![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De garantie op een inkomen van 900€ per maand hebben en toch alle voordelen van verminderingen die een werkloze krijgt meepakken Sexuologie valt trouwens onder medische opleidingen, maar is geen geneeskunde. En wat zwaar is voor de ene, is voor de andere kinderspel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Psychologie kan je onder andere ook aan de Open Universiteit doen, boeken gaan halen in Antwerpen en vak per vak afleggen op eigen tempo, of dat voor seksuologie of geneeskunde ook gaat weet ik niet echt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds zou ik ook niet zomaar meestappen in het m.i. nogal naïeve discours van Anna List. Je zal toch wat je verlangt nooit kunnen halen want het (benaderen van het) behalen van wat je verlangt zal de modaliteit van je verlangen veranderen. Ik zit zelf in een soortgelijke situatie, maar heb wel als voordelen (nu ja, voordelen...) dat ik momenteel nog niet over een hoger diploma beschik en dat de richtingen die ik momenteel zou wil doen best wel via een examencontract zou kunnen afleggen. Ik heb zelf het voornemen genomen om dit jaar buiten mijn job iets op te starten waar ik genoeg inkomsten zou uit kunnen halen om volledig van te kunnen leven en waarin ik een voldoende grote vrijheid zou in hebben qua tijds-allocatie. Moest dat lukken, dan zeg ik volgend jaar mijn reguliere job op en ga studeren. Moest dat niet lukken, zal ik hoogstwaarschijnlijk alle drie doen en een tijdje doorbijten.
Laatst gewijzigd door netslet : 20 oktober 2010 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Mensen die al een diploma hebben, werken en dan nog een ander diploma willen halen (buiten hun basisdiploma) hebben het over het algemeen erg zwaar aan de universiteit. Ik heb al zo eens een paar gevallen moeten helpen, en hoe goed ze ook zijn, het is zwaar. Regelmatig niet op tijd voor praktica, regelmatig afwezig voor thesiswerk....constant moeten schuiven met examens. De meesten geven op door de miserie.
Zeker als er kinderen betrokken zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hallo Lombas,
Heb je al een mogelijkheid gevonden om terug te gaan studeren. Het interesseert mij namelijk ook en om dezelfde redenen als jij (alhoewel ik niet in jouw beroep zit) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk een vorm van escapisme.
Een drang naar alcohol en losse seksuele contacten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter van 20 volgt een volledig leerplan en krijgt werkloosheidsuitkering en heeft een vrijstelling van werkzoeken. Ze krijgt zelfs de nodige papieren om vermindering van inschrijvingsgeld te betalen als werkloze werkzoekende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ze zal al een jaar gewerkt hebben ofzo zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zou toch denken dat er mogelijkheden moeten zijn, aangezien ze levenslang leren promoten. Er zijn een aantal mogelijkheden om in avondonderwijs hogere studies te volgen, maar het is een zwaar programma en slechts voor beperkt aantal richtingen zonder practica beschikbaar. Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 maart 2011 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Het is nu bijna officieel:
Wie na tien jaar nog steeds tevreden is met dezelfde partner, studie-en beroepskeuze is geestesgestoord en dient opgenomen te worden in de psychiatrie. U bent gewaarschuwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met anderen die dit overwegen, maar als je toevallig werkt in een sector die in economische moeilijkheden zit of onder druk staat, kan ik me wel voorstellen dat je zou willen veranderen van koers. Dit lijkt me niet noodzakelijk slecht te zijn. Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 maart 2011 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Duupje : 5 maart 2011 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 5 maart 2011 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studeren tijdens de uren verdomme. Waar zit die vlaamsche moraal!
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor volgend jaar bekijk ik de mogelijkheden. Educatief verlof ligt in de bovenste schuif. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet dat soort van escapisme waar ik op doelde.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |