Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 14:32   #81
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Heeft men de werkgevers verplicht om 50% wijven in dienst te nemen?
En ook hier gaat het in die richting
http://www.lvsvhasselt.be/opiniestuk...discriminatie/
Oud 5 juni 2011, 14:32   #82
Alboreto

Standaard

Citaat:
waar haal je d�*t nu uit?
Uit de grondwet.
Oud 5 juni 2011, 14:32   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is onze samenleving die via bepaalde regels de wetten maakt.
Wetten zijn niet iets fictiefst en immaterieel, ze worden door mensen gemaakt met de het welzijn van de maatschappij en het individu in het achterhoofd.
Lol. Dus enerzijds zegt ge dat 'de samenleving' wetten maakt en anderzijds zijn het 'mensen' die wetten maken. Wie maakt nu de wetten?

Antwoord: bepaalde mensen met een bepaalde macht maken wetten. Of die wetten 'welzijn van maatschappij en individu' in het achterhoofd houden kan je niet weten. Dat is misschien een ideaal dat je hoopt, maar daar houdt het dan toch bij op.
Citaat:

Voor iemand die zich intelligent noemt kunt ge anders wel vrij kinderachtig uit de hoek komen.
Geen argumenten meer?
Ge zijt een verloren zaak, vrees ik.
Citaat:
Dat is iets anders.
Niemand wordt dan ook verplicht zich aan te sluiten bij de black panthers of de hells angels.
Daar geldt de vrijheid van associatie inderdaad.
Als bedrijf is dat een andere zaak.
Een bedrijf die wil functioneren binnen de maatschappij moet een afspiegeling zijn van diezelfde maatschappij (ja er zijn uitzonderingen).
Neen; een bedrijf is exact hetzelfde. Dat is ook vrijheid van associatie.
Citaat:
Een bedrijf die dat niet wil, zal niet kunnen functioneren binnen die maatschappij.
Ik zal bv nooit kopen in een bedrijf dat volgens uw mening functioneert.
Een bedrijf kan natuurlijk functioneren zonder negers/vrouwen/blanke mannen/whatever in dienst te hebben. Zoveel bedrijven die dat doen.

Als gij daar niet wilt kopen, is dat ook uw goed recht: vrijheid van associatie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 14:34   #84
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol. Dus enerzijds zegt ge dat 'de samenleving' wetten maakt en anderzijds zijn het 'mensen' die wetten maken. Wie maakt nu de wetten?
De samenleving is er geen van mensen volgens u?

De rest heb ik al beantwoord.
Oud 5 juni 2011, 14:35   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De samenleving is er geen van mensen volgens u?.
Tuurlijk wel. Maar 'de samenleving' maakt geen wetten. Bepaalde mensen doen dat. Met hun macht.
Citaat:
De rest heb ik al beantwoord.
Oke; ge zijt tegen de vrijheid van associatie. Goed om weten.

Aleja, ge zijt voorstander, maar alleen als gij het toelaat. Als gij vindt dat het mag.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 5 juni 2011, 14:38   #86
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Oke; ge zijt tegen de vrijheid van associatie. Goed om weten.
Aah, de stropoppen zijn er.
Teken dat er geen argumenten meer zijn.

Ok, als ge de discussie wilt stoppen, voor mij geen probleem, ik ga wat van het mooie weer gaan genieten.
Oud 5 juni 2011, 14:40   #87
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Selectief citeren is niet netjes.

En het is geen stropo. Jij wilt dat gewoon de logische conclusie niet aanvaarden.

Je bent als de racist die zegt: 'ik heb niets tegen negers, maar ze moeten niet bij mij komen werken/wonen/leven.' Alleen; de balk in je oog weerhoudt je van dat in te zien.

Nog een prettige dag in je bekrompen wereld.
Oud 5 juni 2011, 14:42   #88
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En ook hier gaat het in die richting
http://www.lvsvhasselt.be/opiniestuk...discriminatie/
neen. nergens staat dat bedrijven verplicht zijn om 50% vrouwen in dienst te nemen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 14:44   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als je na 30 sollicitaties nog geen job hebt omdat ze je enkel afwijzen omdat je een vrouw bent, ga jij even zeer gefrustreerd raken als een ander in die situatie. Zeker als je weet van jezelf dat je goed bent in die jobs, beter dan sommige anderen die daar wél een job kregen omdat ze een man zijn.
Kan goed zijn dat ge dan niet wil werken in bedrijven die u afwijzen omwille van geslacht, maar misschien wil je ooit wel eens een job, niet? En vooral: het gaat flink steken dat die allemaal zo achterlijk zijn om u te beoordelen op geslacht, in plaats van op hetgeen echt telt.
Tjah.

Een eenvoudige economische analyse kan uitleggen waarom dit probleem groter is dan het is - door allerlei interventies van de overheid.

Maar ja; da's toch allemaal dogmatiek. Beter gewoon meer verplichten! Dixit alborerto ding daar.

Lijkt me nu ook wel een probleem dat ge niet moet overschatten.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 5 juni 2011 om 14:46.
Oud 5 juni 2011, 14:44   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je na 30 sollicitaties nog geen job hebt omdat ze je enkel afwijzen omdat je een vrouw bent, ga jij even zeer gefrustreerd raken als een ander in die situatie. Zeker als je weet van jezelf dat je goed bent in die jobs, beter dan sommige anderen die daar wél een job kregen omdat ze een man zijn.
Kan goed zijn dat ge dan niet wil werken in bedrijven die u afwijzen omwille van geslacht, maar misschien wil je ooit wel eens een job, niet? En vooral: het gaat flink steken dat die allemaal zo achterlijk zijn om u te beoordelen op geslacht, in plaats van op hetgeen echt telt.
Cynara?
Oud 5 juni 2011, 14:49   #91
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat Adecco niet gestraft moest worden omdat ze geen discriminatie pleegden. Ze schikten zich alleen maar naar de wensen van hun opdrachtgevers. Men had beter de opdrachtgevers ondervraagd naar hun motieven en op die basis over gegaan naar een klacht.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 14:53   #92
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cynara?
Was mijn antwoord niet duidelijk genoeg ? Ik wacht ook nog altijd op een reactie van jou...

...of op het feit dat je niet deftig kan schrijven of lezen, of op het feit dat je enkel gebrekkig Frans meester bent, of op het feit dat je nooit ergens op tijd kan zijn, of op het feit dat je tijdens de ramadan half suf rondloopt door gebrek aan eten en dus totaal niet productief bent, of dat je van al je niet-moslim collega's verwacht dat ze ook maar geen meetings MET lunch organiseren terwijl jij aan het vasten bent, of dat je tijdens die periode ook met geen enkele klant kan gaan eten, of....

Man man man zo kan ik nog wel even doorgaan.
Oud 5 juni 2011, 15:44   #93
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Cynara?
moet ik hier nog op antwoorden?

Natuurlijk is het dom van die bedrijven om 50% van het arbeidspotentieel bewust te negeren. Dit is iets wat ik van in het begin heb gesteld.
Maar het is niet aan de STAAT om daarin verandering te brengen middels zware straffen aan de bedrijven.
Van mij mogen ze de verplichting (m/v) gerust blijven behouden bij de vacatures, maar het is wel ridicuul dat ik zou gaan wenen bij de youssef omdat ik niet wordt aangeworven omwille van mijn vaginale of baarmoederlijke toestand. Dat is dan gewoon een dom bedrijf.
Oud 5 juni 2011, 15:54   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Was mijn antwoord niet duidelijk genoeg ? Ik wacht ook nog altijd op een reactie van jou...

...of op het feit dat je niet deftig kan schrijven of lezen, of op het feit dat je enkel gebrekkig Frans meester bent, of op het feit dat je nooit ergens op tijd kan zijn, of op het feit dat je tijdens de ramadan half suf rondloopt door gebrek aan eten en dus totaal niet productief bent, of dat je van al je niet-moslim collega's verwacht dat ze ook maar geen meetings MET lunch organiseren terwijl jij aan het vasten bent, of dat je tijdens die periode ook met geen enkele klant kan gaan eten, of....

Man man man zo kan ik nog wel even doorgaan.
Omdat je antwoord niet relevant is? Jij sluit je deur meteen, ook voor de gekleurde medemens die prima kan lezen en schrijven, die perfect Frans praat, die bijna altijd op tijd is (ge kunt eens extra lang in de file gestaan hebben, of een trein hebben gehad met 3 kwartier vertraging), die niet eens de ramadan volgt. Lezen en schrijven, Frans spreken,... zijn zaken die je kan testen bij een sollicitatiegesprek. Je kan in je functieprofiel zetten dat de persoon geacht wordt lunchvergaderingen en etentjes met klanten te doen.
Te laat komen en suf op 't werk rondlopen is overigens niet bepaald eigen aan allochtonen. Ik ben al massa's mensen tegengekomen die er niet in slagen om ergens op tijd te zijn, en ik heb al zeer veel mensen suf op hun werk weten toekomen. Je neemt een persoon aan, een individu, met zijn/haar EIGEN kenmerken. "oei, 't is nen bruinen, die zal slecht zijn" is even belachelijk als "ah, 't is nen witten, die zal goed zijn".
Oud 5 juni 2011, 15:59   #95
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je antwoord niet relevant is? Jij sluit je deur meteen, ook voor de gekleurde medemens die prima kan lezen en schrijven, die perfect Frans praat, die bijna altijd op tijd is (ge kunt eens extra lang in de file gestaan hebben, of een trein hebben gehad met 3 kwartier vertraging), die niet eens de ramadan volgt. Lezen en schrijven, Frans spreken,... zijn zaken die je kan testen bij een sollicitatiegesprek. Je kan in je functieprofiel zetten dat de persoon geacht wordt lunchvergaderingen en etentjes met klanten te doen.
Te laat komen en suf op 't werk rondlopen is overigens niet bepaald eigen aan allochtonen. Ik ben al massa's mensen tegengekomen die er niet in slagen om ergens op tijd te zijn, en ik heb al zeer veel mensen suf op hun werk weten toekomen. Je neemt een persoon aan, een individu, met zijn/haar EIGEN kenmerken. "oei, 't is nen bruinen, die zal slecht zijn" is even belachelijk als "ah, 't is nen witten, die zal goed zijn".
Correctie: "ah, 't is nen witten zonder rastakapsel, die zal goed zijn".
Oud 5 juni 2011, 16:01   #96
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
moet ik hier nog op antwoorden?

Natuurlijk is het dom van die bedrijven om 50% van het arbeidspotentieel bewust te negeren. Dit is iets wat ik van in het begin heb gesteld.
Maar het is niet aan de STAAT om daarin verandering te brengen middels zware straffen aan de bedrijven.
Van mij mogen ze de verplichting (m/v) gerust blijven behouden bij de vacatures, maar het is wel ridicuul dat ik zou gaan wenen bij de youssef omdat ik niet wordt aangeworven omwille van mijn vaginale of baarmoederlijke toestand. Dat is dan gewoon een dom bedrijf.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de reden waarom je er zelf geen probleem mee zou hebben. Je lijkt niet verder te komen dan "het is een dom bedrijf". Dat klopt, maar ik zou er toch wat problemen mee hebben mochten vrouwen niet meer of zeer moeilijk aan werk geraken omdat een groot deel van de bedrijven hen niet wil aannemen. Jij komt niet verder dan "het is een dom bedrijf" en berust er voor de rest in. Je zou je ook niet willen afzetten tegen die situatie en tegen de mensen die dat allemaal ok vinden. Waarom?
Oud 5 juni 2011, 16:08   #97
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben vooral geïnteresseerd in de reden waarom je er zelf geen probleem mee zou hebben. Je lijkt niet verder te komen dan "het is een dom bedrijf". Dat klopt, maar ik zou er toch wat problemen mee hebben mochten vrouwen niet meer of zeer moeilijk aan werk geraken omdat een groot deel van de bedrijven hen niet wil aannemen. Jij komt niet verder dan "het is een dom bedrijf" en berust er voor de rest in. Je zou je ook niet willen afzetten tegen die situatie en tegen de mensen die dat allemaal ok vinden. Waarom?
Ik ga nu eenmaal niet bij een bedrijf werken dat me verplicht heeft moeten aanwerven zonder dat ze zelf achter die keuze staan. En indien ze dus de stok van Youssof of de hete adem van de rechter in hun nek moeten voelen om mijn capaciteiten te (h)erkennen, dan zal ik later bij dat bedrijf evenmin enige carrière kunnen maken vermits youssof en de rechter niet constant komen kijken.
Je kan wèl zorgen dat het management van die bedrijven zelf inzien dat ze hun arbeidspotentieel moeten uitbreiden, en je mag zeker ook zeggen dat er weldegelijk ook afgestudeerde marokkanen en turken zijn die hun job naar behoren zullen vervullen. Maar verplichte aanwerving bij privé bedrijven? Sorry, neen.
Oud 5 juni 2011, 16:10   #98
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga nu eenmaal niet bij een bedrijf werken dat me verplicht heeft moeten aanwerven zonder dat ze zelf achter die keuze staan. En indien ze dus de stok van Youssof of de hete adem van de rechter in hun nek moeten voelen om mijn capaciteiten te (h)erkennen, dan zal ik later bij dat bedrijf evenmin enige carrière kunnen maken vermits youssof en de rechter niet constant komen kijken.
Je kan wèl zorgen dat het management van die bedrijven zelf inzien dat ze hun arbeidspotentieel moeten uitbreiden, en je mag zeker ook zeggen dat er weldegelijk ook afgestudeerde marokkanen en turken zijn die hun job naar behoren zullen vervullen. Maar verplichte aanwerving bij privé bedrijven? Sorry, neen.
Je blijft maar hetzelfde herhalen eh. Antwoord eens op m'n post in plaats van ernaast.
Oud 5 juni 2011, 16:13   #99
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft maar hetzelfde herhalen eh. Antwoord eens op m'n post in plaats van ernaast.
tja, lees dan wat ik zeg. dan hoef ik het niet te herhalen. Het is niet omdat je niet akkoord gaat dat ik van mening ga veranderen.
Oud 5 juni 2011, 16:19   #100
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, lees dan wat ik zeg. dan hoef ik het niet te herhalen. Het is niet omdat je niet akkoord gaat dat ik van mening ga veranderen.
?

Ik zei toch dat ik akkoord ben met je mening over het wettelijke aspect ervan?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be