Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2008, 23:42   #81
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Heeft nog altijd niks te maken met (nog nooit aangetoonde) invloed van fenotypische op genotypische kenmerken.
Niemand zegt dat het genotype wordt verandert of zo hé, geen mutaties of zo hé.

Het gaat hier om fenotypische plasticiteit: één reeks fenotypische kenmerken kan zich kan versterken over de generaties heen als gevolg van sociaal-economische factoren (zoals beschavingsziekten).

Mooi onderzoek daarover dat aantoont dat de hongersnood waaronder een groep mensen op een bepaald moment lijdt, twee generaties later andere genen die verantwoordelijk zijn voor metabolische processen, tot expressie brengt.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 22:37   #82
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het huidige probleem met de Arabisch of islamitisch gerelateerde culturen in West-Europa heeft niets, maar dan ook niets met racisme te maken, maar alles met de cultuur. De Ijzertijd was misschien multiraciaal, of multi-etnisch, maar dat is nog iets anders dan multicultureel. In zulke debatvoering zouden de respondenten eindelijk eens moeten inzien dat cultuur, godsdienst en biologische rassenkenmerken allemaal afzonderlijke zaken zijn, die wel kunnen interfereren, maar toch ook op zichzelf blijven bestaan. De Oertijs/prehistorie was zeker niet multicultureel, dat is een gegeven dat pas bij ons na de Tweede Wereldoorlog op gang kwam. Daarbij, bijna niemand in Europa is van dezelfde geografische zone afkomstig, zo behoren wij tot de Indo-Europese volkeren en die zijn afkomstig uit het Indusbekken en Centraal-Azië, pas in het laatste millennium voor onze jaarrekening zijn deze Europa binnengedrongen en pas met de val van het Romeinse Rijk werden onze contreien door de volksverhuizingen bevolkt door de Germanen / Franken, waar we nu (meestal) nog van afstammen, dit ten koste van de gevestigde Kelten. In Europa zijn er in principe maar vier 'oervolkeren' die zich vanuit de prehistorie hebben weten te handhaven in taal en cultuur: de Basken, Hongaren, Finnen en Esten.

Inderdaad: als het er op aankomt, zijn we hoogst waarschijnlijk allemaal bastaards.

Maar er staat ook dat de man in ongewijde grond, met andere woorden: het verdoemhoekje, begraven was. Hij was ook hoogst waarschijnlijk een slaaf, dus zo gerespecteerd was hij niet.

Blijkbaar is racisme dus ook en ouder gegeven dan sommigen willen toegeven hier en wat er nog iemand zei: arabier is niet noodzakelijk moslim. In die tijd was Mohammed nog niet eens geboren.

Persoonlijk ben ik meer voorstander van volkeren als cultureel en niet als genetisch gegeven te zien. En wat dat Scandivisch ras betreft: daar lach ik nog het hardst om. Iedereen die iets van genetica kent, weet dat blond haar en blauwe ogen recessief erfbare kenmerken zijn. Met andere woorden: die kunnen nog de grootste mengelmoes in hun genen hebben.
Oud 16 juni 2008, 22:38   #83
Boadicea

Standaard

[quote=system;3497883]
Citaat:
Toch niet Krishna dan. Heer Krishna; Naam van de achtste neerdaling (Avatara) van de god Vishnu op aarde; Eigenlijk de zwarte vanwege zijn donkere huidskleur; Hij die aantrekt.

Evenmin Kali, die ook een zwarte huidskleur had.
Klopt. Daarom heb ik mijn zwarte kat naar 1 van voorgenoemde goden genoemd.
Oud 16 juni 2008, 22:40   #84
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Ben ik de enige die bij het lezen van de titel spontaan aan deze film moest denken ?

Eigenlijk niet. Ik dacht er meteen aan. Maar sommigen geloven dit niet, omdat het verhaal uit Hollywood komt.
Oud 16 juni 2008, 22:42   #85
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ge snapt er duidelijk de ballen van hé.

1) "Raszuiverheid" heeft uiteraard nooit en nergens bestaan. Het gaat om raciale polen (theoretische "zuiverheid" waarrond men als wiskundige puntenwolken miljoenen en miljarden personen (de punten dus) heeft, maar vrijwel niemand zit exact op zo'n pool. NS-rassenleer daarentegen is bewezen achterhaald en foutief, dat weet iedereen.

2) Multicultuur bestond toen NIET en multicultuur heeft ook niks te maken met het begrip "ras".
Oef, nog iemand die mijn theorie steunt.
Oud 17 juni 2008, 05:33   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Ik dacht er meteen aan. Maar sommigen geloven dit niet, omdat het verhaal uit Hollywood komt.
Het verhaal komt helemaal niet uit Hollywood, maar uit de Noormannen mythen.
En is enkel de inspiratie voor het boek en de film geweest.
Zoals er veel boeken en filmen bestaan over de Noorse, Griekse en Romeinse mythens
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 10:28   #87
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het verhaal komt helemaal niet uit Hollywood, maar uit de Noormannen mythen.
En is enkel de inspiratie voor het boek en de film geweest.
Zoals er veel boeken en filmen bestaan over de Noorse, Griekse en Romeinse mythens
Ja, dat geloof ik best. Het enige probleem is dat sommigen het niet willen aannemen, omdat het een film is. Ik haalde eens ooit een voorbeeld aan, uit een film, die gebaseerd was op ware feiten en die zelfs afsloot met echte beelden, maar toch kreeg ik de reactie dat men zich op feiten en niet op films baseerde, van sommigen. Anderzijds: die film was geen goede reclame om hun point duidelijk te maken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be