![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen hebben piercings over hun gehele lichaam, wat ook niet direct het meest praktische is, om het zacht uit te drukken. En toch hebben ze dit graag, dus ik neem aan dat er mensen zullen zijn die ook graag een das dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is, waarom ondergaan mannen dit, waarom verzetten ze er zich niet tegen. Velen fulmineren tegen de hoofddoek, willen zelfs een hoofddoekverbod. Waarom dan geen dassenverbod, of baas over eigen hals/lijf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
De meeste mensen die ik ken en die een stropdas dienen te dragen tegen hun zin, vinden het toch eigenlijk de moeite niet waard om energie te steken in een eventueel verzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is het wel de moeite waard voor de hoofddoek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
En ook al draag ik nooit een das, als ik echt moet kiezen tussen een stropdas en een hoofdoek zuiver qua esthetische waarde, opteer ik toch nog voor de stropdas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de verplichting om een stropdas te dragen wel een vorm van onderdrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder spreken van een verplicht ongemakje. Kledingvoorschriften bij (sommige) werkgevers zijn nu éénmaal van alle tijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb al gladde autoverkopers genoeg gezien die geen das nodig hebben om jan-met-de-pet een verkeerde tweedehands wagen aan te smeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Vanaf wanneer is een verplichting dan wel een onderdrukking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Onderdrukking: als onrechtvaardig gevoelde beperkingen die door een staat worden opgelegd. Middelen van onderdrukking zijn o.m. censuur, geweld, gevangenschap, controle van media en communicatiemiddelen, isolatie van de buitenwereld, marteling, doodstraf, verdwijningen en buitengerechtelijke executies. Het dragen van een stropdas tijdens de kantooruren valt daar m.i. in het geheel niet onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Herman De Croo is definitely een kleinburger. En de plastron is niets anders dan een zeverlapje voor deze kleinburgers om de kwijl en het schuim van hun wijnslurpend muiltje aan af te vegen. Iedereen zou toch de betekenis moeten kennen over het dragen van een plastron. Dit is om het hoofd te scheiden van het hart m.a.w. dat men bij beslissingen niet zijn hart mag laten spreken. Daarom lopen politiekers, bazen en iedere andere zogenaamd "belangrijke" personen met een plastron, anders zouden ze eens menselijk kunnen overkomen. Dus de opmerking van De Croo tav Patrick Dewael zegt heel veel over hem en niet over anderen die geen plastron dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Op mijn werk verplicht, maar nu nie bij dees temperatuur. Vanaf 25 graadjes mag die af.
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Il est temps d'apporter un changement radical
�* mon mode de vie occidental, de faire violence �* mon âme pour guérir le mal, Je suis né pour tuer le bourgeois qui est en moi Tuer le bourgeois |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |