Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2008, 10:23   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis.
Worden die werkelijk betaald voor hun werk? pffff... Voor mij mag 100% van hun loon gaan naar de uitbouw/verbetering/... van de gevangenis zelf; het is maar logisch me dunkt. Potje breken potje...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 10:48   #82
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Mensonwaardig???

Dat ze dan maar in hun land van herkomst hun gevangenisstraf gaan uitzitten!!!

Wedden dat ze smeken om terug te komen???
Zo spreken we dan maar weer wantoestanden goed want het zijn toch maar gevangenen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 10:49   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Worden die werkelijk betaald voor hun werk? pffff... Voor mij mag 100% van hun loon gaan naar de uitbouw/verbetering/... van de gevangenis zelf; het is maar logisch me dunkt. Potje breken potje...
En hoe gaat u ze dan laten werken?

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 11:00   #84
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En hoe gaat u ze dan laten werken?
't is mij al gelijk eigenlijk...Bandwerk/bouw/... keuze genoeg in dit land!
U heeft zelf gezeten?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 4 maart 2008, 11:05   #85
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is mij al gelijk eigenlijk...Bandwerk/bouw/... keuze genoeg in dit land!
U heeft zelf gezeten?
Nee, u begrijpt me niet. U zegt dat hun "loon", want dat is dan zo een 20 cent per uur in het zwart - inderdaad, de staat is een koppelbaas, mag volledig gebruikt worden om dit of dat te doen. U wil ze dus gratis laten werken, daarom mijn vraag, hoe gaat u dit doen? Met de zweep?

Ik heb inderdaad gezeten.

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 11:16   #86
largo_w

Standaard

Citaat:
Nee, u begrijpt me niet. U zegt dat hun "loon", want dat is dan zo een 20 cent per uur in het zwart - inderdaad, de staat is een koppelbaas, mag volledig gebruikt worden om dit of dat te doen. U wil ze dus gratis laten werken, daarom mijn vraag, hoe gaat u dit doen? Met de zweep?
ahzo...je bent bang dat ze niet gemotiveerd geraken omdat ze geen loon voor hun werk krijgen. Misschien kan je dan zo een "lagere kwaliteitscellen systeem" maken voor werk weigeraars (en omgekeerd uiteraard).

Trouwens "werken" is misschien een groot woord "bijklussen" is misschien juister alleen vind ik het niet correct dat iedereen (iedereen behalve de persoon in kwestie dan) moet opdraaien voor de dommigheden van een ander... Plus volgens mij moeten gevangenissen een soort bedrijven (privé initiatieven) zijn die (bijna) op zichzelf kunnen leven (geen geld verliezen dus).

Citaat:
Ik heb inderdaad gezeten.
had daar nog een vage souvenir van dat je dat eens had gezegd... Maar vooral het feit dat je meestal heel akkoord gaat met zo een zaken en nu plots radicaal tegen bent was voor mij de aanleiding tot de vraag. Nuja niks meer aan he...
Citaat:
Oud 4 maart 2008, 11:19   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ahzo...je bent bang dat ze niet gemotiveerd geraken omdat ze geen loon voor hun werk krijgen. Misschien kan je dan zo een "lagere kwaliteitscellen systeem" maken voor werk weigeraars (en omgekeerd uiteraard).

...
Dat gaat niet meer, we hebben nu de laagste kwaliteitscellen in heel Europa, we zijn er trouwens al voor veroordeeld.

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 11:28   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet meer, we hebben nu de laagste kwaliteitscellen in heel Europa, we zijn er trouwens al voor veroordeeld.
Je snapt het systeem dat ik voorstel dan niet hoor... natuurlijk zijn het nu krotten niemand wil er nog geld in steken (logisch). Maar stel dat de gedetineerden nu eens ZELF werken voor de opbouw van hun verblijfplaats...

Volgens mij is het omtoveren van een krotcel in een luxecel geen kostelijke zaak (vooral als je er de arbeidskosten mag van aftrekken). Je kan de eersten nog op de kop van de gevangenis zetten en dan gewoon bal laten rollen...

Nu m'n systeem is misschien wat simplistisch maar ik ben ervan overtuigd dat je gedetineerden kan laten werken. (die drugs moet daar eerst wel weg natuurlijk)
Citaat:
Oud 4 maart 2008, 11:33   #89
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ach zo
misschien net omdat daar het EHRM ( heet dat tegenwoordig al weer niet anders ? ) gevestigd is waar je aanklachten doet tegen lidstaten van de Raad van Europa ?
tenslotte klaag je de staat aan ... dus dan kan je moeilijk bij de staat zelve ten rade gaan
dat heeft dus niks te zien met het al dan niet corrupt zijn van het systeem
Je kan zelf bij de staat ten rade gaan hiervoor, dat is ook wat het EHRM eerst wil bereiken door in één van haar ontvankelijkheidsvoorwaarden de uitputting van interne rechtsmiddelen in te schrijven.
Ik heb overigens mijn bedenkingen bij de efficiëntie van Straatsburg. Ze zijn de behoeder van de redelijke termijn terwijl ze momenteel zelf met een achterstand van ruim 50 000 zaken te kampen hebben. Het systeem verzuipt en de oplossing die een beetje de druk van de ketel kan houden, door het uitvoeren van het 14e protocol, wordt geblokkeerd door Rusland.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 11:39   #90
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Die zullen wel bijzonder bezorgd geweest zijn over de werkbekwaamheid en het loon van hun slachtoffers.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 11:41   #91
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er moet kunnen gezorgd worden dat er werk is voor iedereen! Maak er dan een soort "gevangenisfabriek" van! Iedereen die er in vliegt heeft werk! Wie weigert van een klop te doen op het strikte minimum zetten: voedsel en slaapgelegenheid. Wie werkt en zich gedraagt krijgt een "korting" op de straf. De leeglopers en nietsnutten doen die volledig uit.

De wereld zit vol met "oneerlijke concurrentie" als je dat zo moet bekijken! Dat men de opbrengsten gebruikt om de kosten te dekken: wat is daar oneerlijk aan? Laat ze producten produceren die bvb in de derde-wereld-landen kunnen gegeven worden ipv ze hier aan te kopen met belastingsgeld en ze dan te geven.
Dat het "juridisch onmogelijk is"? Pas de wetten aan, men kan het wel in andere gevallen waar het sommigen in hun kraam past...
Ik zie hier nog aantal problemen met dit voorstel:

- Wat soort werk gaan we vinden waar iedere gevangene in aanmerking voor komt en wat aan derde-wereld-landen kan gegeven worden zonder regels van de oneerlijke concurrentie in de weg te staan? Die wetgeving aanpassen lijkt met moeilijk omdat ze grotendeels op Europees niveau te vinden zijn en de grond uitmaken van de EG.
- Wat doen we met geïnterneerden? Zetten we ze ook aan het werk?
- Hoe breed neem je juist een 'korting' op de straf? Wordt dit de enige voorwaarde voor een VI?
Oud 4 maart 2008, 11:45   #92
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Toch heeft het ook voordelen om gevangenen een loon uit te betalen. De meeste onder hen die werken bezitten zo goed als geen kapitaal meer en dragen nog een massa schulden mee vanuit hun proces. Door het afbetalen van deze schulden met het geld dat ze verdienen in de gevangenis kan hun reintegratie vooruit geholpen worden, anders blijft deze schuldenberg als een mes in hun rug steken.
Oud 4 maart 2008, 11:48   #93
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je snapt het systeem dat ik voorstel dan niet hoor... natuurlijk zijn het nu krotten niemand wil er nog geld in steken (logisch). Maar stel dat de gedetineerden nu eens ZELF werken voor de opbouw van hun verblijfplaats...

Volgens mij is het omtoveren van een krotcel in een luxecel geen kostelijke zaak (vooral als je er de arbeidskosten mag van aftrekken). Je kan de eersten nog op de kop van de gevangenis zetten en dan gewoon bal laten rollen...

Nu m'n systeem is misschien wat simplistisch maar ik ben ervan overtuigd dat je gedetineerden kan laten werken. (die drugs moet daar eerst wel weg natuurlijk)
Ik waardeer je voorstel maar ik vrees dat als we een klassesysteem gaan introduceren in de gevangenis de spanningen er harder zullen oplopen, je zal immers steeds een hoop werkweigeraars hebben of mensen die niet in staat zijn om te werken (oa. door psychische problemen).
Oud 4 maart 2008, 11:51   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Twee zaken waar u niet in gaat slagen, gevangenen gratis laten werken en drugs uit de gevangenis.

Gratis werken, geen enkele gevangene doet dit.

Vandaag is het zo dat het de gevangene is die de gevangenis laat draaien. De kleren, dekens, lakens worden gewassen en gedroogt, opgevouwen en uitgedeeld door gevangenen die dan uiteraard ook het vuil goed rondhalen.

Het eten wordt volledig behandeld en gekookt door gevangenen. Het eten wordt rondgedeeld door gevangenen.

Alle kuis en poetswerk in de gevangenis wordt gedaan door gevangenen.

Dit alles voor om en bij de 20 cent zwart per uur. Gaat u die 20 cent wegnemen gaat de gevangenis volledig tot stilstand komen.

Men gaat dan onder andere koks en kuisploegen moeten in dienst nemen en een hoop cipiers meer en daar is geen geld voor.

Drugs, overvloedig aanwezig in de gevangenis.

Komt voor een deel binnen met het bezoek, een deel wordt over de draad gesmeten maar het merendeel komt binnen met de cipiers, die worden niet gecontrolleerd.

Waarom denkt u dat drugs zo overvloedig aanwezig zijn? Omdat men niet de mankracht heeft om alle cellen regelmatig te onderzoeken en omdat men het oogluikend toelaat. Wiet kalmeert de mensen, en ook dat is de reden dat er kwistig in het rond gestropoid wordt met Valiums, Lexotan, temesta en dergelijke meer.

Want ik garandeer u, met deze drugs vallen er regelmatig gewonden en zwaargewonden. Zonder de drugs zouden er regelmatig doden vallen, ook bij de cipiers.

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 12:19   #95
largo_w

Standaard

Citaat:
Twee zaken waar u niet in gaat slagen, gevangenen gratis laten werken en drugs uit de gevangenis.
verkeerde ingesteldheid... volgens mij!
Citaat:
Gratis werken, geen enkele gevangene doet dit.
there's no such a thing as a free lunch!!
Dat u als ex gedetineerde het daar moeilijk mee hebt snap ik wel maar het moet duidelijk zijn voor de mensen binnen dat ze leven OP DE KAP van de samenleving. Gratis gratis niks is gratis... behalve dan het verblijf in de gevangenis/strafinstelling als jij dat nog steeds logisch vindt...
Citaat:
Dit alles voor om en bij de 20 cent zwart per uur. Gaat u die 20 cent wegnemen gaat de gevangenis volledig tot stilstand komen.
Gek he als je het zo leest ze worden betaald om hun EIGEN leven te leiden. Man ik wacht ook op m'n 20 cents per uur hoor om m'n afwas, kuis, eten,... te doen. Waar blijft ze?

Citaat:
Drugs, overvloedig aanwezig in de gevangenis.

Komt voor een deel binnen met het bezoek, een deel wordt over de draad gesmeten maar het merendeel komt binnen met de cipiers, die worden niet gecontrolleerd.

Waarom denkt u dat drugs zo overvloedig aanwezig zijn? Omdat men niet de mankracht heeft om alle cellen regelmatig te onderzoeken en omdat men het oogluikend toelaat. Wiet kalmeert de mensen, en ook dat is de reden dat er kwistig in het rond gestropoid wordt met Valiums, Lexotan, temesta en dergelijke meer.

Want ik garandeer u, met deze drugs vallen er regelmatig gewonden en zwaargewonden. Zonder de drugs zouden er regelmatig doden vallen, ook bij de cipiers.
Gek dat men dat als "normaal" en "het beste" bekijkt... Ik kan daar niet inkomen...
Je vertoefd daar dus je tijd in een roes en daarna kom je letterlijk en figuurlijk terug op aarde en ga je plots je leven beteren...
Citaat:
Oud 4 maart 2008, 12:23   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo spreken we dan maar weer wantoestanden goed want het zijn toch maar gevangenen.
Precies wat die gevangenen verdienen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 13:18   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verkeerde ingesteldheid... volgens mij!
Dat is omdat u de toestand niet kent.

Citaat:
there's no such a thing as a free lunch!!
Dat u als ex gedetineerde het daar moeilijk mee hebt snap ik wel maar het moet duidelijk zijn voor de mensen binnen dat ze leven OP DE KAP van de samenleving. Gratis gratis niks is gratis... behalve dan het verblijf in de gevangenis/strafinstelling als jij dat nog steeds logisch vindt...
Of ik daar nu problemen mee heb of niet doet gewoon niet terzake. Ik vraag u hoe u ze aan het werk gaat krijgen als de gevangenen nee zeggen?

Citaat:
Gek he als je het zo leest ze worden betaald om hun EIGEN leven te leiden. Man ik wacht ook op m'n 20 cents per uur hoor om m'n afwas, kuis, eten,... te doen. Waar blijft ze?
Dat kan geregeld worden, PM me uw adres, dan stuur ik een anomiem briefje dat u drugs aan kinderen verkoopt, dan stampen ze morgen uw deur naar binnen en een paar uur later kan u beginnen werken voor 20 cent zwart.

Citaat:
Gek dat men dat als "normaal" en "het beste" bekijkt... Ik kan daar niet inkomen...
Je vertoefd daar dus je tijd in een roes en daarna kom je letterlijk en figuurlijk terug op aarde en ga je plots je leven beteren...
Dat komt omdat u, zoals gezegd, de toestand niet kent in de gevangenis.

U hebt dan wel veel commentaar over hoe men veel strenger moet zijn in de gevangenis maar ik denk dat u in de toestand die daar nu al heerst het geen 14 dagen zou uithouden.

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 13:19   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Precies wat die gevangenen verdienen.
Voor de normale mens is vrijheidsberoving de straf.

Mensen zoals u willen blijkbaar martelen, het is maar goed dat u de baas niet bent.

Verschaeve
Oud 4 maart 2008, 13:26   #99
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is omdat u de toestand niet kent.
zeer zeker... Maar het blijft een rare toestand.

Citaat:
Of ik daar nu problemen mee heb of niet doet gewoon niet terzake. Ik vraag u hoe u ze aan het werk gaat krijgen als de gevangenen nee zeggen?
Als ze nee zeggen moeten er middelen (binnen de perken van de wet logisch) gebruikt worden...
Citaat:
Dat kan geregeld worden, PM me uw adres, dan stuur ik een anomiem briefje dat u drugs aan kinderen verkoopt, dan stampen ze morgen uw deur naar binnen en een paar uur later kan u beginnen werken voor 20 cent zwart.
Dat is het nu net... Dat kan NIET! Ik heb niks te verbergen en de politie mag langs komen wanneer ze wilt... Je vliegt den bak niet in voor niks! Dus die mensen in de cellen die ons geld kosten die verdienen het ook om daar te zijn... De rest mag vrij buiten lopen en 7€/u verdienen.
Citaat:
Dat komt omdat u, zoals gezegd, de toestand niet kent in de gevangenis.
jep... Spijtig toch dat iedereen die ze wel kent ze normaal vindt.
Citaat:
U hebt dan wel veel commentaar over hoe men veel strenger moet zijn in de gevangenis maar ik denk dat u in de toestand die daar nu al heerst het geen 14 dagen zou uithouden.
weeral ik hoef het daar dan ook geen 14 dagen uit te houden. Voor mij hoeft het trouwens niet strenger... Alleen wat natuurlijker!
Citaat:
Oud 4 maart 2008, 13:29   #100
largo_w

Standaard

Citaat:
Voor de normale mens is vrijheidsberoving de straf.
vrijheidsberoving van wie? De belastingsbetaler die extra hard moet werken (en dokken aan de staat) opdat de gedetineerden dagelijks eten hebben...
Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be