Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 06:45   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Kinderen verlaten basisonderwijs met schoolmoeheid.

Citaat:
Vier op de vijf Belgische jongeren gaan niet graag naar school

Slechts een op de vijf Belgische jongeren (21,6 procent) verklaart graag naar school te gaan. Dat blijkt uit een enquête van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) bij 11-, 13- en 15-jarigen, zo melden de kranten van de groep Sud Presse.

Bij het verlaten van de basisschool zijn het vooral jongens die niet graag naar school gaan, maar eens ze 15 zijn zegt bijna 90 procent van de jongeren dat ze niet graag naar school gaan.

In andere Europese landen is er een ander geluid te horen: in Nederland gaan vier op de tien jongeren graag naar school, in Groot-Brittannië is dat zelfs meer dan een op de drie.

Zorgwekkend is dat 12,2 procent van de Belgische jongeren toegeeft gepest te worden op school. (belga/mvl)
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...r-school.dhtml

Dat er iets grondig fout zit binnen ons onderwijs is reeds langer bekend, maar dat het zo erg is had ik niet verwacht.

CVO's opgericht om oudere op latere leeftijd aan een diploma te helpen en om werkende te laten bijstuderen, zitten nu al vol met jonge schoolverlaters die via dit onderwijssysteem hun diploma gaan halen.
Een systeem waarbij jongeren die zelfs vak niet verder geraakten dat het 4de jaar BSO op hun 18de, op 1 of 2 jaar niet enkel toch hun diploma behalen, maar zelfs een TSO of ASO diploma behalen met onderscheiding.
En daarna succesvol hogere opleidingen afwerken.

Wanneer gaat en dit inzien in het regulaire onderwijs?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 11:57   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Hoe kan het ook anders? Dagelijks op die harde stoelen zitten en naar gezeur luisteren. Echt om 'n scheve kop van te krijgen. Dat kan toch echt niet goed zijn? Meeste vakken zijn uiterst zinloos en een excuus om ons in het gareel te houden. Maar ja we moeten geconditioneerd worden om de dagelijkse sleur gewoon te worden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:02   #3
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Wat is het verschil met 30 jaar geleden ?
..de enquete..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:13   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.766
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

30 jaar geleden was er nog een beetje discipline, en werden de besten van de klas beloond.
Nu is het zo niet meer, uitgezonderd enkele elitescholen en bij uitzonderlijke leraars.

Alle leerlingen worden gelijkgetrokken op de bodemlijn, want iedereen is gelijk en moet meekunnen.
Dit geeft dat de top 30% zich stierlijk verveelt en dus afhaakt.
Dat zijn de mensen die dan met CVO op korte tijd hun betere diploma's halen.
De 30% die niet mee kunnen of willen , en die dus de bodemlijn bepalen, die stoppen op hun 18 na een paar keer te dubbelen, en gaan de kille koude arbeidsmarkt op zonder enige achtergrond of basiskennis.

De 40% daartussenin, hebben eigenlijk hun diploma gekregen, net omdat ze net genoeg ervoor moest werken, en net genoeg interesse en intelligentie tonen om het de volledige rit uit te zingen.

Maar aangezien de lessen afgesteld zijn op de bodemlijn, wat is zo'n diploma nog waard? Bankwerkers die geen vijl kunnen vasthouden. Machinisten die het verschil niet kennen tussen een HSS vingerfrees en volhardmetalen spiebaanfrees. Schrijnwerkers die geen deftige loodlijn kunnen aftikken. Enzoverder. En dit is maar een minime greep uit de situaties die ik de 18 jaar dat ik van school afben ben tegengekomen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 oktober 2010 om 12:13.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:13   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat is het verschil met 30 jaar geleden ?
..de enquete..
Vroeger waren de mensen minder geneigd om kritiek op het onderwijs te geven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:20   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
30 jaar geleden was er nog een beetje discipline, en werden de besten van de klas beloond.
Nu is het zo niet meer, uitgezonderd enkele elitescholen en bij uitzonderlijke leraars.

Alle leerlingen worden gelijkgetrokken op de bodemlijn, want iedereen is gelijk en moet meekunnen.
Dit geeft dat de top 30% zich stierlijk verveelt en dus afhaakt.
Dat zijn de mensen die dan met CVO op korte tijd hun betere diploma's halen.
De 30% die niet mee kunnen of willen , en die dus de bodemlijn bepalen, die stoppen op hun 18 na een paar keer te dubbelen, en gaan de kille koude arbeidsmarkt op zonder enige achtergrond of basiskennis.

De 40% daartussenin, hebben eigenlijk hun diploma gekregen, net omdat ze net genoeg ervoor moest werken, en net genoeg interesse en intelligentie tonen om het de volledige rit uit te zingen.

Maar aangezien de lessen afgesteld zijn op de bodemlijn, wat is zo'n diploma nog waard? Bankwerkers die geen vijl kunnen vasthouden. Machinisten die het verschil niet kennen tussen een HSS vingerfrees en volhardmetalen spiebaanfrees. Schrijnwerkers die geen deftige loodlijn kunnen aftikken. Enzoverder. En dit is maar een minime greep uit de situaties die ik de 18 jaar dat ik van school afben ben tegengekomen
Of misschien het besef wat een zinloos gedoe het allemaal is, want sterven doen we uiteindelijk toch... Het idee dat school en carrière het leven "mooi" maken, is behoorlijk afgezaagd... Mensen zijn iets te nuchter geworden om daarin te trappen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:26   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.766
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Of misschien het besef wat een zinloos gedoe het allemaal is, want sterven doen we uiteindelijk toch... Het idee dat school en carrière het leven "mooi" maken, is behoorlijk afgezaagd... Mensen zijn iets te nuchter geworden om daarin te trappen.
Bof, met zijn allen dan maar naar een ongeletterde samenleving, waar niemand de kennis heeft om de dingen in 1 keer juist te doen.

Bhairavke, we hebben niet genoeg grotten om iedereen onderdak te geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:27   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
30 jaar geleden was er nog een beetje discipline, en werden de besten van de klas beloond.
Nu is het zo niet meer, uitgezonderd enkele elitescholen en bij uitzonderlijke leraars.

Alle leerlingen worden gelijkgetrokken op de bodemlijn, want iedereen is gelijk en moet meekunnen.
Dit geeft dat de top 30% zich stierlijk verveelt en dus afhaakt.
Dat zijn de mensen die dan met CVO op korte tijd hun betere diploma's halen.
De 30% die niet mee kunnen of willen , en die dus de bodemlijn bepalen, die stoppen op hun 18 na een paar keer te dubbelen, en gaan de kille koude arbeidsmarkt op zonder enige achtergrond of basiskennis.

De 40% daartussenin, hebben eigenlijk hun diploma gekregen, net omdat ze net genoeg ervoor moest werken, en net genoeg interesse en intelligentie tonen om het de volledige rit uit te zingen.

Maar aangezien de lessen afgesteld zijn op de bodemlijn, wat is zo'n diploma nog waard? Bankwerkers die geen vijl kunnen vasthouden. Machinisten die het verschil niet kennen tussen een HSS vingerfrees en volhardmetalen spiebaanfrees. Schrijnwerkers die geen deftige loodlijn kunnen aftikken. Enzoverder. En dit is maar een minime greep uit de situaties die ik de 18 jaar dat ik van school afben ben tegengekomen
Je kan hierin zelfs nog verder gaan.

In het CVO waar ik bijscholing volg, zit een leerkracht uit het secundair onderwijs TSO-BSO.

Laatst vertelde hij dat hij een leerling die door de CLB en de leerkrachten naar het buso was doorverwezen tijdens de grote vakantie had laten werken bij een vriend, en die leerling had voorbereid op het examen van de examencommissie. De leerling die in het regulair secundair niet verder was geraakt dan het 4de leerjaar in het BSO, legde het examen met grote onderscheiding af in de TSO richting Electro-mechanica en doet in december mee aan het examen graduaat Electronica.

Een andere leerling die werd doorgewezen naar BUSO, legde bij een CVO een ingangexamen af en slaagde er in om dit te doen met een score van 91% in de richting Hoger Beroepsonderwijs Boekhouden. Bij tussentijdse examens behaalde deze leerling reeds met grootste onderscheiding het diploma hulpboekhouder.

En hij kan zo hele avonden vullen met dergelijke verhalen.
Soms krijgen we zelfs leerlingen op bezoek tijdens delessen, die hem komen bedanken voor zijn hulp en raad om naar een CVO over te stappen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:28   #9
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vroeger waren de mensen minder geneigd om kritiek op het onderwijs te geven.
Vroeger werd gewoon de mening niet gevraagd van de 'studenten'..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 oktober 2010 om 12:29.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:28   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, met zijn allen dan maar naar een ongeletterde samenleving, waar niemand de kennis heeft om de dingen in 1 keer juist te doen.

Bhairavke, we hebben niet genoeg grotten om iedereen onderdak te geven.

Gij vind het "maar best goed" dat we zo zinloos veel op de schoolbanken zitten?
Moeten we geconditioneerd en voorbereid worden op de dagelijkse sleur?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:33   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vroeger werd gewoon de mening niet gevraagd van de 'studenten'..
Ze waren waarschijnlijk bang dat het sociaal weefsel hierdoor meteen uiteen zou rafelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:54   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht

Gij vind het "maar best goed" dat we zo zinloos veel op de schoolbanken zitten?
Moeten we geconditioneerd en voorbereid worden op de dagelijkse sleur?
Nee, en het is juist daarover dat we klagen.
Vanhet hele lessenpaket inhet regulaire onderwijs, schiet nog maar 1/3 over in de CVO's, toch zijn de meeste dievia de CVO's gaan betere vakmensen dan die uit het regulaire onderwijs en hebben zij een veel beter zicht op het echte leven.

Vaak zijn het zij die zorgen dat er verandering komt in de zaken en men minder gaat denken in voorgekauwde termen en regels.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:57   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Of misschien het besef wat een zinloos gedoe het allemaal is, want sterven doen we uiteindelijk toch... Het idee dat school en carrière het leven "mooi" maken, is behoorlijk afgezaagd... Mensen zijn iets te nuchter geworden om daarin te trappen.
Niet echt, want de hoge scholen en universiteiten zijn de CVO's gaan zin als grote concurrenten en hebben hun onderwijssysteem reeds voor een deel aangepast. Ook zij zijn met het blokkensysteem gaan werken, waarbij een leerling niet meer alle lessen opnieuw moet doen als hij/zij voor 1 vak buizen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:04   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
30 jaar geleden was er nog een beetje discipline, en werden de besten van de klas beloond.
Nu is het zo niet meer, uitgezonderd enkele elitescholen en bij uitzonderlijke leraars.

Alle leerlingen worden gelijkgetrokken op de bodemlijn, want iedereen is gelijk en moet meekunnen.
Dit geeft dat de top 30% zich stierlijk verveelt en dus afhaakt.
Dat zijn de mensen die dan met CVO op korte tijd hun betere diploma's halen.
De 30% die niet mee kunnen of willen , en die dus de bodemlijn bepalen, die stoppen op hun 18 na een paar keer te dubbelen, en gaan de kille koude arbeidsmarkt op zonder enige achtergrond of basiskennis.

De 40% daartussenin, hebben eigenlijk hun diploma gekregen, net omdat ze net genoeg ervoor moest werken, en net genoeg interesse en intelligentie tonen om het de volledige rit uit te zingen.

Maar aangezien de lessen afgesteld zijn op de bodemlijn, wat is zo'n diploma nog waard? Bankwerkers die geen vijl kunnen vasthouden. Machinisten die het verschil niet kennen tussen een HSS vingerfrees en volhardmetalen spiebaanfrees. Schrijnwerkers die geen deftige loodlijn kunnen aftikken. Enzoverder. En dit is maar een minime greep uit de situaties die ik de 18 jaar dat ik van school afben ben tegengekomen
En in het hoger onderwijs en de universiteiten is het al niet veel beter vrees ik...

dat systeem van studiepunten dreigt alles finaal naar de kloten te helpen als ge maar lang genoeg blijft zitten en hier en daar uw punten haalt zult ge er uiteindelijk wel komen desnoods laten ze u wel een zinloos paperke schrijven of zo...

resultaat diploma niks meer waard , ook voor diegene die dan wel talent hebben of wel gewerkt hebben om er te komen.

Een systeem moet zodanig werken dat de zwakke schakels op tijd en doeltreffend gelimineerd worden zodanig dat die in andere richting wel iets kunnen leren waar ze iets mee zijn en dat diegene die wel goed zijn ongestoord kunnen verder werken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:22   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.766
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En in het hoger onderwijs en de universiteiten is het al niet veel beter vrees ik...
Een vers afgestudeerde industrieel ingenieur die het verschil niet kent tussen UNF, UNC, metrisch , metrisch fijn en Withworth schroefdraden en geen tabellen kan lezen, als dat een ander voorbeeld is van hoe hogescholen hun opleidingen regelen, is het niet moeilijk dat zowat alle multinationals hun biezen pakken, desondanks de geroemde goeie opleiding van de hardwerkende Belgen.

Citaat:
dat systeem van studiepunten dreigt alles finaal naar de kloten te helpen als ge maar lang genoeg blijft zitten en hier en daar uw punten haalt zult ge er uiteindelijk wel komen desnoods laten ze u wel een zinloos paperke schrijven of zo...
Schrijven, copy pasten met Word ja. Zelfs taalkunde zit er niet meer in.

Citaat:
resultaat diploma niks meer waard , ook voor diegene die dan wel talent hebben of wel gewerkt hebben om er te komen.
Helaas wel ja.

Citaat:
Een systeem moet zodanig werken dat de zwakke schakels op tijd en doeltreffend gelimineerd worden zodanig dat die in andere richting wel iets kunnen leren waar ze iets mee zijn en dat diegene die wel goed zijn ongestoord kunnen verder werken.
En voor Bhairev'kes zullen we de steenkoolmijnen terug openen?
Alhoewel, voor een rendabele moderne steenkoolmijn moeten de kompels wel een pak kennen en goed weten wat ze aan't doen zijn. Of we gaan Chinese taferelen krijgen, 4 ton kolen met verse stukjes Bhairev.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:36   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een vers afgestudeerde industrieel ingenieur die het verschil niet kent tussen UNF, UNC, metrisch , metrisch fijn en Withworth schroefdraden en geen tabellen kan lezen, als dat een ander voorbeeld is van hoe hogescholen hun opleidingen regelen, is het niet moeilijk dat zowat alle multinationals hun biezen pakken, desondanks de geroemde goeie opleiding van de hardwerkende Belgen.
Deze kennis behoort trouwens niet tot de universitaire opleidingen, maartot de secundaire opleidingen in het TSO.
Als je dit nog moet leren in een hogere opleiding zit je in de verkeerde richting.
Ja, goed begrepen, je moet geen mechanischerichting gaan doen als jeASO gedaanhebt, je heb dan immers te weinig technische bagage.


Citaat:


Helaas wel ja.
Dor te weinig ervaring.


Citaat:
En voor Bhairev'kes zullen we de steenkoolmijnen terug openen?
Alhoewel, voor een rendabele moderne steenkoolmijn moeten de kompels wel een pak kennen en goed weten wat ze aan't doen zijn. Of we gaan Chinese taferelen krijgen, 4 ton kolen met verse stukjes Bhairev.
Eigelijk moeten we inderdaad terug naar de vooroorlogse industrie, want onze hoger opgeleiden kunnen niet meer nadenken of met hun handen werken.

Als ze geen pc hebben om alles op te zoeken, kunnen ze niets meer doen en weten ze zelfs niet meer hoe ze een moer op een bout moeten draaien.

Maar ze weten wel welke looneisen ze moeten stellen aan werkgevers, want dat leren ze wel op school.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:43   #17
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Het is al veel langer dan vandaag bekend dat kinderen tot hun 12 jaar graag naar school gaan. Vanaf ze beginnen te puberen, keren ze zich tegen alles wat het dingen verplicht. Dus ook school. Vanaf ze uit de puberteit zijn..laatste jaren van hun middelbaar, beseffen de meesten wel dat school best oke is, en dat ze een diploma nodig hebben om later iets te kunnen bereiken.

als leraar kan je je lessen zo interessant mogelijk maken, en aanpassen aan hun leeftijd, zodat ze toch geboeid blijven, en beseffen dat al de leerstof die ze krijgen relevant is voor hun ontwikkeling.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:48   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Mototechnologie
Diplomarofessionele bachelor in de AutotechnologieRegime:Voltijds dagonderwijs
Departement:Industriële Wetenschappen en Technologie
een kijkje op het lessenpaket lert je reeds heel veel.

http://www.kdg.be/opleidingen/mototechnologie

http://www.kdg.be/opleidingen/mototechnologie
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:51   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Het is al veel langer dan vandaag bekend dat kinderen tot hun 12 jaar graag naar school gaan. Vanaf ze beginnen te puberen, keren ze zich tegen alles wat het dingen verplicht. Dus ook school. Vanaf ze uit de puberteit zijn..laatste jaren van hun middelbaar, beseffen de meesten wel dat school best oke is, en dat ze een diploma nodig hebben om later iets te kunnen bereiken.

als leraar kan je je lessen zo interessant mogelijk maken, en aanpassen aan hun leeftijd, zodat ze toch geboeid blijven, en beseffen dat al de leerstof die ze krijgen relevant is voor hun ontwikkeling.
Nee, Duvelke, sommige leerlingen verlaten zelfs reeds schoolmoe de kleuterklasjes.
Het heeft niets te maken met hun puberteit.
Ik heb zelf een zoon die op zijn 5de schoolmoe was en nu op zijn 13de terug met plezier naar school gaat.
Met dank aan verschillende van zijn leerkrachten die hebben ingezien dat hij in het verleden verkeerd was aangepakt door leerkrachten uit de kleuterklasjes en het basisonderwijs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 13:52   #20
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigelijk moeten we inderdaad terug naar de vooroorlogse industrie, want onze hoger opgeleiden kunnen niet meer nadenken of met hun handen werken.

Als ze geen pc hebben om alles op te zoeken, kunnen ze niets meer doen en weten ze zelfs niet meer hoe ze een moer op een bout moeten draaien.

Maar ze weten wel welke looneisen ze moeten stellen aan werkgevers, want dat leren ze wel op school.
Hoger opgeleiden hebben daar "lager" opgeleiden voor
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be