![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om fenotypische plasticiteit: één reeks fenotypische kenmerken kan zich kan versterken over de generaties heen als gevolg van sociaal-economische factoren (zoals beschavingsziekten). Mooi onderzoek daarover dat aantoont dat de hongersnood waaronder een groep mensen op een bepaald moment lijdt, twee generaties later andere genen die verantwoordelijk zijn voor metabolische processen, tot expressie brengt.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad: als het er op aankomt, zijn we hoogst waarschijnlijk allemaal bastaards. Maar er staat ook dat de man in ongewijde grond, met andere woorden: het verdoemhoekje, begraven was. Hij was ook hoogst waarschijnlijk een slaaf, dus zo gerespecteerd was hij niet. Blijkbaar is racisme dus ook en ouder gegeven dan sommigen willen toegeven hier en wat er nog iemand zei: arabier is niet noodzakelijk moslim. In die tijd was Mohammed nog niet eens geboren. Persoonlijk ben ik meer voorstander van volkeren als cultureel en niet als genetisch gegeven te zien. En wat dat Scandivisch ras betreft: daar lach ik nog het hardst om. Iedereen die iets van genetica kent, weet dat blond haar en blauwe ogen recessief erfbare kenmerken zijn. Met andere woorden: die kunnen nog de grootste mengelmoes in hun genen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() [quote=system;3497883]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Eigenlijk niet. Ik dacht er meteen aan. Maar sommigen geloven dit niet, omdat het verhaal uit Hollywood komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is enkel de inspiratie voor het boek en de film geweest. Zoals er veel boeken en filmen bestaan over de Noorse, Griekse en Romeinse mythens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ja, dat geloof ik best. Het enige probleem is dat sommigen het niet willen aannemen, omdat het een film is. Ik haalde eens ooit een voorbeeld aan, uit een film, die gebaseerd was op ware feiten en die zelfs afsloot met echte beelden, maar toch kreeg ik de reactie dat men zich op feiten en niet op films baseerde, van sommigen. Anderzijds: die film was geen goede reclame om hun point duidelijk te maken.
|
![]() |
![]() |