![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Banneling
|
![]() wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Banneling
|
![]() wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 |
Banneling
|
![]() wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik dat verhaal over die hond niet geloof.Dat beest is waarschijnlijk vroeger mishandeld geweest door een kleurling... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 10 juni 2007 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier kan ik me wel in vinden ik hoop dat je dan als goed baasje ook beseft dat je steeds verantwoordelijk blijft voor een dier dat inderdaad nooit geen 100% te vertrouwen is... en je je hier nimmer kan achter schuilen ongacht de reden : even terug refererend naar dat voorbeeldje Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
weer refereer ik naar dat voorbeeldje waarin ik me even voorstel dat dat keffertje vergezeld is door een baasje dat in een ijdele poging zijn/haar mormeltje te bedwingen zelf als potentiële aanvaller wordt gezien ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk, mijn inziens, ligt je redeneringsfout dat je denkt dat een fout van een ander die van jouw goedpraat een veel voorkomende kwaal ![]() moest dat tot een confrontatie komen dan zal ieder verantwoordelijk zijn voor de schade die zijn/haar hond heeft teweeggebracht ongeacht de beweegredenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verzeker het u zelfs dat het mij heel regelmatig voorgesteld is en omdat ik dat zowiezo weigerde, werd er behoorlijk uitgedaagd richting honden om ze toch aan het batteren te krijgen... Wat is de volgende stap dan vraag ik mij af... ze loslaten op mensen? Dat zijn toestanden die er zo ver over gaan voor mij hé... kan ik mij serieus boos in maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB : Jij loopt met jouw hond ongeacht of die nu aan de lijn hangt of niet, over straat, ik mep jouw hond, en die zou mij niet ff mogen bijten en maar moeten ondergaan ? Ik ben verantwoordelijk voor mijn hond, maar ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van anderen (volwassenen weliswaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ijzersmid Bruno Rampelberg begrijpt de commotie niet die is ontstaan nadat hij een zwarte sollicitant had geweigerd. Hij beweert dat zijn hond altijd agressief reageert als iemand met een donkere huidskleur in de buurt is.Bonr; DS 9/6/07 De vrouwtjes vielen in Cuba tegen, omdat U zo vlug terug bent? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar was die niet afgesloten, want anders was dat poepsjiek madammeke met haar maltezer er niet opgeraakt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij zal de kans niet krijgen om op hun hoofd te meppen. Mijn honden blijven namelijk aangelijnd als ze in een omgeving zijn waar vreemden rondlopen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar ben ik het niet mee eens, de wethouder evenmin
Citaat:
dezelfde gekke redenering kan je maken ivm die beveiligingssystemen voor auto's die van zodra je daar aankomt de 'indringer' fysiek afstraft : die dingen bestaan en worden blijkbaar verkocht vernam ik tot mijn grote afgrijzen het blijft openbare ruimte vergeet dat niet... totaal anders is het als een inbreker zich op jouw erf zou begeven en je hond dan zou toeslaan Citaat:
en wetende dat die beestjes plots kunnen uithalen ( je beaamt dat zelf dat ze niet 100% betrouwbaar zijn) in jouw voorbeeld voor een mep toch wel iets serieuzer maar het kan net zogoed iets veel stommers zijn dus je weet dat voor een hond pak delicater ligt dan bij andere zaken .... en dus is het aan jou om je voorzorgen te nemen ... desnoods betekent dat preventief de lijn allee ik geef je een ander voorbeeldje, ridicuul tot en met ...maar het geeft je misschien een idee stel, ( in verlenging van het wapendebat en het recht op zelfverdediging etc ) : ik begeef me met een revolver in het park recht voor me houdend waarvan ik de haan reeds in opgetrokken positie hou ... op zich niks mis mee ... ik heb dat ding bij om me te verdedigen en er zal niets gebeuren als ik die haan rustig terugzet van zodra ik een kramp in duim krijg moest het nu juist lukken dat er ene mij een uitbrander komt verkopen met een tik tegen de schouders ... en pets dat ding gaat af tjah... ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2007 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zover ik weet is er (nog) geen wet dat je een hond moet lijnen... maar je bent wel verantwoordelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hond kan perfekt aangeleerd worden om "los" te lopen ... En die blijft netjes bij je lopen , als de hond dat geleerd heeft ... Hondenschool hé Raf ... ![]() Kruipt wel wat tijd in , maar dat moet je ervoor over hebben...
![]() |
![]() |
#917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 10 juni 2007 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ik woon op de boerenbuiten. Hier zijn geen hondenweides. hoedanook, ik houd mijn honden aangelijnd als er vreemden in de buurt zijn. Ik vind dat niet meer dan logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Ik heb daar het volste vertrouwen in, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in vreemden en de wijze waarop zij hun hond al dan niet hebben opgevoed.
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, on topic weer : die hond moet volgens mij toch wel op zijn minst overdag als er gewerkt wordt, apart gezet worden in ren ofzo.
Alleen al voor de veiligheid in de eerste plek. |
![]() |
![]() |