![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deels wel ja. En jij vindt dat hoegenaamd niet nodig?
![]() |
#82 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
in de fortis holding zitten trouwens nog steeds de "toxic loans" die vertakt zijn tot in de Us Citaat:
Citaat:
schuld per capita is geloof ik nu reeds hoger in de US dan België. Is echter niet de voornaamste indicatie, wel dat de Us quasi volledig op BUITENLANDS geleend geld draait, geleend geld dat het moet terugbetalen én bovendien NOG meer gaat(moet) lenen om de economie nog enigzins aanvaardbaar draaiende te houden. en dit terwijl het aantal werklozen, onteigende huiseigenaars en faillisementen immens toeneemt. en over de handelsbalans valt ook al niet veel goeds te zeggen..
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ze hebben nauwelijks geld voor een substantieel deel van de gewone werkende mens en kleine ondernemer uit de miserie te houden.
waar gaat dat geld voor de reeds bestaande sociaal behoeftigen dan vandaan komen ? Besparingen ? Leger ? denk het niet, zeker niet met opkomende macht china en herwonnen zelfvertrouwen van Rusland.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mooie speech,niks aan toe te voegen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook plezant om naar te kijken.
Wat een azijnpissers die dat niet goed vinden. Dat ze dan in de plaats naar een telesales-programma kijken of zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vond zijn speech wel in orde, maar ja natuurlijk sterk op "zijn amerikaans" met veel wishfull thinking en grootste idealen die nogal gratuit overkomen.
wat me wel wat stoorde: was de uitdrukking : we are ready to LEAD again... Excuseer ? Ik ben Europeaan, Belg en Vlaming. Ik heb geen nood aan een Amerikaanse prez (wie dan ook ) en zijn volk dat mij en mijn medelandgenoten en europeanen "leidt". Leiden in wat trouwens ? politiek ? economisch ? Moreel ? Sociaal ? Mensenrechten ? Milieu ? en financieel ![]() DACHT HET TOCH WEL NIET ! of je moet gaan vergelijken met Zimbabwe. Het enigste waar ze nog in "leiden" is hun militaire capaciteit. en ook die is tegen zijn grenzen aan het botsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Economie zal er ook wel bovenop komen, dit ten spijt van de mensen die hopen op een ineenstorting van de Amerikaanse economie. Mensenrechten ? Ik denk niet dat Europa daar veel over te zeggen heeft. Moreel ? Ik denk dat de doorsnee Amerikaan nog vrij strijdvaardig is. Tenzij je uiteraard moraal bedoelt, en ook dan slaat het nergens op (Of ga je beweren dat de Amerikaanse samenleving immoreel is ?).
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag dat vinden, maar ik (en vele anderen) moeten niets hebben van het kapitalistisch imperialisme waaraan de VS z'n rijkdom heeft te danken. Ik ben liever niet zo rijk dan geld te accepteren waar zweet van "slavenarbeid", bloed en corruptie aan kleeft. Vindt u het bijvoorbeeld logisch dat Nike, één van de meest winstgevende bedrijven, zijn arbeiders (zeg maar slaven) in Indonesië onderbetaalt, in benaderde gezondheids- en veiligsheidomstandigheden laat werken en hen niet toestaat om zich in vakbonden te verenigen? Natuurlijk weet ik dat deze situatie niet mogelijk zou zijn geweest zonder medewerking van de corrupte Indonesische elite maar als de betreffende elite niet corrumpeerbaar is en liever in het belang van haar bevolking wil handelen, dan laat het bedrijf die gewoon ombrengen/vermoorden. Die corrupte Indonesiche leiders krijgen zelfs geld om geen eigen, Indonesische bedrijven te starten omdat Indonesiërs dan voor hen zouden beginnen werken. En bij dit alles doet de regering van de VS een oogje dicht, terwijl men eigenlijk goed beseft wat er allemaal aan de hand is. Hetzelfde gebeurt niet enkel in Indonesië maar ook in andere landen over de hele wereld: denk maar aan de oliebedrijven in Saoedie-Arabië en Zuid-Amerika, diamantmijnen in Congo, enzovoort. Het is een soort van neo-kolonisme. De plaatselijke bevolking in die landen krijgt zo goed als geen cent van de winst te zien die gerealiseerd wordt op de "grondstoffen" uit hun land en op hun kap. Verbaasd het u nog dat er zoveel immigranten naar het westen (willen) komen? Ik heb iemand ooit letterlijk horen zeggen: "ik ben gewoon achter mijn geld aangegaan". In ieder geval, dit fundamenteel fout systeem in de wereld gaat de VS of Obama niet veranderen. Hij noemde in zijn speech het fascisme en het communisme in één zin maar vergat daarbij het imperialistisch, gewelddadig kapitalisme van zijn eigen land. Alsof de VS op moreel en militair vlak zoveel beter is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik weet wel wat je bedoelt, maar dat is verre van een Amerikaans probleem. Ook de nieuwe lieveling van Europa, China, maakt zich daar schuldig aan. En dat zelfs op een veel grotere en ergere schaal dan de VS.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() Zeg gewoon eens over wat je het hebt want ik kan niet raden wat je bedoelt he...
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de VS had en zou als (zelfverklaarde) leider van de wereld toch minstens het goede voorbeeld moeten geven. Waarschijnlijk is dit net iets teveel gevraagd. Dan moet men later ook niet zagen over allerlei bijwerkingen van hun systeem: terroristen, rebellen, piraten, enz. Het verontrust me trouwens ook dat bijna iedereen die oppositie biedt aan hun systeem één of andere negatieve term opgeplakt krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Nu inderdaad niet meer. Maar de VS bekleedt nog steeds een leiderspositie op dat vlak.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 januari 2009 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uh Huh@
Denk je dat alleen Amerika zulke praktijken uitvoert ? Hoe denk je dat de Indiers ,in een mum van tijd de diamanthandel in Antwerpen, hebben overgenomen van de Vlamingen en Joodse Sinjoren. Door de diamanten te laten slijpen,kloven en snijden in India en hun mensen onderbetalen.Iedereen doet dat .
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() De toespraak van Obama laat zien dat hij een geweldig spreker is op dit moment.
Vele hebben kritiek op hem en de tijd zal uitwijzen of dit terecht is al dan niet maar we weten ook allemaal dat hij geen oplossingen voor al de amerikaanse problemen in 1 jaar kan bedenken, zelfs 4 jaar zullen heel kort zijn om een aantal fundamentele problemen te kunnen op lossen. Daarom moeten we hem zeker wat krediet geven want dit verdient hij wel nu hij een heel andere koers zal varen als zijn voorganger. Het grootste en belangrijkste wat hij de wereld in heeft gestuurd voor al de pro-amerika mensen is dat er HOOP is op verandering. En dat is tegenwoordig al heel wat. En Obama is niet god of ander opperwezen dus geef de man ook niet de schuld van alles wat fout gaat of is gegaan door amerikanen. Hij kan ook niet alles controleren en oplossen en dat is het probleem waar hij mee te maken gaat krijgen. Europa, Rusland, china en de rest van de wereld zal op hun lui gat weer gaan zitten en kijken hoe Amerika het boeltje in de wereld zal gaan oplossen om daarna kritiek te geven. Ik ben ook niet altijd pro amerikaans maar geef toe wij europeanen althans onze overheden kunnen wel veel kritiek geven maar zelf doen ze gene klop. We laten het vuile werk liever over aan de amerikanen om daarna onze handen in onschuld te wassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Juist ja, de corrupte regering van zijn eigen land laat hij ondertussen verder begaan?
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() OK kijk, dit zijn zaken waarmee de modale mens het meestal "al" moeilijk mee heeft: sweatshops, onderbetalen, corruptie, enz. Maar het probleem is dat het kapitalistisch imperialisme gevaarlijkere dimensies heeft aangenomen. Oorlog om de grondstoffen van een ander land, waarbij men zelfs de levens van het eigen onschuldige/onwetende volk op het spel zet, gaat er écht wel over. Heeft u bijvoorbeeld al eens iets gehoord over de "schandalen" in Irak die de mainstream pers vaak niet halen? http://iraqforsale.org/ "The story of what happens to everyday Americans when corporations go to war. Acclaimed director Robert Greenwald (Wal-Mart: The High Cost of Low Price, Outfoxed) takes you inside the lives of soldiers, truck drivers, widows and children who have been changed forever as a result of profiteering in the reconstruction of Iraq. Iraq for Sale uncovers the connections between private corporations making a killing in Iraq (Blackwater, Halliburton/KBR, CACI and Titan) and the decision makers who allow them to do so." Het ene bedrijf vermoord de niets vermoedende werknemers van een ander bedrijf in z'n drang naar macht en geld. Is dit nog, euh, normaal? ![]() |
|
![]() |
![]() |