![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Schepen
|
![]() neen niet alle mensen die voor NV-A stemmen, maar de harde kern... allemaal afkomstig van de Volksunie (ook VB) en die hebben nog altijd hetzelfde gedachtegoed... (zwarte brigade tegen de witte... de kant kiezen van de duitsers, landverraders.. en dan wil men amnestie?? -
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In België werkt niets volgens mij echt naar behoren. Het confederalisme - dossier is een instrument niet meer niet minder.
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
'Neen, want jullie vraag wordt gesteund door zwartzakken" Shame. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 januari 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Schepen
|
![]() moet ik u verhalen vertellen van de zwarten van VU (nu VB en NV-A)? ... de appel valt niet ver vande boom (BDW en zijn vader).. en zovelen anderen.. maar ik vergeef het jouw want je weet wss niet beter... en lees uw programma NV-A eens goed
|
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat belachelijk als argument vandaag.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 januari 2011 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In artikel 35 kan men theorie evengoed bevoegheden die vandaag door de gewesten worden uitgevoerd weer op federaal niveau leggen. Het heeft niets maar dan ook niets met confederalisme as such te maken. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In 2011. Waar blijven jullie vandaan komen? Wij hebben het hier over het herinrichten van een land dat volledige politieke stilstand kent sinds 2007 en jij begint over een aantal lulzwammers van extreemrechtse signatuur? Ik ken er ook zo eenen; Ik ben tegen de eenheid van Belgie want Leopold II was een stuk krapuul en een oorlogsmidadiger. Ik heb het programme van NVA gelezen. Ik heb (voor het eerst) NVA gestemd Ik ben (centrum)links Ik ben flamingant Ik ben geen bastaardzoon van een Oostfronter Pas ik in uw kraam of niet? Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 januari 2011 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok. Geen probleem. Ik had niet heel de discussie gelezen. Ik krijg gewoon de tering van de gemakzucht waarmee men in bepaalde kringen het woord "confederalisme" gebruikt. Vandaag opnieuw door Eric Defoort. We willen een confederatie zoals Zwitserland terwijl ie verdomd goed weet dat Zwitserland al meer dan 150 jaar een volbloed federale staat is, weliswaar met veel autonomie voor de deelstaten, maar! bijvoorbeeld ook waar de federatie in tegenstelling tot vandaag in België hierarchisch boven de deelstaten staat in de pikorde. Plus dat de deelstaten in Zwitserland territoriaal georganiseerd zoals overal ter wereld daar waar men dit bij NVA bij de gemeenschappen legt.
|
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 28 januari 2011 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() voor aanslagen uit te stippen?
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg niet. De federale staat in Zwitserland staat in Zwitersland juridisch boven de deelstaten in tegenstelling tot in Belgë. Meer niet.
|
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Verlicht mijn geest even, aub...
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NU zet men mensen tegen elkaar op, omdat het systeem
1) niet eerlijk is (sommigen hun stem en hun wil weegt meer door dan anderen) 2) DWINGT om mensen die andere verzuchtingen hebben, die zich in aparte groepen, op apart grondgebied leven, een compromis te laten sluiten over hoe ze het gedwongen SAMEN zullen doen 3) de mogelijkheid heeft geschapen (via 1) ) aan sommigen om van anderen te profiteren 4) omdat sommigen (via 1) ) het beu zijn om met de anderen die hen minachten en hen parasiteren opgescheept te zitten. Indien ieder voor zich mag beslissen, en MAG beslissen om samen te doen wat BEIDEN gunstig vinden om samen te doen, DAN zet men geen mensen op tegen elkaar. Als ik MIJN behangpapier op mijn eigen kies, daar zelf voor betaal en voor dat geld zelf ga werken, en mijn buur ZIJN behangpapier zelf kiest, daar zelf voor betaalt en voor dat geld zelf gaat werken, dan komen mijn buur en ik perfect overeen. Als wij GEDWONGEN worden om samen behangpapier te kiezen, als ik voor een deel het zijne moet betalen, als hij mij vertelt hoe ik het moet uitstrijken, en als hij ook nog een stuk van mijn keuken zou willen, DAN ga ik het op de heupen krijgen met mijn buur en riskeert het van slecht af te lopen tussen ons. Als we bovendien eens op een zondag samen beslissen om samen gaan te fietsen daarentegen, dan zijn we weer beste maatjes.
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blufpoker. In de hoop dat de restantjes belgicisme in de CD&V wakker schieten en toch nog de Belgische staat redden.
|
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Wanneer je enkel nog een vast lijstje bevoegdheden federaal houdt, en al de rest (m.a.w. ook de restbevoegdheden) aan de regio's geeft, verplaatst je wel het zwaartepunt. En dat is ook wat men in Vlaanderen bedoelt met de term 'confederalisme.'
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook tijdens de regeringsonderhandelingen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |