![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel werkgevers zetten trouwens niet enkel het bedrag dat van loon op de loonbrief, maar ook de verplichte werkgeversbijdragen. Een arbeider kost gemiddeld zo'n 38€ per uur aan een werkgever. Alles inbegrepen. Ja,ja Mambo, jij zal wel met andere cijfers afkomen.Maar jij hebt geen gemiddelde arbeiders. De jou kosten je nog meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat soort fouten is verschrikkelijk vervelend, als je genoeg peilers ziet ga er er nog in geloven en ze zelf ook bedrijven.. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 februari 2010 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rest schijnt dat nog goed mee te vallen met die diskriminasies in Vlaanderen.
Eigenlijk is er alleen maar diskussie over de pensioenen; diskussie, geen 'bewijs' van diskriminasie ..., diskussies over historisch gegroeide zaken ... (denk aan het verschil inzake arbeiders/bedienden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed hart maar een slecht karakter. De bonne famille mais de mauvaise réputation.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 februari 2010 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dus niet zeveren. Het is wel zo dat de doorgroeikansen in de privé hoger liggen maar daar moet je dan wel voor werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daarin zit juist de discriminatie. Jouw redenering zou kloppen indien de pensioenen van ambtenaren, werknemers, zelfstandigen enkel zouden uitbetaald worden van de bijdragen die ooit daarvoor gestort werden. Idd. voor de uitkeringen van kindergeld, werkloosheid enz. Is er ooit een werknemer geweest die een storting gedaan heeft om een prepensioen te bekostigen? Hebben de mijnwerkers, of hun werkgevers ooit super hoge bijdragen betaald om een mijnwerkerspensioen te krijgen na 20 jaar werken? Neen, er word met gelden geschoven van de ene kas naar de andere. met belastinggeld worden tekorten aangezuiverd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen op 52 op pensioen. Herstructurering bij Ford Genk (2004) Mensen op 52 jaar op den dop met een kleine bijbetaling.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al sjanse dat gij geen ambtenaar zijt, ge zoudt de prosedures nog onzinniger maken dan dat ze nu soms zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat duurt echt niet lang. En in de privé komt er juist voor die mannen meestal al na 6 maanden een leasingwagen en gsm-abonnement. Kunde gij tellen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van die mijnwerkers zou ik toch maar zwijgen. Ze hadden voordelen omdat er zovelen stoflong kregen. Met wat zwaaien van voordelen en sentjes, bleven die mannen de put in gaan. Letterlijk. En vaak ook figuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs het afkopen zoals VW-Vorst-arbeiders. Hoeveel bedroeg hun premie ook weer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leasingwagen na 6 maanden? Hebben die van mij nooit gehad. GSM-abonnement: éne na verschillende jaren. Als deel van loonsverhoging bij functieverhoging. De tijd dat men bedrijfswagens, laptop en gsm zo maar kon krijgen is toch al weer een heel tijdje achter de rug. Een aantal van die goed verdienende mannen zijn ondertussen zelfs hun werk kwijt. Als je enen bedrijfswagen kan krijgen, maar je moet 400 �* 500 euro loon laten vallen, waar is dan je voordeel? Je moet een bepaald bedrag inbrengen als voordelen in natura. Maar bij ziekte, werkloosheid of pensionering wordt dat wel berekend op dat lagere loon want de sociale bijdrage was lager. Er zijn mensen die echt veel verdienen in de privé. Er zijn ook ambtenaren die echt veel verdienen. Zeker in verhouding tot de geleverde prestaties. Vergelijken is moeilijk, zo niet onmogelijk. Mijn ervaring is wel dat ambtenaren hun lonen altijd vergelijken met dik verdieners in de privé. Nooit met de gemiddelde verdiener. En gemiddeld zijn hun lonen hoger en is werkzekerheid véél hoger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Ofwel zwans je. - Ofwel heb je geen universitairen in dienst. - Ofwel zoeken uw universitairen na 2 jaar andere oorden op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij mijn vrouw heeft 30% van de hogere bedienden een leaswage, en dan noteer goed, uiteraard alleen maar voor mensen die gedwongen zijn veel mobiliteit te doen voor de firma. Al de rest die daar eenjob heeft van 9-5 op de buro heeft dat bij god niet. Anderzijds bestaan er ook van die vestzak broekzak berekeningen, waar sommige bedienden tijdens hun negotiatie een lagere wedde verkiezen in ruil voor een auto. En finaal heb je ook een pak mensen die bvb 500euro leasing krijgen, en daar een pak bijleggen om met een mooiere bakuit te pakken, wat bvb bij mijn vrouw absoluut niet kan. Om maar te zeggen die auto is zo ook typisch iets waar iedereen elkaar de ogen uit de kop mee stoeft... maar toegegeven de fiscaliteit van de wagenis typisch eentje die aardig scheef loopt en een aardige discriminatie inhoudt. Feitelijk is elke privépersoon die verplicht is zelf zijn auto te betalen gediscrimineerd, en zou men beter defacto iedereen over dezelfde kam scheren.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 februari 2010 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Brugpensioen op 50 jaar Volledige werkloos met bijpassing op 48 jaar tot 50 jaar -->brugpensioen Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 4 februari 2010 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Je hebt een elitaire jobke in de privé en komt je verkneukelen over dat plebs dat geen managementsfuctie en dito voordelen heeft..Universiteit is allang geen garantie meer voor luxe jobs in de privé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 48 zijn er zelfs geen gegaan, ze hebben nog 2 jaar gewerkt tot ze 50 waren.
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik bekijk de zaken van ver, naar de gasten die bij mij in de humaniora en op den unif zaten. Daarbij zijn mijn verwachtingen van die gasten redelijk goed uitgekomen: superslim maar lui, middelmatig intelligent maar begeesterend, harde werker, een kieken, gepantenteerde dronkaard .... alhoewel er zijn die toch tot de jaren van verstand komen. Als ambtenaar met middelmatig suksesvolle loopbaan, klaag ik zeker niet. De werkzekerheid is eigenlijk onbetaalbaar. Toch blijft bescherming tegen de politiek nodig. Een sjef met eenderwelke andere partijkaart zou je buitengooien zonder met zijn ogen te knipperen, als hij/zij de kans krijgt een partijgenoot op je plaats te krijgen. Behalve als het direkte eigen konkurrenten zijn voor zijn eigen bevordering. Maar ik herhaal: ik klaag niet. En ook het volgende herhaal ik: diskriminasie is niet de juiste diagnose voor het verschil tussen ambtenaren en privé.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VERPLICHT brugpensioen voor de 50 plussers VERPLICHT werkloosheidsstatuut voor de 48 plussers met beschikbaarheid voor Ford..waardoor sommigen een jaar later nog een paar weekskes aan de band hebben mogen staan.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 4 februari 2010 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |