![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
- verdien 3x zoveel als in .be en betaal de helft belastingen - zowat alles is goedkoper dan in .be - geen islamprobleem zoals in .be/.nl/.fr - geen treinstakingen - veel minder files.. - niet ver van Cali, maar ook niet ver van NY, FL - Maar bovenal: 25graden C momenteel.. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
T'is een achterlijk ultra-conservatief boeregat
En, don't get me wrong, ik ben geen onvoorwaardelijk USA-vreter (volgend jaar overweeg ik trouwens om er op vakantie te gaan), maar oorden als Texas en de hele (oer-religieuze) "Midwest", zijn wat mij betreft "te mijden".
Laatst gewijzigd door Pietje : 5 november 2009 om 18:07. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien toch beter naar blankenberge trekken volgend jaar. Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 18:14. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 18:21. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Banneling
|
alternatieven : taxies, bussen, liften, couchsleeping, autodelen, fietsen, wandelen, lopen, thuiswerken, nachtjedoor op het werk, auto en als we gaan staken tot ze de privatiseringen terugdraaien wat ik wil : verhuizen
|
|
|
|
|
|
#87 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Grappig dat u "ze nie genoeg verdienen" bij "pietluttigheden" plaatst. Want niet genoeg verdienen is geen pietluttigheid. Je schrijft zelf: Citaat:
Ik heb ook gemerkt wat het concreet betekent als je 2 of 3 jobs moet doen om rond te komen: hun kind gaat voor dag en dauw naar de opvang, ze werken zich uit de naad aan een belachelijk loon, komen naar huis gesjeesd, zien daar hun kleine voor een uurtje of wat (terwijl die doorgaans voor tv zit) en reppen zich alweer naar een andere job tot laat in de avond. En soms daarna naar een andere job. Zij die geen 2 of 3 jobs hebben en niet in de juiste sector werken, zijn vaak helemaal de pineut. Zo zijn er nogal wat mensen in de VS die een fulltime job hebben maar toch niet genoeg verdienen om zichzelf te onderhouden en dus dakloos zijn. Kan je je inbeelden: fulltime werken en tòch dakloos zijn. Of zij die weliswaar fulltime werken maar afhankelijk zijn van voedselbedeling. Misschien komt dat in uw ogen dichtbij de ideale maatschappij, maar ik heb daar een andere visie op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#88 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zou ik juist niet doen. Ik heb een trip gemaakt van New York naar New Mexico, met de wagen. Dan passeer je Texas en da's best interessant. Mensen zijn er overigens doorgaans bijzonder vriendelijk en het is een interessante en mooie streek. Het is de manie om de VS te leren kennen, want de East coast is toch maar een klein fragment. Dat geeft een totaal vertekend beeld.
|
|
|
|
#89 | |
|
Minister
|
Citaat:
Weg ermee dus, en jaarlijks ettelijke miljarden meer in de kas !
|
|
|
|
#90 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kan mij eens iemand duidelijk maken wat nu eigenlijk de reden van die staking was.
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zijn enkele voorbeelden. Afhankelijk van waar en welke functie je uitoefent gaan er zo veel dingen veranderen. Ook is men nu al bezig mensen naar andere werkposten te plaatsen, soms 100 km van waar ze nu werken en wonen, ... . Ook nog wil men tal van verlofdagen (die van de veertig uren week) die we nu zelf mogen kiezen laten kiezen door de nmbs in functie van hun behoeften, ... . En nog zo veel meer waar ik niets van af weet. NMBS is zo'n groot bedrijf met zoveel verschillende funties en functieinhouden en overal wil men de gewone werknemer tot het uiterste uitpersen, dat terwijl er zoveel geld in superdure stationsgebouwen, overhead, ... wordt gestoken. Net zoals in de gewone maatschappij komt alles eerst weer op kap van de laagste regionen terecht. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Minister-President
|
Volledig mee eens. Nu is het goederenvervoer belangrijker dan het ziekenfonds. Dat kan niet. De overheid moet zich o.a. bezighouden met de ziekteverzekering. Ze mag daarbij niet afgeleid worden door dat goederenvervoer.
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Burgemeester
|
Een leuke Sorry pas om af te printen en aan de conducteur te geven morgen!
http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...p?storyid=1376 |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
Omdat privébedrijven verliezen niet kunnen bijpassen met belastinginkomsten?
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bij Ford Genk hetzelfde verhaal (daar werd ooit een volledige vakbondsdelegatie door de vakbondsleiding afgezet omdat ze de directie niet aanstonden). Bij Renault moesten de delegees twee strijden voeren: één tegen de sluiting en één om ervoor te zorgen dat de leiding aan hun kant bleef staan. Opel Antwerpen levert al 20 jaar in. Je kunt beginnen kwaken over "zelfverzonnen onzin" zoveel je wilt. De feiten geven me gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|