Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 23:16   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe kan iemand zijn autorijbewijs verliezen als hij te snel rijdt met een... fiets? Als de politie hem aanhoudt, dan zal niet naar zijn autorijbewijs gevraagd worden maar wel naar zijn identiteitskaart. .
lees hier eens: http://www.hbvl.be/Archief/guid/dron...f-ff763a059ee9

Ter info: vanaf een snelheid van 25km per uur mag de electromotor van een electrische fiets geen 'hulp' meer bieden. Ttz: de fietser mag een snelheid die hoger is enkel op' eigen mankracht' halen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:37   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toch wel heel eigenaardig. O.m. dat rare zinnetje: "De verplichting voor de rechter om het recht tot het besturen van een motorvoertuig in te trekken, slaat op alle weggebruikers, ongeacht of ze een rijbewijs hebben of niet. Het verbod geldt immers alle motorvoertuigen, ook die waarvoor geen rijbewijs nodig is."

Alleen om met een fiets te rijden, heb je helemaal geen rijbewijs nodig. Als je rijbewijs als fietser wordt ingetrokken, mag je toch nog altijd met de fiets rijden, want "het verbod geldt immers voor alle motorvoertuigen".

En als ik als fietser geen rijbewijs heb, dan zal ik klaarblijkelijk enkel een boete krijgen (of celstraf). Er is geen sprake van een of ander rijverbod.

Nu, uit het laatste zinnetje concludeer ik dan weer dat de intrekking alleen gebeurt bij recidive.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:49   #83
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetgeving is daarin heel duidelijk: het ene is een gemotoriseerd voertuig waarvan de wet een aantal technische vereisten stipuleert (o.a. m.b.t. vermogen en snelheid). De fiets is dat echter niet en bijgevolg gaan de technische voorschriften niet over vermogen of snelheid, maar slechts over een aantal andere aspecten.

Komt daar nog bij dat gemotoriseerde voertuigen gehomologeerd worden/zijn en dat hun snelheidsbegrenzer overeenkomstig deze homologatie staat afgesteld. Een fiets wordt niet gehomologeerd daar het geen gemotoriseerd voertuig is en bijgevolg valt er niets te zeggen over een mogelijke begrensde snelheid. De wet schrijft zelfs niet voor dat een fiets moet uitgerust zijn met een snelheidsmetertje, waardoor de fietser rechtens niet gehouden is te weten hoe snel of traag hij rijdt.
Snelheidsmeter is irrelevant, ik heb je toch de wet geciteerd !

Tiens als ge de wetgeving dan toch kent dan weet ge ook dat elke bestuurder met aangepaste snelheid moet rijden volgens 10.1.1° ... en 10.1.3° en dat een van die beiden een overtreding in de tweede graad kan zijn als een bevoegde persoon een fietser op heterdaad betrapt, snelheidsmetertje overbodig of irrelevant. Fietsers zijn nu eenmaal bestuurders.

Voor jou citeer ik alles netjes en haal ook nog een bevestiging van het www. betreft snelheidsovertredingen door fietsers bij een verbodsbord C43 of Artikel 11.

Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/selectie/graden/148-art2

Hoofdstuk II : Overtredingen van de 2e graad
Artikel 2
De overtredingen op de hierna vermelde bepalingen zijn overtredingen van de tweede graad in de zin van artikel 29,§1, derde lid van de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968:

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in 't bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen vóór een hindernis die kan worden voorzien.
10.1.1° en 10.1.3°

Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 10. Snelheid
10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
...
De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Citaat:
2.13. "Bestuurder" : al wie een voertuig bestuurt of trek-, last- en rijdieren of vee geleidt of bewaakt.
Een fiets is een voertuig, dus een fietser is een bestuurder of moet ik dat nog eens uit de wet citeren ?

Aja nog die bevestiging van artikel 11...
Citaat:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3677

Kan ik een bekeuring krijgen als ik te snel fiets dicht bij een school?

18/06/2008 - Jakob (15 jaar)

Context van de vraag:
Als ik bij ons in het dorp het heuveltje afrij, mijn fiets in achtste zet en heel hard trap zegt er een bord dat ik moet "vertragen" (die zegt dat als je sneller dan 30 km/u rijdt) maar wat als ze een flitspaal zetten in de plaats van dat bord en ik word geflitst... kan ik dan een bekeuring krijgen?

Antwoord

Beste Jakob,

Inderdaad, als je sneller fietst dan 30km/h in een schoolomgeving (of in zijn algemeenheid: sneller dan de toegelaten snelheid op de plaats waar je je bevindt) dan kan je zeker een bekeuring krijgen.

De wegcode maakt in principe geen onderscheid tussen fietsen, bromfietsen of wagens wanneer het op snelheidsbeperkingen aankomt. Artikel 11 van de wegcode dat handelt over de snelheidsbeperkingen, is van toepassing zodra je gebruik maakt van de openbare weg. Het maakt dus niet uit of je nu sneller loopt, fietst of rijdt dan 30 km/h; alle overschrijdingen van de geldende snelheidsbeperkingen kunnen worden gesanctioneerd. (zie www.wegcode.be)

Tenzij de politie je op heterdaad kan betrappen en je staande kan houden, is de kans echter zeer klein dat je ooit een PV zal krijgen voor te snel rijden op een fiets. De identificatie van een fiets op een eventuele foto van een flitscamera is immers bijna onbegonnen werk.

Deze vraag werd beantwoord door:
drs. Daily Wuyts
Assistent burgerlijk recht UA
Universiteit Antwerpen
En als dessert:

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20022003_009

Cipollini op de fiets geflitst

donderdag 20 februari 2003

Bron: dpa, belga Auteur: ht LIVORNO - Voor de Italiaanse wereldkampioen Mario Cipollini kan het ook op training blijkbaar niet snel genoeg gaan. De sprintkoning werd woensdag in Livorno door de politie van de weg geplukt toen hij op de fiets met een snelheid van 90 km/u voorbij een patrouille raasde.
En de rechter kan uitspreken wat hij wil ook een rijverbod met de fiets:

Citaat:
Art. 45. De rechter kan het verval van het recht tot sturen beperken tot de categorie?n van voertuigen die hij aangeeft overeenkomstig de bepalingen vastgesteld door de Koning krachtens artikel 26.

Wanneer de overtreding met een motorvoertuig werd begaan, moet het verval ten minste betrekking hebben op de categorie van voertuigen waarmee de overtreding die aanleiding heeft gegeven tot verval, werd begaan. Inwerkingtreding : 31-03-2006(16 maart 1968, Wet wegverkeer)

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2010 om 00:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 23:59   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Snelheidsmeter is irrelevant, ik heb je toch de wet geciteerd !

Tiens als ge de wetgeving dan toch kent dan weet ge ook dat elke bestuurder met aangepaste snelheid moet rijden volgens 10.1.1° ... en 10.1.3° en dat een van die beiden een overtreding in de tweede graad kan zijn als een bevoegde persoon een fietser op heterdaad betrapt, snelheidsmetertje overbodig of irrelevant. Fietsers zijn nu eenmaal bestuurders.
Toch wel, een fiets heeft geen snelheidsmeter nodig volgens de wet. Een fietser kan dan ook niet exact weten, in tegenstelling tot een bestuurder van een auto bijvoorbeeld, hoe vlug hij rijdt. Of hij nu 22 dan wel 26 rijdt, is moeilijk te vatten. Een fietser zal een beetje "nattevingerwerk" doen; en hij weet wel dat hij op een fietspad met veel fietsers niet aan hoge snelheid kan rijden.
Oud 3 november 2010, 00:02   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als dessert:
De snelheid waarover sprake, wordt door niet veel fietsers gehaald. Vlugger dan 30 km/u rijden op een vlakke weg is weinigen gegeven. Die snelheid is ten andere van die aard dat een fietser zich wel rekenschap geeft dat hij wel vlugger rijdt dan wat gangbaar is. Alleen is het weer eens moeilijk, zonder metertje, te weten of je nu 30 dan wel 33 bijvoorbeeld rijdt.
Oud 3 november 2010, 00:06   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, een fiets heeft geen snelheidsmeter nodig volgens de wet. Een fietser kan dan ook niet exact weten, in tegenstelling tot een bestuurder van een auto bijvoorbeeld, hoe vlug hij rijdt. Of hij nu 22 dan wel 26 rijdt, is moeilijk te vatten. Een fietser zal een beetje "nattevingerwerk" doen; en hij weet wel dat hij op een fietspad met veel fietsers niet aan hoge snelheid kan rijden.
ZUCHT dat speelt geen rol man !!!!!!!!!

Als ge in een situatie niet uw snelheid aanpast rij je met onaangepaste snelheid ! Een bevoegde persoon bepaald dat op zicht en situatie/omnstandigheid !

Lees jij de wet dan niet ? niet te geloven zo´n koppigheid.

Laat de wet ttz de wegcode dan veranderen hé.

Citaat:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3677

Kan ik een bekeuring krijgen als ik te snel fiets dicht bij een school?

18/06/2008 - Jakob (15 jaar)

Context van de vraag:

Als ik bij ons in het dorp het heuveltje afrij, mijn fiets in achtste zet en heel hard trap zegt er een bord dat ik moet "vertragen" (die zegt dat als je sneller dan 30 km/u rijdt) maar wat als ze een flitspaal zetten in de plaats van dat bord en ik word geflitst... kan ik dan een bekeuring krijgen?

Antwoord

Beste Jakob,

Inderdaad, als je sneller fietst dan 30km/h in een schoolomgeving (of in zijn algemeenheid: sneller dan de toegelaten snelheid op de plaats waar je je bevindt) dan kan je zeker een bekeuring krijgen.

De wegcode maakt in principe geen onderscheid tussen fietsen, bromfietsen of wagens wanneer het op snelheidsbeperkingen aankomt. Artikel 11 van de wegcode dat handelt over de snelheidsbeperkingen, is van toepassing zodra je gebruik maakt van de openbare weg. Het maakt dus niet uit of je nu sneller loopt, fietst of rijdt dan 30 km/h; alle overschrijdingen van de geldende snelheidsbeperkingen kunnen worden gesanctioneerd. (zie www.wegcode.be)

Tenzij de politie je op heterdaad kan betrappen en je staande kan houden, is de kans echter zeer klein dat je ooit een PV zal krijgen voor te snel rijden op een fiets. De identificatie van een fiets op een eventuele foto van een flitscamera is immers bijna onbegonnen werk.

Deze vraag werd beantwoord door:
drs. Daily Wuyts
Assistent burgerlijk recht UA
Universiteit Antwerpen

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2010 om 00:10.
Oud 3 november 2010, 00:12   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ZUCHT dat speelt geen rol man !!!!!!!!!

Als ge in een situatie niet uw snelheid aanpast rij je met onaangepaste snelheid ! Een bevoegde persoon bepaald dat op zicht en situatie/omnstandigheid !

Lees jij de wet dan niet ? niet te geloven zo´n koppigheid.
De wet spreekt niet over het opvolgen van de aangegeven maximumsnelheden zoals voor gemotoriseerd vervoer buiten discussie staat. Een wagen die 33 km/u rijdt in zone 30, is strafbaar.

Het door u aangehaalde artikel gaat over aangepaste snelheid. Dat is heel wat anders dan de regeling over de maximumsnelheden. Als het druk is op een weg van 70, kan je misschien uit veiligheid maar 50 rijden maar misschien ook 55. Dat is aangepaste snelheid. Net zo moet een fietser zijn snelheid ook aanpassen: hij moet trager rijden als het druk is op een fietspad. Als hij een vlugrijder is - een wielertoerist bijvoorbeeld -, dan weet hij dat hij niet voluit kan gaan in een schoolomgeving. Alleen kan hij niet exact weten - en ook niet gevraagd door de wet - of hij nu 29 dan wel 31 of 33 rijdt. Er zal dus altijd een redelijke marge bestaan. Als een fietser echter 40 rijdt, zal hij wel door de luchtstroom e.d. wel weten dat zijn snelheid niet echt aangepast is aan die bepaalde omgeving.

U gooit dus twee zaken door elkaar: maximumsnelheid en de regeling van de aangepaste snelheid.
Oud 3 november 2010, 00:32   #88
Alfred
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Alleen om met een fiets te rijden, heb je helemaal geen rijbewijs nodig. Als je rijbewijs als fietser wordt ingetrokken, mag je toch nog altijd met de fiets rijden, want "het verbod geldt immers voor alle motorvoertuigen".

En als ik als fietser geen rijbewijs heb, dan zal ik klaarblijkelijk enkel een boete krijgen (of celstraf). Er is geen sprake van een of ander rijverbod.
Dat is een oneerlijkheid, maar daarom niet minder waar. Als jij als fietser naar een feestje gaat en je hebt een glaasje te veel op, kan het zijn dat als je moet blazen je je rijbewijs mag afgeven. Heb je geen rijbewijs, dan kan je het natuurlijk niet afgeven.
Alfred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 00:36   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfred Bekijk bericht
Dat is een oneerlijkheid, maar daarom niet minder waar. Als jij als fietser naar een feestje gaat en je hebt een glaasje te veel op, kan het zijn dat als je moet blazen je je rijbewijs mag afgeven. Heb je geen rijbewijs, dan kan je het natuurlijk niet afgeven.
Als ik een rijbewijs heb, moet ik het toch niet meenemen als ik met de fiets rijd.

Uit het krantenartikel blijkt evenwel dat het rijbewijs in dergelijke gevallen slechts wordt ingetrokken als het gaat om recidivisme gaat.
Oud 3 november 2010, 00:40   #90
Alfred
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als ik een rijbewijs heb, moet ik het toch niet meenemen als ik met de fiets rijd.
't is niet omdat je je rijbewijs op dat moment niet bij hebt, dat het niet ingevorderd kan worden.
Oud 3 november 2010, 00:41   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is niet omdat je je rijbewijs op dat moment niet bij hebt, dat het niet ingevorderd kan worden.
Dat kan best zijn, maar jij schreef over een intrekking op het moment zelf. Dat ontlokte bij mij de vraag: "Moet men dan het rijbewijs steeds bij hebben?"
Oud 3 november 2010, 00:44   #92
Alfred
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat kan best zijn, maar jij schreef over een intrekking op het moment zelf. Dat ontlokte bij mij de vraag: "Moet men dan het rijbewijs steeds bij hebben?"
Dat schrijf ik niet, je moet lezen wat ik schrijf:

Citaat:
Ik schrijf dat het kan dat je je rijbewijs mag afgeven in die situatie. Ik zeg niet per direct op dat moment noch dat je het verplicht moet bij hebben. Zelfde situatie als staande gehouden worden met je wagen zonder je rijbewijs op zak: ook dan is er de kans dat je je rijbewijs mag afgeven (afhankelijk van de overtreding, uiteraard). Ze helpen je wel om dat dan te bemachtigen hoor

Laatst gewijzigd door Alfred : 3 november 2010 om 00:44.
Oud 3 november 2010, 00:48   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik niet, je moet lezen wat ik schrijf:

Ik schrijf dat het kan dat je je rijbewijs mag afgeven in die situatie. Ik zeg niet per direct op dat moment noch dat je het verplicht moet bij hebben. Zelfde situatie als staande gehouden worden met je wagen zonder je rijbewijs op zak: ook dan is er de kans dat je je rijbewijs mag afgeven (afhankelijk van de overtreding, uiteraard). Ze helpen je wel om dat dan te bemachtigen hoor
Merkwaardige redenering. U schrijft immers: "Als jij als fietser naar een feestje gaat en je hebt een glaasje te veel op, kan het zijn dat als je moet blazen je je rijbewijs mag afgeven."

Als je moet blazen... Dat gebeurt toch op het moment zelf?! Of wordt er geblazen uren na je aanhouding misschien?

Nu, ik begrijp ook wel wat je bedoelt, en eigenlijk gaat het daar niet echt over en het lijkt me ook geen punt van discussie. Wat ik nog steeds merkwaardig vind, is de redenering van dat hoogste rechtscollege in België. Heel hun uitleg gaat over een "gemotoriseerd voertuig", terwijl de fiets dat toch niet is.
Oud 3 november 2010, 07:25   #94
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De snelheid waarover sprake, wordt door niet veel fietsers gehaald. Vlugger dan 30 km/u rijden op een vlakke weg is weinigen gegeven. Die snelheid is ten andere van die aard dat een fietser zich wel rekenschap geeft dat hij wel vlugger rijdt dan wat gangbaar is. Alleen is het weer eens moeilijk, zonder metertje, te weten of je nu 30 dan wel 33 bijvoorbeeld rijdt.
Inderdaad.
En wielertoeristen die dan wel sneller kunnen die hebben al snel zo een tachometertje, al was het maar om de afstanden te loggen.
Die kunnen er dus wel rekening mee houden.
Oud 3 november 2010, 07:38   #95
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ge een motortje hebt dat bij 40 meehelpt, dan rijdt ge met een (elektrische) bromfiets.
Gezien die meer dan 40 rijdt moet ge dan rijbewijs hebben en helm dragen.
In de EU geld dat een electrische fiets als fiets geld als de motor niet meer dan 250W levert, en enkel werkt als je zelf ook trapt. Boven de 25 mag die motor inderdaad geen steun meer leveren.
Maar een beetje geoefend fiets haald hier toch wel 40 km/u op. Overigens, vroeger heb ik nog een poos met een ligfiets gereden, en daar was mijn kruissnelheid (zonder electromotortje) ook een 40km/u.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 08:00   #96
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In de EU geld dat een electrische fiets als fiets geld als de motor niet meer dan 250W levert, en enkel werkt als je zelf ook trapt. Boven de 25 mag die motor inderdaad geen steun meer leveren.
Maar een beetje geoefend fiets haald hier toch wel 40 km/u op.
Een geoefend fietser haalt ook op een gewone fiets 40. Dus als uw fiets tussen de 25 en 40 geen kracht meer geeft kunt ge het ook op een gewone fiets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Overigens, vroeger heb ik nog een poos met een ligfiets gereden, en daar was mijn kruissnelheid (zonder electromotortje) ook een 40km/u.
Ik vind ligfietsen leuk, maar te gevaarlijk voor in het gewone verkeer.
Vooral die lage modellen.
Oud 3 november 2010, 08:12   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad.
En wielertoeristen die dan wel sneller kunnen die hebben al snel zo een tachometertje, al was het maar om de afstanden te loggen.
Die kunnen er dus wel rekening mee houden.
Heeft er al iemand aan gedacht dat de lussen vermoedelijk de fietser niet gaan detecteren, zeker niet als hij zo gezellig zoals wettelijk verplicht op de rand fietst..

Heeft er ook al iemand gedacht dat de fietser ook geen nummerplaat op zijn achterste kleven heeft, of dat die bekeuring dan feitelijk niets gaat opleveren...

En finaal inderdaad hoe goed is de snelheidsmeter, en wat is de standaardeviatie of de FOUT op de METING ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:04   #98
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een vlakke weg. Maar mijn madame en ik, beiden gezapige 55-plussers, hebben die snelheid deze zomer toch dikwijls ver overschreden als we bergaf reden. Met een fiets-gps exact gemeten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:22   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Op een vlakke weg. Maar mijn madame en ik, beiden gezapige 55-plussers, hebben die snelheid deze zomer toch dikwijls ver overschreden als we bergaf reden. Met een fiets-gps exact gemeten.
Ja, bergaf. Ieder voertuig gaat nu eenmaal sneller in dergelijke omstandigheden.
Oud 3 november 2010, 21:33   #100
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wet spreekt niet over het opvolgen van de aangegeven maximumsnelheden zoals voor gemotoriseerd vervoer buiten discussie staat. Een wagen die 33 km/u rijdt in zone 30, is strafbaar.
Nog een kemel..... ttt wat weet gij eigenlijk wel ?

De marge is nog altijd +6 kmh tot 100 kmh, dus vanaf 37 kmh is strafbaar bij eender welke technische snelheidscontrole, bij eender welke bestuurder.
EN DUS OOK voor de fietsers !

Selecteer maar eens rijwiel bij een zone 30 en 37 kmh:
Ik zal het voor jou doen:
Citaat:
http://wegcode.be/boeteberekening

Aard van de weg: Zone 30/Woonerven/Schoolomgeving
Voertuig: Rijwiel
maximale toegelaten massa (MTM): 3,5 ton of minder
Toegelaten snelheid: 30 Gemeten snelheid: 37

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 30
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 31

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning 50€
•Minnelijke schikking 60€
•Rechtbank 55-2750€
Heb je (of hebben jullie) dat nu eindelijk begrepen ?

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2010 om 21:42.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be