![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je me nu echt zeggen dat een Hoofdstedelijk gewest zijn recht geeft op onafhankelijkheid?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 augustus 2010 om 20:41. |
||
![]() |
![]() |
#883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#885 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga geen honderd keer blijven herhalen dat enkel een unitair België (zonder grendels en pariteiten) of een meerpolig gefederaliseerd België - op basis van provincies of arrondissementen - werkbaar is.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#886 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dát maar eens voor aan de francofone politici. "Bonne chance!"
#887 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel begint echt "apart" te worden vanaf 1970 (hoewel het al lang voor het grootste deel verfranst was). Nu, indien jij heimwee hebt naar die periode, mij niet gelaten, hoor. Citaat:
![]() |
#888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#889 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de fout die je maakt betreft Brussel, die zit in het woordje "wordt". Je spreekt daarover alsof een stad recht op onafhankelijkheid heeft. Moet ik u echt zeggen dat dit niet zo is? Brussel wordt juist niets, Brussel blijft liggen waar het ligt en gaat nergens heen. En een corridor komt er ook niet. En de Brusselaars, eender wat taal ze spreken, die hebben niet te kiezen. Netzomin als dat Gentenaars of Luikenaars te kiezen hebben.
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch ook, met dat Zaventem Vlaams is.
![]() |
![]() |
#891 |
Minister-President
|
![]() Dit Vlaanderen wil ik eerst zo'n voorstel zien doen vooraleer ik dat geloof.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 augustus 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
#892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moogt gerust blijven zeggen en denken dat het BHG een minderwaardig Gewest is, dat verandert absoluut niks aan het feit dat het een Gewest is. Hoe je het ook draait of keert, Brussel ZAL een rol spelen indien België zou barsten. Hoe en wat het resultaat daarvan zal zijn, daarvoor heb je een glazen bol voor nodig, en die heb ik niet. Maar een rol zal het zeker spelen, zelfs indien de Franstaligen Brussel zouden loslaten (en dat zie ik niet snel gebeuren, zelfs zonder glazen bol)...
![]() |
#893 |
|
![]() Dat is nu net de reden dat ik schrik heb voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dictatuur van de overheid. Of hoe noem je dat als de bevolking geen inspraak heeft?
|
![]() |
![]() |
#894 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan ze zeggen? Brussel roept de onafhankelijkheid uit gebaseerd op het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en een minderheid Franstaligen? Zeg het maar hoor, op welk recht Brussel onafhankelijk wordt, maar kom niet met Belgische wetten af he?
![]() |
![]() |
#896 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak er is geen onnozelheids-wedstrijd van aub.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 augustus 2010 om 21:25. |
||
![]() |
![]() |
#897 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie ook niet op welke basis een nieuwe Vlaamse staat recht zou hebben op de stad Brussel. Vlaanderen maakt niet meer of minder aanspraak op Brussel dan Luik op het oude land van Loon. |
|
![]() |
![]() |
#898 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar ligt Brussel dan? In Vlaanderen of Wallonie? Van welke staat is Brussel dan de hoofdstad, van Vlaanderen of Wallonie?
![]() |
![]() |
#899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet je wat? Dan gaat niet enkel Brussel zeggen "wij zijn geen deel van Vlaanderen", dan kan de ganse Rand dat ook zeggen, en met redenen... Dus is Vlaanderen niet alleen Brussel kwijt, maar ook tenminste de faciliteitengemeentes, en is er van een "enclave" zelfs geen sprake meer : ge kunt niet eens meer gaan vertellen dat "Brussel ligt in Vlaanderen"... Zijt gij er zeker van dat de huidige wetgevingen niet meer in aanmerking moeten komen? En tot nader orde zal iedereen serieus lachen wanneer je hen gaat vertellen dat Brusselaars deel uitmaken van het Vlaamse volk. ![]()
![]() |
#900 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() LOLLERSKATES. ![]()
![]() |