![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.auto55.be/nieuws/13477-ni...utm_medium=RSS
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 mei 2009 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Banneling
|
![]() GM heeft de constructie van zijn milieuvernietigende Hummer moeten verkopen aan China.
We weten nu waar de nieuwe milieu-barbaren zitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Banneling
|
![]() Volgens de radio ligt er dagelijks vanalles op de weg.
Kunnen we niet beter de waterwegen gebruiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die moeten van tijd tot tijd uitgebaggerd worden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is iets van aan dat degenen die op hun 30 ste geen auto hebben, inderdaad meestal een loser is die zonder werk thuis zit...op de nek van degenen die er wel ene hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
Banneling
|
![]() Frankrijk gaat een proef doen op de weg met de zogenaamde MEGA-CAMIONS
Hopelijk doen dan ook de tegenstanders een (geslaagde) proef om deze teruggekeerde dinausuariërs-op-wielen in een hinderlaag te lokken en definitief uit ter roeien. http://www.nomegatrucks.eu Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2009 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
beetje verslaafd aan je speeltje , en depresief dat ie zoveel kost ? wel ikzelf ben bove de 30 en heb geen wagen , wel vast werk en EIGEN huis ................ 't is te kiezen he , als alleenstaande wagen of huis ! beid gaat niet dus laten we je stelling is veranderen , boven de 30 en geen eigen huis ben je een sukkel !
![]() |
![]() |
#833 |
Banneling
|
![]() Beperkte materiele zaken verwerven is een noodzaak, maar deze zeker niet ten koste van een half mensenleven.
Geluk is het gemeenschappelijk doel van de mensheid, het gemiddelde geluksgevoel is de laatste 50 jaar gedaald, meer mensen voelen zich ongelukkig, financies, inkomens en werkonzekerheid maakt mensen angstig, ongelukkig en depressief, te veel materiele waarden onderdrukken het geluk. Mensen die focussen op geld, status, roem en materiele waarden zijn statistisch gezien ongelukkiger en hebben meer fysieke en psychische gezondheidsproblemen. Het meest ongelukkig zijn mensen tussen de 25 en 50 jaar dit vooral door: leningen, bouwen, huur, voeding en energieprijzen, mobiliteitsproblemen, kinderen en carrière met stress enz. De godin van vooruitgang, luxe, materialisme en tijd is in werkelijkheid een grote hoer die niet te verzadigen is. Deze godin tracht ons zoveel mogelijk van de essentie van het leven af te houden, vb: Beoordeel je succes aan wat je moet opgeven om het te bereiken en wat je moet opgeven om het te behouden. Beoordeel materiele waarden in dienst van hun functie en niet enkel in dienst van hun schoonheid. Schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden. In de laatste pyjama die men in het leven draagt zijn geen zakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Parlementslid
|
![]() Dit beest werkt op om het even welke combinatie van benzine met ethanol 85, je giet er maar in wat je wilt.
Het is geen wagen voor iedereen, en ik weet niet waar in Belgie je ethanol zou kunnen tanken, maar het is bemoedigend dat ook zo'n merk aan milieuvriendelijkere oplossingen denkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom moeten we een Bruto Nationaal Geluk invoeren, dat een correctie geeft op het BNP. In het BNG kan van de geluksvernietigende vernietigende thermische motoren en al hun dereivaten geen sprake meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge bedoelt per km ... ![]() Citaat:
Citaat:
http://www.adac.de/Tests/Autotest/Ec...nstieg=EcoTest In detail (overzicht laatste blz) : http://www.adac.de/Tests/Autotest/TE...gasbetrieb.pdf Eno of anderen, ik heb een vraag: bestaat er wel een vervoermiddel als bovenvermelde auto dat *milieuvriendelijker reist voor een middellange afstand bvb 800-1200 km, zeggen we vier volwassenen; kan men dat ongeveer aantonen ? *alle schadelijke stoffen volgens Euronorm CO HC NOx PM - en broeikasgas CO2 nemen we ook -, uitlaatgassen en -stoffen volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard De auto voldoet aan Euronorm 5, die in okt 2009 verplicht wordt voor nieuwe auto´s. Aangezien er meestal van redelijk volle treinen/bussen en volle vliegtuigen gesproken wordt, ga ik deze limousine ook navenant volladen; gelieve wel dan met eventuele extra (over)ladingskosten rekening te houden; gelieve ook ander eventueel extra vervoer in rekening te brengen. Vb + voorwaarden: - vermelde ruime gezinswagen (steeds) rijdende op aardgas, leeg en volgetankt 1550 kg, kan tot 550 kg lading meenemen, zeggen we 4 volwassen personen; dit met reiskoffers (in koffer van 475 liter inhoud) en legt bvb de reisafstand Gent-Bad Wiessee, naar een plaatselijk hotel** ca. 890 km vanaf Gent , dit in ca. 10 uur, pauze(n) inbegrepen; dit hoofdzakelijk via snelwegen. **Dit is aan de rand vd Alpen 50 km ten zuiden van München (Tegernsee); ze nemen 2 weken vakantie aan een meer, gecombineerd met cultuur-uitstappen naar München, en bergwandelingen in de Alpen. 4 pers �* 75 kg= 300 kg (2 koppels bvb) 4+2 reiskoffers van gemiddeld 40 kg = 240 kg Totaal : 540 kg toelading - men kan er rekening mee houden, dat deze 2 koppels enkel of tesamen flexibel mobiel zijn, en over hun eigen auto terplaatste beschikken; men kan eventuele extra kosten mee in rekening nemen (bvb huurauto-taxi-openbaar vervoer...) (aardgas tankt hij pas in NL of D omdat er teweinig openbare pompen zijn in België ![]() Edit: Aja, mijn stelling nog: volgens mij kan enkel een aardgasaangedreven reisbus (bestaan die ?) milieuvriendelijker zijn, een moderne dieselbus met roetfilter kan dat niet, daarbij blijft nog het probleem met eventueel beperkte reiskoffers, en natuurlijk heeft men ook niet het comfort van een auto terplaatse. Tip: Om een idee te geven wat de fijnstofuitstoot is in personenkm: let vooral op het verschil tussen benzineauto en bus (enkel de aardgas- of CNG-bus evenaart de benzineauto), zie grafisch p 4 van 5 (fig 1): http://www.tmleuven.be/project/autoe...berichtdef.pdf .. Figuur 1: Gemiddelde fijn stof emissie per personenkm (TREMOVE, EMMOSS, MIRA2006, eigen berekeningen) ... - de dieselauto stoot ca. 35-maal meer fijnstof uit als een benzineauto. - de nieuwe/modernste dieselauto´s (euro 5) ca 5-maal meer als een benzineauto. - een klassieke dieselbus stoot ca. 18-maal meer fijnstof uit als een benzineauto per PERSONENKM ! - de nieuwste dieselbussen Euro 5 (zijn die er al ?) stoot nog altijd 3-maal meer fijnstof uit als ´n benzineauto per PERSONENKM ! - enkel een CNG-bus kan de benzineauto evenaren ! (fijnstof uitlaat) (zijn er die wel, hoeveel % ? Voor CNG-auto´s zijn er geen openbare CNG-tankstations... ) Neem uw tijd, mensen ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2009 om 12:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CNG is natuurlijk combineerbaar met biogas. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2009 om 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, Herr Flick, in Turkije en omliggende mediterrane landen is dat zo. Mede daardoor is al dat gedoe hier bij ons zowat het omgekeerde van een statussymbool geworden... Trouwens, wat status betreft : hoe dikker de kar, hoe kleiner de kans dat de chauffeur er zelf voor betaald heeft (en hoe groter het aandeel van de belastingbetaler).
![]() |
![]() |
#839 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had mijn flater opgemerkt, dacht dat ik die gecorrigeerd had - maar weer vergeten, misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |