Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 08:30   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, ik ben er 50 en weet nog steeds niet wat ik nu eigenlijk echt wil doen als blijvende job in mijn leven. Het enige dat ik met zekerheid weet, is dat ik gewoon wil genieten van wat het leven en deze aardbol te bieden heeft.
En dat is veel te veel om er slechts 1 zaak uit te kiezen.
Laat de jongeren het leven dus nemen zoals het komt en vervul verder je taak als ouder naar best vermogen zonder druk op je zelf of je kinderen te leggen en leer hen zich niets aan te trekken van de meningen van derde over hun levenswijze, zolang ze genieten, elkaar respecteren, niet bestelen en geen monotoom leven leiden is alles in orde.
Leer ze dat er een tijd van werken, een tijd van denken, een tijd van rouwen, een tijd van opofferen en een tijd van spelen en ontspannen, maar dat er vooral een tijd moet zijn dat ze van de maatschappij en haar prestatiedrang verlost zijn nodig is.
Die prestatiedrang maakt ge zelf zo erg als ge wilt, geef je daar aan toe of niet ? Natuurlijk is die vraag makkelijker te beantwoorden als je makkelijk presteert.

Maar dan nog , wat de rest van de wereld denkt is hun probleem, niet het mijne.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 08:34   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
19 jaar? Dan doet ze toch wat ze wilt? Of hebt gij dan zo grote psychologische vat op haar?
In mijn huis ben ik de baas en als zij wil kunnen doen wat ze wil, dan moet ze maar ergens anders gaan leven.

En ze heeft een tijd bij haar moeder gewoond en een tijd op kot gezetten.

Het zal dus lang niet zo slecht zijn hier. Kinderen en jongeren hebben nu eenmaal iemand nodig die hen begeleid en hen de weg wijst.
Kinderen en jongeren hebben iemand nodig die hen leert wat het leven is en hen leert dat ze niet zomaar alles hun hebben en doen wat ze willen.

En ja, ik ben streng en rechtvaardig, maar als kinderen en jongeren zelf kiezen voor deze aanpak terwijl ze ergens kunnen leven waar ze hun zin kunnen doen, dan zal de vrijheid die ze hebben gekregen van de overheid en de maatschappelijke druk toch niet de juiste weg zijn.

En ik heb zelfs geen psychologische vat op mezelf laat staan op andere.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 08:35   #83
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn huis ben ik de baas en als zij wil kunnen doen wat ze wil, dan moet ze maar ergens anders gaan leven.

En ze heeft een tijd bij haar moeder gewoond en een tijd op kot gezetten.

Het zal dus lang niet zo slecht zijn hier. Kinderen en jongeren hebben nu eenmaal iemand nodig die hen begeleid en hen de weg wijst.
Kinderen en jongeren hebben iemand nodig die hen leert wat het leven is en hen leert dat ze niet zomaar alles hun hebben en doen wat ze willen.

En ja, ik ben streng en rechtvaardig, maar als kinderen en jongeren zelf kiezen voor deze aanpak terwijl ze ergens kunnen leven waar ze hun zin kunnen doen, dan zal de vrijheid die ze hebben gekregen van de overheid en de maatschappelijke druk toch niet de juiste weg zijn.

En ik heb zelfs geen psychologische vat op mezelf laat staan op andere.

Dat zou bij mij nooit gepakt hebben.
Moest uw dochter wat meer karakter hebben, dan zou ze zich niks aantrekken van wat u zegt en gewoon weggaan.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 oktober 2010 om 08:38.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 08:40   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Allee uw straf was in het water gevallen,...
Het was ook niet als straf bedoeld.
Een kleuter straf je en jongeren begeleid je en help je de juiste weg kiezen.
2 weekends werken om dan alles op 1 dag uit te geven is geen ontspanning, maar een stresssituatie veroorzaken.
Hun gepland weekendje zou hen elks 200€ hebben gekost, nu waren ze samen nog geen 50€ kwijt en ze waren met 12 jongeren.
Het was gewoon een lesje dat ontspannen niet duur moet zijn en thuis op een eenvoudige en goedkope manier ook kan.
Oud 12 oktober 2010, 08:44   #85
Bhairav

Standaard

Citaat:
2 weekends werken om dan alles op 1 dag uit te geven is geen ontspanning, maar een stresssituatie veroorzaken.
Hun gepland weekendje zou hen elks 200€ hebben gekost, nu waren ze samen nog geen 50€ kwijt en ze waren met 12 jongeren.
Het was gewoon een lesje dat ontspannen niet duur moet zijn en thuis op een eenvoudige en goedkope manier ook kan.
Volgens mij heeft uw dochter jarenlang bij u al genoeg geleerd dat ontspannen goedkoop en eenvoudig is... Ze weet zelfs al niet beter meer.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 oktober 2010 om 08:47.
Oud 12 oktober 2010, 08:49   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moest uw dochter wat meer karakter hebben, dan zou ze zich niks aantrekken van wat u zegt en gewoon weggaan.
Mijn dochter heeft reeds ergens voor een gesloten deur gestaan die ze met haar huissleutel niet meer open kon doen. Die denkt dus wel even enkele malen na, voor ze dergelijke zaken nog eens uithaalt.

Een week leven in een varkensstal tussen de varkens is een zeer leerzame les.

Ik, noch haar moeder, noch haar grootmoeder dulden op dat vlak tegensprak.
Als je eigen baas wil zijn, ga je zelf maar werken om je onderhoud, pleziertjes en studies te betalen.
Je bent oud genoeg om je verantwoordelijk te gedragen en te begrijpen dat het leven niet enkel draait omwat jij wil en denkt en dat je rekening moet houden met andere.
Oud 12 oktober 2010, 08:52   #87
Bhairav

Standaard

Citaat:
Mijn dochter heeft reeds ergens voor een gesloten deur gestaan die ze met haar huissleutel niet meer open kon doen. Die denkt dus wel even enkele malen na, voor ze dergelijke zaken nog eens uithaalt.

Een week leven in een varkensstal tussen de varkens is een zeer leerzame les.

Ik, noch haar moeder, noch haar grootmoeder dulden op dat vlak tegensprak.
Als je eigen baas wil zijn, ga je zelf maar werken om je onderhoud, pleziertjes en studies te betalen.
Je bent oud genoeg om je verantwoordelijk te gedragen en te begrijpen dat het leven niet enkel draait omwat jij wil en denkt en dat je rekening moet houden met andere.
Moesten mijn ouders zo begonnen zijn, zei ik dat ik lekker doe waar ik zin in heb en dat ze anders maar geen kinderen moesten hebben. Ze hadden al heel vroeg door dat zoiets bij mij nooit zou pakken. En neen, ik moest daarvoor geen rotkind zijn...
Oud 12 oktober 2010, 08:55   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft uw dochter jarenlang bij u al genoeg geleerd dat ontspannen goedkoop en eenvoudig is... Ze weet zelfs al niet beter meer.
Ik denk dat jij gewoon niet weet wat het leven is.
Ga enkel jaren varen en enkele jaren in het leger als para-comando en kom dan terug om ons te vertellen wat je hebt geleerd.

Maar ik heb het vermoeden dat jij nog niet eens over 1/10 van de luxe beschikt waarover mijn kinderen beschikken.
Ze hebben hier zelfs een mobielhome waarmee ze op weekend kunnen en dit zonder dat ik zelf mee ga.
Oud 12 oktober 2010, 08:58   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moesten mijn ouders zo begonnen zijn, zei ik dat ik lekker doe waar ik zin in heb en dat ze anders maar geen kinderen moesten hebben. Ze hadden al heel vroeg door dat zoiets bij mij nooit zou pakken. En neen, ik moest daarvoor geen rotkind zijn...
Je ouders hebben je dan ook een kind gekweet dat geen respect kent.
Jou vrijheid stopt immers waar die van andere begint.
Oud 12 oktober 2010, 08:59   #90
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ga enkel jaren varen en enkele jaren in het leger als para-comando en kom dan terug om ons te vertellen wat je hebt geleerd.

Maar ik heb het vermoeden dat jij nog niet eens over 1/10 van de luxe beschikt waarover mijn kinderen beschikken.
Ze hebben hier zelfs een mobielhome waarmee ze op weekend kunnen en dit zonder dat ik zelf mee ga.
Ik zou leren dat het een vermoeiend zinloos gedoe is. En dan ben ik echt helemaal niet meer te pruimen. Goed dat gij uw kinderen materieel zo kunt verwennen en overtuigen om ze naar uw pijpen te doen dansen. Misschien hadden mijn ouders mij ook zo materieel moeten verwennen, dan was is waarschijnlijk ook zo'n conservatieve harde werker die neerkeek op doppers.
Oud 12 oktober 2010, 09:00   #91
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar ben ik nog niet zo zeker van Bhairav ... streng maar rechtvaardig is echt zo slecht niet , dat is een enorm eerlijke vorm van gezag.

Het staat u namelijk vrij van te kiezen, ... ge hebt uw eigen lot in handen of ge schikt u naar een aantal regels en kunt verder in alle vrijheid genieten van de ouderlijke nestwarmte of ge doet dat niet, en dan trekt ge uwe plan maar...
Oud 12 oktober 2010, 09:01   #92
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=Jantje;5028425]Ik denk dat jij gewoon niet weet wat het leven is.
Citaat:
Toch geen oude zaag die het leger goed vindt zeker? been there done it , it sucks.
Opleiding is goed en dan heb je het gezien. "Het leven" is het zeker en vast niet.
Zo te lezen denk jij thuis de generaal te zijn (of is uw vrouw dat ))
Citaat:
Luxe luxe ...je kent vast wel het spreekwoord over de gouden kooi?
LIFE = FREEDOM
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 09:01   #93
Bhairav

Standaard

Citaat:
Je ouders hebben je dan ook een kind gekweet dat geen respect kent.
Jou vrijheid stopt immers waar die van andere begint.
Echt niet van toepassing hier.

En ik ken genoeg respect, zolang mijn vrijheid gerespecteerd word.
Oud 12 oktober 2010, 09:01   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt overschot van gelijk, wij mochten al blij zijn als we met onze velo heel het weekend buiten mochten, en ons ergens een pakske friet konden kopen...
Oud 12 oktober 2010, 09:03   #95
Bhairav

Standaard

[quote=Cdude;5028433]
Citaat:

Luxe luxe ...je kent vast wel het spreekwoord over de gouden kooi?
LIFE = FREEDOM
Jantje gebruikt waarschijnlijk sociopathische tactieken op zijn dochter(s?) om ze in zijn gareel te doen lopen. Ik verfoei de mensen bij wie dat pakt.
Oud 12 oktober 2010, 09:05   #96
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt overschot van gelijk, wij mochten al blij zijn als we met onze velo heel het weekend buiten mochten, en ons ergens een pakske friet konden kopen...
blablabla....ongekende luxe voor de kinderen van den oorlog.
Jullie doen me denken aan Opa Knots door zijn vrouw "Ouwe zemelaar" genoemd

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 oktober 2010 om 09:06.
Oud 12 oktober 2010, 09:06   #97
Cdude
Banneling

Standaard

[quote=Bhairav;5028438]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Jantje gebruikt waarschijnlijk sociopathische tactieken op zijn dochter(s?) om ze in zijn gareel te doen lopen. Ik verfoei de mensen bij wie dat pakt.
Hmmm, niet beter de mensen verfoeien die de tactieken gebruiken?
Oud 12 oktober 2010, 09:08   #98
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou leren dat het een vermoeiend zinloos gedoe is. En dan ben ik echt helemaal niet meer te pruimen. Goed dat gij uw kinderen materieel zo kunt verwennen en overtuigen om ze naar uw pijpen te doen dansen. Misschien hadden mijn ouders mij ook zo materieel moeten verwennen, dan was is waarschijnlijk ook zo'n conservatieve harde werker die neerkeek op doppers.
Ge zou eerder geleerd hebben uw lot in eigen handen te nemen en uw plan te trekken, door te zetten en niet altijd uw goesting te krijgen, kom een pak levenslessen die uiteindelijk uw leven toch op een of andere manier eenvoudiger maken of er u in helpen bepaalde zaken makkelijker aan te kunnen.

Het leven is hard, ge moet dus leren harder te zijn, dat leert ge niet door van uw pa en ma marionetten te maken en telkens op aalmoezen te hopen of uw goesting te krijgen.
Oud 12 oktober 2010, 09:10   #99
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ge zou eerder geleerd hebben uw lot in eigen handen te nemen en uw plan te trekken, door te zetten en niet altijd uw goesting te krijgen, kom een pak levenslessen die uiteindelijk uw leven toch op een of andere manier eenvoudiger maken of er u in helpen bepaalde zaken makkelijker aan te kunnen.

Het leven is hard, ge moet dus leren harder te zijn, dat leert ge niet door van uw pa en ma marionetten te maken en telkens op aalmoezen te hopen of uw goesting te krijgen.
Het "probleem" is dat ik veel dingen die ik zou moeten willen, helemaal NIET wil. En dus moet ik er ook niet voor beginnen werken.
Oud 12 oktober 2010, 09:11   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
blablabla....ongekende luxe voor de kinderen van den oorlog.
Jullie doen me denken aan Opa Knots door zijn vrouw "Ouwe zemelaar" genoemd
Zo oud ben ik niet zulle Cdude ...

Het komt er gewoon bij mij op aan dat in de huidige mode van opvoeden het woordje ja en kies maar veel te veel voorkomen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be