![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nicea-Constantinopel staat nochtans heel uitdrukkelijk "één in wezen". En u zegt nu: "Neen, dat is onjuist..." Vreemd allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste man, we gaan het dovemansgesprek echt niet opnieuw doen. U hebt de kans gehad om er inhoudelijk op in te gaan. U koos voor afleidingsmanoeuvres. Uw keuze. Niet de mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verspreid over meerdere passages in de Bijbel, maar dan verwoord als oa.
Mattheus 28:19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb. Waar halen katholieken de Maria verering vandaan? Niet van de Bijbel
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dienst
![]() |
![]() |
#866 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook toen: geen antwoord van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lawson predikt de Bijbel en verhoogt Christus.
![]() |
![]() |
#869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er wordt ook nergens beweerd dat we de HG moeten aanbidden, maar u mag deze zeker niet vervloeken of ontkennen. Jezus is opgenomen en liet ons de Trooster, Heilige Geest achter. Wij aanbidden Christus en God en laten ons leiden door de Heilige Geest.
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de lutheranen (toch ook protestanten, niet?!) predikte Luther wel de Bijbel. Zelfs Calvijn (toch ook een protestant, niet?!) had veel bewondering voor Luther. En zelfs onder hedendaagse calvinisten (toch ook protestanten, niet?!) wordt Luther nog steeds geacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom u 2 verschillende mensen op gelijke hoogte stelt. Van de hak naar de tak. Antwoord eens: hoe zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest geen triniteit? Concreet in eigen woorden graag.
![]() |
![]() |
#872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom, nog eens herhalen. U schreef eerder dat de leer van de Drie-Eenheid duidelijk in de Bijbel staat te lezen. Ik merkte op dat het dan toch wel vreemd is dat protestanten het onder elkaar niet eens zijn als het daarover gaat. Alhoewel ze allemaal alleen maar de Bijbel als referentie nemen, komen ze tot andere conclusies. Ik gaf als voorbeeld de christadelphians en citeerde uit uw publicaties. Zij beschouwen zich als bijbelgetrouwen die slechts lezen wat in de Schrift staat, en niets anders. Ik verbond daarmee een vraag die, naar ondertussen vaste gewoonte, weer eens uit de weg ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bevestigt: u beschouwt zich als referentie om te kunnen oordelen. Over Luther als over Lawson. Ja, het is niet langer een vraag, het is een bevestiging: u gedraagt zich aanmatigend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.lbi.org/de/events/martin...-antisemitism/ Straks oordeel ik subjectief wanneer ik Hitler een anti semiet zou noemen. Heeft u gedronken ofzo? ![]()
![]() |
![]() |
#876 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luther groeide vijandig naar de Joden toe omdat ze bekering weigerde. Dat groeide uit tot waar anti semitisme. Enkele uitspraken hebben we nog eens van iemand gehoord. Lees er maar eens een paar op na: https://www.christianitytoday.com/hi...i-semitic.html Ik geloof Christus en volg Hem zo goed mogelijk. Ik luister naar Lawson, maar hij is mijn redder niet. Noch zal eender andere kerk mij of u kunnen verlossen. Solus Christus, zoals in de KJV ![]()
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 18 december 2021 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik lees de Bijbel en leer bij van kerken en word toevallig aangetrokken naar donderpredikanten, kan ik het helpen? Neen de Heilige Geest leverde me daar af.
![]() |
![]() |
#879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bent u zeker dat de heiige Geest u daar heeft "afgeleverd", want zovele anderen schijnen niet tot die "donkerpredikanten" te komen? Werd Luther dan niet door de Geest begeesterd? Enkel Lawson en zijn volgelingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |