![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan vraag ik mij gewoon af hoe ge dat combineert ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die rem op de Vlaamse onafhankelijkheid komt het best tot uiting in de dagdagelijkse politiek. Het is wat Jan Hendrickx in zijn boek 'Vlaanderen en zijn buitenland' weet te omschrijven als de kern van het federalisme met 2 spelers. Je krijgt geen federatie naar de letterlijk zin van het woord maar bovenal een continue competitie, een systematisch aanhoudend conflict. Hieraan participeren is eigenlijk misdadig jegens Vlaanderen. Wij hebben niets te winnen bij hervormingen, enkel te verliezen. Wij staan stil, de wereld gaat verder... enkel staatsvorming kan soelaas brengen. Hiermee hebben we dan meteen ook netjes de noodzakelijkheid van het Vlaams Belang in kaart gebracht.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 maart 2010 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Achteraf bekeken. Ik heb Defoort voor het eerst weten spreken op de 'volk word staat!' evaluatiedag van het Vlaams Belang. Zelf was ik onder de indruk... als lid van de vvb heb ik hem nadien nog enkele keren gehoord. We hebben hem zelfs eens te gast gehad in Opoeteren. Op de conventie viel het mij nog niet direct op... maar een week nadien werd het mij duidelijk. Niet toen ik Defoort hoorde... maar toen ik Dewever hoorde. "On n' est demandeur de rien" klonk het plots van alle kanten... heel voorzichtig had Defoort het Vlaams Bewegen richten n-va participationisme geleid. Eigenlijk had hij niet meer of niet minder dan de bakens uitgezet van Dewever. Door bij herhaling te laten weerklinken dat de rol van het vb uitgespeeld was deed hij dit alleen maar meer gestalte krijgen. Idem doet hij hier nu: De n-va in de kaarten spelen. Hij weet immers dat deze partij in 'the winning mood' is en dat enkel het vlaams belang een smet kan zijn op het parcitipationistisch blazoen. Want wat wij allemaal weten is dat er ten gronde absoluut geen progressie gemaakt is in het Vlaamse vrijheidsstreven, in tegendeel hebben we dankzij het gekonkel van de n-va een belangrijke kans verkeken.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 maart 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... oorverdovende stilte vanuit N-VA leeft Dewever eigenlijk nog wel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs Dewever en de zijnen aanraden zoveel mogelijk de stilte op bepaalde momenten in acht te nemen. Als zijn arrogantie dat toelaat tenminst ... hij raast richting volgende overwinning... Of Vlaanderen ook zal winnen is nog maar de vraag, zo als het er nu naar uit ziet winnen enkel de zuilen telkens Dewever wint.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verleden week werd Verstrepen nog maar eens publiek te kakken gezet door zijn eigen fractieleider in het programma Villa Politica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ok, niet de verdienste van de N-VA, maar het zegt iets over de modus operandi. Ik hou enige scepsis over, natuurlijk. Als het Vet Kalf straks na Pasen met een BHV-oplossing komt dat weeral neerkomt op een toegeving aan de Walen en de N-VA laat dit passeren 'om de goede werking van de Vlaamse regering niet in het gedrang te brengen', dan stopt het ook bij mij, hoor. Ik denk dat de sleutel in dat geval misschien wel terug bij Bourgeois zal liggen. Als die de handdoek gooit, moet de rest wel volgen. Anders breekt de partij in twee (ze kunnen er daar trouwens iets van ...)
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat Vlaams begrotingsevenwicht bij Federale, Waalse en Brusselse begrotingstekorten is een rechtstreekse ondergraving van de Maddensdoctrine ... immers het is dat begrotingsevenwicht dat de Belgische geconsolideerde begroting het nodige respijt geeft in Europa ![]() net dat verschil VL evenwicht / B/FR tekorten zorgt ervoor dat Franstaligen en B geen vragende partij hoeven te zijn ... dat is verdorie een Vlaamse toegeving aan B ... net d�*t voorstellen als VL verwezenlijking van de N-VA ben je zo naief ?! of zo kwaadwillig ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ldd ben ik ook liever kwijt dan rijk. Je weet gewoonweg niet wat je met die partij moet doen. Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is het verdelen van het speelveld buiten de zuilen en daar hebben we niets aan. De bestaansreden van die partij valt, bij gebrek aan een stevige huisideologie, immers samen met het al dan niet kunnen deelnemen aan een beleid. Laat ze maar verschrompelen dat kan het voor de kiezer alleen maar duidelijker maken.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 maart 2010 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wie is de federale regering met wie gaat Obama praten als hij steun wil in Afghanistan wie gaat over energie en financien MACHT of zullen Vlamingen altijd de stommekloten blijven die t maar ni willen snappen ?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of misschien had Vlaanderen gauw gauw wat geld over de balk moeten gooien om een tekort te krijgen? Heb je Maddens wel gelezen?
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik volg je, hoor, maar de eerste politicus die dat zo poneert, valt de ravijn in. Spijtig genoeg.
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu wat je stelt is wel correct, Vlaanderen staat ver... maar ook moeilijk ver. Op een breekpunt. Willen we verder evolueren of gaan we toch maar herfederaliseren. De Walen willen immers niet meer mee zonder dat laatste als optie. Wat je zegt over Bourgeois kan wel eens kloppen, en het gegeven dat de partij in twee kan breken is niet onrealistisch. Ik zie het echter niet gebeuren bij de dit jaar extreem laatvallende paaseikes. De partij zit nog te zeer in een opwaarste spiraal, dat houdt de gelederen altijd wel net dat ietsje meer gesloten. Het zal pas komen als men de n-va gaat afrekenen op het gevoerde beleid, en dat is iets voor na 2011. Alhoewel ik ondertussen ook al wel wat mensen ken die de volgende keer terug vb zullen stemmen ben ik er bijna zeker van dat de n-va vooralsnog de winnaars van 2011 zullen worden...
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() als B op de vinger getikt wt, Vl evengoed Vl staat toe dat B een tekort boekt (en W) nog veel meer ... dat kan gewoon niet... en toch blijft N-VA de CD&V dekken door in die VL reg te blijven zitten Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2010 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb geen 50 jaar meer. Het moet er gaan aankomen. Ik ben daarom dat Forza Flandria-idee helemaal niet ongenegen, want de traditionele partijen leven in de gratie van de federale machine. Maar de vraag is of de N-VA nu al een traditionele Vlaamse partij aan het worden is, met dat verschil dat het regeren op Vlaams niveau voldoende vindt.
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
let maar op dat die 'minister' niet in hun handen ontploft ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |