![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lintbebouwing of... ...hoe waanzinnig kan je zijn ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinistra, je bent een platte racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Wij Belgen zijn natuurlijk geen 'kuddedieren'. We bouwen zoals we er zin in hebben. In Nederland moet men 'salonfähig' bouwen. Doen zoals iedereen en vooral niet boven de middelmaat uitsteken. Is nog een verre uitlopers van de 'calvinistische' geest. Die Nederlanders echter die wel willen bouwen zoals er zin in hebben, komen meestal naar België.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kunt het zelf checken. Probeer maar eens te achterhalen welk 'trucje' Fortis probeerde uit te halen bij de eerste 'Benelux-deal' waardoor zowel Luxemburg als Nederland het een paar dagen later nodig vonden om 'in te grijpen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 8 oktober 2008 om 09:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Dat wil zelfs niet eens zeggen dat men lam is, gewoonweg kieskeurig. Onlangs heb ik aan de bouwaanvraag meegewerkt van een woning in Wallonië (Nassogne). Man, man, wat een klucht. De woning kreeg geen goedkeuring vanwege het feit dat (luister goed, want ze waren nogal kordaat): - één raam niet hoger was dan het breed was ![]() - het wolfsdak 58° helling moest hebben, omdat een lagere niet "eigen was aan de omgeving". We zijn dan foto's gaan trekken van de buren nota bene ![]() Maar de omgeving zelf is afschuwelijk: verschillende wegbedekking, materialen, grotes van huizen, geen bruikbare opmetingensplannen... De laatste tien jaar is de Vlaamse overheid meer en meer en beleid aan het voorbereiden dat steeds meer lijkt op het Nederlandse. Schaling, ontwerpniveau's, structuurplan, stadsontwerp,... De "Energieprestatie"-regelgeving is ook geïnspireerd door de Noorderburen. In Brussel en Wallonië is dat niet zo. Daarenboven: denk je nu echt dat het feit dat Vlamingen zelf wel eens een bloembak willen metselen of hun dak wat verlengen zonder toelating, dat dat geleid heeft tot structurele lintbebouwing?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Blijf verder dromen. Vlamingen en Nederlanders in 1 land is hetzelfde als een fusie tussen Frankrijk en Amerika. Je moet niet over veel intelligentie beschikken om tot die conclusie te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Maar "architectuur" is geen stedenbouw. Ze gaan hand in hand, maar dienen niet hetzelfde. En de Bijlmer is ook geen succes. Er zijn zowel lelijke als mooie gebouwen in Nederland. Het grote verschil is dat die lelijke gebouwen niet lukraak in iemands tuin zijn gezet.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Ik haal mijn levensvreugde niet louter uit het chaotisch gehalte van een land. Het wilde charmante is leuk in Frankrijk of zelfs Wallonië, waar er plaats zat is voor minder bewoners. Maar Vlaanderen heeft echt nood aan betere structuur zoals Nederland.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe serieus is dit nu eigenlijk bedoeld? Misschien doet mij dat ook telkens naar Zwitserland trekken, waar de stoepen nog properder zijn dan de Nederlandse... Citaat:
Maar dat maakt de "Vlaming" nog niet, laat staan wat een verbetering zou zijn voor de Vlaming. Het "gestructureerd Anarchisme" (je gelooft nog altijd niet dat dat niet louter uit de bevolking komt) kan niet blijven duren. We zijn nu al de meeste gestresseerde en depressieve regio in Europa.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() 'Bij manier van spreken' zei ik. Ik hou niet van te propere stoepen, te propere tuinen, te propere huizen, te propere mensen, te zuinige mensen, regelneverij enz. Maar goed, idereen heeft zo zijn wensen, maar niemand en geen enkele maatschappij is perfect. En daarom verkies ik mijn land waar het goed en gezapig is te leven maar waar er misschien een papiertje meer en een zakje frieten met vettige mayonaise meer op de grond ligt dan bij u.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik onderstaande foto bekijk zie ik grauwe muren, overal telefoonkabels en ouderwetse wegwijzerlichtbakken....mooi hoor, heel mooi ![]() ![]() ![]() Nu Nederland:dit noem ik een bewegwijzeringsbord naar deftige maatstaven. Elk mens zit toch dat dit netter is. ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |