Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2007, 20:13   #901
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik wou schrijven: en nu is het wachten op de eersten die dit perfect normaal vinden, maar ik ben al te laat!

Het ergste is nog dat ze klakkeloos dat verhaaltje van die hond geloven...
wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 20:13   #902
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou schrijven: en nu is het wachten op de eersten die dit perfect normaal vinden, maar ik ben al te laat!

wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die
Oud 10 juni 2007, 20:13   #903
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die u
Oud 10 juni 2007, 20:13   #904
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die u niet aanstaat van voor uw deur te mogen wegjagen...?!!!
Wat niet wil zeggen dat ik dat verhaal over die hond niet geloof.Dat beest is waarschijnlijk vroeger mishandeld geweest door een kleurling...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 10 juni 2007 om 20:15.
Oud 10 juni 2007, 21:22   #905
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het is nochthans niet zo bedoeld. In de eerste plek dient een baasje goed te weten waar zijn verantwoordelijkheid ligt als hij een hond wil houden. Een goede opvoeding kan vaak veel erger voorkomen, nietwaar ?
Waar men wel rekening mee dient te houden, ook als goed baasje, is dat het een dier blijft, en dat je nooit de 100% kan vertrouwen op een dier.
Ik kan mezelf bij de goede baasjes rekenen, en heb perfect of dichtbij perfect getrainde honden, maar toch steek ik mijn hand niet in het vuur dat ze nooit eens iets onvoorspelbaars zouden doen.
Daar ligt nu net mee de kunst van een goed baasje te zijn volgens mij. Beseffen dat het levende dieren zijn met eigen karakter en bijhorende instincten.
ja klopt, het kwam meinderdaad wat anders over
hier kan ik me wel in vinden

ik hoop dat je dan als goed baasje ook beseft dat je steeds verantwoordelijk blijft voor een dier dat inderdaad nooit geen 100% te vertrouwen is... en je je hier nimmer kan achter schuilen ongacht de reden : even terug refererend naar dat voorbeeldje

Citaat:
Verminderd, ik denk van wel, ik zie ze toch minder en minder lopen als ik nog in Antwerpen kom. Enkele jaren terug kon ik met mijn beesten bijna niet meer buiten komen of er stonden er wel een paar klaar met één of andere valse pitt, om te vragen ze eens te laten vechten onderling... ( en dat is mij echt meerdere keren gevraagd !)
brrr ... meen je datte ?

Citaat:
Ik heb mijn honden altijd gebruikt voor mijn job. Ze werden ervoor opgeleid jaren aan een stuk tot 3-4x per week toe. Zij weten hoe te bijten, wanneer etc, en toch doen ze het niet zomaar uit zichzelf. Je zal mij nooit horen zeggen dat ze het nooit zouden doen. Maar ik besef tenminste dat ik wapens op 4 poten in huis heb en beperk zoveel mogelijk de risico's.
En je mag gerust bij mij binnen komen, ik zet mijn honden niet opzij, zij zullen u enkel heel vriendelijk begroeten.
ik neem je voor je woord ondanks dat onvoorspelbaar stulkje

Citaat:
Het probleem stelt zich vooral bij mensen die ook zo'n moordwapens in huis halen, hen op verkeerde manieren agressief maken en de controle totaal verliezen over hun dier. En krijg zo'n dier nog maar terug normaal, in zo'n gevallen is er vaak geen andere oplossing dan laten inslapen.
klopt

Citaat:
Honden kunnen perfect in een stad leven, als ze maar de nodige tijd buiten krijgen om te ravotten etc.
gaat dat dan niet sowiezo tot meer inccidenten leiden ervan uitgegaan dat het een (goed) getraind beestje is en het feit dat het nooit 100% controleerbaar is ?
weer refereer ik naar dat voorbeeldje waarin ik me even voorstel dat dat keffertje vergezeld is door een baasje dat in een ijdele poging zijn/haar mormeltje te bedwingen zelf als potentiële aanvaller wordt gezien ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 21:33   #906
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En WAAR ergens staat dat ik mijn hond op een hondeweide niet los mag laten ?
Dus houdt UW veronderstellingen voor uzelf ! Want dan had ZIJ haar mormels ook moeten bijhouden. En dan vooral haar handen van mijn hond.
Nog commentaar verder Raf ?
bij mijn weten is het niet verplicht een hond vast te maken ( er is wel een wetsvoorste in die richting gelanceerd ) ... je blijft echter wel verantwoordelijk

kijk, mijn inziens, ligt je redeneringsfout dat je denkt dat een fout van een ander die van jouw goedpraat
een veel voorkomende kwaal
moest dat tot een confrontatie komen dan zal ieder verantwoordelijk zijn voor de schade die zijn/haar hond heeft teweeggebracht ongeacht de beweegredenen
Oud 10 juni 2007, 21:39   #907
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

brrr ... meen je datte ?

Ik verzeker het u zelfs dat het mij heel regelmatig voorgesteld is en omdat ik dat zowiezo weigerde, werd er behoorlijk uitgedaagd richting honden om ze toch aan het batteren te krijgen... Wat is de volgende stap dan vraag ik mij af... ze loslaten op mensen?
Dat zijn toestanden die er zo ver over gaan voor mij hé... kan ik mij serieus boos in maken.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 21:42   #908
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
bij mijn weten is het niet verplicht een hond vast te maken ( er is wel een wetsvoorste in die richting gelanceerd ) ... je blijft echter wel verantwoordelijk

kijk, mijn inziens, ligt je redeneringsfout dat je denkt dat een fout van een ander die van jouw goedpraat
een veel voorkomende kwaal
moest dat tot een confrontatie komen dan zal ieder verantwoordelijk zijn voor de schade die zijn/haar hond heeft teweeggebracht ongeacht de beweegredenen
Ik vind het helemaal geen redeneringsfout van mij. En ik wil ook helemaal niks goedpraten. Het gaat mij om het feit, dat als iemand uitdaagt en uiteindelijk 'prijs' heeft, ze die verantwoordelijkheid niet in iemand anders zijn schoenen moeten steken.
VB : Jij loopt met jouw hond ongeacht of die nu aan de lijn hangt of niet, over straat, ik mep jouw hond, en die zou mij niet ff mogen bijten en maar moeten ondergaan ?
Ik ben verantwoordelijk voor mijn hond, maar ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van anderen (volwassenen weliswaar).
Oud 10 juni 2007, 21:53   #909
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat ik nu zo erg vind, is dat ge nog verhaaltjes moet verzinnen om iemand die u niet aanstaat van voor uw deur te mogen wegjagen...?!!!
Wat niet wil zeggen dat ik dat verhaal over die hond niet geloof.Dat beest is waarschijnlijk vroeger mishandeld geweest door een kleurling...
De ijzersmid Bruno Rampelberg begrijpt de commotie niet die is ontstaan nadat hij een zwarte sollicitant had geweigerd. Hij beweert dat zijn hond altijd agressief reageert als iemand met een donkere huidskleur in de buurt is.

Volgens dierenpsycholoog Geert De Bolster is het heel goed mogelijk dat een hond kwaad wordt in de nabijheid van een zwarte. Als de hond is opgegroeid in een omgeving waar geen mensen met een donkere huidskleur waren, kan hij op volwassen leeftijd agressief reageren als hij in de nabijheid komt van een zwarte. De hond schrikt, volgens De Bolster, van de - voor hem vreemde - huidskleur en lichaamsgeur. Omgekeerd zou een hond die in zwart Afrika is opgegroeid onverwachts kunnen reageren wanneer hij voor het eerst een blanke ziet.
Bonr; DS 9/6/07

De vrouwtjes vielen in Cuba tegen, omdat U zo vlug terug bent?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 21:55   #910
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Op een afgesloten hondeweide?
Blijkbaar was die niet afgesloten, want anders was dat poepsjiek madammeke met haar maltezer er niet opgeraakt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 21:57   #911
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu jij nog !

Dus als ik jouw honden een ferme mep op hun hoofd verkoop, dan mogen ze mij niet bijten ? Sukkeltjes van honden heb je dan zeg ik zo...
Jij zal de kans niet krijgen om op hun hoofd te meppen. Mijn honden blijven namelijk aangelijnd als ze in een omgeving zijn waar vreemden rondlopen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 juni 2007, 22:03   #912
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het helemaal geen redeneringsfout van mij.
daar ben ik het niet mee eens, de wethouder evenmin
Citaat:
En ik wil ook helemaal niks goedpraten. Het gaat mij om het feit, dat als iemand uitdaagt en uiteindelijk 'prijs' heeft, ze die verantwoordelijkheid niet in iemand anders zijn schoenen moeten steken.
vraag is of er überhaupt een 'prijs' moet zijn...

dezelfde gekke redenering kan je maken ivm die beveiligingssystemen voor auto's die van zodra je daar aankomt de 'indringer' fysiek afstraft : die dingen bestaan en worden blijkbaar verkocht vernam ik tot mijn grote afgrijzen

het blijft openbare ruimte vergeet dat niet... totaal anders is het als een inbreker zich op jouw erf zou begeven en je hond dan zou toeslaan

Citaat:
VB : Jij loopt met jouw hond ongeacht of die nu aan de lijn hangt of niet, over straat, ik mep jouw hond, en die zou mij niet ff mogen bijten en maar moeten ondergaan ?
Ik ben verantwoordelijk voor mijn hond, maar ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van anderen (volwassenen weliswaar).
neen je bent inderdad niet verantwoordelijk voor de daden van de ander maar je blijft verantwoordelijk voor de daden van je hond
en wetende dat die beestjes plots kunnen uithalen ( je beaamt dat zelf dat ze niet 100% betrouwbaar zijn)
in jouw voorbeeld voor een mep toch wel iets serieuzer maar het kan net zogoed iets veel stommers zijn
dus je weet dat voor een hond pak delicater ligt dan bij andere zaken .... en dus is het aan jou om je voorzorgen te nemen ... desnoods betekent dat preventief de lijn

allee ik geef je een ander voorbeeldje, ridicuul tot en met ...maar het geeft je misschien een idee

stel, ( in verlenging van het wapendebat en het recht op zelfverdediging etc ) : ik begeef me met een revolver in het park recht voor me houdend waarvan ik de haan reeds in opgetrokken positie hou ...
op zich niks mis mee ... ik heb dat ding bij om me te verdedigen en er zal niets gebeuren als ik die haan rustig terugzet van zodra ik een kramp in duim krijg
moest het nu juist lukken dat er ene mij een uitbrander komt verkopen met een tik tegen de schouders ... en pets dat ding gaat af
tjah... ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2007 om 22:14.
Oud 10 juni 2007, 22:11   #913
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Blijkbaar was die niet afgesloten, want anders was dat poepsjiek madammeke met haar maltezer er niet opgeraakt.
Op een publieke, afgesloten hondewei mag toch iedereen met zijn hond zonder leiband?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 22:15   #914
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een publieke, afgesloten hondewei mag toch iedereen met zijn hond zonder leiband?
dat heeft niks met hondenwei/afgesloten of niet te maken, mijn inziens
zover ik weet is er (nog) geen wet dat je een hond moet lijnen... maar je bent wel verantwoordelijk
Oud 10 juni 2007, 22:21   #915
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Aah.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 22:34   #916
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij zal de kans niet krijgen om op hun hoofd te meppen. Mijn honden blijven namelijk aangelijnd als ze in een omgeving zijn waar vreemden rondlopen.
Dus je hebt geen vertrouwen in je honden , of in de manier waarop je ze opgevoed hebt ???
Een hond kan perfekt aangeleerd worden om "los" te lopen ... En die blijft netjes bij je lopen , als de hond dat geleerd heeft ...
Hondenschool hé Raf ...
Kruipt wel wat tijd in , maar dat moet je ervoor over hebben...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 22:38   #917
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

dubbel...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 10 juni 2007 om 22:39.
Oud 10 juni 2007, 22:38   #918
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Ik woon op de boerenbuiten. Hier zijn geen hondenweides. hoedanook, ik houd mijn honden aangelijnd als er vreemden in de buurt zijn. Ik vind dat niet meer dan logisch.

Citaat:
Oud 10 juni 2007, 22:40   #919
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus je hebt geen vertrouwen in je honden , of in de manier waarop je ze opgevoed hebt ???
Integendeel. Ik heb daar het volste vertrouwen in, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in vreemden en de wijze waarop zij hun hond al dan niet hebben opgevoed.

Citaat:
Oud 10 juni 2007, 22:42   #920
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin, on topic weer : die hond moet volgens mij toch wel op zijn minst overdag als er gewerkt wordt, apart gezet worden in ren ofzo.
Alleen al voor de veiligheid in de eerste plek.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be