Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 11:55   #901
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alleen al voor de continuïteit van het Nederlands in Vlaanderen op de lange termijn zou het geen slechte zaak zijn dat Vlaanderen deel gaat uitmaken van een groter Nederlandstalig geheel. Want wie met de huidige zwakke Vlaamse mentale weerbaarheid en het daarbijhorende wegvluchtgedrag denkt dat een staatsgrens zal volstaan om de verfransing definitief te stoppen, zou zich wel eens danig kunnen vergissen.
En de Vlamingskes samen met de Nederlanders gaan dat wel kunnen? Zoals in het verleden (Habsburgse, Franse, Spaanse onderdrukking).

Als dat je motivatie is, kom je nog niet eens toe met �*lle Nederlandstaligen ter wereld te verenigen.

Trouwens, wat met de toevoer van alle andere taalgroepen die stilaan de bovenhand krijgen? Marokkanen, Turken, Jiddisch sprekenden, eurocraten, Oost-europeanen, ... Ga eens een kijkje nemen op de scholen en luister welke talen er nog gesproken worden op de speelplaatsen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 27 augustus 2010 om 11:56.
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 11:56   #902
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hier valt precies een masker....
Neen, Svennies, geen masker. Dit is mijn pure opvatting. Een man een man, een woord een woord.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 11:57   #903
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik ben dan ook een voorstander van het geleidelijk terugbrengen van de rol van het koningshuis in Nederland tot die van een louter ceremoniële functie, ver weg van de macht van en invloed op de regering.
Waarom? Neem één of andere BV of BN voor die ceremonies. Aangevuld met de politici voor de officiële aangelegenheden komen we ruim toe.

Hoe doet men het in de USA? Die hebben geeneens ooit een koningshuis gehad, maar ze houden ook ceremoniële functies, niet?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 11:58   #904
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Waarom? Neem één of andere BV of BN voor die ceremonies. Aangevuld met de politici voor de officiële aangelegenheden komen we ruim toe.

Hoe doet men het in de USA? Die hebben geeneens ooit een koningshuis gehad, maar ze houden ook ceremoniële functies, niet?
Behalve ceremoniële functies zijn er ook tradities.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:00   #905
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Spreek liever voor uzelf, Garry. U bent degene die hier, want zijn afkomst betreft, is ontaard en bijgevolg elke binding met Nederland negeert en/of botweg ontkent.

Het nodeloze separatisme van de Nederlanden in het neo-flamingantisme moet bestreden en niet beleden worden.
Als iedereen die tussen zijn voorouders een buitenlander heeft, een band met dat land moet voelen, kun je net zo goed één wereldnatie maken. We hebben allemaal wel ergens buitenlandse banden. Ik bijvoorbeeld stam af van een Fransman (erg he), rond 1810. Mag ik me nu geen Vlaming meer voelen?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:02   #906
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als iedereen die tussen zijn voorouders een buitenlander heeft, een band met dat land moet voelen, kun je net zo goed één wereldnatie maken. We hebben allemaal wel ergens buitenlandse banden. Ik bijvoorbeeld stam af van een Fransman (erg he), rond 1810. Mag ik me nu geen Vlaming meer voelen?
Ik heb het hier over nodeloos separatisme in de Nederlanden, een akelig kenmerk van het onverzoenlijke neo-flamingantisme dat hier geëtaleerd wordt, en niet over de wereld.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:03   #907
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Behalve ceremoniële functies zijn er ook tradities.
Ja, zo was er een traditie dat een fatsoenlijke vrouw niet zonder bedekt hoofd buitenkwam. En een traditie om niet te trouwen zonder dat vader daarover zijn akkoord gaf. En de traditie dat de man over alle eigendom besliste, en de traditie dat kinderen al vroeg als dienstmeisje uit werken gingen....

Komaan, zeg, durf toch eens vooruit te gaan! Tot hoever wil je de tradities in ere houden? De moslims hebben tradities van gearrangeerde huwelijken en eremoorden. Zullen we dat dan maar meteen toelaten?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:04   #908
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier over nodeloos separatisme in de Nederlanden, een akelig kenmerk van het onverzoenlijke neo-flamingantisme dat hier geëtaleerd wordt, en niet over de wereld.
Welk separatisme in de Nederlanden? We zijn verdomme al eeuwen geseparateerd. Precies daarom is er geen band meer.

Ga eens naar Sluis; daar zul je tal van Nederlanders vinden die het -eeuwen na datum- nog steeds jammer vinden dat zij niet bij Vlaanderen aangesloten zijn gebleven. Ja, dat nu zelfs zouden willen. Is het daarvoor dat u bevreesd bent?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:08   #909
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Denk jij nu echt in alle ernst dat de Vlaming het Belgisch konigshuis zal willen inruilen voor dat Oranje zootje ?
Dat is mij allemaal gelijk, zolang we maar van dat zootje in Laken verlost zijn.
Savatage is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:10   #910
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, zo was er een traditie dat een fatsoenlijke vrouw niet zonder bedekt hoofd buitenkwam. En een traditie om niet te trouwen zonder dat vader daarover zijn akkoord gaf. En de traditie dat de man over alle eigendom besliste, en de traditie dat kinderen al vroeg als dienstmeisje uit werken gingen....

Komaan, zeg, durf toch eens vooruit te gaan! Tot hoever wil je de tradities in ere houden? De moslims hebben tradities van gearrangeerde huwelijken en eremoorden. Zullen we dat dan maar meteen toelaten?
Ik ga niet zo ver om ridiculisering tot traditie te verheffen, zeg maar ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:10   #911
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Welk separatisme in de Nederlanden? We zijn verdomme al eeuwen geseparateerd. Precies daarom is er geen band meer.

Ga eens naar Sluis; daar zul je tal van Nederlanders vinden die het -eeuwen na datum- nog steeds jammer vinden dat zij niet bij Vlaanderen aangesloten zijn gebleven. Ja, dat nu zelfs zouden willen. Is het daarvoor dat u bevreesd bent?
laat vlaanderen bij nederland aansluiten en ze kunnen tegelijkertijd nederlander blijven en tot vlaanderen behoren.
probleem opgelost!
Shadowke is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:12   #912
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Neen, dat Nederland en Vlaanderen unieke mogelijkheden en kansen zouden laten liggen om na het echec van het Belgische systeem de krachten te bundelen en de achttiende-eeuwse balkanisering definitief achter ons te laten.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:16   #913
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Svennies, geen masker. Dit is mijn pure opvatting. Een man een man, een woord een woord.
En een totaal andere visie dan de mijne....

U wordt dus mijn volgende tegenstander eens hier het franstalige juk is afgeschud...
Svennies is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:17   #914
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ga niet zo ver om ridiculisering tot traditie te verheffen, zeg maar ...
Voor welke niet ridicule tradities heeft u dan absoluut een ceremonieel koningshuis nodig?
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:18   #915
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En een totaal andere visie dan de mijne....

U wordt dus mijn volgende tegenstander eens hier het franstalige juk is afgeschud...
Het spijt mij oprecht dit zo te moeten vernemen. Drijft het belgicisme in de nieuwe gedaante ons dan toch uiteen? Het zal toch niet!

Het had anders gekund, mijn beste ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:18   #916
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
laat vlaanderen bij nederland aansluiten en ze kunnen tegelijkertijd nederlander blijven en tot vlaanderen behoren.
probleem opgelost!
Dus de voorkeur van de Nederlanders primeert over de voorkeur van de Vlamingen? Dat belooft alvast niet veel goeds ingeval er een vereniging zou komen he; reden temeer om NIET aan te sluiten bij Nederland. Die willen toch maar altijd de baas spelen over 'die domme Belgen/Vlamingen'
kizzy is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:19   #917
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
probleem opgelost!
nooit....

Confederale samenwerking kan wél,maar om gelijk onder de oranje paraplu te gaan kruipen....

Dan hou ik het liever bij mijn geliefde leeuwenvlag....
Svennies is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:20   #918
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor welke niet ridicule tradities heeft u dan absoluut een ceremonieel koningshuis nodig?
Dat laat ik graag over aan de bevolking. Als democraat en inwoner van de Nederlanden lijkt mij dat niet zo gek.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:21   #919
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus de voorkeur van de Nederlanders primeert over de voorkeur van de Vlamingen? Dat belooft alvast niet veel goeds ingeval er een vereniging zou komen he; reden temeer om NIET aan te sluiten bij Nederland. Die willen toch maar altijd de baas spelen over 'die domme Belgen/Vlamingen'
Ook u bent een aanhanger van het onderwerpingsdenken?

Ook zo'n betreurenswaardige traditie, overigens.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 augustus 2010, 12:21   #920
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nooit....

Confederale samenwerking kan wél,maar om gelijk onder de oranje paraplu te gaan kruipen....

Dan hou ik het liever bij mijn geliefde leeuwenvlag....
idem dito!
kizzy is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be