![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zegt dat? Wat is uw bron daarvoor?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() wil je nu zeggen dat ik héél de tijd in het Nederland kon worden bediend in Dinant of Namur als ik op verlof ga?
verdorie, dat heb ik dan helemaal gemist. heel belgie faciliteitengemeente! hoe kon ik het zo verkeerd begrijpen; en ook nederlandstalige schooltjes in la Wallonie mag ik denken! goed zo! Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() geschiedenisles volgen aub.
verder kan je er eens voor googelen. allez kijk: Citaat:
tja... en nu willen ze persé een personaliteitsbeginsel natuurlijk, zodat de gemeentes in Vlaanderen toch nog Franstalig kunnen worden. Vroeger sprak ik uit beleefdheid steeds Frans in Wallonië. Ik ga dat eens dapper afschaffen sé. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit impliceert dat een Franstalige in Vlaanderen zich tot een lokale overheid kan wenden in het Frans, maar dat betekent hoegenaamd niet dat hij/zij mag eisen om verbaal in het Frans tewoord gestaan te worden. Hetzelfde geldt overigens voor wat betreft de privé-sector. Wanneer een Franstalige in een winkel, een horeca-zaak enz. een personeelslid aanspreekt in het Frans kan er hoegenaamd niet geëist worden dat er in het Frans wordt geantwoord. Meer nog, er kan zelfs niet geëist worden dat het personeelslid het Frans begrijpt.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweeg je een tijdje in het internationale milieu in Brussel, en je zou stuiten op exact dezelfde gedachte. Niet zover van hoe een Vlaming in Kinshasha tegen het Lingala (dat andere taaltje) aankijkt. Het zal ook zo blijven, want zoals iedereen weet ontbreekt het welke partij in VL dan ook aan moed om het Nederlands incontournable te maken. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 november 2011 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() en als er zo'n partij is, dan zetten ze die toch gewoon achter een cordonneke hé? dat heet "la démocratie belge: ceci n'est pas une vote"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheef bekijken............ Er zijn ook Vlamingen die Franstaligen scheef bekijken als ze Franstaligen in Vlaanderen onder hen in het Frans horen spreken. En dan? Si tu savais ce que j'en ai �* foutre.............Over die andere rechten voor Franstalige criminelen, ben ik niet op de hoogte en kan ik u dus niets uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe dat niet (meer). Laatst een vrouw in de wachtzaal bij de dokter, die in het frans vroeg hoe laat het was, en ik heb gewoon in het Nederlands geantwoord. Verstond ze me niet dan had ze brute pech. In een arabische winkel in Antwerpen vroeg ik in het Nederlands naar een bepaald product, waarop ik het antwoord in het Frans kreeg. Ik ben zonder woorden buitengestapt en bij de concurrentie mijn product gaan kopen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is het "kleingeestige mentaliteit" als ik me niet wens aan te passen aan hun gebrek aan talenkennis ? Ze verkozen toch zèlf om hier te komen wonen en beiden hadden iets van mij nodig. (hoe laat is het, en de verkoop van een product). Jij vindt het dus ook kleingeestig dat een Waal me niet onmiddellijk in het Nederlands antwoord als ik ginds in het Nederlands een vraag stel? Of vind je het ook kleingeestig als ik van terrasje aan de kust verander omdat de dienster niet wil antwoorden als ik "de kaart" vraag en zij maar blijft vragen of ik "la carte" bedoel (en français natuurlijk). Het was in Ostende zie je, en ze ging me dan ook nog eens (en français) uitleggen dat ze van Bruxelles kwam. Op het terrasje ernaast werd ik gewoon in het Nederlands bediend en ik heb nog eens vriendelijk gezwierd naar la Bruxelloise (of hoe noem je dat?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaams-nationalisme is niet de oorzaak van de communautaire problemen in België, maar een symptoom daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is maith liom Gaeilge!
![]() |
#96 |
|
![]() zeker.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |