Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2009, 14:49   #821
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar het einde van het waanzinnige thermische motor tijdperk is duidelijk aangebroken...
Keep on dreaming:
http://www.auto55.be/nieuws/13477-ni...utm_medium=RSS
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 mei 2009 om 14:49.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2009, 10:42   #822
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ok best hoera, maar dan alleen als ie alleen voor biobrandstof geschikt is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 12:39   #823
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer kan ik hier niet op zeggen.
Oud 12 mei 2009, 16:31   #824
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer kan ik hier niet op zeggen.

Niettemin hoop ik, dat het experiment om heel Israël over te schakelen op
batterijen, tegen 2011, lukt, en dat het zich rap over de hele wereld uitbreidt.
Oud 5 juni 2009, 09:49   #825
eno2
Banneling

Standaard de nieuwe milieu-barbaren

GM heeft de constructie van zijn milieuvernietigende Hummer moeten verkopen aan China.

We weten nu waar de nieuwe milieu-barbaren zitten...
Oud 11 juni 2009, 09:47   #826
eno2
Banneling

Standaard

Volgens de radio ligt er dagelijks vanalles op de weg.

Kunnen we niet beter de waterwegen gebruiken?
Oud 12 juni 2009, 13:30   #827
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we niet beter de waterwegen gebruiken?
Die moeten van tijd tot tijd uitgebaggerd worden.
Oud 12 juni 2009, 23:07   #828
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.

Er is iets van aan dat degenen die op hun 30 ste geen auto hebben, inderdaad meestal een loser is die zonder werk thuis zit...op de nek van degenen die er wel ene hebben.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 10:29   #829
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Er is iets van aan dat degenen die op hun 30 ste geen auto hebben, inderdaad meestal een loser is die zonder werk thuis zit...op de nek van degenen die er wel ene hebben.
terwijl de winners de wereld en zijn toekomst kapotmaken met hun olieboten.
Oud 15 juni 2009, 10:30   #830
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die moeten van tijd tot tijd uitgebaggerd worden.

Daar moet tenminste niet dagelijks tegen gewaarschuwd worden via de Vlaamse radio-omroep.
Oud 7 juli 2009, 10:40   #831
eno2
Banneling

Standaard Mega-camions

Frankrijk gaat een proef doen op de weg met de zogenaamde MEGA-CAMIONS

Hopelijk doen dan ook de tegenstanders een (geslaagde) proef om deze teruggekeerde dinausuariërs-op-wielen in een hinderlaag te lokken en definitief uit ter roeien.

http://www.nomegatrucks.eu

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2009 om 10:45.
Oud 8 juli 2009, 13:24   #832
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht

beetje verslaafd aan je speeltje , en depresief dat ie zoveel kost ? wel ikzelf ben bove de 30 en heb geen wagen , wel vast werk en EIGEN huis ................ 't is te kiezen he , als alleenstaande wagen of huis ! beid gaat niet

dus laten we je stelling is veranderen , boven de 30 en geen eigen huis ben je een sukkel !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 15:22   #833
corse
Banneling

Standaard

Beperkte materiele zaken verwerven is een noodzaak, maar deze zeker niet ten koste van een half mensenleven.

Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid, het gemiddelde geluksgevoel is de laatste 50 jaar gedaald, meer mensen voelen zich ongelukkig, financies, inkomens en werkonzekerheid maakt mensen angstig, ongelukkig en depressief, te veel materiele waarden onderdrukken het geluk.

Mensen die focussen op geld, status, roem en materiele waarden zijn statistisch gezien ongelukkiger en hebben meer fysieke en psychische gezondheidsproblemen.

Het meest ongelukkig zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar dit vooral door: leningen, bouwen, huur, voeding en energieprijzen, mobiliteitsproblemen, kinderen en carrière met stress enz.

De godin van vooruitgang, luxe, materialisme en tijd is in werkelijkheid een grote hoer die niet te verzadigen is.

Deze godin tracht ons zoveel mogelijk van de essentie van het leven af te houden, vb:

Beoordeel je succes aan wat je moet opgeven om het te bereiken en wat je moet opgeven om het te behouden.

Beoordeel materiele waarden in dienst van hun functie en niet enkel in dienst van hun schoonheid.

Schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden.
In de laatste pyjama die men in het leven draagt zijn geen zakken.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 16:10   #834
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Dit beest werkt op om het even welke combinatie van benzine met ethanol 85, je giet er maar in wat je wilt.
Het is geen wagen voor iedereen, en ik weet niet waar in Belgie je ethanol zou kunnen tanken, maar het is bemoedigend dat ook zo'n merk aan milieuvriendelijkere oplossingen denkt.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 09:54   #835
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Corse
Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid
id,

Daarom moeten we een Bruto Nationaal Geluk invoeren, dat een correctie geeft op het BNP.

In het BNG kan van de geluksvernietigende vernietigende thermische motoren en al hun dereivaten geen sprake meer zijn.
Oud 9 juli 2009, 12:17   #836
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet eens gedaan zijn met voertuigen, die 120 gram per liter CO2 uitstoten, "groene auto's" te noemen
gram per liter ? amai... dat is ongelooflijk weinig, waar kan ik zo´n auto kopen ?
Ge bedoelt per km ...

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Treibst...h#Umrechnungen
Bei der Verbrennung entsteht aus

1 kg Kohlenstoff 3,67 kg CO2
Wasserstoff kein CO2 nur Wasser
Neben Wasser und geringen Mengen anderer Verbrennungsprodukte entsteht bei der Verbrennung aus

1 l Diesel etwa 2,65 kg CO2[3]
1 l Benzin etwa 2,32 kg CO2[3]
1 l Autogas etwa 1,8 bis 2,0 kg CO2
1,16 l Autogas etwa 2,1 bis 2,3 kg CO2 (entspricht etwa der Energie in 1 l Benzin, da die Energiedichte von Benzin höher ist)
Man erkennt, dass bei der Verbrennung von 1 l Diesel 13 % mehr CO2 entsteht als bei 1 l Benzin, d. h. wenn ein Ottomotor einen Mehrverbrauch von 13 % gegenüber einem Dieselmotor hat, sind die Motoren hinsichtlich CO2-Ausstoß gleichwertig.
- - - - - - - - - - - -
Citaat:
http://www.gva.be/gidsen/auto-moto/a...nspuiting.aspx

19/03/09
Met de Volkswagen Passat TSI EcoFuel begint dit voorjaar een nieuw tijdperk voor aardgasaangedreven wagens.
Tot dusver is het temperament van wagens met aardgasaandrijving – een even milieuvriendelijke als verbruiksarme brandstof – eerder beperkt. ...
Dit is voorlopig de milieuvriendelijkste auto in zijn geheel volgens ADAC, en haalt daar als 1ste auto überhaupt 5 sterren (92 pt)
http://www.adac.de/Tests/Autotest/Ec...nstieg=EcoTest

In detail (overzicht laatste blz) :
http://www.adac.de/Tests/Autotest/TE...gasbetrieb.pdf

Eno of anderen, ik heb een vraag:
bestaat er wel een vervoermiddel als bovenvermelde auto dat *milieuvriendelijker reist voor een middellange afstand bvb 800-1200 km, zeggen we vier volwassenen; kan men dat ongeveer aantonen ?

*alle schadelijke stoffen volgens Euronorm CO HC NOx PM - en broeikasgas CO2 nemen we ook -, uitlaatgassen en -stoffen volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

De auto voldoet aan Euronorm 5, die in okt 2009 verplicht wordt voor nieuwe auto´s.

Aangezien er meestal van redelijk volle treinen/bussen en volle vliegtuigen gesproken wordt, ga ik deze limousine ook navenant volladen; gelieve wel dan met eventuele extra (over)ladingskosten rekening te houden; gelieve ook ander eventueel extra vervoer in rekening te brengen.

Vb + voorwaarden:

- vermelde ruime gezinswagen (steeds) rijdende op aardgas, leeg en volgetankt 1550 kg, kan tot 550 kg lading meenemen, zeggen we 4 volwassen personen; dit met reiskoffers (in koffer van 475 liter inhoud) en legt bvb de reisafstand Gent-Bad Wiessee, naar een plaatselijk hotel** ca. 890 km vanaf Gent , dit in ca. 10 uur, pauze(n) inbegrepen; dit hoofdzakelijk via snelwegen.

**Dit is aan de rand vd Alpen 50 km ten zuiden van München (Tegernsee); ze nemen 2 weken vakantie aan een meer, gecombineerd met cultuur-uitstappen naar München, en bergwandelingen in de Alpen.
4 pers �* 75 kg= 300 kg (2 koppels bvb)
4+2 reiskoffers van gemiddeld 40 kg = 240 kg
Totaal : 540 kg toelading

- men kan er rekening mee houden, dat deze 2 koppels enkel of tesamen flexibel mobiel zijn, en over hun eigen auto terplaatste beschikken; men kan eventuele extra kosten mee in rekening nemen (bvb huurauto-taxi-openbaar vervoer...)

(aardgas tankt hij pas in NL of D omdat er teweinig openbare pompen zijn in België (een 10-tal private zijn er wel, maar wel beter eerst telefoneren...))

Edit:
Aja, mijn stelling nog: volgens mij kan enkel een aardgasaangedreven reisbus (bestaan die ?) milieuvriendelijker zijn, een moderne dieselbus met roetfilter kan dat niet, daarbij blijft nog het probleem met eventueel beperkte reiskoffers, en natuurlijk heeft men ook niet het comfort van een auto terplaatse.

Tip: Om een idee te geven wat de fijnstofuitstoot is in personenkm:
let vooral op het verschil tussen benzineauto en bus (enkel de aardgas- of CNG-bus evenaart de benzineauto), zie grafisch p 4 van 5 (fig 1):
http://www.tmleuven.be/project/autoe...berichtdef.pdf
..
Figuur 1: Gemiddelde fijn stof emissie per personenkm (TREMOVE, EMMOSS, MIRA2006, eigen berekeningen) ...
- de dieselauto stoot ca. 35-maal meer fijnstof uit als een benzineauto.
- de nieuwe/modernste dieselauto´s (euro 5) ca 5-maal meer als een benzineauto.
- een klassieke dieselbus stoot ca. 18-maal meer fijnstof uit als een benzineauto per PERSONENKM !
- de nieuwste dieselbussen Euro 5 (zijn die er al ?) stoot nog altijd 3-maal meer fijnstof uit als ´n benzineauto per PERSONENKM !
- enkel een CNG-bus kan de benzineauto evenaren ! (fijnstof uitlaat)
(zijn er die wel, hoeveel % ? Voor CNG-auto´s zijn er geen openbare CNG-tankstations... )

Neem uw tijd, mensen

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2009 om 12:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 14:32   #837
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in verband met vorige post:
CNG is natuurlijk combineerbaar met biogas.

Citaat:
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=590
CNG (Compressed Natural Gas, ofwel aardgas onder druk) als brandstof combineert de lage CO2-emissies van een dieselmotor (zowat 25% minder dan een equivalente benzinemotor) met zeer lage uitstoot van PM, CO en NOX. Bovendien kan CNG onbeperkt gemengd worden met biogas: dat gas komt vrij bij vergisting van organisch materiaal en is chemisch identiek aan aardgas. Op deze manier kunnen dus nog extra CO2-reducties bereikt worden.

Men moet wel de hoeveelheid onverbrande brandstof in de uitlaatgassen in het oog houden, aangezien aardgas (methaan) ook bijdraagt aan het broeikaseffect. Naast een goede verbranding van de brandstof kan een goede werking van de katalysator, nodig om onverbrande resten te verwijderen, hiervoor een oplossing bieden.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2009 om 14:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 15:09   #838
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar da zien de vrouwen niet hé

als ge zo een blonde babe wilt, moet ge toch dringend de plaatselijk porsche dealer eens een bezoekje brengen...

Pas op voor mij persoonlijk, moet het vooral een machien zijn da veilig, is groot, (voor veel te kunnen vervoeren) en nen diesel zijn voor veel kilometers te vreten.

Nen break, monovolume of (mini)-SUV dus , en voor de rest kan mij da nie veel geven, ne stevige zetel, waar ik een paar uur achtereen in kan zitten goe audio entertainment systeem, en voilla, karren maar,

Ja, Herr Flick, in Turkije en omliggende mediterrane landen is dat zo.
Mede daardoor is al dat gedoe hier bij ons zowat het omgekeerde van een statussymbool geworden...

Trouwens, wat status betreft : hoe dikker de kar, hoe kleiner de kans dat de chauffeur er zelf voor betaald heeft (en hoe groter het aandeel van de belastingbetaler).
Oud 10 juli 2009, 09:19   #839
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
gram per liter ? amai... dat is ongelooflijk weinig, waar kan ik zo´n auto kopen ?
Ge bedoelt per km ...
Id

Ik had mijn flater opgemerkt, dacht dat ik die gecorrigeerd had - maar weer vergeten, misschien.
Oud 10 juli 2009, 09:21   #840
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
in verband met vorige post:
CNG is natuurlijk combineerbaar met biogas.

CNG blijft wél een CO2-uitstootbron, die niet duurzaam kan gemaakt worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be