![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.lvsvhasselt.be/opiniestuk...discriminatie/
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]()
![]() |
#83 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord: bepaalde mensen met een bepaalde macht maken wetten. Of die wetten 'welzijn van maatschappij en individu' in het achterhoofd houden kan je niet weten. Dat is misschien een ideaal dat je hoopt, maar daar houdt het dan toch bij op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als gij daar niet wilt kopen, is dat ook uw goed recht: vrijheid van associatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
De rest heb ik al beantwoord.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk wel. Maar 'de samenleving' maakt geen wetten. Bepaalde mensen doen dat. Met hun macht.
Oke; ge zijt tegen de vrijheid van associatie. Goed om weten. Aleja, ge zijt voorstander, maar alleen als gij het toelaat. Als gij vindt dat het mag.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Teken dat er geen argumenten meer zijn. Ok, als ge de discussie wilt stoppen, voor mij geen probleem, ik ga wat van het mooie weer gaan genieten.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Selectief citeren is niet netjes.
En het is geen stropo. Jij wilt dat gewoon de logische conclusie niet aanvaarden. Je bent als de racist die zegt: 'ik heb niets tegen negers, maar ze moeten niet bij mij komen werken/wonen/leven.' Alleen; de balk in je oog weerhoudt je van dat in te zien. Nog een prettige dag in je bekrompen wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een eenvoudige economische analyse kan uitleggen waarom dit probleem groter is dan het is - door allerlei interventies van de overheid. Maar ja; da's toch allemaal dogmatiek. Beter gewoon meer verplichten! Dixit alborerto ding daar. Lijkt me nu ook wel een probleem dat ge niet moet overschatten.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 5 juni 2011 om 14:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat Adecco niet gestraft moest worden omdat ze geen discriminatie pleegden. Ze schikten zich alleen maar naar de wensen van hun opdrachtgevers. Men had beter de opdrachtgevers ondervraagd naar hun motieven en op die basis over gegaan naar een klacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Was mijn antwoord niet duidelijk genoeg ? Ik wacht ook nog altijd op een reactie van jou...
...of op het feit dat je niet deftig kan schrijven of lezen, of op het feit dat je enkel gebrekkig Frans meester bent, of op het feit dat je nooit ergens op tijd kan zijn, of op het feit dat je tijdens de ramadan half suf rondloopt door gebrek aan eten en dus totaal niet productief bent, of dat je van al je niet-moslim collega's verwacht dat ze ook maar geen meetings MET lunch organiseren terwijl jij aan het vasten bent, of dat je tijdens die periode ook met geen enkele klant kan gaan eten, of.... Man man man zo kan ik nog wel even doorgaan.
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() moet ik hier nog op antwoorden?
Natuurlijk is het dom van die bedrijven om 50% van het arbeidspotentieel bewust te negeren. Dit is iets wat ik van in het begin heb gesteld. Maar het is niet aan de STAAT om daarin verandering te brengen middels zware straffen aan de bedrijven. Van mij mogen ze de verplichting (m/v) gerust blijven behouden bij de vacatures, maar het is wel ridicuul dat ik zou gaan wenen bij de youssef omdat ik niet wordt aangeworven omwille van mijn vaginale of baarmoederlijke toestand. Dat is dan gewoon een dom bedrijf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te laat komen en suf op 't werk rondlopen is overigens niet bepaald eigen aan allochtonen. Ik ben al massa's mensen tegengekomen die er niet in slagen om ergens op tijd te zijn, en ik heb al zeer veel mensen suf op hun werk weten toekomen. Je neemt een persoon aan, een individu, met zijn/haar EIGEN kenmerken. "oei, 't is nen bruinen, die zal slecht zijn" is even belachelijk als "ah, 't is nen witten, die zal goed zijn".
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan wèl zorgen dat het management van die bedrijven zelf inzien dat ze hun arbeidspotentieel moeten uitbreiden, en je mag zeker ook zeggen dat er weldegelijk ook afgestudeerde marokkanen en turken zijn die hun job naar behoren zullen vervullen. Maar verplichte aanwerving bij privé bedrijven? Sorry, neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei toch dat ik akkoord ben met je mening over het wettelijke aspect ervan?
![]() |