Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2004, 11:22   #821
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wel, als ik zo terugdenk aan wat Sharon in de bezette gebieden in Sabra en Chatila heeft aangericht, kan ik niet zeggen dat de overlevenden van de holocaust nadien lieve katjes zijn geworden om zonder handschoenen aan te pakken. Wat jij?
Is dit het beste wat je kon vinden? 1 persoon die een machtspositie bekleedt in een kruitvat? Strohalm...

Citaat:
Ik ken geen enkel land waar geen censuurwetten bestaan. Zelfs het door het VB zogeroemde vrije Amerika, waar je ongestoord in Waffen SS uniformen met swatiska's en gewapend mag rondlopen, en waar de holocaust rustig mag ontkend worden tot in het absurde toe, wordt nog altijd de doodstraf toegepast.
Het een heeft niks met het ander te maken. De doodstraf wordt er niet toegepast omwille van het negationisme dat je daar vrij mag beleiden. Dit is dus geen voorbeeld van een lynchpartij in een land waar negationisme toegestaan is. Probeer nog eens.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 11:25   #822
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet jij zelf nog wat je wilt, of is het je bomma die hier zit te typen?

SuperStaaf: "U verschaft dan een forum voor het verspreiden van illegale opinies, citaten en uitlatingen. Uiteraard doet u nog steeds uw zin. Wenst u selectief aan bepaalde personen wel toe te staan wat u anderen verbiedt, dan zij het zo. Het is uw forum. Ik signaleer deze tekst via het driehoekje."
Staaf toont zich hier nochthans heel consequent. Je moet natuurlijk wel minstens het gemiddelde intellect van 85,87 % van de hier aanwezige VBers hebben om dat te zien. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 12 december 2004, 11:26   #823
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet jij zelf nog wat je wilt, of is het je bomma die hier zit te typen?

SuperStaaf: "U verschaft dan een forum voor het verspreiden van illegale opinies, citaten en uitlatingen. [size=4]Uiteraard doet u nog steeds uw zin. Wenst u selectief aan bepaalde personen wel toe te staan wat u anderen verbiedt, dan zij het zo. Het is uw forum. [/size]Ik signaleer deze tekst via het driehoekje."
Het was dus duidelijk Superstaaf zélf die zat te typen.
Oud 12 december 2004, 11:26   #824
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zelfs die paar 'boe-roepers' die onze Blokbasher in het prille begin nog steunden hebben wijselijk afgehaakt.
Maar toch eigent zich de eenzame minderheid hier het allergrootste gelijk van de wereld toe.

Niet dat het ons veel anders gewend is gemaakt buiten dit forum...
Hoe gaat dat citaat ook alweer? Wanneer het fascisme terugkeert, zal het zichzelf het antifascisme noemen? Dat wordt met de dag duidelijker.
Oud 12 december 2004, 11:37   #825
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Als ik als Holocaust-overlever via uw site op de site van Verbeke terechtkom, ga ik dan minder gekwetst zijn dan dat ik de link van Jvdb volg?
Vraag dat eens aan een holocaust-overlever. Ik heb zo al wel enkele mails toegekregen die me wezen op het feit dat ik bepaalde info op een rechtsextremistische en/of revisionistische site had weggehaald en die link als bron van mijn info vermeldde. Sommige dingen heb ik aangepast andere dingen beter verantwoord. Zoals het er na 16 maanden arbeid thans uitziet, kan ik (en vele anderen met mij) me best verzoenen met wat er op te vinden en te lezen is. Een aandachtig lezer begrijpt perfect wat ik te zeggen heb.

[size=1]Voor wie het kan interesseren:[/size]
[size=1]Dit bericht is verborgen omdat Distel is op jouw [/size][size=1]negeerlijst[/size]
[size=1]Dit bericht is verborgen omdat Knuppel is op jouw [/size][size=1]negeerlijst[/size]

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 11:37.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 11:48   #826
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gogogogo.
Sloop De Purperen Muur
Ik vrees dat door jouw rancuneuze actie die Purperen Muur van je nog een stukje hoger en langer is geworden.
Oud 12 december 2004, 11:50   #827
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag dat eens aan een holocaust-overlever.
Waarom? Jij, als voorstander van de selectieve censuur, zou daar toch zelf op moeten kunnen antwoorden? Waarop baseer jij je selectieve censuur anders?

Citaat:
Ik heb zo al wel enkele mails toegekregen die me wezen op het feit dat ik bepaalde info op een rechtsextremistische en/of revisionistische site had weggehaald en die link als bron van mijn info vermeldde. Sommige dingen heb ik aangepast andere dingen beter verantwoord. Zoals het er na 16 maanden arbeid thans uitziet, kan ik (en vele anderen met mij) me best verzoenen met wat er op te vinden en te lezen is. Een aandachtig lezer begrijpt perfect wat ik te zeggen heb.
Jammer genoeg is volgens uw censuurwet die "aandachtige lezer" echter te stom om zelf een oordeel over zulke dingen te vellen. Consequent zijn dus, en ofwel de censuurwet afschaffen, ofwel ze toepassen op iedereen, ook jij dus.

Laatst gewijzigd door Distel : 12 december 2004 om 11:50.
Oud 12 december 2004, 13:09   #828
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De censuurwet staat hier niet ter discussie,
Natuurlijk wel.
Of wou je beweren dat ik niet meer weet waarover ik een topic open?

Citaat:
alleen de huisregels van een bepaald forum op het internet die op een bepaalde subjectieve wijze door de eigenaars/moderators worden geïnterpreteerd.
Die huisregels lijken me het toepassen van een (kut)wet.
Die wet stelde ik reeds meerdere malen behoorlijk in vraag.

Citaat:
Dit forum heeft het laatste jaar een stevige ruk naar rechts gemaakt, een gegeven dat ook nog onlangs de schrijvende pers haalde en dat nog eens bevestigd werd.
Volledig mee eens.
Knippen en censureren is een extreem-rechtse fasco-techniek.
Den Dolf zou het hier voorwaar niet bonter maken.

Citaat:
Enfin, ik wens je veel succes met je actie om alles te censureren wat censureerders willen gecensureerd zien. Je bent geen haar beter dan wat of wie je zelf aanklaagt.
Val nu dood.
Ik schrijf me hier een lam handje om jouw site tsjokvol negationisme en revisionisme en anti-semitisme toe te laten en dan beschuldigt uitgerekend dé kampioen van de censuur, mij van aansturen op knipwerk.

Citaat:
Dit forum lijkt bijna op de structuur van het VB
Inderdaad.
De fasco-technieken van de censuur, meestal toegeschreven aan het VB, tieren hier welig.
Maar dat is natuurlijk allemaal wettelijk in orde.
Vooral op afroep van, tiens, ja........ op wiens afroep doorgaans?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 december 2004 om 13:19.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 13:22   #829
thePiano

Standaard

Citaat:
Die huisregels lijken me het toepassen van een (kut)wet.
Die wet stelde ik reeds meerdere malen behoorlijk in vraag.
Dat heb je goed gezegd: lijken me. Ik heb op dit forum nog nooit een wet weten toepassen op dergelijke karikaturale wijze. Maar vermits ik niet meer mag verwijzen naar mijn website omtrent de door jouw en je moaten geviseerde teksten, mag ik wel verwijzen naar de auteurs en hun boeken waaruit ik deze tekksten heb geciteerd. Laat de schaar maar alvast aanrukken. Een snelle greep:

[img]******************************************jpg/boek53.jpg[/img][font=Verdana][size=2]Titel De VlaamSSche Kronijken
Auteur J. Anthierens,, H. De Schampeleire, H. Gijsels, J. Willems en C-J Toornvliet
Uitgeverij EPO vzw; 1987; 144 pagina's; www.epo.be
ISBN 90 6445 784 0
[/size][/font]
[font=Verdana][size=1]Synopsis
[font=Verdana][size=1]Met uitzondering van Werner van Steen, worden de hier ten tonele gevoerde Vlamingen doorgaans met 'meneer' aangesproken. Léon Rochtus, Felix Timmermans-zaliger, Clem De Ridder, Arthur De Bruyne, André Leysen, Bert Peleman en andere leden van het IJzerbedevaartcomité. In dit boek wordt hun reputatie aan flarden geschoten via de beschrijving van weinig fraaie periodes uit hun leven die tot nu toe onbekend waren. De jeugd van Leysen bijvoorbeeld. Of de ware geschiedenis van ons 'Vlaams Memoriaal'.
"Onze schaamte is dat men met de verstokte rechtsmarcheerders nooit op een beschaafde én afdoende manier afrekende. Ver van mij om medemensen uit een grijs verleden lastig te vallen. Wat gebeurd is, is gebeurd. Maar bij ons werden de Misleiders weer erevoorzitter van het IJzerbedevaartcomité, werden voorzitter van het Davidsfonds, bekleden (tegenwoordige tijd) prominente plaatsen in de moderne Vlaamse samenleving. Onze Waldheims zijn legio; zij hebben hun vreemd gaan nooit verloochend en worden met de grootste égards bejegend. Deze vaandrigs belichamen die vreselijke regel uit het gesellied 'Les Flamands..' van Jacques Brel: 'Nazi's durant les guerres et catholiques entere elles'." Johan Anthierenes 1987
[/size][/font]
[/size][/font]

[img]******************************************jpg/boek01a.jpg[/img][font=Verdana][size=2]Titel Open je ogen voor het Vlaams Blok ze sluit
Auteur Hugo Gijsels
Uitgeverij Kritak; 1994 224 pagina's
ISBN 90 6303 535 7
[/size][/font]
[font=Verdana][size=1]Met zowel Europese als gemeenteraadsverkiezingen wordt 1994 voor politiek Vlaanderen het jaar van de waarheid. Het gevaar is groot dat het Vlaams Blok voor de derde keer op rij forse stemmenwinst boekt. Aan auteur en journalist Hugo Gijsels zal het niet gelegen hebben. Eveneens voor de derde keer op rij kijkt hij achter de coulissen van het Blok. Gijsels laat de Operatie Charme van het Blok voor wat ze is en zet het mes in het 'tweede niveau'. Hij ontrafelt de acties en interne teksten van de partij en gaat na wat de kopstukken van het Blok zoal uitspoken in organisaties zoals de VMO, Voorpost, Were Di en talloze andere bruine clubs. D�*�*r preken de Vlaams-Blokkers voor eigen kapel en vernemen we wat hen werkelijk bezielt, wat ze met het Eigen Volk (uit de slogan 'Eigen Volk Eerst!') van plan zijn. Open je ogen is een onthutsend boek over geweld, onversneden racisme, vrouwenhaat, adoratie voor Adolf Hitler en misprijzen voor democratie en mesenrechten. Het is ook het verhaal van een militante strijd tegen de georganiseerde arbeidersbeweging, tegen groenen, roden en gelen, en tegen alle andersdenkenden. Dit boek zou allen die het aangaat - en wie gaat het niet aan? - de ogen moeten openen.[/size][/font]
[/size][/font]
[img]******************************************jpg/boek02a.jpg[/img][font=Verdana][size=2]Titel De Internationale van de HAAT - Extreem-rechts in West-Europa
Auteur Rinke van den Brink
Uitgeverij Sua Amsterdam; 1994; 440 pagina's; Sua A'dam
ISBN 90 6222 246 3
[/size][/font]
[font=Verdana][size=1]Hoe ziet de gedachtenwereld van de extreem-rechtsen eruit? Wat zijn hun strategieën? Hoe bedrijven ze politiek? Extreem-rechtse partijen zijn helaas niet meer weg te denken uit het politiek spectrum. Toch worden deze partijen en hun kiezers in Nderland na tien jaar politieke deelname nog steeds niet echt serieus genomen. Politici, beledismakers en anti-racisten verdringen elkaar weliswaar om hun afschuw uit te spreken over verkiezingssuccessen van extreem-rechts, maar hebben tot nu toe bitter weinig inhoudelijk weerwerk geboden. De kennis over extreem-rechts ontbreekt simpelweg. Dit boek kan daar verandering in brengen: door middel van reportages en interviews met kopstukken en kaderleden geeft Van den Brink een indringend beeld van extreem-rechtse partijen en hun aanhangers in West-Europa. Want het is beter de vijand te kennen dan hem dood te zwijgen. De internationale van de haat portretteert zichzelf. [/size][/font]
[/size][/font]

[img]******************************************jpg/boek13b.jpg[/img][font=Verdana][size=2]Titel De Nieuwe Orde (3) De Kollaboratie deel 1(5)
Auteur Maurice De Wilde
Uitgeverij De Nederlandsche Boekhandel; dl 5 1985; 124 pagina's; dl 3 1982 128 pagina's;DNB/Pelckmans
ISBN 9028997865(3),9028909621(5)
[/size][/font]
[font=Verdana][size=1]Maurice De Wilde, bekend, beroemd en berucht over zijn indringende stijl van interviewer en journalist, maakte voor de VRT (toen nog BRT) een documentaire reeks over de Collaboratie, de Nieuwe Orde, het Verzet, afrekingen, de Repressie, Witten en Zwarten, voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Dit is het eerste deel over De Collaboratie, dat indringend en vrij accuraat geschreven werd. In zijn no nonsense -stijl brengt Maurice De Wilde aan de hand van honderden interviews, en dat gedocumenteerd met honderden foto's, verwijzingen, verslagen, rapporten enz. een magistraal tijdsdocument over een periode die mensen van alle slag soms graag willen vergeten of anderen weer die het nooit meer kùnnen vergeten.[/size][/font]
[/size][/font]
Oud 12 december 2004, 13:22   #830
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[size=2]De lijst groeit en groeit.[/size]
[size=2]Allemaal censuurmannekes die negationisme, revisionisme, anti-semitisme en links naar dergelijke sites willen verbieden.[/size]
[size=2]Het ziet er slecht uit voor sites zoals die van thePiano en van Verbeke.[/size]
[size=2][/size]
[size=2]En zeggen dat hij er begot zelf tussenstaat.[/size]
[size=2]Raar maar waar.[/size]
Oud 12 december 2004, 13:22   #831
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wie het kan interesseren:
Dit bericht is verborgen omdat Distel is op jouw negeerlijst
Dit bericht is verborgen omdat Knuppel is op jouw negeerlijst
Nog even Seba op de negeerlijst zetten, Piano en als laatste 'blokker' Superstaaf en je kan alleen nog met jezelf in discussie gaan.
Je 'medestanders' hebben immers al eerder afgehaakt.
Makkelijk zat om je grote waarheid op die manier kracht bij te kunnen zetten....
Oud 12 december 2004, 13:25   #832
thePiano

Standaard

Citaat:
De fasco-technieken van de censuur, meestal toegeschreven aan het VB, tieren hier welig.
Maar dat is natuurlijk allemaal wettelijk in orde.
Vooral op afroep van, tiens, ja........ op wiens afroep doorgaans?
Grappig wel, de moderator van dienst heeft zijn werk grondig gedaan:

Als ik een image van mijn website wil plaatsen wordt het adres van mijn url weergegegeven als volgt:

[img]******************************************jpg/boek53.jpg[/img]

Even testen of hij met de site van Verbeke en zijn moaten even grondig te werk is gegaan.
Oud 12 december 2004, 13:26   #833
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat door jouw rancuneuze actie die Purperen Muur van je nog een stukje hoger en langer is geworden.
Deze muur?

Agitator, Alvader, ancapa, antifa, athena, Basketsloef, Beagle, benji, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Brabo, C uit W, chinees, De anarchistische bankier, De Garde, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, doubled, Extinct, EXTREEM, fcal, fernand, Fieseler, frog, Gargamel, Gauss, Herr Flick, Hexa, Horus, Hrafnar, humble, ilfalco, instromaniac, jan hyoens, Jan van den Berghe, Jazeker, jef, Jonas Elossov, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Kaal, Karel Hendrik, Knuppel, Landau, Luddo, lustige lezer, Michaël Bauwens, MT, muishond, muys, N.J.S.V. Antwerpen, oz457, Pat, prutske, Public energy, radicaal, Raging Bile Duct, rookie, Rr00ttt, schaduw, Seba, SethMoN, setu, Shizie, Spolpoel, stab, Supe®Staaf, t393137, Tegendradigaard, Tijl Uilenspiegel, TimV, TomB, Truder, Tzuvar Raemborr, Tömmchen, Verhofstadthater, Vlaanderen Boven, Vlaanderen_onafhankelijk, voicelesscharlie, W.J., watashiwa, Willem de Spreker, wolf, woollywalter, wv4democracy, Xenon, Zijne Heerlijkheid, Zwart & Geel
Oud 12 december 2004, 13:29   #834
thePiano

Standaard

Nope, die van vho blijft ongecensureerd en zichtbaar en die van mij wordt vervangen door sterretjes. Peter Johan heeft het flink te pakken.
Oud 12 december 2004, 13:29   #835
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig wel, de moderator van dienst heeft zijn werk grondig gedaan:

Als ik een image van mijn website wil plaatsen wordt het adres van mijn url weergegegeven als volgt:

[img]******************************************jpg/boek53.jpg[/img]

Even testen of hij met de site van Verbeke en zijn moaten even grondig te werk is gegaan.
Zo moeite doen om uw waar op een flutforumke verkocht te krijgen.
Oud 12 december 2004, 13:34   #836
thePiano

Standaard

Citaat:
Zo moeite doen om uw waar op een flutforumke verkocht te krijgen.
Draai het even om: zoveel moeite doen om mijn website onder de mat te krijgen. Als ik Peter Johan was zou ik nu Google aanschrijven, want zijn redenering volgend moet dat een revisionistische zoekmachine zijn.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 13:36.
Oud 12 december 2004, 13:39   #837
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draai het even om: zoveel moeite doen om mijn website onder de mat te krijgen. Als ik Peter Johan was zou ik nu Google aanschrijven, want zijn redenering volgend moet dat een revisionistische zoekmachine zijn.
Daar zeg je zoiets.
Nog nooit gedacht om Google eens aan te pakken?
Daar moet een pak van jouw favoriete lectuur in cache zitten.

Enfin, als ze hier geen links naar die wetteloze troep willen, dan maar van niemand.
Daar kan ik enigszins inkomen, hoewel ik liever zag dat zowel jij als b.v. Jan Van Den Bergh naar Verbekesites en thePianosites kunnen verwijzen zoveel ze willen, ongeacht hun oogmerken.
Oud 12 december 2004, 13:44   #838
thePiano

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets.

Enfin, als ze hier geen links naar die wetteloze troep willen, dan maar van niemand.
Daar kan ik enigszins inkomen, hoewel ik liever zag dat zowel jij als b.v. Jan Van Den Bergh naar Verbekesites en thePianosites kunnen verwijzen zoveel ze willen, ongeacht hun oogmerken.
Maak je geen zorgen, Jvdb kan nog steeds naar de site van Siegfried Verbeke verwijzen, ik kan dat niet meer naar de mijne. Je zal het vanaf nu moeten stellen zonder argumenten en bewijzen omtrent artikels over collaboratie, verzet, holocaust enz.

Even testen, nu typ ik dit in: ******************************************

En als je daar op klikt krijg je dit: De pagina kan niet worden weergegeven.

Zo, dat was hierboven mijn website adres. Proficiat SuperStaaf, je hebt je doel bereikt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 december 2004 om 13:47.
Oud 12 december 2004, 13:50   #839
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen, Jvdb kan nog steeds naar de site van Siegfried Verbeke verwijzen, ik kan dat niet meer naar de mijne. Je zal het vanaf nu moeten stellen zonder argumenten en bewijzen omtrent artikels over collaboratie, verzet, holocaust enz.
In zekere zin een eerlijker strijd.

Waarom zou de ene mogen verwijzen naar dezelfde troep, terwijl het bij een ander geknipt wordt?

Citaat:
Even testen, nu typ ik dit in: ******************************************

En als je daar op klikt krijg je dit: De pagina kan niet worden weergegeven.

Zo, dat was hierboven mijn website adres. Proficiat SuperStaaf, je hebt je doel bereikt.

Pffffffffff.
Ik ga hier af als een gieter.
Ik probeer de purperen censuurmuur neer te halen, en nu blijkt dat ik er nog een pak cement voor aangedragen heb.
Oud 12 december 2004, 13:52   #840
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets.
Het zou goed zijn voor de werkgelegenheid... een paar duizend mensen aan de slag om de bestaande google cache uit te kuisen en nog eens pakweg duizend om de engine diets te maken dat hij diets-gezinde sites niet mag bezoeken

Verhofstadt ! We hebben uw 200.000 jobs gevonden !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 december 2004 om 13:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be