Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 13:43   #81
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eén van de manieren om een forum te kelderen dus.
Nee. Want ik provokeerde NOOIT. Ik replikeerde alleen als iemand serieus
over de schreef ging. Maar als iemand té serieus over de schreef ging zoals
ene Maestro met o.m. een lange post getiteld Vandaag Sderot, morgen
Tel Aviv, dan deed ik helemaal niets (buiten denken: ja jongen maar mocht
het zo aflopen, stop dan maar een kussen in je broek. Om de schop niet te
voelen waarmee Europa je buiten kickt. Want dat is nou nét het excuus
waarop een hoop mensen -die overigens niet pro-Israel zijn- op zitten te wachten!) Ik verwachtte wel dat de moderatie prompt zou ingrijpen. Maar
ja, die had het té druk met mijn posts te lezen, waarschijnlijk...
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:54   #82
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

[quote=vlijmscherp;3343443]de multiculturele samenleving is mede gebaseerd op vrije meningsuiting, op woord-wederwoord. Als je een forum gaat sluiten omdat er eventueel iemand iets racistisch zou kunnen gezegd hebben, dan ga je gewoon in tegen die samenleving.

als er al iets racistisch gezegd is, wordt dat verwijderd, dat weet jij ook. de laatste tijd vond ik trouwens dat er nog nauwelijks racisme erop kwam, of je moet alles wat bv Discus zei, als racisme beschouwen natuurlijk.[/QUOTE]

Dat vindt ik grof! Ja,ik ben eerder rechts,en ja ik durf al eens een "sterke" houding aannnemen tegen allochtone (+ autochtone ) agressievelingen maar ik ben GEEN racist, het is momenteel wel zover gekomen dat iedereen die ook maar de minste critische mening durft te verkondigen bij problemen met allochtonen ( meestal jongere allochtonen ) direkt voor racist wordt versleten.
Het valt mij trouwens op dat de houding die ik aan neem t.o.v. criminele allochtonen jongeren op de tv volledig wordt bijgetreden door de "oudere" zeg maar geïntegreerde allochtonen.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:27   #83
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Proficiat, je hebt gewonnen.
Ik heb niet gewonnen. Enfin, niet zoals ik graag had willen winnen. Voor mij betekent winnen in dit soort zaken: Win/Win. Helaas is dit iets dat je zelden behaalt als je tegenover een combinatie poiitieke islam-doctrinair extreem links staat.
Oud 5 april 2008, 16:42   #84
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
In elk geval hoop ik de verantwoordelijken van Kif Kif ervan te overtuigen alsnog met een nieuw forum te beginnen.
Als ik kifkif was zou ik dan toch maar beginnen met me enigzins te distanciëren van mensen zoals Sam Zemni , Ico Maly en dat fameuze actieplatform . Om eventuele andere klachten te vermijden... Ik zwijg
nog over de Arabische Europese Liga. Dat die maar bondgenoten
bij Blood and Shit gaan zoeken!

Laatst gewijzigd door Francientje : 5 april 2008 om 16:43.
Oud 5 april 2008, 18:21   #85
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
O, het was best spannend ,hoor. Na een poos gingen we weddenschappen
aan over wie er als eerste verbannen zou worden. En we hielden ook
wedstrijden: de eerste die er uitgesmeten werd ,won. De kunst bestond eruit natuurlijk verbannen te worden terwijl je strikt het reglement respecteerde.
klopt! was best grappig, ze gingen meteen stijgeren als je een ietsje afwijkte van de gangbare linkse Kerk opinies
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 18:36   #86
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het meest grappige vond ik toch wel de afdeling "religies en andere levensbeschouwingen" in de index.

Die zag er ongeveer als volgt uit (noteer: een INTERcultureel forum, betaald door de vlaamse belastingbetaler!)

a) islam
b) islam en ik
c) islam en jij
d) islam en wij
e) islam en de maatschappij
f) andere religies

na ettelijke reclamaties (en zelfs bans, je mag zoiets niet vragen) bleken ze het dan toch aangepast te hebben op het laatste!
multi
Oud 5 april 2008, 20:24   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens bronnen die nogal goede contacten hebben met bepaalde veiligheidsdiensten wordt de mogelijkheid van inflitratie door sommige Kifkif medewerkers bij gevoelige bedrijven niet uitgesloten. Men spreekt er over iemand van de moderatie die in een organisatie geraakt is waar hij toegang heeft tot alle, maar dan ook alle informatie over elke inwoner van dit land. Iets wat sommuge staatsinstellingen zelfs niet hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 20:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 10:04   #88
PollyCorrect

Standaard

circe Griezelig joh.

PS: ze geven dus op hun eigen site toe dat er klachten tegen hun zijn geweest, en om die reden gaan ze dus nu sluiten en anderen de les spellen?

http://site.kifkif.be/forum/

Wat zijn dat voor een griezels?
Oud 6 april 2008, 10:10   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
circe Griezelig joh.

PS: ze geven dus op hun eigen site toe dat er klachten tegen hun zijn geweest, en om die reden gaan ze dus nu sluiten en anderen de les spellen?

http://site.kifkif.be/forum/

Wat zijn dat voor een griezels?

op de site van Luc van Balberghe zijn ze er ook al achtergekomen:

http://lvb.net/item/6174
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lvb
De rol van Kifkif in heel deze zaak is merkwaardig.

Even opsommen:

1. Tegen Kifkif werd minstens één klacht ingediend bij het parket wegens antisemitisme en negationisme op zijn webforum. (#62094)

2. Kifkif zet een campagne annex petitie op waarvan de hoofdgedachte is dat de discussieforums van kranten vol staan met racisme, en dat daar iets tegen gedaan moet worden.

3. Kifkif sluit zijn eigen discussieforum volledig af.

Officieel bestaat er uiteraard geen enkel verband tussen deze drie punten. Louter toeval, mensen! Niks achter zoeken hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 april 2008, 10:29   #90
PollyCorrect

Standaard

Wat onwijs kinderachtig.

Typisch eigenlijk.

Ze werden gepakt, en ipv hun verantwoordelijkheid te nemen gaan ze - op AEL getrouwe wijze - hun fans opruien om �*nderen te gaan stalken?

Typisch.
Oud 6 april 2008, 11:55   #91
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Bij Kif Kif hebben ze wel vragen bij de manier van filteren. Tien minuten na de publicatie van de persmedeling rond dit item op demorgen.be kwam bijvoorbeeld al een opvallend harde reactie van een lezer. Een man noemde Kif Kif een 'facistische extreem linkse organisatie'. "Dat is nu precies wat we bedoelen", zucht Dany Neudt, wanneer hij ons op de reactie wijst. "Dit is kwetsend en duidelijk dus niet gefilterd. Bovendien is het gevaarlijk. Als dit een aantal keer herhaald wordt, dan begint dat te circuleren en dan krijgen mensen een dergelijk beeld van onze organisatie."
Het standpunt van Dany Neudt van KifKif gaat veel verder dan dit van de twee CD&V senatoren en roept doembeelden op van een totalitaire staten van het type Iran, Noord-Korea.
Hoe ga in de praktijk alles filteren wat ook maar enigszins als kwetsend en beledigd kan geïnterpreteerd worden zonder daarbij te discrimineren?
Mag je straks het Belang nog een extreem rechtse partij noemen? Of is dit aanzetten tot haat?
Mag de Paus straks nog uithalen naar het atheïsme? Of is dit aanzetten tot haat?
Het zelfregulerende effect van vrijheid van meningsuiting dreigt kapot gemaakt te worden.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 12:24   #92
LVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
op de site van Luc van Balberghe zijn ze er ook al achtergekomen:

http://lvb.net/item/6174
Wilt u Luc Van Braekel (mijzelf) alstublieft niet verwarren met Luc van Balberghe? Alvast bedankt!

Luc van Balberghe = http://vrijvanzegel.net
Luc Van Braekel = http://lvb.net
LVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 12:40   #93
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LVB Bekijk bericht
Wilt u Luc Van Braekel (mijzelf) alstublieft niet verwarren met Luc van Balberghe? Alvast bedankt!

Oef, ik schrok ook al!
Oud 6 april 2008, 12:55   #94
Francientje
Minister

Standaard

Gelijk wie die vindt dat hij belasterd wordt kan beroep doen op het gerecht.
Heeft onze Dany daaraan al eens gedacht?
Vrije meningsuiting houdt nu eenmaal het recht tot kwetsen in. Anders heb je geen vrije
meningsuiting meer nodig.
Nog wat:
-Wie klappen uitdeelt moet klappen kunnen incasseren.
-Wie zich in de politieke arena begeeft hoort dubbel klappen te kunnen incasseren.Perso heb ik absoluut niets tegen de heer Leterme. Integendeel zelfs.
Maar als hij of leden van zijn partij of senators of wie dan ook aanstoot nemen aan een
kwidam die op een krantenforum schrijft 'Is hij genezen? Merde!', dan doen hij én zijn
gevolg er zeer verstandig aan de politiek vaarwel te wuiven. En snel!
Wie denken die mensen eigenlijk dat ze zijn? Verdraaid, als we niet oppassen worden we straks nog geregeerd door een over het paard getilde kliek die zichzelf veel meer
au serieux neemt dan het volk en het land dat ze hoort te dienen!
Oud 6 april 2008, 16:41   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LVB Bekijk bericht

Zoals reeds uitvoering via pm verklaard: mijn excuses. het was niet de bedoeling enige verwarring te scheppen.

Ik doelde op de link die ik geplaatst had.

Oud 6 april 2008, 20:18   #96
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
waarom doet Abou Anis dan zo geheimzinnig?
Omdat ik geen deel uitmaak van de organisatie Kif Kif en ook niet veel meer weet dan wat er op de website staat. En zelfs al wist ik meer, dan is het niet mijn plaats om hier voor Kif Kif te spreken.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:28   #97
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Dat vindt ik grof! Ja,ik ben eerder rechts,en ja ik durf al eens een "sterke" houding aannnemen tegen allochtone (+ autochtone ) agressievelingen maar ik ben GEEN racist, het is momenteel wel zover gekomen dat iedereen die ook maar de minste critische mening durft te verkondigen bij problemen met allochtonen ( meestal jongere allochtonen ) direkt voor racist wordt versleten.
Het valt mij trouwens op dat de houding die ik aan neem t.o.v. criminele allochtonen jongeren op de tv volledig wordt bijgetreden door de "oudere" zeg maar geïntegreerde allochtonen.
En zo werd je door de moderatie ook niet beschouwd. En dat is het punt ook niet.

Ik weet ook wel dat het niet in het kraam van sommigen hier past, maar we modereerden niet op basis van wat wij dachten dat de ideologie van sommigen was. Enkel op basis van posts waarvan wij vonden dat ze op het forum van Kif Kif niet door de beugel konden. Zoals elke moderatie op een gemodereerd forum doet.
Dat we daar soms fouten in maakten kan best zijn. Het tegendeel zou verbazen.

Maar soit, ik ga stoppen met dit welles-nietes spelletje. Volgens sommigen zal dat hun gelijk bewijzen en ze zullen dat met triomfantelijk gehuil duidelijk maken. Het weze zo.

Ik heb alles gezegd wat ik erover te zeggen heb.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 20:37   #98
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Teken de petitie: www.stopracismeopmediasites.be
bron: kifkif.be

sorry, dit is erover, hier kan ik niet bij, dit is onbegrijplijk.
Dat KifKIf zich eerst maar eens bezint over het overgrote deel van haatzaaiende speeches tegen Joden en Israël waar haar forumdeelnemers zich schuldig aan maakten.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 07:28   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo werd je door de moderatie ook niet beschouwd. En dat is het punt ook niet.

Ik weet ook wel dat het niet in het kraam van sommigen hier past, maar we modereerden niet op basis van wat wij dachten dat de ideologie van sommigen was. Enkel op basis van posts waarvan wij vonden dat ze op het forum van Kif Kif niet door de beugel konden. Zoals elke moderatie op een gemodereerd forum doet.
Dat we daar soms fouten in maakten kan best zijn. Het tegendeel zou verbazen.

Maar soit, ik ga stoppen met dit welles-nietes spelletje. Volgens sommigen zal dat hun gelijk bewijzen en ze zullen dat met triomfantelijk gehuil duidelijk maken. Het weze zo.

Ik heb alles gezegd wat ik erover te zeggen heb.
de moderatie deed haar werk en deed dat over het algemeen vrij goed, alhoewel ik af en toe er ook mee in de clinch gelegen heb.

maar de organisatie kifkif daalt nu wel serieus in mijn achting.
Oud 7 april 2008, 11:36   #100
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de moderatie deed haar werk en deed dat over het algemeen vrij goed, alhoewel ik af en toe er ook mee in de clinch gelegen heb.

maar de organisatie kifkif daalt nu wel serieus in mijn achting.

Dat het forum wordt afgesloten ( officieel )omdat er teveel racistische uitlatingen zouden zijn is gewoon een drogreden,er zijn en waren voldoende middelen om dit aan te pakken ( verwijderen reactie en eventueel bannen van forumleden enz...),dat er de laatste tijd slechts sporadisch moest worden ingegrepen bewijst volgens mij dat het nogal meeviel wat de uitlatingen betreft.Wat volgens mij wel "een doorn in het oog " was van de kifkif verantwoordelijken ( en dan bedoel ik niet in de eerste plaats de moderatie ) is het feit dat het merendeel van de forumgebruikers in de loop der tijd het aandurfden om ( met goed onderbouwde argumenten en voorbeelden) de (exstreem-) linkse mainstream-gedachtengang op het forum om te buigen/ bij te sturen naar een meer genuanceerde en bij wijlen zelfs critische houding en ingesteldheid t.o.v. zij die de multiculturele maatschappij wilden voorstellen als ideaalbeeld.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be