Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2009, 14:01   #81
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De bottomline is dat het één grote show is om het volk zoet te houden.
Deels wel ja. En jij vindt dat hoegenaamd niet nodig?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:02   #82
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
1) De ondergang van Fortis heeft geen zak te maken met de problemen van Amerikaanse banken:
overname van ABN amro werd te duur omdat fortis last kreeg van internationale financiêle crisis. geruchten molen zette run on the bank in gang en interbanken lening stuikte in elkaar .Wel degelijk tengevolge van de Us banken , en de amerikaanse credit junkies.
in de fortis holding zitten trouwens nog steeds de "toxic loans" die vertakt zijn tot in de Us

Citaat:
2) De problemen die KBC en Dexia nu ondervinden (vooral in hun aandeelkoers) hebben ook niets te maken met Amerikaanse banken
die aandelenkoers wordt bepaald door geruchten over slachte kwartalen tengevolge van blootstelling aan de supprime crisis.

Citaat:
En daaruit leid jij af dat Amerika failliet zou zijn? :lol
daaruit niet , nee. daar zijn genoeg andere gegevens voor.
schuld per capita is geloof ik nu reeds hoger in de US dan België. Is echter niet de voornaamste indicatie, wel dat de Us quasi volledig op BUITENLANDS geleend geld draait, geleend geld dat het moet terugbetalen én bovendien NOG meer gaat(moet) lenen om de economie nog enigzins aanvaardbaar draaiende te houden. en dit terwijl het aantal werklozen, onteigende huiseigenaars en faillisementen immens toeneemt. en over de handelsbalans valt ook al niet veel goeds te zeggen..
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:07   #83
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Op naar een nieuw sociaal Amerika!
ze hebben nauwelijks geld voor een substantieel deel van de gewone werkende mens en kleine ondernemer uit de miserie te houden.

waar gaat dat geld voor de reeds bestaande sociaal behoeftigen dan vandaan komen ?

Besparingen ? Leger ? denk het niet, zeker niet met opkomende macht china en herwonnen zelfvertrouwen van Rusland.
.
Oud 21 januari 2009, 14:08   #84
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Mooie speech,niks aan toe te voegen.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:09   #85
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Deels wel ja. En jij vindt dat hoegenaamd niet nodig?
Het is ook plezant om naar te kijken.

Wat een azijnpissers die dat niet goed vinden.

Dat ze dan in de plaats naar een telesales-programma kijken of zo.
Oud 21 januari 2009, 14:13   #86
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik vond zijn speech wel in orde, maar ja natuurlijk sterk op "zijn amerikaans" met veel wishfull thinking en grootste idealen die nogal gratuit overkomen.

wat me wel wat stoorde: was de uitdrukking : we are ready to LEAD again...

Excuseer ?

Ik ben Europeaan, Belg en Vlaming. Ik heb geen nood aan een Amerikaanse prez (wie dan ook ) en zijn volk dat mij en mijn medelandgenoten en europeanen "leidt".

Leiden in wat trouwens ?

politiek ? economisch ? Moreel ? Sociaal ? Mensenrechten ? Milieu ? en financieel ?

DACHT HET TOCH WEL NIET ! of je moet gaan vergelijken met Zimbabwe.

Het enigste waar ze nog in "leiden" is hun militaire capaciteit. en ook die is tegen zijn grenzen aan het botsen.
.
Oud 21 januari 2009, 14:21   #87
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ik vond zijn speech wel in orde, maar ja natuurlijk sterk op "zijn amerikaans" met veel wishfull thinking en grootste idealen die nogal gratuit overkomen.

wat me wel wat stoorde: was de uitdrukking : we are ready to LEAD again...

Excuseer ?

Ik ben Europeaan, Belg en Vlaming. Ik heb geen nood aan een Amerikaanse prez (wie dan ook ) en zijn volk dat mij en mijn medelandgenoten en europeanen "leidt".

Leiden in wat trouwens ?

politiek ? economisch ? Moreel ? Sociaal ? Mensenrechten ? Milieu ? en financieel ?

DACHT HET TOCH WEL NIET ! of je moet gaan vergelijken met Zimbabwe.

Het enigste waar ze nog in "leiden" is hun militaire capaciteit. en ook die is tegen zijn grenzen aan het botsen.
Op milieu-vlak laten ze Europa nochtans sterk achterwege, en dat zal niet snel veranderen. Verschillende staten zijn nu al bezig om bepaalde dingen te veranderen. Hier zwaait men met het Kyoto-verdrag maar gebeurt er niks.

Economie zal er ook wel bovenop komen, dit ten spijt van de mensen die hopen op een ineenstorting van de Amerikaanse economie.

Mensenrechten ? Ik denk niet dat Europa daar veel over te zeggen heeft.

Moreel ? Ik denk dat de doorsnee Amerikaan nog vrij strijdvaardig is. Tenzij je uiteraard moraal bedoelt, en ook dan slaat het nergens op (Of ga je beweren dat de Amerikaanse samenleving immoreel is ?).

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 14:24.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:36   #88
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
...

Ik ben wel akkoord dat we ons niet zomaar moeten laten meeslepen in elke oorlog van de VS, maar economisch gezien zou het bijzonder dom zijn om ons af te scheuren.
Economisch dom... het is maar hoe u het bekijkt...

U mag dat vinden, maar ik (en vele anderen) moeten niets hebben van het kapitalistisch imperialisme waaraan de VS z'n rijkdom heeft te danken. Ik ben liever niet zo rijk dan geld te accepteren waar zweet van "slavenarbeid", bloed en corruptie aan kleeft.

Vindt u het bijvoorbeeld logisch dat Nike, één van de meest winstgevende bedrijven, zijn arbeiders (zeg maar slaven) in Indonesië onderbetaalt, in benaderde gezondheids- en veiligsheidomstandigheden laat werken en hen niet toestaat om zich in vakbonden te verenigen? Natuurlijk weet ik dat deze situatie niet mogelijk zou zijn geweest zonder medewerking van de corrupte Indonesische elite maar als de betreffende elite niet corrumpeerbaar is en liever in het belang van haar bevolking wil handelen, dan laat het bedrijf die gewoon ombrengen/vermoorden. Die corrupte Indonesiche leiders krijgen zelfs geld om geen eigen, Indonesische bedrijven te starten omdat Indonesiërs dan voor hen zouden beginnen werken. En bij dit alles doet de regering van de VS een oogje dicht, terwijl men eigenlijk goed beseft wat er allemaal aan de hand is.

Hetzelfde gebeurt niet enkel in Indonesië maar ook in andere landen over de hele wereld: denk maar aan de oliebedrijven in Saoedie-Arabië en Zuid-Amerika, diamantmijnen in Congo, enzovoort. Het is een soort van neo-kolonisme. De plaatselijke bevolking in die landen krijgt zo goed als geen cent van de winst te zien die gerealiseerd wordt op de "grondstoffen" uit hun land en op hun kap.

Verbaasd het u nog dat er zoveel immigranten naar het westen (willen) komen? Ik heb iemand ooit letterlijk horen zeggen: "ik ben gewoon achter mijn geld aangegaan".

In ieder geval, dit fundamenteel fout systeem in de wereld gaat de VS of Obama niet veranderen. Hij noemde in zijn speech het fascisme en het communisme in één zin maar vergat daarbij het imperialistisch, gewelddadig kapitalisme van zijn eigen land. Alsof de VS op moreel en militair vlak zoveel beter is...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:42   #89
Red_Dog
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht

U mag dat vinden, maar ik (en vele anderen) moeten niets hebben van het kapitalistisch imperialisme waaraan de VS z'n rijkdom heeft te danken. Ik ben liever niet zo rijk dan geld te accepteren waar zweet van "slavenarbeid", bloed en corruptie aan kleeft.

Vindt u het bijvoorbeeld logisch dat Nike, één van de meest winstgevende bedrijven, zijn arbeiders (zeg maar slaven) in Indonesië onderbetaalt, in benaderde gezondheids- en veiligsheidomstandigheden laat werken en hen niet toestaat om zich in vakbonden te verenigen? Natuurlijk weet ik dat deze situatie niet mogelijk zou zijn geweest zonder medewerking van de corrupte Indonesische elite maar als de betreffende elite niet corrumpeerbaar is en liever in het belang van haar bevolking wil handelen, dan laat het bedrijf die gewoon ombrengen/vermoorden. Die corrupte Indonesiche leiders krijgen zelfs geld om geen eigen, Indonesische bedrijven te starten omdat Indonesiërs dan voor hen zouden beginnen werken. En bij dit alles doet de regering van de VS een oogje dicht, terwijl men eigenlijk goed beseft wat er allemaal aan de hand is.

Hetzelfde gebeurt niet enkel in Indonesië maar ook in andere landen over de hele wereld: denk maar aan de oliebedrijven in Saoedie-Arabië en Zuid-Amerika, diamantmijnen in Congo, enzovoort. Het is een soort van neo-kolonisme. De plaatselijke bevolking in die landen krijgt zo goed als geen cent van de winst te zien die gerealiseerd wordt op de "grondstoffen" uit hun land en op hun kap.

Verbaasd het u nog dat er zoveel immigranten naar het westen (willen) komen? Ik heb iemand ooit letterlijk horen zeggen: "ik ben gewoon achter mijn geld aangegaan".

In ieder geval, dit fundamenteel fout systeem in de wereld gaat de VS of Obama niet veranderen. Hij noemde in zijn speech het fascisme en het communisme in één zin maar vergat daarbij het imperialistisch, gewelddadig kapitalisme van zijn eigen land. Alsof de VS op moreel en militair vlak zoveel beter is...
Hoe denk je dat Europa aan zijn rijkdom is gekomen en nu nog steeds komt ?
Ik weet wel wat je bedoelt, maar dat is verre van een Amerikaans probleem.
Ook de nieuwe lieveling van Europa, China, maakt zich daar schuldig aan. En dat zelfs op een veel grotere en ergere schaal dan de VS.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 14:44.
Oud 21 januari 2009, 14:43   #90
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euh, de VS heeft daar niet het alleenrecht op. Denk maar aan Ruanda dat Oost-Congo leegzuigt, Sri Lanka en India dat Madagascar leegzuigt, de voorbeelden zijn legio...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:55   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen in de VS zijn op te lossen he, het is nogal zielig om decennia lang vriendjes te zijn met hen om, als hun economie in elkaar zakt, opeens af te komen met 'Misschien is het toch maar tijd dat we niets meer met hen te maken hebben' (Voornamelijk gezegd door mensen die nog niet eens van onder de eigen kerktoren zijn geweest, laat staan in de VS).
Niet dat we er alles aan moeten doen om hen te helpen als dat ten koste gaat van de eigen economie, maar hen zomaar laten vallen is niet alleen dom maar ook uiterst hypocriet.
Jij snapt nog altijd niet dat ze er ons in hebben geluisd met hun valse beloften?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:57   #92
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
1) De ondergang van Fortis heeft geen zak te maken met de problemen van Amerikaanse banken

Citaat:
2) De problemen die KBC en Dexia nu ondervinden (vooral in hun aandeelkoers) hebben ook niets te maken met Amerikaanse banken

Citaat:
En daaruit leid jij af dat Amerika failliet zou zijn?
Ik zou zo zeggen, kameraad: investeer je hele vermogen in VS-obligaties...
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 14:59   #93
Red_Dog
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij snapt nog altijd niet dat ze er ons in hebben geluisd met hun valse beloften?
Zeg gewoon eens over wat je het hebt want ik kan niet raden wat je bedoelt he...

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 21 januari 2009 om 15:01.
Oud 21 januari 2009, 15:10   #94
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe denk je dat Europa aan zijn rijkdom is gekomen en nu nog steeds komt ?
Ik weet wel wat je bedoelt, maar dat is verre van een Amerikaans probleem.
Ook de nieuwe lieveling van Europa, China, maakt zich daar schuldig aan. En dat zelfs op een veel grotere en ergere schaal dan de VS.
In Europa ook min of meer op dezelfde manier... Ik keur dat hier natuurlijk ook niet goed. China was nog niet zo lang geleden een sterk communistisch land... maar ja, het land is, net als vele anderen, in hetzelfde bed als de VS ziek geworden.

Maar de VS had en zou als (zelfverklaarde) leider van de wereld toch minstens het goede voorbeeld moeten geven. Waarschijnlijk is dit net iets teveel gevraagd. Dan moet men later ook niet zagen over allerlei bijwerkingen van hun systeem: terroristen, rebellen, piraten, enz. Het verontrust me trouwens ook dat bijna iedereen die oppositie biedt aan hun systeem één of andere negatieve term opgeplakt krijgt.
Oud 21 januari 2009, 15:13   #95
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Euh, de VS heeft daar niet het alleenrecht op. Denk maar aan Ruanda dat Oost-Congo leegzuigt, Sri Lanka en India dat Madagascar leegzuigt, de voorbeelden zijn legio...
Nu inderdaad niet meer. Maar de VS bekleedt nog steeds een leiderspositie op dat vlak.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 januari 2009 om 15:14.
Oud 21 januari 2009, 15:41   #96
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Uh Huh@

Denk je dat alleen Amerika zulke praktijken uitvoert ?
Hoe denk je dat de Indiers ,in een mum van tijd de diamanthandel in Antwerpen, hebben overgenomen van de Vlamingen en Joodse Sinjoren.
Door de diamanten te laten slijpen,kloven en snijden in India en hun mensen onderbetalen.Iedereen doet dat .

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 15:51   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Wat een argumentatie

Zeg me eens wat de ondergang van Fortis of de slechte omstandigheden bij KBC of Dexia met Amerikaanse banken te maken hebben?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 16:39   #98
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

De toespraak van Obama laat zien dat hij een geweldig spreker is op dit moment.

Vele hebben kritiek op hem en de tijd zal uitwijzen of dit terecht is al dan niet maar we weten ook allemaal dat hij geen oplossingen voor al de amerikaanse problemen in 1 jaar kan bedenken, zelfs 4 jaar zullen heel kort zijn om een aantal fundamentele problemen te kunnen op lossen.

Daarom moeten we hem zeker wat krediet geven want dit verdient hij wel nu hij een heel andere koers zal varen als zijn voorganger.
Het grootste en belangrijkste wat hij de wereld in heeft gestuurd voor al de pro-amerika mensen is dat er HOOP is op verandering. En dat is tegenwoordig al heel wat.

En Obama is niet god of ander opperwezen dus geef de man ook niet de schuld van alles wat fout gaat of is gegaan door amerikanen. Hij kan ook niet alles controleren en oplossen en dat is het probleem waar hij mee te maken gaat krijgen. Europa, Rusland, china en de rest van de wereld zal op hun lui gat weer gaan zitten en kijken hoe Amerika het boeltje in de wereld zal gaan oplossen om daarna kritiek te geven.

Ik ben ook niet altijd pro amerikaans maar geef toe wij europeanen althans onze overheden kunnen wel veel kritiek geven maar zelf doen ze gene klop.
We laten het vuile werk liever over aan de amerikanen om daarna onze handen in onschuld te wassen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 17:10   #99
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, de corrupte regering van zijn eigen land laat hij ondertussen verder begaan?
Oud 21 januari 2009, 17:46   #100
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Uh Huh@

Denk je dat alleen Amerika zulke praktijken uitvoert ?
Hoe denk je dat de Indiers ,in een mum van tijd de diamanthandel in Antwerpen, hebben overgenomen van de Vlamingen en Joodse Sinjoren.
Door de diamanten te laten slijpen,kloven en snijden in India en hun mensen onderbetalen.Iedereen doet dat .
Bwa, niet iedereen doet dat. Het zijn vooral (neo-)kolonisten en blijkbaar mensen die een klassesysteem aanhangen die dat doen.

OK kijk, dit zijn zaken waarmee de modale mens het meestal "al" moeilijk mee heeft: sweatshops, onderbetalen, corruptie, enz. Maar het probleem is dat het kapitalistisch imperialisme gevaarlijkere dimensies heeft aangenomen. Oorlog om de grondstoffen van een ander land, waarbij men zelfs de levens van het eigen onschuldige/onwetende volk op het spel zet, gaat er écht wel over. Heeft u bijvoorbeeld al eens iets gehoord over de "schandalen" in Irak die de mainstream pers vaak niet halen?

http://iraqforsale.org/

"The story of what happens to everyday Americans when corporations go to war.
Acclaimed director Robert Greenwald (Wal-Mart: The High Cost of Low Price, Outfoxed) takes you inside the lives of soldiers, truck drivers, widows and children who have been changed forever as a result of profiteering in the reconstruction of Iraq. Iraq for Sale uncovers the connections between private corporations making a killing in Iraq (Blackwater, Halliburton/KBR, CACI and Titan) and the decision makers who allow them to do so."

Het ene bedrijf vermoord de niets vermoedende werknemers van een ander bedrijf in z'n drang naar macht en geld. Is dit nog, euh, normaal?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be