend dan ik me rekenschap wil geven. Sta me toe niet te houden van 'veranderingen die veel te snel gaan'. You don't want to mess with that...
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Desiderius, u hebt het gerecht dus van zeer dichtbij meegemaakt. Gelooft u dat ons justitieel apparaat efficiënt en correct verloopt? Wat zou u doen om het te verbeteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verkeerde. studie. gekozen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Desiderius,
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen, wie kies je in: - de muziekwereld - de filmwereld - de politiek - de sportwereld - de TV personnages - de filosofen - de ganse wereld
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 3 oktober 2007 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Desiderius,
Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Zou je aan de hand van de persoonlijke info (en de evolutie daarvan) de politieke oriëntatie (en de evolutie daarvan) kunnen verklaren? Is de keuze voor een libertarische oriëntatie uiteindelijk een logisch gevolg van financiële onafhankelijkheid en in die zin misschien zelfs geen keuze? Groet, Den Duisteren Duikboot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We lezen beide de Knack, zoveel wisten we al. Of we hem op dezelfde manier lezen, is een heel ander paar mouwen. Voorlopig toch dit: ik vraag me af wat voor 'liberaals' er te vinden is in Amerika van Bush anno 2007... Ik heb de afgelopen decennia aan de overzijde van de grote plas eerder een verglijding naar een soort neo-fascisme waargenomen. (of hoe interpreteer je vandaag wetgeving als de patriot acts?) En als er iets haaks staat op 'liberalisme' ... Het is een boeiend thema dat hier aangesneden wordt, maar sta me toe dat ik dit nog even laat bezinken.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken CEO's die dit geld niet bijeen krijgen in hun leven.....enkel ondernemers of erfenissen kunnen dit opleveren. En er hangt geen waarde oordeel aan deze post vast hoor ! ![]() vraag 2: nooit aan gedacht om voor de fun nog iets anders te leren, aangezien geld geen issue is ? Laatst gewijzigd door Tavek : 3 oktober 2007 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
... maar ik zou voorstellen: kijk eens wat voor capabele en visionaire ministers van Justitie we de afgelopen vijfentwintig jaar de revue hebben zien passeren. Zegt genoeg over de bereidheid van de politiek om dit hete hangijzer daadwerkelijk aan te pakken.
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Euh, studie heeft er zeer weinig mee te maken.
Troost u.
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder enige twijfel... Eten is een bijzonder intieme aangelegenheid (zo voel ik dat aan). Ik k�*n niet met smaak eten met iemand die me niet ligt; dan schroeft m'n keel dicht. En aan tafel doe je best niet te intellectueel: bij de culinaire geneugten hoort voor mij muziek.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goh, ik sta soms versteld over de maturiteit van sommige heel jonge deelnemers aan dit forum. Ik voel hier vaak ook hoe media en politiek erin slagen om mensen te manipuleren in hun maatschappijbeeld. 't Is in feite één groot laboratorium hier. (weliswaar met een niet representatieve populatie)
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() Vanwaar komt jouw nick?
|
![]() |
![]() |