![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geld vragen voor een goed doel is m.i. nooit onethisch. private charity is een hele stap voorwaarts : mensen zijn vrij eraan mee te doen of niet, en mensen kunnen vrij kanaliseren naar waar hun geld gaat. publieke charity is een ander verhaal ... daar wordt iedereen met geweld verplicht aan mee te doen ... dat lijkt me onethisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De sociale zekerheid is zo'n systeem waarbij je liefdadigheid afhankelijk is van je inkomen. Dat komt dus op hetzelfde neer als mijn betoog. (Hoewel ik niet denk dat je dat bedoelt want bij mijn weten komt er weinig geweld aan het betalen van de sociale zekerheid te pas.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 december 2007 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
qua doelen v liefdadigheid had ik dan eerder de financiering van godsdiensten in gedachte, of zelfs het feit dat je als burger vrijwel geen inspraak hebt in de verdeling van bvb de noord-zuid liefdadigheid van de ontwikkelingshulp zo vraag ik me af of we met name ontwikkelingshulp niet uit de publieke sector moeten halen en privatiseren, het zou wel eens dè manier kunnen blijken om ook meteen die 0,7% te halen (of er voorbij te schieten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Als je ook weigert bij het krijgen van een behandeling of uitkering als je ziek bent, een werkloosheidsuitkering of een pensioen hoef je van mij niet meer te betalen hoor.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 december 2007 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bovendien is het gek dat uw prachtige solidaire samenleving dat 'uit de staat treden' wel toelaat voor mensen zonder inkomen (wie ligt er wakker van een clochard die niet in orde is met zijn ziekenfonds) ... volgens mij is het dus naief te geloven in de 'goedhartigheid' van 'de Staat' ... zelfs in de 'goed bedoelingen' van de Staat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom zou ik niet hier kunnen blijven en 'uit de staat treden' ? enfin, soit, dat is niet de essentie, de essentie is dat ik denk dat vrijwillige liefdadigheid beter en efficiënter werkt dan die van de staat (en ook meer zou kunnen 'ophalen' ) Laatst gewijzigd door Anna List : 14 december 2007 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pfft, vragen staat vrij, weigeren ook.
Als iemand met truffels wilt leuren mag hij dat, net zoals ik vriendelijk het aanbod mag afslaan. Daar hoef je geen hippe neologismen als chugging voor te bedenken.
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat Hyoens-gedoe: een pest... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2007 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() in #63 schreef ik
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zeg gewoon "niet geïnteresseerd" en daarmee is de kous af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meer nog: voor velen is het gewoon stressen. en ik heb geen cijfers, maar ik vermoed dat de meerderheid van de studenten gewoon zakgeld krijgen van mama en papa en dat de kosten ook door mama en papa gedragen worden. in 'mijn tijd' kende ik héél weinig mensen die zelf hun studies en al hun kosten moesten dragen. de meesten moesten helemaal niks doen, kregen alles betaald door hun ouders. het zou me verbazen mocht dat opeens helemaal omgekeerd geworden zijn.
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
seffes zeg je nog dat jij iemand bent die moet krabben om rond te komen ![]() Citaat:
![]()
![]() |