![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus op dat moment heeft hij 42 maand gedaan terwijl hij enkel veroordeeld is voor de wiet waar maximum twee jaar opstaat. Van die twee jaar moet hij volgens de wet Lejeune 1/3 doen, 8 maanden. Hij zit dus op het moment dat men hem vrijlaat drie jaar langer vast. Begrijp je nu mijn punt?
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En hebt ge nu al een bron dat nagenoeg 100% van de mensen < 3 jaar onmiddellijk na een derde van de straf vrijkomen?
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 16 december 2011 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#823 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#824 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#825 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#826 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Gouverneur
|
De kaartclub heeft er uiteraard ook zijn visie over:
Citaat:
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 18:10. |
|
|
|
|
|
|
#828 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Langs de andere kant zijn we maar aan het praten en zijn mijn posts ook niet te nemen als het woord van god. Iedere keer als ik iets ten berde breng over gerecht en de manier waarop het werkt spreek ik vanuit de ervaringen die ik zelf heb opgedaan. In zoverre ben ik voor mezelf zeker over de geldigheid van mijn beweringen. Ook, mijn laatste aanvaring met het gerecht is uit 2005, de zaken kunnen altijd veranderen ook natuurlijk. Niettemin, over de kort gestraften zoals dat dan heet, diegenen met een straf tot drie jaar, als die binnenkomen in de gevangenis om hun straf te doen, dan wordt hen verteld op welke dag ze vrij komen, dat wijst er volgens mij op dat de uitvoeringsrechtbanken op dat niveau enkel een formaliteit zijn.
|
|
|
|
|
#829 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nochtans (pertans zeggen ze in Gent) ...er gaan er 100 keer zoveel door het lint die geen gerechterlijk verleden hadden. By the way, iedere ex gedetineerde is begonnen met een blanco blad. Dus waar sta je nu met al jullie onnozele argumenten? |
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet hem bij wijze van spreken ergens "verdienen". Sommigen denken dat het een recht is. |
|
|
|
|
|
|
#831 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vrees dat je het echter niet snapt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#832 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk verder niet dat ik ooit een lange straf zal krijgen. De rest van je warrig, inhoudsloos betoog sla ik effe over, is toch niks mee aan te vangen. Perceptie is dat misdadigers te vroeg vrijkomen. Laat hen de straf uitzitten waartoe ze veroordeeld worden, dat zal de perceptie al serieus bijstellen. Maar als jij het normaal vindt dat rechters strengere straffen uitspreken omdat ze al op voorhand vrezen dat de veroordeelde anders te vroeg vrijkomt... Zie je zelf de onzinnigheid niet in van zo'n beleid? En dan verwonderd zijn dat de burger geen vertrouwen heeft in justitie...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#833 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet niet of en in hoeverre het strafbeleid zich beperkt tot dumpen. |
|
|
|
|
|
|
#834 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
2
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
|
#835 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bekijk het als de minimumstraf die de rechter voor ogen heeft met de mogelijkheid op verlenging. Een rechter kan immers niet in de toekomst kijken en weten wat de invloed van de straf zal zijn. |
|
|
|
|
|
|
#836 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie je wel dat je er nougabollen van snapt allemaal. |
|
|
|
|
|
|
#837 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo krijg je dan soms straffen zoals 3 jaar en 1 dag. Die èèn dag garandeert dat de gevangene niet op 1/3 vrijkomt.
|
|
|
|
|
#838 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan hier de mensen die al door het systeem zijn getrokken er zo uithalen. begrippen zoals "einde straf" zijn dan ook maar bekend bij de mensen die binnen hebben gezeten. De meesten begrijpen niet eens dat voor mij de wet Lejeune volledig mag afgeschaft worden en dat ik graag einde straf zou doen inplaats van die jarenlange kloterij van voorwaarden en condities. Ze begrijpen niet dat ik dan geen dag langer zou binnen zitten.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 december 2011 om 12:13. |
||
|
|
|
|
|
#839 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#840 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen worden niet beter in de Belgische gevangenissen, alleen maar slechter. Je gelooft toch niet echt dat je door de mensen in een varkenstal op te sluiten en ze bepaalde tijd mensonwaardig te behandelen ook maar iemand gaat "verbeteren?" Je gelooft toch niet werkelijk dat je door iemand als een beest te behandelen hem gaat aanpassen aan de maatschappij? En dan zeggen ze, ze hebben het toch zelf gezocht? Akkoord, maar dan ook niet zeveren als er bij zijn die er als wilde beesten uitkomen, want dat zelf gezocht hebben, dat telt ook omgekeerd.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 december 2011 om 20:46. |
||
|
|
|