Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2011, 07:07   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alles of niets is beter dan weer aanmodderen.
awel? alles= alle faciliteiten weg.

of wat ga je er nog bijsleuren?
Oud 27 juni 2011, 07:08   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voeren hoorde met Liège.
logisch dat het teruggaat.
Zeeuws- en Frans-Vlaanderen hoorde ook bij Vlaanderen, ook logisch dat het teruggaat?

Luxemburg hoorde ook bij België en dus Wallonië, ook maar teruggaan?

Limburg hoorde bij Nederland of zelfs Duitsland, ook maar teruggaan?
Oud 27 juni 2011, 08:04   #83
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zeeuws- en Frans-Vlaanderen hoorde ook bij Vlaanderen, ook logisch dat het teruggaat?

Luxemburg hoorde ook bij België en dus Wallonië, ook maar teruggaan?

Limburg hoorde bij Nederland of zelfs Duitsland, ook maar teruggaan?
Vergeet ook Picardië en Artois niet. Die hebben ook ooit bij Vlaanderen gehoord.
Oud 27 juni 2011, 08:08   #84
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik stel vast dat beide kanten quasi geen volk op de been krijgen.
Dat stel ik ook vast. Daarmee is niet bepaald naar wat de mensen denken en willen, maar wel hoe ver ze ervoor willen gaan. En dat is niet erg bijzonder ver...

Citaat:
Ik heb met twee mensen al meer mensen op de been gekregen, zonder mediaandacht en een veel moeilijker thema.
Dat kan u wel zeggen, maar of het wel waar is kunnen we hier niet controleren.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 08:23   #85
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En Voeren teruggeven aan Liège ?

Alles of niets he.
Heeft er niks mee te maken
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 08:30   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, en in Mouscron gaan ze ineens allemaal Nl spreken.
Waarom zou voeren wel naar Luik moeten waar de meerderheid Nederlands spreekt, en Komen en Moeskroen wel bij Henegouwen blijven?
Jij bent je aan het draaien en keren als ne paling op de BBQ.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 19:21   #87
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die gdvrdmmske ONNOZELAARS van de TAK zijn weer bezig geweest.....blijkbaar tegen een kandidaat burgemeester in Sint-Genesius-Rode.?

Als het dezelfde madam is die eerder verklaard had tegenover Minister Bourgois dat ze niet zinnens is de taalwetgeving te respecteren,dan heeft ze in ieder geval reeds haar straf ontvangen,ze wordt geen burgemeester.
Dat ontneemt haar niet het recht te protesteren.

Die TAK-o-droids denken echt dat ze "de zaak van de Vlamingen" vooruit helpen met hun rabouwenwerk

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2011 om 19:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 20:08   #88
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
TAK zijn weer bezig geweest.....blijkbaar tegen een kandidaat burgemeester in Sint-Genesius-Rode.?
Neen, Rode heeft een benoemde burgemeester

Citaat:
Als het dezelfde madam is die eerder verklaard had tegenover Minister Bourgois dat ze niet zinnens is de taalwetgeving te respecteren,dan heeft ze in ieder geval reeds haar straf ontvangen,ze wordt geen burgemeester.

Je hebt het nu weer over Veronique Caprasse.

Straf heeft ze niet gehad, wel wordt voorkomen dat ze de wet overtreedt.

De 'burgemeesters' die wel de wet overtraden hebben daarvoor naar goed Vlaams gebruik overigens ook geen straf gehad. en krijgen hun wedde gewoon doorbetaald.

Citaat:

Die TAK-o-droids denken echt dat ze "de zaak van de Vlamingen" vooruit helpen met hun rabouwenwerk
Definieer aub : "de zaak van de Vlamingen"
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 20:21   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gdvrdmmske ONNOZELAARS van de TAK zijn weer bezig geweest.....blijkbaar tegen een kandidaat burgemeester in Sint-Genesius-Rode.?

Dat ontneemt haar niet het recht te protesteren.

Die burgemeester in Rode is benoemd dus neem ik aan dat ze die o zo belangrijke kiesbrieven correct heeft verstuurd. Niet alleen komt het nogal lullig over om met een groepje jerommekes een vrouw van middelbare leeftijd te belagen maar dat ze iemand belagen die blijkbaar redelijk gematigd is maakt het nog lulliger. Nu het zag er allemaal erger uit dan het was maar u weet evengoed dat beeldvorming belangrijk was. Aan de ene kant stonden er doorsnee burgers veelal gezinnen met vrouwen en kinderen zonder politieke symbolen en aan de andere kant had je Voorpost en TAK die wilden oprukken naar die manifestatie om de boel uiteen te gaan kloppen.

Opvallend vind ik trouwens dat Le Soir de laatste tijd gematigder is dan La Libre. Het is een trend die ik al een eind bespeur.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juni 2011 om 20:24.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 20:32   #90
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

De 'burgemeesters' die wel de wet overtraden hebben daarvoor naar goed Vlaams gebruik overigens ook geen straf gehad. en krijgen hun wedde gewoon doorbetaald.
Uw vijanden martelaren geven is een stomme zet... vraag het aan de Engelsen ivm hun 'internment' beleid in Noodr Ierland
Oud 27 juni 2011, 22:45   #91
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Uw vijanden martelaren geven is een stomme zet...
Ach als je wetsovertredende burgemeesters fikse en progressieve boetes oplegt én incasseert is het snel afgelopen hoor.

Maar ja , het eigen volk durft 't niet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 04:29   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Die burgemeester in Rode is benoemd dus neem ik aan dat ze die o zo belangrijke kiesbrieven correct heeft verstuurd. Niet alleen komt het nogal lullig over om met een groepje jerommekes een vrouw van middelbare leeftijd te belagen maar dat ze iemand belagen die blijkbaar redelijk gematigd is maakt het nog lulliger. Nu het zag er allemaal erger uit dan het was maar u weet evengoed dat beeldvorming belangrijk was. Aan de ene kant stonden er doorsnee burgers veelal gezinnen met vrouwen en kinderen zonder politieke symbolen en aan de andere kant had je Voorpost en TAK die wilden oprukken naar die manifestatie om de boel uiteen te gaan kloppen.

Opvallend vind ik trouwens dat Le Soir de laatste tijd gematigder is dan La Libre. Het is een trend die ik al een eind bespeur.
bwa, gematigder.....

bij de ene zijn we verkapte nazi's, bij de andere gewoon ronduit nazi's. wat is het verschil?

ondertussen zetten ze in Le Vif dat de Vlaamse racisten zelfs graspop hebben overgenomen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TS3BVG2L

Citaat:
Het Waalse tijdschrift ‘Le Vif' schildert Graspop Metal Meeting af als een gebeuren waar Franstaligen niet meer veilig zijn.
maar neen hoor, er is helemaal geen hetze bezig tegen alles wat Vlaams is in de Franstalige kranten! zeker niet!
Oud 28 juni 2011, 05:20   #93
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen, Rode heeft een benoemde burgemeester

Definieer aub : "de zaak van de Vlamingen"

ik heb me vergist in persoon....dat is duidelijk...
Dat verandert overigens niks aan mijn houding tegenover die TAKkers,die kunnen blijkbaar zelfs niet verdragen dat er uberhaupt een Franstalige burgemeester KAN zijn,of dat er wel eens een demonstratietje is.(ik ben ook niet akkoord met de MR/FdF-houding omtrent de faciliteiten,maar ik ontzeg niemand het recht te demonstreren).

Voor mij mag het zelfs een Mongoolstalige burgemeester zijn,zolang de Vlaamse decreten maar nauwgezet opgevolgd worden,zoals die ook opgevolgd zullen moeten worden in andere gemeentes waar binnenkort geen Nederlandstalige meerderheid (ik denk aan Antwerpen)meer zal zijn.Niet navolgen = geen benoeming = verloren stemmen

Privaat-klopwerk lijkt me onnodig en ongewenst..

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juni 2011 om 05:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 05:41   #94
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom zou voeren wel naar Luik moeten waar de meerderheid Nederlands spreekt, en Komen en Moeskroen wel bij Henegouwen blijven?
Jij bent je aan het draaien en keren als ne paling op de BBQ.
Zolang ik hier aktief ben zie ik steeds dezelfde soep die keer op keer weer uit de frigo gehaald wordt en steeds weer opgewarmd wordt.
Die soep is ondertussen zo oud dat ze vol staat met haar.
Is dat het lot van N-VA waar hier zo heilig wordt over gesproken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 09:04   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Voeren, BHV, faciliteiten enz. Ik wordt het beu. Vooral als je geconfronteerd wordt met de realiteit. Zoals ik ervoer verleden week op een vergadering in de Brusselse rand.

-Opmerking van enkele Brabantse collega's dat de garcon ons in Frans aansprak. Lijkt me niet onlogisch als het een tweetalige vergadering is. Voora als daar voornamelijk Franstaligen wonen.

-Enkele Vlaamse inwoners van de rand haalden voorbeelden aan waarom zij vonden dat het een gerechtvaardigde eis was om Nederlands te behouden. Ze vonden dat ze rechten hadden omdat in het verleden die gemeenten Nederlandstalig waren. Mijn opmerking dat de streek waar ik woonde, maar ook de voerstreek altijd Limburgstalig was, zelfs eeuwen voor er van Nederlands sprake was werd hooghartig dat is een gewoon een "Nederlands dialect" direct afgewezen. Toen ik hen de opmerking gaf dat 'zaanekik' geen Nederlands is, stond er toch ene met zijn mond vol tanden. Hoe kan je nu vragen van andere Vlamingen om één strijd te voeren voor het Nederlands als je een ganse avond in een Brabants dialect/tussentaaltje praat terwijl er mensen uit alle provincies aan tafel zitten.
-Toen ze begonnen over die 'Franstalige invasie werd het helemaal hilarisch. Als voorbeeld gaf men een nieuw krantenwinkeltje dat in een Vlaamse randgemeente geopend werd. En o ramp, de uitbater sprak enkel Frans, de onverlaat. Op mijn opmerking dat niemand je verplicht daar te kopen kwam het antwoord: het is de enige krantenwinkel in die gemeente. Ja zeg, als je nog niet de moeite wil doen om als hevige Vlaamsgezinde dan elders je krant te kopen moet je van anderen die honderd km van Brussel wonen niet veel begrip en hulp verwachten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be