![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets zegt mij dat als die runderen Arabisch spraken, de minister een hele andere instelling zou hebben. Zeker als het gaat om ''Palestijnse runderen''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een rituele slachting is een manier om respect te tonen. Er wordt dan tenminste kort stil gestaan bij het dier, zijn waarde en zijn leven en er wordt dank gezegd. Een rituele slachting lijkt me juist veel respectvoller.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Wees gerust, er zijn ook mensen die zich zorgen om u en uw geestelijke gesteldheid maken, aangezien u hier, en niet voor de eerste keer, de klassieke fout maakt door op de boodschapper te schieten. En wederom bent u zeer gul met insinuaties aan het adres van de boodschapper waarin woorden en termen als 'discriminatie', 'racisme', 'islamofobie', 'bedreiging voor de samenleving' etcera veelvuldig door u gebruikt worden, in plaats van dat u zich eens afvraagt waarom mensen zulke dingen zeggen. Persoonlijk vind ik mensen met een houding zoals de uwe een veel grotere bedreiging voor de samenleving. Maar goed, struisvogelt u maar gerust verder en herhaal u mantra's voor mijn part tot in het oneindige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb wel eens een slachthuis bezocht. En als ik een dier geschoten heb in het bos, of een vis uit het water heb gehaald, sta ik niet kort stil bij het dier aangezien ik het beest niet langer dan strikt noodzakelijk wil laten lijden en dus werk te doen heb. Al die irrationele religieuze blabla eromheen is complete onzin. Ik toon mijn respect voor het dier en de natuur al genoeg door het zo kort mogelijk te laten lijden. Meer hoeft dat niet te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is geen noodzaak om vlees te eten. Au contraire; er zijn zeer veel argumenten om het niet of zelden te doen. Ik hoef hier niet uit te leggen hoe nefast de impact van de vleesindustrie op het milieu is, dat is bekend. Hetzelfde geldt voor je persoonlijke ecologische voetafdruk en voor de compleet scheve voedselverhoudingen op de planeet. Ook dat is bekend.
Citaat:
Omdat het alle drie voorbeelden zijn van semi-sacraal handelen, van respect en ontzag voor de dingen. En dat heeft niets met religie (laat staan met godsdienst) te maken maar alles met bewust zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 februari 2010 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat klinkt mij inderdaad zeer vreemd in de oren, vooral die stierenvechters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je al eens in een arena bent geweest en een aantal gevechten hebt gezien, wordt dat misschien duidelijker. Dat is bijzonder indrukwekkend en de toreador getuigt van bijzonder veel respect voor de stier die voor hem staat. Dat lijkt me ook zeer verstandig. Het is geen spel en het is geen sport. Het is een ritueel. Au fond is het ritueel doden van zo'n stier een overblijfsel uit een periode waarin de consumptie van vlees niet voor de hand lag. In plaats van het gedachteloos en gratuit doden - alsof het om een fait divers gaat - maakt men er een sacraal ritueel van. Men hecht waarde aan het moment, aan het dier, aan het leven en aan de samenhang der dingen. Citaat:
Met 'sacrale contemplatie' bedoel ik niet bepald dat iemand op de knieën moet vallen en god dank zeggen of de Grote Geest aanroepen of een ronde dans moet beginnen. Het is een kwestie van bewust zijn. En dat uit zich dan bijvoorbeeld in efficiëntie en snelheid. Citaat:
Citaat:
Ik meen dat iedereen die vlees wil eten regelmatig verplicht zou moeten worden om zelf dieren te slachten. Het zou de vervreemding verkleinen en mensen met de neus op de realiteit drukken, de realiteit van levende, ademende wezens die zeer ver af staan van de in styrofoam verpakte hapjes uit de supermarkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De stier wordt voor en tijdens het gevecht zwaar mishandeld. Voor het gevecht krijgt de stier heel zout water te drinken, zodat hij door diarree al zwak wordt. De horens worden op de zenuw afgevijld om de coördinatie moeilijker te maken. De ogen van de stier worden ingesmeerd met glycerine. De stier krijgt ook drugs, zodat hij rustig wordt. Als hij iets tè rustig wordt, krijgt hij elektrische schokken in zijn testikels. De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen (zandzakken laten geen littekens achter). De uren voor het gevecht staat de stier in een hok met schuine bodem, want stieren proberen van nature recht te staan, maar dat lukt hier natuurlijk nooit en daarom raakt de stier uitgeput. Als het gevecht begint, wordt de stier vanuit zijn donkere hok de arena ingelaten, die in vergelijking met het hok erg licht is. Op dit moment is bij de stier alle moed allang in de schoenen gezakt en het dier heeft geen idee van wat hem te wachten staat. Dit was het deel vòòr het gevecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Corridas zijn niks meer of minder dan dierenmartelingen - gelukkig zijn steeds meer jonge Spanjaarden zich daarvan bewust en zijn ze tégen, ze beschouwen het niet als 'traditie' en de meesten schamen er zich zelfs voor, steeds meer actiecomités voeren actie om die 'tortura' te verbieden! Gelukkig is het reeds op veel plaatsen verboden. Bloeddorstige lui die daar 'respect' voor hebben. Gewoon walgelijk!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens jaag en vis ik alleen met voedselvergaring als doel en oogst nooit meer van de natuur dan nodig is om één of twee maaltijden te bekomen. Bij voorkeur met een kruisboog omdat dat zo goed als geluidloos is, en de natuur dus zo min mogelijk wordt gestoord. Daar moet ik dan wel voor naar het buitenland. Heb ik het door mezelf vastgestelde quotum gehaald, breng ik de rest van de tijd door met in het bos te wandelen en eventueel kiekjes te maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dieren martelen, laten lijden, hun doodsstrijd zo lang mogelijk rekken is géén 'cultuur' of iets om respect voor te hebben.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat voel ik niet bij rituele slachtingen, niet bij jagen en niet bij corrida's. Daar is sprake van een vorm van respect van de mens voor het dier, van begrip voor de samenhang der dingen en voor de kleinheid van de mens in het geheel. Ten ware er ook daar sprake is van boerenbedrog, smeerlapperij en de commodificatie van dieren. Maar daarvoor heb ik logischerwijze nooit respect.
![]() |
![]() |