![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Toch niet. Dat sociale systeem (waarvan het stakingsrecht een uiting is) kan, wanneer het gecombineerd wordt met een budgettair deficiet in tijden van crisis, aanbodschokken opvangen en compenseren. In zekere zin vervult een sociale zekerheid zo dus ook de functie van een 'algemene verzekering'. Om het economisch uit te drukken: de inherente risico's aan investeringen van kapitaal (uw marktbeta) dalen erdoor.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2009 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedereen zal dan begrip opbrengen voor de acties. Nu is het meer een extra dag verlof voor de spoorwegen en miserie voor de pendelaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De infrastructuur van de spoorwegen is het resultaat van inmiddels meer dan 150 jaar openbare investeringen, van publieke gelden, van gemeenschappelijk opgebouwd, collectief bezit. Er is geen enkele reden om dat van de hand te doen. Het is zelfs idioot. Citaat:
Het voor een zacht prijsje verlappen van bv. onze telecom infrastructuur aan Liberty (Telenet dus) is een groteske grap gebleken waarbij we iets dat we eerst in bezit hadden quasi gratis uit handen geven om het nadien opnieuw zelf te huren voor een veel hogere prijs. Daar hebben de Amerikaanse aandeelhouders van Liberty alle belang bij, maar niet de gebruikers van Telenet en al evenmin de steden en gemeentes. Waarom zou je hetzelfde doen met de spoorwegen? Omdat Europa dat dicteert? Misschien moeten we dan veeleer iets doen aan die dictaten van Europa dan aan de spoorwegen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() In een dialoog moet alles bespreekbaar zijn. Met B Cargo is dat schijnbaar niet het geval geweest.
Misschien heeft een zekere overheid hier ook de Maddens doctrine toegepast? Hoelang bestaat die kaartersclub al? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij deze bied ik u mijn oprechte excuses aan voor de door mij geproduceerde wangedrochten der Nederlandse taal. Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar ik niet tegen kan, is dat sommigen de last die deze staking veroorzaakt voor de gewone pendelaar voorstellen als "allemaal zo erg niet". Het is zéér vervelend om als pendelaar te worden geconfronteerd met een treinstaking. Bovendien zijn zulke stakingen frequent en telkens opnieuw een oplossing vinden, is niet evident. De stakers mogen gerust weten dat, terwijl zij strijdlustig in hun zetel liggen, de doorsnee pendelaar van hun acties wel degelijk véél hinder ondervindt. Bovendien komt de frustratie van zulke staking bovenop het minstens één keer per week ongeveer een half uur te laat thuiskomen wegens vertragingen en het missen van de aansluiting. Als men dan een post maakt die het equivalent is van de schouders ophalen, smalend neerkijken op de pendelaar en diens problemen weglachen, dan krijg ik daar een slecht humeur van. En maak ik taalfouten ![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() - voor degelijke arbeidsvoorwaarden - voor degelijke arbeidsomstandigheden - voor degelijke verloning en werkuren - voor degelijke dienstregelingen - voor degelijk openbaar vervoer - tegen de criminalisering van het treinpersoneel - tegen het opjutten van treinreizigers - voor solidariteit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Iedereen zal dan begrip opbrengen voor de acties" Leg me eens uit wat het verschil is tussen dat begrip hebben? Begrip hebben als de trein gratis? Of begrip hebben voor de stakers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp jou 100% Andres. De top van de NMBS speelt iedereen met zijn voeten. Laatst gewijzigd door Tejokus : 5 november 2009 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren al het treinpersoneel dat ik tegenkwam, mijn steun, begrip en solidariteit betuigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() en verder?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou een pendelaar trouwens begrip moeten hebben voor een treinstaking?
Hij rekent op zijn vervoermiddel. Hij betaalt daar trouwens ook voor. Ook zijn werkgever rekent op dat vervoermiddel. Hij betaalt er trouwens ook voor, via een bijdrage in het abonnement van zijn werknemer. Ik zie echt niet in waarom ik begrip zou moeten hebben voor het feit dat de trein, alweer, niet rijdt. Als betalende klant kan het de pendelaar geen reet schelen wiens fout het is dat werknemers en werkgevers niet tot een akkoord kunnen komen. Hij heeft geen boodschap aan de staker die roept: "'t Is de werkgever", noch aan de directeur die roept "'t Zijn de vakbonden." De pendelaar stelt alleen maar vast dat de trein weer eens een keer niet rijdt en dat HIJ, die er niks, maar dan ook niks, mee te maken heeft, alweer de dupe is. De onschuldige reiziger wordt gestraft voor het onvermogen van vakbonden en directie om als volwassen mensen tot een akkoord te komen en is dan ook terecht razend op beide partijen. De pendelaar moet geen begrip hebben of sympathie opbrengen voor deze of gene partij; hij is een buitenstaander die, of hij nu wil of niet, het gelag moet betalen. Stop met dat gebedel om begrip en bied een fatsoenlijke compensatie aan. Of beter: verlaat de speelplaatsmentaliteit, kom tot een akkoord en laat de reiziger met rust. De reiziger heeft geen uitstaans met uw interne keuken. Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel dat je compensatie kreeg en dan? Er rijd toch geen trein dus....? Trouwens ik vraag ook geen begrip voor een treinstaking maar wel voor het personeel ![]() Die worden al meer dan 11 maanden aan het lijntje gehouden. Het is zoals collega sfax zegt: de boel wordt op den duur toch privaat. Dus... nu alles eruit halen wat er uit te halen is. Jij doet dat ook niet? Laatst gewijzigd door Tejokus : 5 november 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Let maar niet teveel op mij, ik heb iets nodig om mijn ongenoegen te ventileren. Beter hier dan dat ik straks mijn vrouw op haar zenuwen werk ![]() Hangt af van de compensatie. Afdoende compensatie lijkt mij: ik een dag verlof zonder wedde, NMBS betaalt mij 2/3de van het gederfde loon. Of NMBS betaalt kosten van alternatief (taxi). Zo'n sorry-pas was sympathiek, maar niet bevredigend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |