![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar ik zou wel voor een Waalse partij stemmen zoals iedereen.
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik kijk nu al naar RTBf, ik lees nu al Le Soir en La Libre, waarom zou dat opeens moeten veranderen??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#83 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Naast Groen/Ecolo zie ik enkel de mogelijkheid NVA (of VL Belang)/Rattachistes �* la France (in alle soorten) overeenkomen omdat de laatste vergelijking de de facto onafhankelijkheid van Vlaanderen voor ogen heeft. Te waar dat je naar Wallonië verhuist om te genieten van de onweerstaanbare sociale voordelen... |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou dat moeten? Ik woon dan toch in Wallonië, ik stem dan toch gewoon voor Waalse partijen? Zoals ik voor Italiaanse partijen zou stemmen als ik naar Italië uitwijk.
|
|
#85 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Met dank aan een bezoeker van het forum van De Standaard, gezien hij deze situatie als vader van een (Vlaams-)Brusselse middelbare schoolstudent ontdekt had.
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ga je dan ook op basis van gewone ideologie een keuze maken? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Minister-President
|
Ik stemde dan maar voor een Waalse partij waarvan ik wist dat ze de kiesdrempel niet zou halen!!
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Verder is dit ook helemaal niet de reden. Voor de regionale verkiezingen is BHV probleemloos gesplitst, zonder dat daar een haan naar gekraaid heeft. De échte reden is geen mysterie, we moeten daar zelfs niet naar raden. De franstaligen hebben reeds duidelijk en herhaaldelijk gezegd wat hun reden is. De federale kopstukken zien dat als wingewest, als strijdveld voor hun communautaire verkiezingscampagnes, en als toekomstig Franstalig grondgebied. Ze willen kunnen opkomen in Brussel en stemmen ronselen van Galmaarden tot Kampenhout. Dat zijn de 'rechten van de Franstaligen' waar ze het over hebben. Het recht om op hun te stemmen, zelfs wanneer dat manifest tegen de wet is. |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat gezegd zijnde: ik begrijp niet waarom ik, als ik als Vlaming in Wallonië zou wonen, de keuze zou moeten krijgen om voor een Vlaamse partij te stemmen. Als het over de inrichting van de EU gaat, zou ik ook graag voor de Deense anti-EU partij of voor de Schotse nationalisten kunnen stemmen, maar dat kan nu eenmaal niet. De franco-extremisten in de Rand eisen gewoon ongehoorde priviliges, die nergens ter wereld bestaan. Het is een Herrenvolk. Daar moet een eind aan komen.
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand eist dat. Ze kunnen zelf een partij oprichten, en ze doen dat ook: voor de regionale verkiezingen bestaat BHV niet en daarvoor hebben ze het UF (1 zetel in het Vlaams parlement) opgericht. Misschien eerst eens de feiten bestuderen alvorens een standpunt in te nemen?
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs het Vlaams Belang wil alles doen om die brave franstaligen alle gelegenheden te bieden om zich te integreren in de streek waar zij vrijwillig zijn komen wonen. (het is ooit maar één stoute man geweest, die zei dat die arme Franstaligen geen Nederlands konden leren omdat ze te dom waren blijkbaar; die man is nu op politiek vlak een onbenul geworden ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
niet iedereen is zo hé.
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
maar je zou liever op partijen stemmen die je kent vanuit je media.
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hebt u er al eens aan gedacht dat als de franstaligen in Dilbeek in Brussel mogen stemmen, de Dilbeekse Vlamingen dat ook zullen mogen? Als de N-VA het inschrijvingsrecht invoert in de rand, zal ik meteen een campagne starten om zoveel mogelijk Vlaamse randenaars te doen inschrijven in Brussel.
|
|
|
#96 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
ze zouden beter eens bij de pinken zijn om de komende 50j niet meer met de bedelstaf door het leven te moeten gaan
Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2010 om 16:19. |
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch niet door het inschrijvingsrecht enkel voor te behouden aan Franstaligen? Want zo'n maatregel zou twee dagen later door het Grondwettelijk Hof geschrapt worden wegen discriminatie.
|
|
|
#99 | |
|
|
Citaat:
want de flaminganten willen geen prijs voor BHV. dat inschrijvingsrecht kon al niet ten tijde van Egmont; nu dus zeker niet. Ik verwacht helemaal geen akkoord tussen BDW en Di Rupo. |
|
|
|
|
|
#100 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|