![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een '(sale) flamand' is een mouwveger, een slijmbal, een onderkruiper, een would-be haantje-de-voorste dat het niet op z'n eentje kan halen en er daarom maar 'de meester' bijsleurt. Een '(sale) flamand' is iemand die nog voordat er om werd gevraagd zijn/haar broek naar beneden laat zakken en de kont aanbiedt aan wie hem/haar maar wil 'pakken'. Niemand kan zo'n '(sale) flamand' respecteren of au sérieux nemen, omdat zo'n '(sale) flamand' dat zèlf ook niet doet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Problemen zijn er om opgelost te worden door bekwame mensen, niet om een volk te splitsen en de goedgelovigheid van het volk te misbruiken. België heeft problemen, maar noem een land dat geen problemen heeft. Alleen denken hier de vlaams-nationalisten dit op te lossen door zich af te scheuren, als je dan echt niet kunt denken aan het algemeen belang doe het dan voor persoonlijk belang want onafhankelijkheid van Vlaanderen is niet bepaald toekomstkijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de Walen blijven maar stemmen op de anti-Vlaamse PS, MR en CDH. dus splitsen is de enige mogelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat u het in Brussel niet gemakkelijk hebt. En ik heb gemakkelijk praten, maar veel onheil komt voort omdat we in het verleden onvoldoende onze tanden hebben laten zien. We mogen niet meer toegeven. Dat is de enige taal die de Franstaligen kennen, vooral in Brussel. En als ze beseffen dat we op ons standpunt blijven, dan zullen ze bereid zijn tot praten. Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Geef aub eens enkele voorbeelden van bedoelde bekwame mensen in de Belgische politiek. 2. Geef aub eens een paar voorbeelden van landen die dezelfde problemen hebben als België. Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() Dit is een beetje cliché, en waarom denk je dat de Walen op anti-vlaamse partijen stemmen? Ze hebben er nul baat bij. Splitsen is trouwens wat drastisch, dat zou een enorme hak in onze culturele identiteit zijn. Heeft er trouwens al een van die vlaams-nationalisten gedacht aan de toekomst moest vlaanderen ooit onafhankelijk zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik je bovendien aanraden bij dit spelletje 'exploratie' je ogen en oren goed open te houden? Ik weet niet of er in dit land ergens ambtenaren zitten die in nog ellendiger omstandigheden moeten werken. Ik hoop alleszins dat dat niet het geval is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) ik heb niet beweerd dat er bekwame mensen in de huidige politiek zijn 2) zowat heel de wereld heeft last van de crisis alsook in Frankrijk worstelt men al eeuwen met culturele identiteiten, Ierland ook, Spanje en zowat elk Europees land. Onze Belgische cultuur is trouwens in Vlaanderen dezelfde als in Wallonië dus dat ka ngeen probleem vormen. Maar ik snap niet waarom iemand zich wilt afscheuren om wat problemen die in de verf gezet worden doordat iedereen het vertikt om duidelijke regels op te stellen en de schuld op de Walen te schuiven? Laatst gewijzigd door Zapatista : 2 april 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben geen flamande, en dus al helemaal geen sale flamande, uiteraard. Include me out, boys. Wat niet belet dat ik voor sommige Brusselse franstalige forummers une p’tite conne ben, natuurlijk. Maar dat zijn ongetwijfeld alle Fransen die Le Tout Grand Bruxelles niet naar de mond praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Iederéén op dit forum heeft gemakkelijk praten, vermoed ik. Praatjes vullen evenwel geen gaatjes, helaas. 3. Tja, dan worden de 'paysans incultes' van de ene dag op de andere wèl 'intolérants', 'égoistes', 'fascistes', 'racistes', of ze bezondigen zich aan 'repli identitaire', vergis je daarin vooral niet! 4. On n'est demandeur de rien, et on ne discute pas avec les extrémistes!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wees gerust, ik zal m'n mondje niet voorbij praten. Parole d'honneur (voor wat het waard is, uiteraard, van een 'paysan inculte' moet je nu ook weer niet te véél verlangen, hé ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() De staatsschuld in Nederland en België zijn in ongeveer in dezelfde orde van grootte. Deze van Nederland bedraagt ongever 320 miljard Euro. Vermoedelijk meer op het ogenlblik dat ik dit neertik. De Belgische staatsschuld is iets minder groot, maar dat zal niet veel minder zijn. Indien echter de economie zo veel meer verslechtert in Nederland (-6 %)dan in België (-3%) dan zal natuurlijk de Hollandse staatsschuld snel oplopen. Maar zij hebben een appeltje voor de dorst, dat wij niet hebben: het aardgas. Nu, we zullen we zien hoe de crisis gaat toeslaan in beide landen. Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw antwoord op mijn eerste vraag is duidelijk : er zijn geen bekwame mensen in de huidige Belgische politiek, zegt u. Die zullen dus de problemen die er zijn om op te lossen, niet oplossen, nietwaar. Het antwoord op mijn tweede vraag is zowel naast de kwestie als enigmatisch. Naast de kwestie : mijn vraag strekte ertoe enkele voorbeelden te krijgen van landen die dezelfde problemen hebben als België, en het ging daarbij natuurlijk niet om “de crisis” maar om de staatkundige en communautaire problemen. Dat u daarbij ter vergelijking onder andere Frankrijk vernoemt, dat volgens u “al eeuwen worstelt met culturele identiteiten”, kunt u niet ernstig menen. Ook het aanhalen van Spanje en/of Ierland is niet ernstig : het gaat in die landen om volstrekt andere “communautaire” problemen dan deze in België. Kijk, om mijn vraag duidelijker te stellen : noem eens een ander zogenaamd democratisch land, waar een cultureel duidelijke minderheid der bevolking de meerderheid overheerst. Enigmatisch : u hebt het over een “Belgische cultuur” die bovendien dezelfde zou zijn in Wallonië als in Vlaanderen, hetgeen volgens u geen probleem kan vormen…. Wat u bedoelt met “Belgische cultuur” is mij een volstrekt raadsel. En als die “dezelfde” zou zijn in beide landsgedeelten, waarom is “Cultuur” dan geen federaal ministerie ? Is taal en wat ermee verband houdt (literatuur, bijvoorbeeld) dan geen erg belangrijk onderdeel van “cultuur” ? Is de taal in Vlaanderen dezelfde als in Wallonië ? Is er dan echt geen “taalaspect” aan de Belgische problemen ? Enige verduidelijking uwerzijds ware nuttig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bent u soms een Nederlander, die om de belasting te ontduiken, een paar kilometer over de grens in Belgie is komen wonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daagt er nu bij een zeker licht? Of is dat een overbodige vraag? Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar terzake : Het zou mij een heel klein beetje verbazen dat wat u denkt te weten juist is. Ik ben echt niet zo actief op franstalige fora, weet u. Misschien heb ik ergens wel een onvermoede tweelingzuster met een even goed hart annex slecht karaktertje. Zou kunnen, toch ? Hoe dan ook : snaveltje dicht, kapoentje ! Laatst gewijzigd door Hallebarde : 2 april 2009 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
- stuurloos schip - justitie is een puinhoop - onbetaalbare sociale zekerheid - migratiebeleid is een lachertje - 3e hoogste belastingdruk TER WERELD - geen natie - ... |
|
![]() |
![]() |