![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan nog , wat de rest van de wereld denkt is hun probleem, niet het mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze heeft een tijd bij haar moeder gewoond en een tijd op kot gezetten. Het zal dus lang niet zo slecht zijn hier. Kinderen en jongeren hebben nu eenmaal iemand nodig die hen begeleid en hen de weg wijst. Kinderen en jongeren hebben iemand nodig die hen leert wat het leven is en hen leert dat ze niet zomaar alles hun hebben en doen wat ze willen. En ja, ik ben streng en rechtvaardig, maar als kinderen en jongeren zelf kiezen voor deze aanpak terwijl ze ergens kunnen leven waar ze hun zin kunnen doen, dan zal de vrijheid die ze hebben gekregen van de overheid en de maatschappelijke druk toch niet de juiste weg zijn. En ik heb zelfs geen psychologische vat op mezelf laat staan op andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat zou bij mij nooit gepakt hebben. Moest uw dochter wat meer karakter hebben, dan zou ze zich niks aantrekken van wat u zegt en gewoon weggaan. Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 oktober 2010 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was ook niet als straf bedoeld.
Een kleuter straf je en jongeren begeleid je en help je de juiste weg kiezen. 2 weekends werken om dan alles op 1 dag uit te geven is geen ontspanning, maar een stresssituatie veroorzaken. Hun gepland weekendje zou hen elks 200€ hebben gekost, nu waren ze samen nog geen 50€ kwijt en ze waren met 12 jongeren. Het was gewoon een lesje dat ontspannen niet duur moet zijn en thuis op een eenvoudige en goedkope manier ook kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 oktober 2010 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een week leven in een varkensstal tussen de varkens is een zeer leerzame les. Ik, noch haar moeder, noch haar grootmoeder dulden op dat vlak tegensprak. Als je eigen baas wil zijn, ga je zelf maar werken om je onderhoud, pleziertjes en studies te betalen. Je bent oud genoeg om je verantwoordelijk te gedragen en te begrijpen dat het leven niet enkel draait omwat jij wil en denkt en dat je rekening moet houden met andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga enkel jaren varen en enkele jaren in het leger als para-comando en kom dan terug om ons te vertellen wat je hebt geleerd. Maar ik heb het vermoeden dat jij nog niet eens over 1/10 van de luxe beschikt waarover mijn kinderen beschikken. Ze hebben hier zelfs een mobielhome waarmee ze op weekend kunnen en dit zonder dat ik zelf mee ga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jou vrijheid stopt immers waar die van andere begint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat u namelijk vrij van te kiezen, ... ge hebt uw eigen lot in handen of ge schikt u naar een aantal regels en kunt verder in alle vrijheid genieten van de ouderlijke nestwarmte of ge doet dat niet, en dan trekt ge uwe plan maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() [quote=Jantje;5028425]Ik denk dat jij gewoon niet weet wat het leven is.
Ga enkel jaren varen en enkele jaren in het leger als para-comando en kom dan terug om ons te vertellen wat je hebt geleerd. Citaat:
Citaat:
LIFE = FREEDOM |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() [quote=Cdude;5028433]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie doen me denken aan Opa Knots door zijn vrouw "Ouwe zemelaar" genoemd ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 12 oktober 2010 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven is hard, ge moet dus leren harder te zijn, dat leert ge niet door van uw pa en ma marionetten te maken en telkens op aalmoezen te hopen of uw goesting te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er gewoon bij mij op aan dat in de huidige mode van opvoeden het woordje ja en kies maar veel te veel voorkomen... |
|
![]() |
![]() |