![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is er nu de federale minister ter zake? Die moet aftreden.
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Minister-President
|
![]() Er zou, volgens HLN, een tweede politieverslag vol gedetailleerde details opgemaakt zijn, 55 minuten na het eerste verslag. Daaruit zou ook blijken dat de camerabeelden diezelfde dag nog in beslag genomen werden door het parket. Dus men wist van de beelden af vanaf dag één.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
Kijk eens met onbevangen blik naar de feiten. Het gaat niet meer over een paar slechte flikken, het volledige systeem tot en met de top van de magistratuur- en dus de politiek, is in deze betrokken partij. In een echt land zouden er een flink aantal koppen rollen, en dat van Janbon zou er niet bij zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want terug schrijft ondertussen men in het buitenland.... Janbon NVA .....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 september 2020 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Landen waar justitie corrupt is hebben geen democratie.... en de federale zou moeten functioneren met zulke gedrochten?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 september 2020 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het onderzoek naar Marc Dutroux was al geen haar beter.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 september 2020 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap niet dat men hier zo moeilijk over doet. België is een land van sjoemelaars en fraudeurs en waar men vooral de schijn hoog wil ophouden. Doen alsof. Dat geldt op alle niveaus; van de burger in de straat, tot de lokale politici tot hogere politici en gerecht. Zo zullen koppels waar de relatie slecht gaat vrolijke gezinskiekjes op facebook posten om toch maar de indruk te geven dat ze het perfect gezinnetje zijn. Politici die dubieuze bouwprojecten goedkeuren zorgen via bevriende lui bij pers dat hierover niets gepubliceerd wordt en dit zo wordt doodgezwegen. Over het gerecht zal ik maar zwijgen, want hoe alles daar draait is welgekend.
Conclusie; in België is schijnheiligheid troef; we doen alsof er niets aan de hand is en houden de schijn hoog op. We zwijgen alles dood en vegen de problemen onder de mat. Achter dat dun laagje fineer ( “schone schijn” ) gaapt echter een gigantische beerput zoals ook nu weer blijkt. In dat opzicht is dit dus geen uitzonderlijk feit. This is Belgium.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 1 september 2020 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we gerust mogen stellen dat Jambon en zijn kabinet in deze zaak hebben gefaald. Voor de nu (politiek) wat kreupele Jan is het vanaf dit ogenblik zaak dat hij niet meer te veel van die blunders begaat als minister-president. Anders hangt ie. Niet dat ik dit per se wil. Daarmee is alles gezegd in deze. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 september 2020 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het relaas van de Kamercommissie bekijkt is het toch wel bedroevend:
Jan Jambon: ‘I know nothing’ Marc De Mesmaeker: ‘I know nothing’ Catherine De Bolle: ‘I know nothing’ Dat zijn wel alledrie topambtenaren. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 september 2020 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is (was) de minister v.justitie Geens verantwoordelijk, de man die altijd met alles "bezig" is. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() On topic: stel dat Jambon van een andere partij was. Wat zouden de reacties dan geweest zijn?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het parket wist meteen de ware toedracht. Verder niemand.
"Men" zou daar beter achteraan gaan om te achterhalen waarom die zaak 2,5 jaar later niet is opgelost, maar wél de jacht wordt ingezet op een minister die bijna twee jaar geleden ontslag nam, en die welbewust werd beduveld. Jambon overtrad de wet niet. De politie van Charleroi en het parket wél. De bedoeling was allicht om Jambon en zijn partij, uitgerekend NU schade te berokkenen, maar dat geldt ZEKER voor het Belgische imago in het buitenland. En dat was al gene vette sinds het verregaande geblunder van politie, gerecht én de toenmalige minister van justitie die de veroordeelde Dutroux vervroegd vrij liet. Dutroux was een Waal. Melchior Wathelet, de minister van justitie ook. De minister van binnenlandse dinges was J. Vande Lanotte.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 september 2020 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden waarom het in het nieuws komt is omdat zij die videobeelden online gezet heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De forumtrollen die meteen als hyena's bovenop Jambon sprongen zouden we niet gehoord hebben.
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://forum.politics.be/showthread.php?t=254832 |
|
![]() |
![]() |