![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
en je was wel aant liegen: in nl zijn geen separatisten. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() U staart zich dood op het woordje 'Frans'. Er werden Romaanse talen gesproken in het grootste gedeelte van de Provincie Luxemburg. Daar ging het over. En vermits die talen veel gemeenschappelijks hadden heeft men op termijn een soort eenheidstaal gekregen (of geschapen), een meer gepolijste taal: het Frans. Hetzelfde doen wij nu met het Nederlands. Met dien verstande weliswaar, dat het bij ons het Noord-Nederlands is (met de 'je' en de 'jij') dat ons wordt opgedrongen. Niets nieuws: de Vlamingen laten zich altijd vanalles opdringen. Eerst door de 'Walen', nu door de 'Hollanders'.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2009 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat niet zo was moeiden ze zich niet met het huishouden in een andere souvereine staat. Einde oefening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
in Limburg? neen. in Friesland? mss enkelingen maar toch niet zo veel. in Vlaanderen? in Vlaanderen zitten nu idd veel separatisten maar Vlaanderen maakt nog altijd deel uit van België. blijven oefenen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een serviette, dan kunt U uw mond afvegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allé, zoals ik het zie, is het verschil tussen Waals en Frans ongeveer dat als tussen Nederlands en Duits.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Duitsers behoorde Oostenrijk ook tot Duitsland. Die "Anschluss" vertoont dus opmerkelijke gelijkenis met uw plan. Er is echter één groot verschil. De Oostenrijkers zetten de slagbomen ven hun grenzen pas open toen de Duitse stoottroepen in zicht waren. De Nederlanders hier op dit forum willen ook dat België tot Nederland behoort. Ook een "Anschluss" dus. Er is echter één groot verschil met die van Oostenrijk: De Hollander willen geen stoottroepen sturen, ze verwachten gewoon met de "rode loper" binnengehaald te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Desalniettemin heb jij het onvernuft om hier te komen beweren dat men helemaal niet wou verfransen, want het lager onderwijs kon nog in het Nederlands. Ik hoop dat je je toch een klein beetje schaamt als je zo'n dingen post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over Nederland, U wijkt af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() en u begint telkens over annexatie wat totaal niet de bedoeling is van Ernst en mijzelf.
annexatie is zonder zeggenschap van politici/bevolking par manu militari een land/streek bij een ander land te voegen en direct worden de wetten van dat land op de bevolking toegepast. wij vragen een democratische wijze. maar eerst moet Vlaanderen onafhankelijk worden. dan gesprekken opgestart met Nederland over een hereniging. indien deze gesprekken lukken komt er eerst een confederatie en later pas een federatie. ik zie hier niets inzake annexatie. en als Vlaanderen alleen blijft of later pas een hereniging wilt, dan ist maar zo. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2009 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Henri1, jouw berichten in dit forum zijn voer voor wetenschappers. Echt waar. Ik heb je nachtelijke escapades gelezen met uitgebreid commentaar, mede op mijn inzendingen. En heus, ik begrijp dat je overal tegen bent. Ik heb de hoop opgegeven dat je binnen de korste keren een warm pleitbezorger wordt van de hereniging of dat je deze tenminste steunt.
Ik neem het je allerminst kwalijk, want jij staat als voetvolk voor je eigen belangen, al is dat dan een aflopende zaak. En al lezend kan ik somtijds een glimlach niet onderdrukken als ik heldhaftige termen lees als "annexatie", "stoottroepen", "Hollanders". Daarom - en ik herhaal het nog maar even: je inzendingen zijn de moeite van het bestuderen waard. Leuk om eens terug te lezen als blijkt dat je straks in Klein-België (Wallonië) woont. Pas er wel voor op dat jouw naam, Henri1, geen hyperoniem wordt voor querulante commentator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit opzet is dus niet gelukt. En het heeft dus weinig zin om daarover te blijven doorbomen en daarover te blijven janken. Nu moeten we alleen maar opletten dat we niet dreigen 'verhollandst' te worden. Zoals de latere Fronters de leuze hanteerden: 'onverfranscht en onverduitscht! ', zo moeten wij er nu aan toevoegen: 'én onverhollandscht!'. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2009 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later ontdekte men dat dit niet lukte, veeleer omdat de steun in Vlaanderen voor een afscheiding van de Nederlanden nooit groot was, én omdat men niet zat te wachten op de renforcement van een vreemde taal. Het idee van een Belgische natiestaat werd meer en meer opgegeven, en de restanten van het idee van zo'n Belgische natiestaat zien we terug in bijvoorbeeld jou en Henri1. U bent de drager van een uitgestorven meme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar horen de Nederlanders en Friezen bij evenals de Luxemburgers, Duitsers, Engelsen, Welshmen, Schotten, Ieren, Spanjaarden, Basken, Catalanen.. door de recente uitbreidingen en het kloppen op de deurn van diverse staten en volkeren is de verdere integratie van deze staat die geen staat mag heten gestagneerd. Hieraan moet worden verholpen: wie is er beter geplaatst dan de oorspronkelijke initiatiefnemers nl. de "Beneluxlanden" ?
![]() |