Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2004, 15:42   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Zoals in
-de meerderheid heeft een hekel aan de cd&v
-de meerderheid heeft een hekel aan de VLD
-de meerderheid heeft een hekel aan de sp.a

etc..?
zoiets, maar wekken die elk een fobie op?
Ik kan uiteraard zoals Peace zeggen dat de oplossing voor mijn zogezegde blokfobie zéér eenvoudig is: verwijder het zwartblok en ik kan genieten van het leven waarop ik recht op heb...
IK kan...MIJN zogezegde....IK kan...IK recht...
Ego filo hé...enkel IK...IK...IK...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 15:45   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

En de personen die het VB hebben opgestart zijn nooit kiezers geweest die geen enkele goede parij hadden om op te stemmen?
De kiezers willen niet dat het VB weg is, dus jij zou hun stel weer gewoonweg negeren?
Citaat:
En de personen die het VB hebben opgestart zijn nooit kiezers geweest die geen enkele goede parij hadden om op te stemmen?
En dan? dat is relatief lang geleden, en ze hadden meerdere goede partijen om op te stemmen, maar liepen in de fobieval van het zwartblok: blok weg, fobieval weg.... Hun stem wordt niet genegeerd
Volgens de idee van Peace (what's in a name)) mag dat trouwens allemaal geen bezwaar zijn...

Ik wil je geen slecht leven toewensen ego filo, maar je zult je moeten gaan aanpassen want het VB zal toch meer stemmen krijgen in de nabije toekomst dan jou partij, willen of niet. Maar het grappige is dat dit het werk is van mensen zoals jij, lol.

Na je herhaalde scheldpartijen twijfel ik er wel aan of je me geen slecht leven wil toewensen (zomaar een gevoeltje)
Wat je kristallen bol zegt over de verkiezingsuitslag is toch maar koffiedik kijken (je moet je kristal uit het koffiedik halen ) Als dat het werk is van mensen als ik, dan moeten er véél zijn als ik, en ga je zomaar de stem van al die mensen negeren
Jamaar ik heb het over de partijen hé, niet over de kiezers hé filo
Oud 27 februari 2004, 15:46   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Punt is dat dwangmatige politiek correcte xenophoben als jij hun angsten niet onder ogen zien, of weigeren te zien.
Jammer voor jou, maar verzorging blijft zich opdringen !
De angst voor dit zien we wel degelijk onder ogen:
en wie moet er daar verzorgd worden deze:

of het fenomeen "Tony Van Dijck" dat gisteravond nog eens (2° maal) zijn carrière als vrijwillig SS-oostfronter en SS-Fuhrer Vlaanderen uit de doeken mocht komen doen op TV, zonder enige spijt te betonen, ook niet voor een moord (of waren het er twee? Hij is dikke vriendjes met de ganse zwartblokleiding, beweert hij, maar zal niet voor jullie stemmen : burgerrechten kwijt... ééntje minder!
Angst ego filo? Dit is wat jij ervan maakt, de angst hiervoor word gemaakt door de media...relativeren é, gewoon relativeren...
Oud 27 februari 2004, 15:58   #64
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De angst voor dit zien we wel degelijk onder ogen:
en wie moet er daar verzorgd worden deze:

of het fenomeen "Tony Van Dijck" dat gisteravond nog eens (2° maal) zijn carrière als vrijwillig SS-oostfronter en SS-Fuhrer Vlaanderen uit de doeken mocht komen doen op TV, zonder enige spijt te betonen, ook niet voor een moord (of waren het er twee? Hij is dikke vriendjes met de ganse zwartblokleiding, beweert hij, maar zal niet voor jullie stemmen : burgerrechten kwijt... ééntje minder!
Angst ego filo? Dit is wat jij ervan maakt, de angst hiervoor word gemaakt door de media...relativeren é, gewoon relativeren...
Dit was 60 jaar geleden Filo. We zijn anno 2004.
Wanneer dringt dat eens door?

Ik kan enkel herhalen : Punt is dat dwangmatige politiek correcte xenophoben als jij hun angsten niet onder ogen zien, of weigeren te zien.
Jammer voor jou, maar verzorging blijft zich opdringen !
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 16:00   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je gaat me toch niet wijsmaken dat jij als relativeerder van alles niet van je leven kunt genieten omdat het VB bestaat? Trouwens verwijderen...jij wil dus enkele 100.000 den mensen verwijderen ego filo? Jij wil dus van al deze mensen hun vrije keuze, vrije meningsuiting, de mogelijkheid om een partij te vormen,... allemaal gaan verbieden? Hoe is jou achternaam? Hoessein?

Zijn naam is P.C. Hoessein en zijn p.c. xenophobe angsten belemmeren enig rationeel debat.
Voornaamste symptomen:
- selectief lezen en verdraaien
- negeren, ontkennen, minimaliseren
- uit de context rukken
- het verleden niet los kunnen laten en projecteren op het heden
- waanbeelden (het loerend gevaar van een concentratiekamp in aanbouw (door het VB) op zijn dakterras)
- scheldpartijen en voorkeur voor agressieve emoticons
- uit de hand gelopen fobie voor kritiskasters die zich onmiddellijk vertaalt in verbale agressie
- allergie voor een kritische ingesteldheid in het algemeen
- onmogelijkheid tot relativeren
- weerzin tegenover vrije meningsuiting
- ophemeling allochone culturen, verguising en/of ontkenning eigen cultuur
...
Ik pleitte daar nooit voor, maar nu "Peace" toch die stelling kwam verdigen leek het me wel leuk om die , bij wijze van "Spielerei" dat ook ook eens op het zwartblok toe te passen , onder duidelijke verwijzing naar het voorbeeld van "Peace", en d�*n doet die stelling ineens erg lelijk aan, hé? Over vreemdelingen mag die stelling hier verdedigd worden voor jullie, over de figuren die ik aanhaal niet (ik passeer over de scheldpartijen aan mijn adres, die verwachtte ik in elk geval, dat schijnt nu eenmaal je normale communicatiemiddel te zijn: elk vogeltje zingt zoals het gebekt is..... )
Toch duidelijk een dubbele moraal: stel je je daar zélf geen vragen bij Ook niet bij het feit dat je de hitlergroet van Karel Dillen en de misdaden en militaire "carrière" van Tony Van Dijck schijnbaar als "eigen cultuur" beschouwt Is d�*t wel de eigen cultuur of is het gewoon de zwartblokversie ervan
Ik schreef nergens over her het "verwijderen van 100.000 den mensen" en dat weet je maar al te goed .
Troost je ik kan zeer gelukkig leven, ondanks jullie zwartblok, maar erzonder zou nog véél beter zijn: ik ben niet egoist en ik denk aan de andere mensen die door het zwartblok dagelijks worden gepest, gebroodroofd etc.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 16:09   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zijn naam is P.C. Hoessein en zijn p.c. xenophobe angsten belemmeren enig rationeel debat.
Voornaamste symptomen:
- uit de context rukken
- waanbeelden (het loerend gevaar van een concentratiekamp in aanbouw (door het VB) op zijn dakterras)
- uit de hand gelopen fobie voor kritiskasters die zich onmiddellijk vertaalt in verbale agressie
- ophemeling allochone culturen, verguising en/of ontkenning eigen cultuur
...
Ik pleitte daar nooit voor, maar nu "Peace" toch die stelling kwam verdigen leek het me wel leuk om die , bij wijze van "Spielerei" dat ook ook eens op het zwartblok toe te passen , onder duidelijke verwijzing naar het voorbeeld van "Peace", en d�*n doet die stelling ineens erg lelijk aan, hé? Over vreemdelingen mag die stelling hier verdedigd worden voor jullie, over de figuren die ik aanhaal niet (ik passeer over de scheldpartijen aan mijn adres, die verwachtte ik in elk geval, dat schijnt nu eenmaal je normale communicatiemiddel te zijn: elk vogeltje zingt zoals het gebekt is..... )
Toch duidelijk een dubbele moraal: stel je je daar zélf geen vragen bij Ook niet bij het feit dat je de hitlergroet van Karel Dillen en de misdaden en militaire "carrière" van Tony Van Dijck schijnbaar als "eigen cultuur" beschouwt Is d�*t wel de eigen cultuur of is het gewoon de zwartblokversie ervan
Ik schreef nergens over her het "verwijderen van 100.000 den mensen" en dat weet je maar al te goed .
Troost je ik kan zeer gelukkig leven, ondanks jullie zwartblok, maar erzonder zou nog véél beter zijn: ik ben niet egoist en ik denk aan de andere mensen die door het zwartblok dagelijks worden gepest, gebroodroofd etc.
Indien jij het VB wil verwijderen dan wil je ook alle stemmen v/h VB verwijderen dit wil zeggen de stemmen van 100.000den mensen. Dus jij wil op politiek vlak 100.000 den mensen en hun stem verwijderen, simpel.
Is dit een VB versie is dat een linkse versie... zo kun je niet discussieren e ego filo, snap je dat dan tenminste?
Aha mensen worden vandaag de dag al beroofd door het VB, hoe kom je daarbij? Meer uitleg nodig hé. Tot nu toe worden de mensen armgeplukt door de linkse politiek e makker.
Oud 27 februari 2004, 16:13   #67
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

...

Dank je Filosoof, je hebt er geen moeite mee om telkenmale mijn stelling te herbevestigen.
Mijn analyse klopt als een bus :

Voornaamste symptomen:
- uit de context rukken
- ophemeling allochone culturen, verguising en/of ontkenning eigen cultuur ;

maar was niet volledig :
- totaal gebrek aan emphatie voor bepaalde slachtoffers : ik denk aan de mensen die door allochtone criminelen dagelijks worden gepest, gebroodroofd, etc.
Oud 27 februari 2004, 16:16   #68
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Xenofobie, zijnde angst voor alles wat vreemd is, is een angst zoals alle andere. Net zoals men begrip kan opbrengen voor iemand die lijdt aan hoogtevrees, claustrofobie, angst voor spinnen, angst voor slangen, enz., zou onze maatschappij meer begrip moeten hebben voor mensen die lijden aan xenofobie. Sommige mensen kunnen nu eenmaal met de beste wil van de wereld niet aarden in een multiculturele maatschappij. Mensen die lijden aan xenofobie hebben het recht om te worden geholpen. Zij zouden dan ook het recht moeten krijgen om te wonen in niet-multiculturele zones.
Net zoals al die andere fobieën is xenofobie te overwinnen met therapie... Het vraagt enkel een beetje inspanning.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2004, 16:18   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Xenofobie komt waarschijnlijk ook weer enkel voor bij autochtonen zoals het ander verschijnsel rascisme?
Oud 27 februari 2004, 16:21   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Indien jij het VB wil verwijderen dan wil je ook alle stemmen v/h VB verwijderen dit wil zeggen de stemmen van 100.000den mensen. Dus jij wil op politiek vlak 100.000 den mensen en hun stem verwijderen, simpel.
Is dit een VB versie is dat een linkse versie... zo kun je niet discussieren e ego filo, snap je dat dan tenminste?
Aha mensen worden vandaag de dag al beroofd door het VB, hoe kom je daarbij? Meer uitleg nodig hé. Tot nu toe worden de mensen armgeplukt door de linkse politiek e makker.
Wees blij dat die linkse politiek er is, anders zouden er van je sociale verworvenheden van de laatste 100 jaar niet veel meer overschieten, gegarandeerd...
Beroofd door het VB? gebroodroofd door VB KMO-ers en VB Human Resources Managers, wil je zeggen?
Zowat iedereen met een kleurtje of met een naam die gewoon exotisch klinkt... Sinds wanneer is broodroof verschillend van beroven?

Zo morgen het zwartblok verdwijnt omdat een boze heks het met haar toverstok aanraakt, dan zullen die kiezers gehoor en onderdak vinden bij een normale partij die geen resten uit WO2 meesleurt...
Oud 27 februari 2004, 16:22   #71
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Xenofobie komt waarschijnlijk ook weer enkel voor bij autochtonen zoals het ander verschijnsel rascisme?
Om veel zinloze discussie te vermeiden, ga ik effe deze discussie Fast-Forwarden .... fzzwzzfzwwfzffwfwfzffzzzffwwzzzffzzzrt
... Neen, illwill xenofobie is geen uitvinding van de linkse PC-denkers.
Oud 27 februari 2004, 16:26   #72
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee Illwill, dat is gewoon een stelling die dwangmatig p.c. xenofoben graag gebruiken en misbruiken, omdat oogkleppen afhalen te veel energie vraagt en omdat toegeven dat de multciulturele samenleving meer een mislukking dan een self-fulling prophecy geworden is, net te veel gevraagd is voor die p.c. ego's.
Oud 27 februari 2004, 16:27   #73
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Xenofobie zou ook wel eens een gezonde kijk kunnen zijn op een steeds prangender vreemdelingenprobleem.
Zoals schizofrenie een gezonde kijk is op een toekomst waar buitenaardse wezens onze gedachten afluisteren en we allemaal alluminium-folie over onze kop moeten trekken. (grapje hee)

Een ongecontroleerde angst bij de bevolking is in geen geval gezond.
Oud 27 februari 2004, 16:37   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:
zoiets, maar wekken die elk een fobie op?
Ik kan uiteraard zoals Peace zeggen dat de oplossing voor mijn zogezegde blokfobie zéér eenvoudig is: verwijder het zwartblok en ik kan genieten van het leven waarop ik recht op heb...
Ik zou zeggen, verwijder filosoof van dit forum, en het zou er een stuk aangenamer, relevanter en eerlijker aan toe gaan.
D�*�*�*�*�*g, filosoofje.
Idd de simplistische oplossing, zoals Peace, maar heb jij wel een filosooffobie ... Gebruik de blauwe knop gerust: misschien wordt ik wel geband... je weet maar nooit
Oud 27 februari 2004, 16:39   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wees blij dat die linkse politiek er is, anders zouden er van je sociale verworvenheden van de laatste 100 jaar niet veel meer overschieten, gegarandeerd...
Beroofd door het VB? gebroodroofd door VB KMO-ers en VB Human Resources Managers, wil je zeggen?
Zowat iedereen met een kleurtje of met een naam die gewoon exotisch klinkt... Sinds wanneer is broodroof verschillend van beroven?

Zo morgen het zwartblok verdwijnt omdat een boze heks het met haar toverstok aanraakt, dan zullen die kiezers gehoor en onderdak vinden bij een normale partij die geen resten uit WO2 meesleurt...
Als we met de huidige linkse politiek verdergaan is de welvaart die de mensen hebben verworven even snel verdwenen dan dat ze gekomen is, kun je nu al merken, over enkele jaren zijn de pensioenen al niet meer te betalen (en bullshit dat dit enkel met de vergrijzing te maken heeft), men moet overal in snoeien voor de eigen bevolking terwijl langs alle nutteloze manieren geld word weggesmeten. ik ben dus niet blij met de linkse politiek!
Hoe worden mensen gebroodroofd door het VB?
Man hoe lees jij ego filo? Hoe kom je er in godsnaam bij dat ik een discussie begin over het verschil van broodroof en beroven? OMG!

Indien het VB verdwijnt (wat niet gebeurt) dan zullen de mensen massaal gaan protesteren, ik zit er eigenlijk op te wachten dat men probeert de stemmers en het VB het zwijgen wil gaan opleggen.
Oud 27 februari 2004, 16:40   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Xenofobie zou ook wel eens een gezonde kijk kunnen zijn op een steeds prangender vreemdelingenprobleem.
Zoals schizofrenie een gezonde kijk is op een toekomst waar buitenaardse wezens onze gedachten afluisteren en we allemaal alluminium-folie over onze kop moeten trekken. (grapje hee)

en die angst aanwakkeren om hem politiek uit te buiten grenst aan het misdadige
Oud 27 februari 2004, 16:40   #77
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="headinajar"]
Citaat:

Idd, dat merken we vooral bij de moslimgemeenschap, waar fundamentalisten het klaarspelen om het grootste deel van die gemeenschap in de greep van religieus en cultureel conservatisme te houden, net door zich te bedienen van het handige middel dat inspelen op angst heet. Sociale chantage en uitsluiting, het aanpraten van schuldgevoelens door haatterminologie als 'verrader, Westerse hoer, etc', maakt dat menig moslim zich laat leiden door zijn angsten die aangemoedigd worden door imams e.d. ,en de moed niet heeft om zich aan te passen en te integreren.
Die angst voor afstraffing of religieus geïnspireerde uitbranders uit eigen midden, zijn de oorzaken van de islamistische radicalisering in sommige wijken of steden. Zeer ongezond, idd.
Oud 27 februari 2004, 16:42   #78
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

en die angst aanwakkeren om hem politiek uit te buiten grenst aan het misdadige
Indien de angst onterecht is wel ja.
Oud 27 februari 2004, 16:46   #79
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="Hanne"]
Citaat:

Idd, dat merken we vooral bij de moslimgemeenschap, waar fundamentalisten het klaarspelen om het grootste deel van die gemeenschap in de greep van religieus en cultureel conservatisme te houden, net door zich te bedienen van het handige middel dat inspelen op angst heet. Sociale chantage en uitsluiting, het aanpraten van schuldgevoelens door haatterminologie als 'verrader, Westerse hoer, etc', maakt dat menig moslim zich laat leiden door zijn angsten die aangemoedigd worden door imams e.d. ,en de moed niet heeft om zich aan te passen en te integreren.
Die angst voor afstraffing of religieus geïnspireerde uitbranders uit eigen midden, zijn de oorzaken van de islamistische radicalisering in sommige wijken of steden. Zeer ongezond, idd.
Filosoof : "en die angst aanwakkeren om hem politiek uit te buiten grenst aan het misdadige"

Idd., vandaar dat men in steeds meer Europese landen verplichte inburgeringscursussen beoogt, niet alleen om imams te wijzen op fundamentele westerse principes, maar ook om migranten hun rechten en plichten bij de brengen.
Oud 27 februari 2004, 16:49   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als we met de huidige linkse politiek verdergaan is de welvaart die de mensen hebben verworven even snel verdwenen dan dat ze gekomen is, kun je nu al merken, over enkele jaren zijn de pensioenen al niet meer te betalen (en bullshit dat dit enkel met de vergrijzing te maken heeft), men moet overal in snoeien voor de eigen bevolking terwijl langs alle nutteloze manieren geld word weggesmeten. ik ben dus niet blij met de linkse politiek!
Hoe worden mensen gebroodroofd door het VB?
Man hoe lees jij ego filo? Hoe kom je er in godsnaam bij dat ik een discussie begin over het verschil van broodroof en beroven? OMG!

Indien het VB verdwijnt (wat niet gebeurt) dan zullen de mensen massaal gaan protesteren, ik zit er eigenlijk op te wachten dat men probeert de stemmers en het VB het zwijgen wil gaan opleggen.
Dat pensioenen niet te betalen zouden zijn in 2010-2011 wist men al in de vroege jaren 60, gewoon bij het bekijken van de demografische kurve was dat evident, maar de vorige generatie heeft zich eerst bediend, en wij zitten met de gebakken peren (als we maar gebakken peren kunnen betalen in 2010 )
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be