![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() misschien zijn die hollanders hun eigen oeverloos oppervlakkig getetter moe.
stel je voor. straks gaan ze misschien nog naar gorki luisteren. Laatst gewijzigd door Mitgard : 14 juni 2008 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() o jee
hoe oud zijt gij in feite? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() staat in mijn profiel.
ik schaam me niet echt voor mijn leeftijd. en gij? Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 juni 2008 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen faciliteiten. Dat is even anders met franzosen hier in Belgiek.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 15 juni 2008 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Van alleen frites eten wordt je niet gelukkig.
Hoe gelukkig is de jeugd in Belgie? Citaat volkskrant: Nederlandse scholier tevreden en gezond Van onze verslaggeefster Marieke Verhoeven gepubliceerd op 18 juni 2008 02:46, bijgewerkt op 18 juni 2008 10:46 amsterdam - Uit onderzoek in 41 landen blijkt dat Nederlandse scholieren het meest tevreden zijn. Ze kijken wel veel tv. Nederlandse scholieren zijn heel tevreden over hun leven. Dat blijkt uit een internationaal vergelijkend onderzoek van de World Health Organization (WHO) onder 204 duizend jongeren in 41 Europese en Noord-Amerikaanse landen. Van alle onderzochte jongeren blijken de Nederlandse het meest tevreden. Ze hebben over het algemeen goed contact met hun ouders en een groot sociaal netwerk. Voor het onderzoek werden scholieren in de leeftijd van elf tot vijftien jaar in de periode 2005-2006 ondervraagd. In Nederland werd het onderzoek uitgevoerd door de Universiteit Utrecht, in samenwerking met het Trimbos-instituut en het Sociaal Cultureel Planbureau. ‘We mogen concluderen dat wij in een land wonen, waar het plezierig opgroeien is voor de meeste jongeren’, zeggen de betrokken onderzoekers Wilma Vollebergh en Tom ter Bogt van de Universiteit Utrecht. De Nederlandse jongeren oordelen opvallend positief over school. Ze vinden hun klasgenoten aardig en behulpzaam. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 juni 2008 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Waalse jongeren zijn veel agressiever dan Vlaamse jongeren ,blijkt uit ditzelfde rapport.
Hoe zal dit komen? Hebben de onderzoekers hier een verklaring voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De gemeente Brasschaat heeft de reputatie veel rijke Nederlanders aan te trekken: zo'n 1800. De meeste wonen echter in Antwerpen (11.000), gevolgd door Lommel (circa 4000), Maaseik en Maasmechelen (elk circa 2500). Op de eerste plaats staan nog steeds de Italianen, maar die zijn massaal aan het terugkeren. In Zwitserland: Il neige sur le lac Majeur Les oiseaux-lyre sont en pleurs Et le pauvre vin italien S'est habillé de paille pour rien ... Des enfants crient de bonheur Et ils répandent la terreur En glissades et bombardements C'est de leur age et de leur temps J'ai tout oublié du bonheur Il neige sur le lac Majeur J'ai tout oublié du bonheur Il neige sur le lac Majeur. Voila de nouveaux gladiateurs Et on dit que le cirque meurt Et le pauvre sang italien Coule beaucoup et pour rien... Il neige sur le lac Majeur Les oiseaux-lyre sont en pleurs J'entends comme un moteur C'est le bateau de cinq heures J'ai tout oublié du bonheur Il neige sur le lac Majeur J'ai tout oublié du bonheur Il neige sur le lac Majeur.r Laatst gewijzigd door DannyS : 18 juni 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik krijg het schijt van dat opgeklopt positief denken. Ze zijn de oranje bekerwinst al aan het vieren als de wedstrijd nog niet begonnen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De negatief denkende Nederlanders gaan daarom liever in Vlaanderen wonen ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 juni 2008 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja Nederlanders (mijn landgenoten) hebben inderdaad de neiging de huid te verkopen alvorens deze geschoten is (iets waar ik zelf niet altijd trots op ben, maar wel om kan lachen). Daarbij een feestje moet gevierd kunnen worden; de afgelopen jaren hebben het Nederlandse zelfbeeld (ik geef toe dat dit wat zwaar is) er niet positiever op gemaakt. Mede daarom deze (karakteristieke) extreme uiting van vreugde bij dit onverwachte (vergeet dat niet) resultaat op het EK voetbal....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn daarover geen onderzoeken en cijfers? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 19 juni 2008 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De verschillen met de franstaligen komt niet hun kraam te pas. Is al eens aan hen gevraagd of ze liever in Wallonie willen gaan wonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Duitsers beginnen na de kwartfinales te vieren. Belgen heb ik nog nooit tijdens een WK/EK zien vieren (zijn die er überhaupt?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik even brainstorm over de redenen dan denk ik dat je als Nederlander die aan de toekomst denkt wel moet denken aan emigratie, gezien de stijging van de zeespiegel het op echt lange termijn er moeilijk zal maken om te blijven wonen. Vlaanderen is dan de meest logische optie. Het is kortbij en de taal is ongeveer hetzelfde.
Ik woon zelf vlakbij de grens en ik weet dat er hordes Belgen dolenthousiast in Nederland gaan winkelen, maar dat er omgekeerd ook afgeladen bussen vol Nederlanders naar Belgische winkels komen omdat ze het er zo charmant vinden, het eten lekker vinden, ... Qua bebouwing is in Nederland ook alles veel meer gereglementeerd. De overheid ziet liefst allemaal dezelfde huisjes. In Vlaanderen krijg je voor eender welk creatieve opstoot nogal snel een vergunning. |
![]() |
![]() |