![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip, het zijn niet die 60.000.
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van halve kinderen hoef je dat dan ook niet te verwachten.
![]() |
![]() |
#843 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog iets: over die ervaring van die EHBO-mensen. Ik heb het u al eens gezegd en ik herhaal het niet meer. Dat zijn inderdaad EHBO-mensen en de meesten onder hun hebben totaal geen ervaring. Ze kijken er allemaal bijzonder naar uit omdat ze eindelijk eens hopen hun eerste slachtoffer te verzorgen. Ik ken enkele van die mensen. Dankuwel.
Desalniettemin hebben die mensen, ook al schoot de ervaring en expertise hun volledig tekort, naar ik zo hoor en gegeven die omstandigheden (de chaos, de paniek, de massa aan gewonden, het tekort aan ervaring en expertise, de veelal jonge leeftijd, ...) heel goed werk verricht die avond! Petje af voor deze en alle andere betrokken hulpverleners dus!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor toestanden zoals in Torhout toen het festival niet enkel in Werchter doorging. Ben er drie keer naartoe geweest. Eén groot podium, en één grote weide. Meer moet dat niet zijn. Als 't regent kruip je met vriendin en enkele bekertjes bier onder je plastiek vuilniszak. En als het donker wordt, en iets frisser, steek je gewoon je vuilniszak en tientallen bekertjes in brand. Gezellig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent ook de tofste vriend in de wereld, denk ik dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moet je eens lezen wat hier nog zoal mensen schrijven. Over jou. Tegen jou.
En voor de rest; met jouw praten lost niets op.
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het probleem met de chateau is inderdaad dat het een gesloten tent is. De mensen die erin staan hebben weinig zicht op het weer buiten. Je merkt het pas als het al te laat is. Bovendien kwam er alleen maar volk bij door die hagel.
![]() |
![]() |
#848 |
Banneling
|
![]() Daar heb je wel een punt. Langs de andere, die jongeren stonden wel in voor speelpleinwerking enkele dagen tevoren. Maar ze zijn daar om eens goed uit de bol te gaan en zouden zich inderdaad niet moeten bezig houden met zulke zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |||
|
![]() Citaat:
Of moet ik misschien zeggen dat je leugens zit te verkondigen en doe je het bewust? Laat me hopen van niet! De marquee: stond te daveren op zijn grondvesten, het hele dak schudde heen en weer. Zou het niet veel langer gehouden hebben volgens ooggetuigen. Boiler-room: Citaat:
Dance Hall is iedereen uit moeten vluchten (heel het plafond en dingen eraan bewogen te hard) De schade was niet door het weer maar door rondvliegende zaken. Die zaken zijn vanzelf beginnen rondvliegen ofzo?? In die tenten is trouwens een deel van de bazaar die opgehangen was (ge zijt er ook geweest dus ge weet wat daar allemaal tegen het plafond hangt hé) naar beneden gekomen Diezelfde ooggetuigen beweren: Citaat:
![]() Ongelofelijk toch, dat jij hier lessen uit wil trekken. Ik ben aangedaan. En nu moet ik ook beginnen roepen dat dat op de kap van al die slachtoffers is zeker ofzo? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er hier geen mensen met herexamens in de zaal?
![]() |
#851 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festiv...troleerd.dhtml
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je vandaan dat de club is kapot gestoken? Ik ken alleen mensen die de chateau hebben kapot gestoken om te vluchten. Ik zie ook niet echt een reden om de club kapot te steken met een mes; zover ik weet/zie is dat de enige tent die nog geen schade had, samen met de marquee en dance hall. (Boiler had wel schade, maar is niet ingezakt.) En de dance hall is dus blijven staan, net zoals marquee, club, shelter en boilerroom. Wablief weet ik eigenlijk niet. Citaat:
Nu; het merendeel is allesinds ind e andere tenten niet naar beneden gekomen. Straf, he. (En dat heeft dus niets met de tenten zelf te maken; die zijn gewoon blijven staan.) Citaat:
De hulpverlening op een festival _lijkt_ me een zwaar misgegane moshpit wel te moeten aankunnen; wat een redelijk risico is, maar wel iets dat wel kan gebeuren. Als dat niet is, dan is er misschien daar wel een probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
|
![]() Citaat:
- Had er een vliegtuig op het veld gevallen, waren er meer slachtoffers gevallen (er was gezegd dat het veld onder een vliegroute lag) - Er kon een heidebrand ontstaan zijn en honderden doden veroorzaakt - Er kon een aardbeving geweest zijn die de tenten deed instorten - ... Wat deze en ook nog andere gelijkaardige rampen aangetoond hebben is dat wanneer er veel mensen samen zijn de kans op doden enorm stijgt. Het enige wat ge er aan kunt doen is concerten beperken tot een 1000-tal bezoekers. Maar dan gaat ge geen meerdere artiesten zien, of enkel onbekende artiesten, ofwel een fortuin betalen voor een ticket.
![]() |
![]() |
#855 |
|
![]() Wishfull thinking.
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je denkt dat het gerechtelijk onderzoek zal besluiten dat er niemand verantwoordelijk is?
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hopen evenmin dat er gewonden vallen. Wat niet wegneemt dat ze niet lachen met wat de zattekloten allemaal uitsteken op festivals. En zattekloten durven wel degelijk met hun zatte kloten met hun kop den beton stuiken en andere fraaie toeren uitspoken. Ieder festival worden ze geconfronteerd met breuken en hoofdwonden.
![]() |
![]() |
#859 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.festivalinfo.nl/news/1850...d_voor_beleid/ Overloos gezwets, als ge weet dat achteraf gebleken is dat de man niet overleden is tgv zijn lever, maar aan een hartafwijking.
![]() |