Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 16:16   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Die moslim vergelijkt appels met peren.
Inderdaad. Kaffirs hebben geen recht op eigen keus.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 19:56   #82
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De kwestie rond onverdoofd slachten is een typische vorm van selectieve verontwaardiging. In dit geval gemakshalve omdat het moslims zijn.
Veel van zij die fulmineren tegen onverdoofd slachten zitten meer in met het welzijn van die dieren dan met het welzijn van hun buren, zeker als dat moslims zijn. Het derhalve zijn hypocriete klootzakken.
Ik noem me met trots een hypocriete klootzak dan. Nen mens (moslim of niet) kan voor zijn eigen op komen, die runderen niet, is het zoveel gevraagd om die dieren ietwat met respect te behandelen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 20:01   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik noem me met trots een hypocriete klootzak dan. Nen mens (moslim of niet) kan voor zijn eigen op komen, die runderen niet, is het zoveel gevraagd om die dieren ietwat met respect te behandelen?
Iets zegt mij dat als die runderen Arabisch spraken, de minister een hele andere instelling zou hebben. Zeker als het gaat om ''Palestijnse runderen''.
Oud 20 februari 2010, 22:12   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik weet niet in welke mate jij het respectvol vindt om massaal gekweekt en geslacht te worden in functie van winstmaximalisatie. Heb je al eens een slachthuis bezocht? Niets getuigt daar van respect maar juist van een commodificatie van levende wezens die gewoon gereduceerd worden tot handelswaar.

Een rituele slachting is een manier om respect te tonen. Er wordt dan tenminste kort stil gestaan bij het dier, zijn waarde en zijn leven en er wordt dank gezegd. Een rituele slachting lijkt me juist veel respectvoller.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 01:11   #85
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik begin me meer zorgen om u te maken. Iemand met zo'n gedachten vormt een bedreiging voor onze samenleving. Ik vraag me af hoe u omgaat met moslims welke u ontmoet. Discrimineert u hen of behandelt u hen rechtvaardig?
Wees gerust, er zijn ook mensen die zich zorgen om u en uw geestelijke gesteldheid maken, aangezien u hier, en niet voor de eerste keer, de klassieke fout maakt door op de boodschapper te schieten. En wederom bent u zeer gul met insinuaties aan het adres van de boodschapper waarin woorden en termen als 'discriminatie', 'racisme', 'islamofobie', 'bedreiging voor de samenleving' etcera veelvuldig door u gebruikt worden, in plaats van dat u zich eens afvraagt waarom mensen zulke dingen zeggen. Persoonlijk vind ik mensen met een houding zoals de uwe een veel grotere bedreiging voor de samenleving. Maar goed, struisvogelt u maar gerust verder en herhaal u mantra's voor mijn part tot in het oneindige.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 01:20   #86
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in welke mate jij het respectvol vindt om massaal gekweekt en geslacht te worden in functie van winstmaximalisatie. Heb je al eens een slachthuis bezocht? Niets getuigt daar van respect maar juist van een commodificatie van levende wezens die gewoon gereduceerd worden tot handelswaar.

Een rituele slachting is een manier om respect te tonen. Er wordt dan tenminste kort stil gestaan bij het dier, zijn waarde en zijn leven en er wordt dank gezegd. Een rituele slachting lijkt me juist veel respectvoller.
Mensen moeten nu eenmaal eten, dat heeft verder niet zo heel veel te maken met winstmaximalisatie. Al zal ik niet ontkennen dat er op de productie van voedsel winst gemaakt wordt.

En ja, ik heb wel eens een slachthuis bezocht.

En als ik een dier geschoten heb in het bos, of een vis uit het water heb gehaald, sta ik niet kort stil bij het dier aangezien ik het beest niet langer dan strikt noodzakelijk wil laten lijden en dus werk te doen heb. Al die irrationele religieuze blabla eromheen is complete onzin. Ik toon mijn respect voor het dier en de natuur al genoeg door het zo kort mogelijk te laten lijden. Meer hoeft dat niet te zijn.
Oud 21 februari 2010, 02:42   #87
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Mensen moeten nu eenmaal eten
Er is geen noodzaak om vlees te eten. Au contraire; er zijn zeer veel argumenten om het niet of zelden te doen. Ik hoef hier niet uit te leggen hoe nefast de impact van de vleesindustrie op het milieu is, dat is bekend. Hetzelfde geldt voor je persoonlijke ecologische voetafdruk en voor de compleet scheve voedselverhoudingen op de planeet. Ook dat is bekend.

Citaat:
En als ik een dier geschoten heb in het bos, of een vis uit het water heb gehaald, sta ik niet kort stil bij het dier aangezien ik het beest niet langer dan strikt noodzakelijk wil laten lijden
Als je een goede jager bent, sta je er de hele tijd bij stil. Dan héb je automatisch respect voor het dier en de natuur. Dat is namelijk jagen. Het mag vreemd klinken: ik ben bijzonder fel gekant tegen de vleesindustrie maar heb doorgaans wel respect voor jagers. Zoals ik dat heb voor stierenvechters en rituele slachtingen.

Omdat het alle drie voorbeelden zijn van semi-sacraal handelen, van respect en ontzag voor de dingen. En dat heeft niets met religie (laat staan met godsdienst) te maken maar alles met bewust zijn.

Oud 21 februari 2010, 09:17   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Die moslim vergelijkt appels met peren.
Hoe bedoelt u?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 februari 2010 om 09:18.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 14:41   #89
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je een goede jager bent, sta je er de hele tijd bij stil. Dan héb je automatisch respect voor het dier en de natuur. Dat is namelijk jagen.
Een goede jager staat er in zoverre bij stil dat hij er alles aan zal doen om het beest met één schot direct te doden. Af en toe lukt dat echter niet, bijvoorbeeld doordat het beest op het moment dat de trekker overgehaald wordt opeens beweegt, en dan dient de jager zo snel mogelijk dat beest uit zijn lijden te verlossen. Dan is er dus geen tijd voor sacrale contemplatie. Die komt wel als het beest volgens de regelen der kunst toebereid en door mij verorberd is.

Citaat:
Het mag vreemd klinken: ik ben bijzonder fel gekant tegen de vleesindustrie maar heb doorgaans wel respect voor jagers. Zoals ik dat heb voor stierenvechters en rituele slachtingen.
Dat klinkt mij inderdaad zeer vreemd in de oren, vooral die stierenvechters.
Oud 21 februari 2010, 14:43   #90
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen noodzaak om vlees te eten. Au contraire; er zijn zeer veel argumenten om het niet of zelden te doen. Ik hoef hier niet uit te leggen hoe nefast de impact van de vleesindustrie op het milieu is, dat is bekend. Hetzelfde geldt voor je persoonlijke ecologische voetafdruk en voor de compleet scheve voedselverhoudingen op de planeet. Ook dat is bekend.
Je wordt er alleen wel een broodmagere, saaie biet van. Vlees is te lekker om op te geven. Tip voor het milieu; eet meer kip, minder koe.
Oud 21 februari 2010, 15:06   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat klinkt mij inderdaad zeer vreemd in de oren, vooral die stierenvechters.

Als je al eens in een arena bent geweest en een aantal gevechten hebt gezien, wordt dat misschien duidelijker. Dat is bijzonder indrukwekkend en de toreador getuigt van bijzonder veel respect voor de stier die voor hem staat. Dat lijkt me ook zeer verstandig. Het is geen spel en het is geen sport. Het is een ritueel.

Au fond is het ritueel doden van zo'n stier een overblijfsel uit een periode waarin de consumptie van vlees niet voor de hand lag. In plaats van het gedachteloos en gratuit doden - alsof het om een fait divers gaat - maakt men er een sacraal ritueel van.
Men hecht waarde aan het moment, aan het dier, aan het leven en aan de samenhang der dingen.

Citaat:
Een goede jager staat er in zoverre bij stil dat hij er alles aan zal doen om het beest met één schot direct te doden. Af en toe lukt dat echter niet, bijvoorbeeld doordat het beest op het moment dat de trekker overgehaald wordt opeens beweegt, en dan dient de jager zo snel mogelijk dat beest uit zijn lijden te verlossen. Dan is er dus geen tijd voor sacrale contemplatie.
De drang om het dier zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen is een facet van de contemplatie. Het is een illustratie van het respect waar ik op doel. Indien je geen respect had voor het dier - en het leven - zou je je niet genoodzaakt voelen om haast te maken.
Met 'sacrale contemplatie' bedoel ik niet bepald dat iemand op de knieën moet vallen en god dank zeggen of de Grote Geest aanroepen of een ronde dans moet beginnen. Het is een kwestie van bewust zijn. En dat uit zich dan bijvoorbeeld in efficiëntie en snelheid.

Citaat:
Die komt wel als het beest volgens de regelen der kunst toebereid en door mij verorberd is.
Ook dat is er inderdaad een voorbeeld van. Ik heb tijdens de paar keer dat ink aanwezig was bij de jacht (maar zelf niet gejaagd heb) dat de meeste jagers dat met een groot serieus doen. Het is zoals stierenvechten geen spel of sport maar voor de meesten serious business.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberalist_NL
Je wordt er alleen wel een broodmagere, saaie biet van. Vlees is te lekker om op te geven. Tip voor het milieu; eet meer kip, minder koe.
Ik ben geen geheelonthouder. Ondermeer omdat ik vlees inderdaad heel lekker vind. Maar de manier waarop het vandaag 'geproduceerd' wordt, is onaanvaardbaar. Dieren zijn geen 'dingen' en ze zouden zo niet behandeld mogen worden. Ze zijn meer dan handelswaar.
Ik meen dat iedereen die vlees wil eten regelmatig verplicht zou moeten worden om zelf dieren te slachten. Het zou de vervreemding verkleinen en mensen met de neus op de realiteit drukken, de realiteit van levende, ademende wezens die zeer ver af staan van de in styrofoam verpakte hapjes uit de supermarkt.

Oud 21 februari 2010, 15:15   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al eens in een arena bent geweest en een aantal gevechten hebt gezien, wordt dat misschien duidelijker. Dat is bijzonder indrukwekkend en de toreador getuigt van bijzonder veel respect voor de stier die voor hem staat.
Respect zeg je?

De stier wordt voor en tijdens het gevecht zwaar mishandeld. Voor het gevecht krijgt de stier heel zout water te drinken, zodat hij door diarree al zwak wordt. De horens worden op de zenuw afgevijld om de coördinatie moeilijker te maken. De ogen van de stier worden ingesmeerd met glycerine. De stier krijgt ook drugs, zodat hij rustig wordt. Als hij iets tè rustig wordt, krijgt hij elektrische schokken in zijn testikels. De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen (zandzakken laten geen littekens achter). De uren voor het gevecht staat de stier in een hok met schuine bodem, want stieren proberen van nature recht te staan, maar dat lukt hier natuurlijk nooit en daarom raakt de stier uitgeput. Als het gevecht begint, wordt de stier vanuit zijn donkere hok de arena ingelaten, die in vergelijking met het hok erg licht is. Op dit moment is bij de stier alle moed allang in de schoenen gezakt en het dier heeft geen idee van wat hem te wachten staat. Dit was het deel vòòr het gevecht.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:26   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Respect zeg je?

De stier wordt voor en tijdens het gevecht zwaar mishandeld. Voor het gevecht krijgt de stier heel zout water te drinken, zodat hij door diarree al zwak wordt. De horens worden op de zenuw afgevijld om de coördinatie moeilijker te maken. De ogen van de stier worden ingesmeerd met glycerine. De stier krijgt ook drugs, zodat hij rustig wordt. Als hij iets tè rustig wordt, krijgt hij elektrische schokken in zijn testikels. De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen (zandzakken laten geen littekens achter). De uren voor het gevecht staat de stier in een hok met schuine bodem, want stieren proberen van nature recht te staan, maar dat lukt hier natuurlijk nooit en daarom raakt de stier uitgeput. Als het gevecht begint, wordt de stier vanuit zijn donkere hok de arena ingelaten, die in vergelijking met het hok erg licht is. Op dit moment is bij de stier alle moed allang in de schoenen gezakt en het dier heeft geen idee van wat hem te wachten staat. Dit was het deel vòòr het gevecht.
Inderdaad!!!
Corridas zijn niks meer of minder dan dierenmartelingen - gelukkig zijn steeds meer jonge Spanjaarden zich daarvan bewust en zijn ze tégen, ze beschouwen het niet als 'traditie' en de meesten schamen er zich zelfs voor, steeds meer actiecomités voeren actie om die 'tortura' te verbieden!
Gelukkig is het reeds op veel plaatsen verboden.

Bloeddorstige lui die daar 'respect' voor hebben. Gewoon walgelijk!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:30   #94
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je al eens in een arena bent geweest en een aantal gevechten hebt gezien, wordt dat misschien duidelijker. Dat is bijzonder indrukwekkend en de toreador getuigt van bijzonder veel respect voor de stier die voor hem staat. Dat lijkt me ook zeer verstandig. Het is geen spel en het is geen sport. Het is een ritueel.

Au fond is het ritueel doden van zo'n stier een overblijfsel uit een periode waarin de consumptie van vlees niet voor de hand lag. In plaats van het gedachteloos en gratuit doden - alsof het om een fait divers gaat - maakt men er een sacraal ritueel van.
Men hecht waarde aan het moment, aan het dier, aan het leven en aan de samenhang der dingen.
Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd dat stierenvechten juist een overblijfsel is van eeuwenoude initiatieriten waarmee de jongelingen hun moed toonden en daarna in de mannenwereld werden opgenomen.

Citaat:
De drang om het dier zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen is een facet van de contemplatie. Het is een illustratie van het respect waar ik op doel. Indien je geen respect had voor het dier - en het leven - zou je je niet genoodzaakt voelen om haast te maken.
Met 'sacrale contemplatie' bedoel ik niet bepald dat iemand op de knieën moet vallen en god dank zeggen of de Grote Geest aanroepen of een ronde dans moet beginnen. Het is een kwestie van bewust zijn. En dat uit zich dan bijvoorbeeld in efficiëntie en snelheid.

Ook dat is er inderdaad een voorbeeld van. Ik heb tijdens de paar keer dat ink aanwezig was bij de jacht (maar zelf niet gejaagd heb) dat de meeste jagers dat met een groot serieus doen. Het is zoals stierenvechten geen spel of sport maar voor de meesten serious business.
Dan zijn we het daar redelijk over eens. En ja, jagen is 'serious business' juist omdat je met levende wezens te maken hebt. Iemand die een geweer of pistool voor de lol wil leegknallen, moet dat dan ook maar op de kermis of schietbaan doen.
Overigens jaag en vis ik alleen met voedselvergaring als doel en oogst nooit meer van de natuur dan nodig is om één of twee maaltijden te bekomen. Bij voorkeur met een kruisboog omdat dat zo goed als geluidloos is, en de natuur dus zo min mogelijk wordt gestoord. Daar moet ik dan wel voor naar het buitenland. Heb ik het door mezelf vastgestelde quotum gehaald, breng ik de rest van de tijd door met in het bos te wandelen en eventueel kiekjes te maken.
Oud 21 februari 2010, 15:33   #95
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad!!!
Corridas zijn niks meer of minder dan dierenmartelingen - gelukkig zijn steeds meer jonge Spanjaarden zich daarvan bewust en zijn ze tégen, ze beschouwen het niet als 'traditie' en de meesten schamen er zich zelfs voor, steeds meer actiecomités voeren actie om die 'tortura' te verbieden!
Gelukkig is het reeds op veel plaatsen verboden.

Bloeddorstige lui die daar 'respect' voor hebben. Gewoon walgelijk!
Inderdaad. Wat een gelul, vergelijkbaar met zeggen dat het ophangen van windhonden een vorm van respect voor die dieren is. Ik eet vlees, heb zelf al geslacht, weet wat er gebeurt in slachthuizen en probeer zo veel als mogelijk vlees uit supermarkten te vermijden. Dat neemt echter niet weg dat dieren doden voor de sport verwerpelijk is, ook als er een zgn. traditie achter zit.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:37   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Inderdaad. Wat een gelul, vergelijkbaar met zeggen dat het ophangen van windhonden een vorm van respect voor die dieren is. Ik eet vlees, heb zelf al geslacht, weet wat er gebeurt in slachthuizen en probeer zo veel als mogelijk vlees uit supermarkten te vermijden. Dat neemt echter niet weg dat dieren doden voor de sport verwerpelijk is, ook als er een zgn. traditie achter zit.
Zo is het maar net, het is inderdaad effenaf verwerpelijk, gelukkig worden steeds meer jonge mensen zich daarvan bewust en sterven die walgelijke 'tradities' langzaam uit.

Dieren martelen, laten lijden, hun doodsstrijd zo lang mogelijk rekken is géén 'cultuur' of iets om respect voor te hebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:42   #97
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Respect zeg je?

Dat is geen corrida maar boerenbedrog voor toeristen. Ik heb één keer meegemaakt hoe een stier al struikelend de arena binnenkwam en duidelijk stond te zwijmelen. Daarop volgde een fluitconcert en boegeroep van jewelste. De stier werd gewoon terug weggeleid. Daar neemt niemand vrede mee.

Oud 21 februari 2010, 15:45   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen corrida maar boerenbedrog voor toeristen. Ik heb één keer meegemaakt hoe een stier al struikelend de arena binnenkwam en duidelijk stond te zwijmelen..
Je geeft hier duidelijk toe dat het dier mishandeld wordt en jij hebt daar dan nog respect voor?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 15:46   #99
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen corrida maar boerenbedrog voor toeristen. Ik heb één keer meegemaakt hoe een stier al struikelend de arena binnenkwam en duidelijk stond te zwijmelen. Daarop volgde een fluitconcert en boegeroep van jewelste. De stier werd gewoon terug weggeleid. Daar neemt niemand vrede mee.
Tja, hondengevechten zijn ook alleen spannend en authentiek als beide honden in topconditie zijn. Respect!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 16:03   #100
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je geeft hier duidelijk toe dat het dier mishandeld wordt en jij hebt daar dan nog respect voor?
Ik geef duidelijk aan dat het dan om boerenbedrog gaat. Daar heb ik duidelijk geen respect voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Tja, hondengevechten zijn ook alleen spannend en authentiek als beide honden in topconditie zijn. Respect!
Ik heb het niet over hondengevechten. Ik heb het over de relatie tussen mens en dier. Die relatie is wat de vleesindustrie betreft volledig scheefgetrokken en ronduit walgelijk. Daar neem ik aanstoot aan.

Maar dat voel ik niet bij rituele slachtingen, niet bij jagen en niet bij corrida's. Daar is sprake van een vorm van respect van de mens voor het dier, van begrip voor de samenhang der dingen en voor de kleinheid van de mens in het geheel.

Ten ware er ook daar sprake is van boerenbedrog, smeerlapperij en de commodificatie van dieren. Maar daarvoor heb ik logischerwijze nooit respect.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be