Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 06:53   #821
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En op dezelfde wijze kunt ge ook ... uw "gewetensproblemen" leren beheersen en zonder verpinken die weeskinderen laten kreperen ....
Het intellect anno 2015
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 06:54   #822
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geloof inderdaad ook dat altruïsme voortkomt uit egoïsme. Zo vind ik zelf om egoïstische redenen een goede sociale zekerheid wenselijk.
Een nieuwe troldag aangebroken?
Oud 17 augustus 2015, 06:55   #823
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onder het motto: nadat ik ben bediend moet er streng worden toegezien op de financiën.
De Schoofzakdoctrine.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 07:00   #824
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En op dezelfde wijze als ge discipline kunt ontwikkelen om U gewoon te maken aan het weigeren van een stuk chokoladetaart, kunt ge ook discipline ontwikkelen en uw "gewetensproblemen" leren beheersen, en zonder verpinken die weeskinderen laten kreperen, en uw chokoladetaart opzij laten.
Ik zal héél eerlijk zijn: met die chocoladetaart lukt het niet.
Oud 17 augustus 2015, 07:08   #825
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zal héél eerlijk zijn: met die chocoladetaart lukt het niet.
De roofdieren vandaag alweer op pad?
Oud 17 augustus 2015, 07:22   #826
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
De roofdieren vandaag alweer op pad?
Ja de roofdieren zijn op pad.
Ze moeten immers opbrengen voor zichzelf en extra voor een paar tamme dieren die hun hangmat niet uitkomen.
Oud 17 augustus 2015, 07:23   #827
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja de roofdieren zijn op pad. Ze moeten immers opbrengen voor zichzelf en extra voor een paar tamme dieren die hun hangmat niet uitkomen.
Je leeft dan ook in een beestenwereld, blijf rustig negeren en het resultaat zal navenant zijn. Heb jij echt geen verstand in je hoofd?
Oud 17 augustus 2015, 07:26   #828
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Behalve in tijden van hongersnood, misoogsten etccc, heeft niemand heeft altijd alles, dat is uw denkfout. Het verhandelen of ruilen van overschotten heeft altijd voor een stuk de economie gedreven.
Ja, de zogenoemde eco premie op auto's om hun overstocks weg te werken al vergeten? die zit nochtans in het begrotingstekort.

Citaat:
Door alles gratis weg te geven gaat dat nog gestimuleerd worden.
"ik zal mij nog eens een iPhone kopen, want mijn eten krijg ik toch gratis"
Heb ik een iPhone nodig?

Citaat:
Da's prachtig, maar verwacht niet van iedereen dat hij/zij een groentetuin heeft die veel te groot is, en misschien liever een gazonneke heeft voor de kinderen.
Iedereen kan er een hebben als hij niet alle 3 maanden de laatste nieuwe iPhone koopt en zijn abonnement opzegt. een stukje landbouwgrond van 20 are kost minder dan een middenklasse wagen en brengt op ipv kosten.

Citaat:
Je vergeet de mens, die door zijn werkkracht en zijn inzet de natuur meer laat produceren dan strikt nodig voor hem alleen en zijn gezin. Met de opbrengst kan een groenteboer vlees kopen bij de veeboer en vice versa.
Mijn vlees loopt op 15 are, die geen hof zijn te grazen en ze lammeren ieder jaar verse. De andere 6 lopen te scharrelen en verzorgen me met teveel eieren. Dus ik moet niet ruilen.
De werkkracht van tegenwoordig eindigt als ze op hun werk achter hun laptop uit kruipen en zich van dan af op hun IPhone storten. Speakers in hun oren en maar gamen en dan in de avond koers, voetbal en de 80ste herhaling van de kampioenen.

De natuur meer laten produceren dan strikt noodzakelijk is hem vernielen.
De patatten worden duurder het is te droog geweest.
Hoe komt het dat mijn patatten daar geen last van hebben?

Citaat:
Dat moet van mij helemaal niet, maar het is een fout uw eigen situatie (een te grote groententuin) te verheerlijken tot een economisch systeem.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de jaren 50-60 leefde in Limburg bijna iedereen van een stukje grond van een halve hectare. Pa ging werken en ma en de kinderen na schooltijd verzorgden de tuin en de paar dieren.
Het is een economisch systeem, nog steeds en voor iedereen die werkt mogelijk. Behalve in Noord-Limburg waar de grond door vervuiling van onze gezegende en gesubsidieerde industrie reeds decennia vergiftigd is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 07:31   #829
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, de zogenoemde eco premie op auto's om hun overstocks weg te werken al vergeten? die zit nochtans in het begrotingstekort.

Heb ik een iPhone nodig?

Iedereen kan er een hebben als hij niet alle 3 maanden de laatste nieuwe iPhone koopt en zijn abonnement opzegt. een stukje landbouwgrond van 20 are kost minder dan een middenklasse wagen en brengt op ipv kosten.

Mijn vlees loopt op 15 are, die geen hof zijn te grazen en ze lammeren ieder jaar verse. De andere 6 lopen te scharrelen en verzorgen me met teveel eieren. Dus ik moet niet ruilen.
De werkkracht van tegenwoordig eindigt als ze op hun werk achter hun laptop uit kruipen en zich van dan af op hun IPhone storten. Speakers in hun oren en maar gamen en dan in de avond koers, voetbal en de 80ste herhaling van de kampioenen.

De natuur meer laten produceren dan strikt noodzakelijk is hem vernielen.
De patatten worden duurder het is te droog geweest.
Hoe komt het dat mijn patatten daar geen last van hebben?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de jaren 50-60 leefde in Limburg bijna iedereen van een stukje grond van een halve hectare. Pa ging werken en ma en de kinderen na schooltijd verzorgden de tuin en de paar dieren.
Het is een economisch systeem, nog steeds en voor iedereen die werkt mogelijk. Behalve in Noord-Limburg waar de grond door vervuiling van onze gezegende en gesubsidieerde industrie reeds decennia vergiftigd is.
Als het klopt wat je zegt: oprecht respect.
Dan bewijs je in de praktijk dat je voor jezelf kan zorgen, en dat is al heel wat meer dan sommige solidariteitspredikers verwezenlijken.
Oud 17 augustus 2015, 07:32   #830
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het klopt wat je zegt: oprecht respect. Dan bewijs je in de praktijk dat je voor jezelf kan zorgen, en dat is al heel wat meer dan sommige solidariteitspredikers verwezenlijken.
Je hebt niets meer? Wanneer ga je je verstand eens gebruiken en wakker worden voor alle alternatieven?
Oud 17 augustus 2015, 07:44   #831
subocaj

Standaard

Citaat:
Jamaar, kijk.

Tandem wil "contracten herzien". Ik zeg dat er maar 2 billijke manieren zijn om een contract te herzien, namelijk oftewel zijn de twee partijen akkoord met de herziening, oftewel vergoedt de partij die nog schuld heeft vanwege het contract, de eerste partij voor de reeds gedane moeite.

Toen kwam jij af met uw eieren en uw buurman, en vroeg mij of ge nu gedwongen waard om die blijven eieren te geven. We hadden het over een CONTRACT. Als jij een contract hebt met je buurman waar je eieren moet geven, ja, dan ben je gedwongen. Als je dat niet hebt - en als je gratis dingen weg geeft ben je normaal gezien niet in een contractuele situatie - dan geldt wat ik over een contract zeg, natuurlijk niet. Als ik iets zeg over een contract, dan geldt dat natuurlijk niet als er geen contract is, he.

Om uw situatie in een contractuele context te brengen, heb ik opgesomd wat allemaal mogelijk is:

1) een dom contract waar jij jezelf hebt gebonden om uw buren eieren te geven, zonder tegenprestatie.

2) eerst de buurman gewoon maken aan uw eieren, en dan een contract eisen om voort te doen met tegenprestatie.

Dat zijn LOGISCHE MOGELIJKHEDEN om uw niet-contractuele situatie in een contractuele om te zetten, zodat wat ik over een contract stelde, toepasbaar zou zijn.
Voor mij is de goede oude handslag nog steeds het beste contract. Papierkraam kost geld.

Citaat:
Geweldenaars werken niet op contract.
Ik wist niet dat ik een geweldenaar was.

Citaat:
IEDEREEN denkt zo. Sommigen beseffen dat. Sommigen durven dat zeggen.
Omdat jij dat denkt, denkt iedereen met hoofdletters zo?
Of bedoel je met iedereen jezelf?

Citaat:
Nee.
Ja

Citaat:
Vriendelijk zijn doe je ook voor een tegenprestatie, maar dat is niet contractueel. Tenzij je een callgirl bent
Ik begin me af te vragen of jij misschien toch een callgirl bent.....???
Oud 17 augustus 2015, 07:48   #832
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt niets meer? Wanneer ga je je verstand eens gebruiken en wakker worden voor alle alternatieven?
Ik sta open voor alle alternatieven, maar niet voor alternatieven die met drogredeneringen een paradijs beloven, dat in de praktijk enkel paradijselijk is voor de profiteurs, en nog meer werk betekent voor de productieven.
Oud 17 augustus 2015, 07:51   #833
subocaj

Standaard

Citaat:
Als het klopt wat je zegt: oprecht respect.
Dan bewijs je in de praktijk dat je voor jezelf kan zorgen, en dat is al heel wat meer dan sommige solidariteitspredikers verwezenlijken.
Toch erg dat ik een linkie winkie ben, die zoals zovele linkie winkies hun leven lang zonder 1 dop dag, hun leven op orde hebben, zonder bling bling hè?
Oud 17 augustus 2015, 07:54   #834
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Toch erg dat ik een linkie winkie ben, die zoals zovele linkie winkies hun leven lang zonder 1 dop dag, hun leven op orde hebben, zonder bling bling hè?
Oud 17 augustus 2015, 08:26   #835
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta open voor alle alternatieven, maar niet voor alternatieven die met drogredeneringen een paradijs beloven, dat in de praktijk enkel paradijselijk is voor de profiteurs, en nog meer werk betekent voor de productieven.
Zever in pakskes is het, gebruik eerst je verstand en oordeel dan.
Oud 17 augustus 2015, 08:28   #836
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes is het, gebruik eerst je verstand en oordeel dan.
Na gebruik van mijn verstand kwam ik tot het besef dat ik mijn eerste oordeel moest herzien.
Eerst geloofde ik in de haalbaarheid van het basisinkomen, maar een nuchtere berekening leerde mij dat het inderdaad zever in pakskes is.
Oud 17 augustus 2015, 08:34   #837
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na gebruik van mijn verstand kwam ik tot het besef dat ik mijn eerste oordeel moest herzien.
Eerst geloofde ik in de haalbaarheid van het basisinkomen, maar een nuchtere berekening leerde mij dat het inderdaad zever in pakskes is.
Verastenhoven is precies weer goed op dreef deze morgen?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 08:36   #838
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Na gebruik van mijn verstand kwam ik tot het besef dat ik mijn eerste oordeel moest herzien. Eerst geloofde ik in de haalbaarheid van het basisinkomen, maar een nuchtere berekening leerde mij dat het inderdaad zever in pakskes is.
De roofdieren hebben je alweer te grazen genomen, jij trapt er natuurlijk weer met je beide voeten in. Doe zo verder, proficiat!!!
Oud 17 augustus 2015, 08:38   #839
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De roofdieren hebben je alweer te grazen genomen, jij trapt er natuurlijk weer met je beide voeten in. Doe zo verder, proficiat!!!
Ik zie het anders: de tamme dieren zijn er niet in geslaagd om me voor hun kar te spannen.
Oud 17 augustus 2015, 08:48   #840
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie het anders: de tamme dieren zijn er niet in geslaagd om me voor hun kar te spannen.
We kunnen je beter terug Superslaaf noemen, je hebt werkelijk geen idee hoe ernstig de situatie is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be