![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U houdt zich niet bij "de feiten", maar beperkt zich tot één enkel feitje dat dan onnodig uitvergroot wordt, zonder met de context rekening te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Catalonië is zo'n referendum ook niet wettig hoor, dat is de reden waarom de opkomst relatief klein was (de opkomst bij Europese verkiezingen is trouwens even klein maar dan wordt de uitslag blijkbaar niet in vraag gesteld...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Als het niet wettig is, dan is dat meestal om de burgers te kloten.
Ons kloten is zowat de enige taak waarmee de beleidsmakers zich bezighouden. Maar ook niet té veel natuurlijk, want anders zou er wel eens revolutie kunnen ontstaan. KLOTEN KLOTEN KLOTEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik houd wel degelijk rekening met de context. Jij doet dat klaarblijkelijk niet door in termen als 'Spaanse fascistoïde staatsnationalisten' te spreken, terwijl de realiteit is dat Catalonie zeer ruime autonomie heeft. Ook wil de meerderheid van de Catalanen geen onafhankelijk Catalonie.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 4 maart 2010 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is misschien zo, maar hoe wéét jij dat ??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() 1) De verkiezingsuitslagen.
2) Boeken over Spanje en ik heb een auteur gesproken over de onafhankelijkheidsdrang van Catalonie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook eens een auteur gesproken over de onafhankelijkheidsdrang van Catalonie weet je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Ik bespot nergens het Catalaanse onafhankelijkheidsstreven. Ik geef geen oordeel, maar spring in op onjuistheden en cliches. 2) Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, ben ik voorstander van een vereniging van Vlaanderen en Nederland, omdat ik meen dat we er beide beter van worden. Als Vlaanderen dat niet wil, houdt het op. 3) Ik ben en geen staatnationalist en ik ben niet uit op gebiedsuitbreiding. Ik ben hoogstens een Nederlandse patriot. 4) Jij bekijkt Friesland met een Belgische bril. In Friesland voelt iedereen zich Fries en Nederlander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij door de bril van de Haagse eenheidsstaat. Echt niet elke Fries voelt zich Nederlander. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is een voorbeeld van cliche-denken. De Partido Popular is een democratische, Spaans-patriottistische christelijk-conservatieve partij. De partij is inderdaad oorspronkelijk opgericht door ex-Franco aanhangers. De standpunten lijken in die zin erop dat geloof en patriottisme centraal staan, maar zijn niet te vergelijken met die van Franco's beweging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Economische redenen vind ik zeer goede redenen om samen te gaan. Samen met culturele en politieke argumenten ben ik voor een samengaan. 3) Nationalistische motieven spelen bij mij enkel een rol in het feit dat we beide Nederlands spreken. Een cliche, maar dan ken jij Friesland en Nederland niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() Mooie uitslag van dat referendum, spijtig van de magere opkomst.
Maar aan ieder volk: vecht voor jullie afhankelijkheid! Ook de Palestijnen dus.
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze hebben wel geen andere keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, niets houdt Friesland tegen om meer autonomie te verkrijgen, maar de realiteit is dat er geen vraag naar is.
|
![]() |
![]() |