![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk heel typerend bij dit soort toestanden is dat het om leraars gaat die, zoals gebruikelijk in onze samenleving, er totalitaire waanbeelden op toehouden; "In de school zijn wij de baas!", hand in hand met een soort schrik van technologie die zij niet kennen.
Op de school waar ik zat waren gsm's en mp3-spelers ook verboden (en ze zijn dat nog steeds). Steevast kregen we tijdens de pauze's gefrustreerde opzichters op ons dak die ons in het beste geval onder bedreiging dwongen onze spullen op te bergen en in het slechtste geval ze gewoon afnamen, waarna ze 'verloren" of stuk gingen, of we drie weken mochten wachten tot we terug kregen. Een jaar nadat ik daar weg was kwam ik m'n zus tijdens de middag bezoeken. Ik wandelde door de gang (er waren toen geen lessen aan de gang, het was pauze) met m'n gsm in de hand om m'n ma te bellen omdat ik wat later thuis zou zijn, en liep ik daar één van die opzichters tegen het lijf. Beseffende dat ik geen student was en dat ze me dus niets kon doen, maande ze met een soort van panische angst (ik overdrijf niet) aan om m'n gsm op te bergen voor ik de 'speelplaats' opging, want namelijk; "Straks beginnen ze allemaal te sms'en!". Serieus, wat voor achterlijke technologievrees en schrik voor machtsverlies is me dat. Nu ja, het is heel duidelijk; de scholen hier zijn ontworpen en gerunned met een soort filosofie die stelt dat alle minderjarigen gevaarlijke monsters zijn die zo strak mogelijk gecontroleerd moeten worden en vooral niet los mogen lopen. 't Zou immers wel eens kunnen dat ze een voetganger van de straat plukken om hem levend te verorberen! Om nog een beetje duidelijk te zijn, ik stel hier twee dingen aan de kaak; 1) Volwassenen die kinderen alleen aankunnen met een half wetboek in de hand en onder dreiging van geweld, straf en diefstal, zitten niet op hun plaats. 2) Kinderen die met geweld gedwongen moet worden mee te werken, zitten ook niet op hun plaats. Als voetnoot; als ge als schoolganger niet gepassioneerd zijt door muziek, dan staat ge daar schoon met uw mp3-speler die verboden is door de "hogere autoriteiten". Ik zou voorstellen om voetballen enzo dan ook maar kapot te steken, maar dat vinden sportfascisten niet zo fijn, als sport tenminste nog niet verboden is op school. Totalitaire systemen, dat is wat er hier heerst, dat is waar kinderen in opgroeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() De klassieke verdediging is dat 'scholen dienen om te leren' en 'dat ze die dingen maar thuis moeten doen'!
Een mooiere demonstratie van totalitaire systemen hier kan ik niet bedenken. Kinderen mogen blijkbaar niet leven tijdens de 'schooluren'. Nee, die tijd is 'speciaal bestemd' en geplanned. En als ge dat niet leuk vindt, pech. Het hoeft niet te verbazen dat bedrijven hier dezelfde verstikkende gebruiken hanteren. Verboden te Leven. Hier Heerschen Wij. En dan klagen. Dat respect niet bestaat. Dat vertrouwen niet bestaat. Dat het leven stressvol is. En dan verschieten. Dat grote aantallen mensen het beu worden. Dat mensen robots worden die orders uitvoeren. Dat mensen domme ja-knikkers zijn. Dat de kinderen van nu de dictators van morgen zijn. Zo worden ze grootgebracht. Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 februari 2010 om 03:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() i gaeffe OFF-Topic
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Mooie tekst Heftruck. Ik ben het volledig met je eens.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De knuffeltjes kunnen nu constant kontakt hebben met mama en papa in plaats van samen een lokale "bende" te vormen,zoals vroeger heel gewoon was(onder jongens toch)..
Nu begrijp ik waarom straatvechtertjes van dezelfde leeftijd feitelijk met enkelen een ganse school kunnen terroriseren,in plaats van samen te spannen bellen ze paniekerig mama op....elk apart.....prooi! Blijft enkel nog een leraar in klas over om te pesten....voordeel is dat die eigenlijk NIET mag terugmeppen... watjes....(en ik dacht dat ik zo een braaf manneke was) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2010 om 06:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is in geval van nood zo een gsm een handig ding, ge kunt er dan mee bellen, als ze u ontvoeren, kunnen ze er ook een kruispeiling op uitvoeren, (als de gangster ik kwestie niet slim genoeg is om het ding weg te gooien. ) Maar als 15 - 16 jarige, zou ik da ding rap afzetten, uw moeder : Wanneer komde naar huis, waar zitte, enz... enz... Jezus ben ik content dat ze mij daar niet mee konden pesten, ... Uren de baan op geweest, overal gezeten op ons veloke of met de trein, en geen ambetante mensen die u kunnen storen op dat lulijzer, .... alleen maar handig om mee naar uw lief te bellen, dus, ... alhoewel, die moet u toch ook niet 24/24 kunnen bereiken, het is al erg genoeg dat ge voor de rest van uw verdere leven in die situatie zit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een mes wel, ik heb bijna altijd een zakmes mee, dat heeft mij overigens al meer geholpen dan ne GSM
Ik zal Nokia en RIM eens een briefke schrijven dat ze een mes, een platte tournavise en nen doosenopener in hun nieuw model van business phone stoppen. altijd handig, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader had eens iets voor op t werk, wel ze hebben mij zonder lulijzer ook gevonden hoor, ... gewoon directie gebeld en die hebben toen iemand gestuurd. Allemaal geen probleem ,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt er nog bij dat de stralingen uit dat ding het opgroeiend brein van uw spruiten roosteren. Ze zeggen wel dat dat niet bewezen is, maar uw brein warmt wel degelijk op van die troep als ge ze aan het gebruiken zijt. Zelfde straling als in een microgolfoven maar in kleinere dosis. Verder vind ik dat ge u maar naar de regels van t school te plooien hebt, en u anders maar elders moet inschrijven, u hebt de vrije keuze. wij hadden ons ook te plooien naar de regels van de plaatselijke schoolplein fuhrer en ik heb daar toch geen complexen aan overgehouden hoor. Dat een docent niet wil dat ze in zijn klas filmen en foto`s pakken, ook maar normaal, ge gaat naar t school om te leren, als er hier morgen in mijnen bureau eenen continue met ne camera gaat lopen zwaaien, dan gaat dat toestel ook op een mooie dag defect raken, dat zal zelf geen 2 dagen duren. Dat ze dan weer een bewakingscamera ophangen om de deuren of beveiligde ruimtes in het oog te houden dat is iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() mijn zonen moeten mij ten allen tijde kunnen bereiken
zo kunnen zij mij bellen wanneer de leerkracht het weer eens niet begrijpt of gewoon al te bont maakt. wie gelooft/betrouwt die scholen/leraars nu nog ?! Laatst gewijzigd door Anna List : 11 februari 2010 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() GSM afpakken en eenmaal per jaar op de speelplaats smijten en er een buldozer over laten gaan terwijl de eigenaars erop staan te kijken.
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Neen, dit meen je niet? Dit is toch sarcasme hoop ik?
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Het hebben van een GSM is geen recht he.
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toen ik op school zat zag ik de meeste van mijn kameraden tijdens de speeltijd
eerst voor school 30 min, 2 x speeltijd 15 min, 1 maal middagpauze 1 uur na school 45 min (wachtend op de bus) Dat was mijn vrijheid om te leven tijdens schooluren. Waarom ik zou moeten sms´n tijdens de les kan ik niet snappen. Waarom ik mijn kinderen zou moeten bereiken als ze op school zijn snap ik ook niet. Als er iets is zal de directie mij wel verwittigen zeker. Voor de rest zitten ze veilig op school. Tjah toch als er geen medeleerling hun vriendjes hebben opgebeld om rel te schoppen op school. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probleem zijn die filmpjes. Veel van de leerlingen lokken speciaal conflicten uit om die te kunnen filmen en op youtube te zetten. Meestal totaal uit de context getrokken vermits ze maar beginnen te filmen van zodra het wat "spectaculair" wordt. Wat er aan vooraf gegaan is staat meestal niet op beeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet hoe ik het al 50 jaar heb kunnen overleven zonder GSM.
Hier zijn mensen die net doen alsof een GSM levensnoodzakelijk is. Waarschijnlijk zal de school het bijhebben van een GSM niet verbieden maar wel het gebruik ervan.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Niet om dat meisje onder wiens rok ze ne foto hebben gemaakt, en die de ronde deed over de hele school. Niet om die jongen wiens broek ze hebben afgetrokken op de speelplaats en waarvan ze het filmpke en de stills netjes op het internet hebben geplaatst. Niet om de leerkracht die, menselijk als em is, moegetergd een krijtje naar iemands kop smijt en waarvan men het filmpke, vakkundig uit zijn context geknipt, op het www smijt. Het gaat em niet om de mogelijke misbruiken van dergelijke nieuwe technologien te bekampen. Neenee, het gaat em over fascistische totalitaire schooldirecties.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |