Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2020, 17:45   #781
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als Jambon een beetje serieuzer was geweest en zijn werk naar behoren had gedaan hoefden we niet op de versie van Faroek te wachten.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 1 september 2020, 17:46   #782
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Jambon een beetje serieuzer was geweest en zijn werk naar behoren had gedaan hoefden we niet op de versie van Faroek te wachten.
Als Jambon een serieus politieverslag gekregen had, dan...enz.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:46   #783
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Jan zei, en terecht, dat hij ervan uit moet gaan dat zo'n verslag correct is.
Want de Belgische politie, die liegen niet.
Oud 1 september 2020, 17:48   #784
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Want de Belgische politie, die liegen niet.
Zo zijn er al veel onschuldigen opgepakt, beschuldigd, veroordeeld en opgesloten.

Dat gebeurt overal.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:48   #785
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Die doders, wat is daar eigenlijk mee gebeurd? En wie is verantwoordelijk voor het feit dat naar die dames en heren nog geen vinger is uitgestoken?”, vraagt hij zich af. Rieder kijkt in eerste instantie naar de procureur des Konings in Charleroi, die de beelden en het politieverslag binnengekregen had.

Strafpleiter Hans Rieder heeft in een snoeihard opiniestuk brandhout gemaakt van wat gebeurd is in de zaak-Chovanec. Hij viseert niet toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon, maar wel de agenten – “doders” – die betrokken waren bij de interventie, de procureur en de onderzoeksrechter.
Hij schrijft in een opiniestuk bij VRT Nieuws dat het verkeerd is om naar de politiek te kijken. Rieder viseert vooral de betrokken agenten en magistraten.

>>>“Die doders, wat is daar eigenlijk mee gebeurd? En wie is verantwoordelijk voor het feit dat naar die dames en heren nog geen vinger is uitgestoken?”, vraagt hij zich af. Rieder kijkt in eerste instantie naar de procureur des Konings in Charleroi, die de beelden en het politieverslag binnengekregen had.<<<

Toch te gek dat men een politiek anders denkende wil breken terwijl doders beschermd worden, terwijl de Franstalige procureur des Konings in Charleroi dit dossier duidelijk verborgen wist te houden!!!

Steeds weer worden criminelen beschermd door politiek gesteunde belangen groepen en worden anderen met schuld beladen voornamelijk om andersdenkende politieke partijen voordeel te bezorgen of te beschadigen.

Ondertussen dansen en springen de criminelen vrolijk verder rond. In de VS word het openlijk uitgevochten hier is het nog erger.... hier gebeurd het steeds in het geniep, achter de rug van de mensen om politiek gewin, verdorie steeds meer met de hulp van politiek geplaatste binnen het justitie apparaat, rechter, procureur des Konings.....!

Overal ter wereld waar justitie corrupt is is er geen democratie........
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 september 2020 om 17:53.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:52   #786
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Die doders, wat is daar eigenlijk mee gebeurd? En wie is verantwoordelijk voor het feit dat naar die dames en heren nog geen vinger is uitgestoken?”, vraagt hij zich af. Rieder kijkt in eerste instantie naar de procureur des Konings in Charleroi, die de beelden en het politieverslag binnengekregen had.

Strafpleiter Hans Rieder heeft in een snoeihard opiniestuk brandhout gemaakt van wat gebeurd is in de zaak-Chovanec. Hij viseert niet toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon, maar wel de agenten – “doders” – die betrokken waren bij de interventie, de procureur en de onderzoeksrechter.
Hij schrijft in een opiniestuk bij VRT Nieuws dat het verkeerd is om naar de politiek te kijken. Rieder viseert vooral de betrokken agenten en magistraten.

>>>“Die doders, wat is daar eigenlijk mee gebeurd? En wie is verantwoordelijk voor het feit dat naar die dames en heren nog geen vinger is uitgestoken?”, vraagt hij zich af. Rieder kijkt in eerste instantie naar de procureur des Konings in Charleroi, die de beelden en het politieverslag binnengekregen had.<<<

Toch te gek dat men een politiek anders denkende wil breken terwijl doders beschermd worden, terwijl de Franstalige procureur des Konings in Charleroi dit dossier duidelijk verborgen wist te houden!!!

Steeds weer worden criminelen beschermd door politiek gesteunde belangen groepen en worden anderen met schuld beladen voornamelijk om andersdenkende politieke partijen voordeel te bezorgen of te beschadigen.

Ondertussen dansen en springen de criminelen vrolijk verder rond. In de VS word het openlijk uitgevochten hier is het nog erger.... hier gebeurd het steeds in het geniep, achter de rug van de mensen om politiek gewin, verdorie steeds meer met de hulp van politiek geplaatste binnen het justitie apparaat, rechter, procureur des Konings.....!
Is die Hans Rieder wel koosjer ?
Oud 1 september 2020, 17:53   #787
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zijn er al veel onschuldigen opgepakt, beschuldigd, veroordeeld en opgesloten.

Dat gebeurt overal.
We moeten dat dan aanvaarden bedoel je, en Janbon veroordelen?
Oud 1 september 2020, 17:53   #788
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
“[b]

Binnen het justitie apparaat: dáár ligt de knoop !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:55   #789
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Weet ik niet, maar zijn redenering lijkt mij in deze toch correct.... waarom bleven de bewijzende beelden zo lang verborgen....

En waarom komen die nu plots boven drijven bij de pers?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 1 september 2020, 17:56   #790
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten dat dan aanvaarden bedoel je, en Janbon veroordelen?
Ik heb het over slachtoffers.

Niet over Jambon.
Oud 1 september 2020, 18:02   #791
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Binnen het justitie apparaat: dáár ligt de knoop !
Vind ik ook, heel lang geleden bij de witte mars werd de grote kuis geëist door de bevolking en wat is er gebeurd?!?..... de rijkswacht werd afgeschaft, terwijl de baronie's hun eigen/persoonlijk "politie legioen" mochten behouden.

Aan justitie veranderde echter niets.... vooral Brusselse justitie is poel van verderf! waardoor men dan wellicht denkt in Charleroi dat ook te mogen.. nu al moorden toedekken......

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 september 2020 om 18:05.
Oud 1 september 2020, 18:02   #792
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Namen worden aangepast aan de laatste blunders van de betrokkene. Er komen vermoedelijk nog veel andere namen voor Jan Jambon.
Ik kan haast niet wachten uw op volgende creatieve exploten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 18:09   #793
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, en hij stelt de juiste vragen.
Omdat hij nu eenmaal als topadvocaat, een veelvoud verdient van wat een rechter krijgt, hij kan de lastige vragen dus stellen, in tegenstelling tot vele van zijn confraters, die hopen van ooit nog rechter te worden.

Citaat:
“Die doders, wat is daar eigenlijk mee gebeurd? En wie is verantwoordelijk voor het feit dat naar die dames en heren nog geen vinger is uitgestoken?”, vraagt hij zich af. Rieder kijkt in eerste instantie naar de procureur des Konings in Charleroi, die de beelden en het politieverslag binnengekregen had.
Oud 1 september 2020, 18:11   #794
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet over Jambon.
Je zou je beter afvragen wat er allemaal aan de hand is in nazi-Walenland.
Oud 1 september 2020, 18:16   #795
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet meer of niet minder dan op politiekantoren in Antwerpen, de hoofdstad van rechts in België.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 september 2020 om 18:16.
Oud 1 september 2020, 18:18   #796
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer of niet minder dan op politiekantoren in Antwerpen, de hoofdstad van rechts in België.
en steekt de Antwerpse politie het ook in een doofpot zoals die in Charleroi ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 18:21   #797
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet over Jambon.
Jambon kan toch niet meer aftreden als federaal minister. Enkel als minister-president van Vlaanderen. Maar waarom ben jij zo bezorgd over Vlaanderen daar in Groot-Luik? Omwill vd centjes?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 18:22   #798
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Hans Rieder heeft, in tegenstelling tot de vertroebelde linkse meute op en buiten dit forum, een heldere, scherpe kijk op deze zaak:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200901_94005188

Citaat:
Rieder heeft het over een bijzonder promiscue relatie tussen politie, parket en bepaalde magistraten. “Samen hadden ze gehoopt dat de zaak in de doofpot zou geraken. Kan u mij verklaren waarom die bende doders niet dezelfde dag dat de beelden worden bekeken door de procureur des Konings of de onderzoeksrechter geboeid ter plaatse worden gebracht om het verloop van de feiten te reconstrueren? Kan u mij verklaren waarom de procureur des Konings en de onderzoeksrechter geen aandringende aangifte doen van de feiten aan de tuchtoverheid? Aangifte die moet leiden tot een onmiddellijke schorsing in afwachting van het verdere gerechtelijke en tuchtrechtelijke onderzoek.”
De zoveelste Waalse beer-en doofpot die open gaat. De stank was al niet te harden van alle andere francofone schandalen die nog in de lucht hingen en dit komt er dan nog eens bij...

Citaat:
“De politiek heeft de macht verloren over andere machten en ze moet die terugnemen. De beelden spreken voor zich. Als de procureur des Konings dat verslag en de beelden binnenkrijgt en zelfs geen gerechtelijk onderzoek vordert, dan is dat heel erg en bewijst het met zekerheid dat geprobeerd werd om dat onder de mat te vegen. Het bewijst dat er mensen zijn binnen de magistratuur die het in hun hoofd halen om een bende doders bestaande uit hulpverleners en politieagenten af te dekken. De politiek moet zich de vraag stellen hoe dat mogelijk is. Ze is alle macht kwijt, er is geen leiding meer.”
Een zoveelste bewijs dat Belgique tot op de draad versleten is en bovendien niet meer te redden. In Wallonië broeien schandalen zoals deze onder de oppervlakte en de huidige Belgische bewindsvoerders kan het allemaal geen hol meer schelen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 18:22   #799
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn het er over eens dat de Belgische politie, geheel en al, crapuul is.
Oud 1 september 2020, 18:23   #800
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een wel zeer vervelende vraag die u stelt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be