Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat doen we met criminele vreemdelingen?
Voor het vuurpeleton en hun linkse handlangers erbij! 12 15,00%
De elektriesche stoel. 1 1,25%
Op de boot en afzetten in wakketoekoe. 41 51,25%
Stop ze er in de overvolle gevangenissen maar bij. 14 17,50%
Laat ze toch doen, tzijn toch zo'n lievertjes! 12 15,00%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2004, 07:45   #81
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Begin aub niet over mensonwaardige cellen ed hé. Deze mensen hadden geld genoeg om naar hier te komen, en hadden de keuze om hier te werken en een goed leven te lijden maar kozen toch voor criminele dingen. Jij wil aan deze mensen dan nog 8000 fr per dag besteden om ze in een cel te steken hier omdat ze in hun eigen land niet de luxe hebben zoals hier. Komaan é, zou je niet beter deze 8000 fr per dag per criminele migrant steken in de arme afrikaantjes die niets hebben en geen enkele keuze hebben? ALs je dan toch over mensenonwaardige dingen begint.
Hoeveel spendeer jij soms aan die arme afrikaantjes?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 07:53   #82
schermvreter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Begin aub niet over mensonwaardige cellen ed hé. Deze mensen hadden geld genoeg om naar hier te komen, en hadden de keuze om hier te werken en een goed leven te lijden maar kozen toch voor criminele dingen. Jij wil aan deze mensen dan nog 8000 fr per dag besteden om ze in een cel te steken hier omdat ze in hun eigen land niet de luxe hebben zoals hier. Komaan é, zou je niet beter deze 8000 fr per dag per criminele migrant steken in de arme afrikaantjes die niets hebben en geen enkele keuze hebben? ALs je dan toch over mensenonwaardige dingen begint.
Een aanzienelijk deel van het door ons betaalde belastingsgeld wordt gebruikt voor ontwikkelingshulp. Dus wij staan al genoeg af, of niet soms.
schermvreter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 08:37   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Schermvreter schreef,
Citaat:
Een aanzienelijk deel van het door ons betaalde belastingsgeld wordt gebruikt voor ontwikkelingshulp. Dus wij staan al genoeg af, of niet soms.
Da's bullshit. Het minieme bedrag wat naar ontwikkelingshulp zou moeten gaan is niet meer of minder dan een alternative route voor geld naar de nodige zakken van politici in alle betrokken landen.Met een leuke bijverdienste voor industriëlen.

Als we effectief zouden willen helpen, dan moeten we zoveel mogelijk mensen van "ginder" hier opleiden en terugsturen, met een basispakket hulpmiddelen, waaronder minstens 1 jaarloon van hier.In theorie.

Helaas zijn de voorbeelden die we tot nu toe gehad hebben op dat vlak niet bemoedigend.En lijkt het erop dat in de meest hulpbehoevende gebieden geen hulp gewenst is. Men roeit elkaar uit met alleen materiaal van hier, eten en effectieve hulp zijn overbodig, stuur Louis Michel nog maar eens langs.Die heeft zo'n leuk speelgoed in zijn catalogi.
Oud 7 mei 2004, 08:53   #84
Attiladehun
Banneling

Standaard

Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 12:48   #85
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Heeft dat er iets mee te maken misschien? Ik spendeer persoonlijk liever 8000 fr/dag aan arme afrikaantjes dan 8000fr/dag aan de luxe van een crimineel. Jij duidelijk niet, bewijst wat voor persoon jij bent net als jou vriendje dejohan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 16:07   #86
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

We steken mensen die honger hebben in een asiel
tegelijkertijd houden wij een eenrichtingseconomie stabiel
en als het onderwerpen van uw medemens ook al normaal vind?
dan vraag ik mij af: wat blijft er over van uw beschaving

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 17:34   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
We steken mensen die honger hebben in een asiel
tegelijkertijd houden wij een eenrichtingseconomie stabiel
en als het onderwerpen van uw medemens ook al normaal vind?
dan vraag ik mij af: wat blijft er over van uw beschaving
Heb je het tegen mij?
Oud 26 juni 2004, 20:53   #88
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Belgische criminelen moet men opsluiten in gevangenissen (die nu nog vol zitten met buitenlandse criminelen) en als ze buitenlands zijn van origine, moet hun Belgische identiteit hun afgenomenworden en het land uitgezet. En buitenlandse criminelen moeten het land uitgezet worden.
da's je reinste zootje mengelmoes discriminatie en positief-discriminatie, hoe je 't ook draait of keert
ik stel dit voor ( even vooropgesteld dat het delict ernstig genoeg is voor gevangenisstraf )

Belgische criminelen moet men opsluiten in gevangenissen
Belgische criminelen van buitelandse origine moet men ook opsluiten in gevangenissen
Buitenlandse criminelen moet men opsluiten in gevangenissen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:47   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Belgische criminelen moet men opsluiten in gevangenissen (die nu nog vol zitten met buitenlandse criminelen) en als ze buitenlands zijn van origine, moet hun Belgische identiteit hun afgenomenworden en het land uitgezet. En buitenlandse criminelen moeten het land uitgezet worden.
da's je reinste zootje mengelmoes discriminatie en positief-discriminatie, hoe je 't ook draait of keert
ik stel dit voor ( even vooropgesteld dat het delict ernstig genoeg is voor gevangenisstraf )

Belgische criminelen van buitelandse origine moet men ook opsluiten in gevangenissen
Yep, de enige logische conclusie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 12:57   #90
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

Laatste punt is niet juist. Buitenlandse criminelen moet men in het land van afkomst opsluiten en verliezen automatisch hun kans om nog ooit belg te worden afhankelijk van de feiten.
Oud 27 juni 2004, 14:52   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ze hebben de dubbele nationaliteit volgen Fouad Adahir... kunnen dus op twee plaatsen gestraft worden en ze ook gaan uitzitten op kosten van hun gemeenschap, hun culturele eigenheid, aangepaste leefomstandigheden en godsdienst of geloof... Kunnen we weer miljoenen euro's besparen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 15:11   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

een busreis organiseren naar Marokko, als ze beter inzichten en bedoelingen hebben, mogen ze terugkeren... en een tweede kans krijgen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 15:36   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Laatste punt is niet juist. Buitenlandse criminelen moet men in het land van afkomst opsluiten en verliezen automatisch hun kans om nog ooit belg te worden afhankelijk van de feiten.
dat lijkt erg verleidelijk om wat overvolle gevangenissen te ontlasten ... maar 't slaat op niets ...

die buitenlander heeft hier wat uitgestoken waar ons rechtssysteem van denkt/dacht dat er een bepaalde duur gevangenisstraf aan moet vastzitten

wat ga je doen ?

hier de uitspraak doen en 't land van herkomst die duur laten overnemen ?
en als wij dat ergens gaan eisen van een ander land dan moet dat ook in omgekeerde richting afgedwongen kunnen worden, niet ?

dan ga je bv volgende vreemde situaties scheppen :

1) de strafmaat die oorspronkelijk ergens is uitgesproken gaat verzwaard worden met het heersend gevangenisregime in het land van afkomst
dus die gevallen krijgen er nog es een straf bovenop

2) het land van herkomst kent bv geen of minder strafmaat onder de vorm van een gevangenisstraf voor dit vergrijp en toch moet men ze gaan opsluiten

ik zie het al voor me....

extrapoleren wij dit even tot andere vormen van straffen die we dus hier zouden moeten respecteren / toepassen nadat er elders een uitspraak is gedaan
Oud 27 juni 2004, 17:18   #94
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat lijkt erg verleidelijk om wat overvolle gevangenissen te ontlasten ... maar 't slaat op niets ...
Slaat nergens op? Weet je wat nergens op slaat? Criminelen de dag na de feiten terug laten lopen omdat er geen plaats is, dat slaat nergens op.

Citaat:
die buitenlander heeft hier wat uitgestoken waar ons rechtssysteem van denkt/dacht dat er een bepaalde duur gevangenisstraf aan moet vastzitten

wat ga je doen ?

Dat zou kunnen ja, waarom niet?

Citaat:
en als wij dat ergens gaan eisen van een ander land dan moet dat ook in omgekeerde richting afgedwongen kunnen worden, niet ?
Als je hiermee bedoeld dat wanneer een land een belgische crimineel opppakt, dat hij hier zijn straf komt uitzitten, dan vind ik van wel ja. Wat is daar het probleem van?

Citaat:

1) de strafmaat die oorspronkelijk ergens is uitgesproken gaat verzwaard worden met het heersend gevangenisregime in het land van afkomst

2) het land van herkomst kent bv geen of minder strafmaat onder de vorm van een gevangenisstraf voor dit vergrijp en toch moet men ze gaan opsluiten
1) Indien er geen andere overeenkomsten zijn of kunnen gemaakt worden met dat land dan is dat zo ja. Wil je misschien dat belgische politiek ook nog eens gaan beslissen wat andere landen moeten gaan doen met hun straf beleid? Zou jij het goed vinden indien Dutroux nu in weet ik veel welk land zou gepakt worden en daar volgens hun wetten en slechte onderzoeks systemen maar 2 maanden zou krijgen ofzo?

2) Waarom heb jij het al over strafverminderingen indien je het niet eens over een bepaald crimineel feit hebt? Het is duidelijk dat je enkel bekommerd bent om de criminelen onder ons.

Citaat:

extrapoleren wij dit even tot andere vormen van straffen die we dus hier zouden moeten respecteren / toepassen nadat er elders een uitspraak is gedaan
Het ligt er natuurlijk aan over welke landen je het hebt en in welke omstandigheden en welke feiten,... Indien bv: een Duitser hier gevat word tijdens een overval kunnen beide landen hierover een akkoord hebben over de verdere gang van zaken in bv onderzoek en gerecht waarna hij in duitsland zijn straf gaat uitzitten. Zeer simpel. Wat jij daar nu verkeerd in ziet is mij een raadsel. Jij had liever door de overvolle gevangenissen dat deze beste man de dag erna zijn oude gewoontes weer kan verderzetten.
Oud 28 juni 2004, 12:12   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Criminelen de dag na de feiten terug laten lopen omdat er geen plaats is, dat slaat nergens op.
geef ik je volstrekt gelijk in

Citaat:

wat ga je doen ?

Dat zou kunnen ja, waarom niet?
op 't eerste zich wel, maar zie verder waarom niet

Citaat:
Als je hiermee bedoeld dat wanneer een land een belgische crimineel opppakt, dat hij hier zijn straf komt uitzitten, dan vind ik van wel ja. Wat is daar het probleem van?
idem, zie verder waarom niet

Citaat:

1) Indien er geen andere overeenkomsten zijn of kunnen gemaakt worden met dat land dan is dat zo ja. Wil je misschien dat belgische politiek ook nog eens gaan beslissen wat andere landen moeten gaan doen met hun straf beleid?
neen natuurlijk wil ik dit niet, 'k dacht dat al wel duidelijk zou zijn

Zou jij het goed vinden indien Dutroux nu in weet ik veel welk land zou gepakt worden en daar volgens hun wetten en slechte onderzoeks systemen maar 2 maanden zou krijgen ofzo?

of ik het goed vind ? neen

maar als die daar opgepakt wordt omdat hij daar wat mispeuterd heeft straffen hem daar, volgens hun wetten / normen eender of wij dat leuk vinden of niet ?
als je dan verder geen afspraken kent over eventuele uitlevering voor feiten die hier gepleegd zouden zijn, dan is dat pech

leveren ze hem echter wel uit dan doen wij dat nog es gepast over voor de feiten die hij hier op zijn kerfstok heeft
da's nogal wiedes

maar je kan je ook een buitenlandse versie van Dutrioux voorstellen
en zou jij het dan goed vinden dat we die nadat hij hier een 20-tal moorden begaan uitleveren naar datzelfde land waar ie maar 2 maanden zou krijgen ?

2) Waarom heb jij het al over strafverminderingen indien je het niet eens over een bepaald crimineel feit hebt? Het is duidelijk dat je enkel bekommerd bent om de criminelen onder ons.

laat ons dit zeggen, ik heb niet gezegd dat ik het niet eens ben met dat criminele feit, ik heb zelfs niet gezegd dat het andere land het niet eens is met dat criminele feit
misschien is een brilletje welkom
al wat ik zei is dat het best voorstelbaar is dat het andere land dit niet ernstig genoeg zou vinden en er geen of minder strafmaat onder de vorm van een gevangenisstraf aan toekennen

Citaat:

Het ligt er natuurlijk aan over welke landen je het hebt en in welke omstandigheden en welke feiten,... Indien bv: een Duitser hier gevat word tijdens een overval kunnen beide landen hierover een akkoord hebben over de verdere gang van zaken in bv onderzoek en gerecht waarna hij in duitsland zijn straf gaat uitzitten. Zeer simpel. Wat jij daar nu verkeerd in ziet is mij een raadsel.
tjah ik dacht niet zo meteen aan Duitsland of zo maar aan Iran waar men op 't punt staat een Belgische toerist zijn hand af te hakken nadat ie veroordeeld is voor diefstal
dat ze dat daar als strafmaat hanteren is al erg genoeg
en dan kunnen we maar hopen dat we met de nodige diplomatie die gasten daar kunnen overtuigen om dat niet te doen
maar om die strafmaat over te nemen en hier uit te voeren ? dat is helemaal krankzinnig, 'k denk dat we het daar over eens zijn, niet ?

dus nogmaals voor alle duidelijkheid : dus ieder land zijn regels / wetten , zijn toepasselijke straffen behorend bij overtredingen en past die ook zelf toe zonder die verantwoordelijkheid bij het land van oorsprong te leggen

afspraken en diplomatie tussen landen onderling zijn zeer welkom zolang het werkt
maar als 't niet werkt zie ik dien Belgische toerist , hoe intriest de zaak ook, liever daar zijn hand kwijt geraken dan dat wij dat hier zouden moeten doen

logisch toch ? niet
niet mee eens met deze gruwelpraktijken , kan ik best begrijpen maar dan zal je toch weer genoodzaakt zijn met jouw puntje 1) te herzien vrees ik en de richting van Bush in te slaan om dat met geweld af te kunnen dwingen
ach ja wat was dat puntje 1) nu ook alweer ?

Jij had liever door de overvolle gevangenissen dat deze beste man de dag erna zijn oude gewoontes weer kan verderzetten.

en dit leg jij even in mijn mond, dat heb ik nooit gezegd

dat de gevangenissen vol zitten heeft niets te maken met de hele uiteenzetting
maar nu ge het toch aankaart, ik stel voor dat we óf meer gevangenissen bouwen óf de bezettingsgraad drastisch beperken door ,beginnende, de zwaarste criminelen onder hen te elimineren en dit uiteraard verhoudingsgewijs 6 autochtonen tegen 4 allochtonen om iedere vorm van discriminatie te vrmijden
Oud 28 juni 2004, 18:39   #96
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Komt er uiteindelijk op neer dat we beiden wel te vinden zijn voor een alternatief van hetgeen we nu en de laatste jaren zien gebeuren in ons land en dat jouw ideen hierover beter zijn en die van mij ook. Natuurlijk moeten er bij mijn idee hierover vooraf dingen afgesproken zijn met de andere landen, en ook voor welke feiten hoe omgaan ed. Maar jou eerste reactie was gewoonweg "slaat nergens op" wat niet waar is.

Conclusie: indien men blijft verderdoen zoals men al jaren aan het doen is word de soep hier nog groter.
Oud 28 juni 2004, 22:08   #97
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door witenzwart
Hoe gaan we het probleem oplossen?
Ik heb het al eens een keer gezegd op dit forum.

Mijn oom is in Marokko ooit opgepakt geweest omdat die meegedaan had aan een staking tegen Hassan II en hij heeft 5 jaar in de gevangenis in Marokko gezeten...Sindsdien is hij niet meer de oude. Hij lijkt wel 100 jaar ouder en doet erg vreemd. Hij heeft vertelt over zijn cel, die hij met tientallen andere gevangenen deelde: in het midden van de cel was een gat: dat was het toilet. Overal kakkerlakken en een vochtige grond. Geen dekens geen bedden. Je handen waren je kussens en altijd hetzelfde eten.
Ziezo, mijn boodschap: criminele vreemdelingen terugsturen naar het land van herkomst. Garantie: ze doen het nooit meer opnieuw! Durven er zelfs niet meer aan denken.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:13   #98
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geld dat dan ook voor Engelsen, Duitsers, Fransen, Amerikanen, Australiërs, Russen, Chinezen, Canadezen, Japanners, ... ???
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 15:57   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ja dat geldt voor iedereen ... maar deze personen uit de landen die je opnoemt daar heb je geen last mee met een groot deel marokanen en turken wel !!
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 19:05   #100
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ziezo, mijn boodschap: criminele vreemdelingen terugsturen naar het land van herkomst. Garantie: ze doen het nooit meer opnieuw! Durven er zelfs niet meer aan denken.
Eén van de programmapunten van het Vlaams Blok! We maken vorderingen!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be