Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2012, 11:07   #81
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het leven is veel minder gecompliceerd als u denkt. Tenminste als men zich houdt als de regels van correctheid en fairheid.

Het zijn echter deze mensen die kruipen, die machtsgeil zijn, die woordbreuk plegen, het zijn deze mensen die het het leven voor de anderen gecompliceerd maken.

Als men uw regels van correctheid en fairheid respecteert, mag volgens u geen enkele partij nog aan politiek doen. U verkracht namelijk de term machtsgeil. En ja, er zijn er die machtsgeiler zijn dan andere; België boven, waar postjes omvangrijk zijn, en beloftes onbelangrijk zijn.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:13   #82
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Uit interne bron weet ik al een hele tijd dat voor zulke programma's voor het "goede doel" de antwoorden op voorhand aan bepaalde mensen worden doorgegeven.

Overduidelijk dat Adriaan het laatste latijnse zinnen had meegekregen, want hij wist de vertaling al voordat de tekst op het scherm kwam.

Dat ze BDW naast aartsvijand Bart Belgicistje Peeters hadden gezet is smerig en diende enkel om BDW in een verkeerd daglicht te zetten.

Kortom: zuiver opgezet spel waarbij sommigen de antwoorden kenden (zie beke met de anagrammen van de politici) en sommigen bewust belachelijk werden gemaakt. Flauwe zever dus.
Het is te hopen dat de "SOS kinderdorpen" er iets beter mee af zijn.
Volgende keer als goede doel: "SOS daklozen van Vlaanderen" misschien?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:15   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Slecht, hé, die hondebrokken van den Aldi! Je moet die wel aan je hond geven, hé, mon petit boef! Niet zelf opeten, hoor!
Ik heb ze nooit geproefd. Maar als jij ze niet lekker vindt wil ik dat gerust aannemen.
Heb trouwens geen hond.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:18   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Uit interne bron weet ik al een hele tijd dat voor zulke programma's voor het "goede doel" de antwoorden op voorhand aan bepaalde mensen worden doorgegeven.

Overduidelijk dat Adriaan het laatste latijnse zinnen had meegekregen, want hij wist de vertaling al voordat de tekst op het scherm kwam.

Dat ze BDW naast aartsvijand Bart Belgicistje Peeters hadden gezet is smerig en diende enkel om BDW in een verkeerd daglicht te zetten.

Kortom: zuiver opgezet spel waarbij sommigen de antwoorden kenden (zie beke met de anagrammen van de politici) en sommigen bewust belachelijk werden gemaakt. Flauwe zever dus.
Het is één groot complot.
Die vuile belgicist trapte zelf de Edelmoedige zijn fles op de grond.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:19   #85
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Is 'Kinderdorpen' een nieuwe strip van Jommeke misschien ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:22   #86
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

U kent het concept van het programma niet. Er worden aan het begin een aantal antwoorden gegeven, los, waarvan de spelers weten dat die hoe dan ook ergens bij een vraag gaan horen. Dit is geen bewijs dat die Adriaan dat bij voorbaat wist. Ik wil uw stelling niet echt ontkrachten maar ik acht het geen bewijs. En so what. Het is slechts amusement.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:27   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U bent dus voor geen dialoog met de Franstaligen, niet echt democratisch...........
Afgezien dat dialoog niets te maken heeft met democratie (een verkozen meerderheid is een verkozen meerderheid) (*)

vind ik dat ik pro dialoog ben, maar dan evenveel dialoog, en op perfect gelijke voet de dialoog zou willen aangaan met de Nederlanders, de Duitsers, de Luxemburgers, de Walen, de Fransen, de Engelsen, al de andere nationaliteiten van de EU, en alle nationaliteiten daarbuiten.

Genoeg dialoog zo ??

(*) Er is veel meer te zeggen voor 'respect' (respect voor de minderheid, respect zelfs voor de meerderheid ... maar dan alleen in die landen waar de meerderheid zelfs niet kan regeren ...), dan voor 'dialoog'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:31   #88
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond ook dat de man die er het beste uitkwam de ontwapenende Jeroen Meeus was! Hij vormde een (voor het programma) perfect duo met Adriaan van den Hoof. De twee andere duo's waren duidelijk niet zo perfect 'geselecteerd'!
De casting tussen BDW en Bart Peeters was toch wel ongelukkig. Uiteindelijk Beke en DeCroo dat zijn geen politieke vijanden he. BDW met iemand van Groen had veel beter geweest, Almaci bvb. Dat had wel vuurwerk gegeven kunnen hebben.
In alle eerlijkheid vond ik BDW bij momenten nogal wrokkige opmerkingen maken. Dat bewijst alleen maar dat ze hem inderdaad langs de kant hebben gezet, die emoties zijn oprecht. Dus al die belgicistjes die zitten te lullen over een wrokkige BDW geven zonder het zelf te beseffen toe dat hij langs de kant is gezet. Wat ook zo is natuurlijk. Voor een keer begin ik er nu zelf over, dat is niet mijn gewoonte, maar het past in deze analyse. Ik vond het niet direct het beste optreden van BDW. Ik heb hem al in betere doen bezig gezien.
Oud 2 januari 2012, 11:33   #89
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nu wel duidelijk. De Wever is een hoop lucht. Meet zich het imago aan van een intellectueel door Latijnse spreuken aan te halen, maar weet er uiteindelijk geen ballen van.

De man is niet alleen lucht, hij verkoopt ook lucht. Nog eens een dikke 0 /10 erbij op het (nieuwjaars)rapport van De Wever.

Zoals men zei, geen aandacht meer aan besteden aan die man. Dat is het verstandigste.
Exact dezelfde stijl als het Oosten. Zelfs de kleur van de 0. En weinig of geen argumenten. Redelijk transparant. Dat BDW een intelligent man is, dat weet iedereen. Zelfs Leonard.
Oud 2 januari 2012, 11:35   #90
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De NVA is goed op weg om de gemeenteraadsverkiezingen te winnen. Dat kan ook niet anders en dat is dan ook niet zo moeilijk vermits ze bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen nergens stonden.

Maar daarna, bij de volgende parlementsverkiezingen, dan zullen we zien hoeveel ze nog zullen winnen. En dan spreken we mekaar terug. En pas op, ik sluit niets uit. We zullen dan zien wat we zullen zien.
Weet je wat in 2030 zullen we ook zien, en als het dan niet is dan in 2100.
Geleuter, probeer liever het weer te voorspellen.
Oud 2 januari 2012, 11:39   #91
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De casting tussen BDW en Bart Peeters was toch wel ongelukkig. Uiteindelijk Beke en DeCroo dat zijn geen politieke vijanden he. BDW met iemand van Groen had veel beter geweest, Almaci bvb. Dat had wel vuurwerk gegeven kunnen hebben.
In alle eerlijkheid vond ik BDW bij momenten nogal wrokkige opmerkingen maken. Dat bewijst alleen maar dat ze hem inderdaad langs de kant hebben gezet, die emoties zijn oprecht. Dus al die belgicistjes die zitten te lullen over een wrokkige BDW geven zonder het zelf te beseffen toe dat hij langs de kant is gezet. Wat ook zo is natuurlijk. Voor een keer begin ik er nu zelf over, dat is niet mijn gewoonte, maar het past in deze analyse. Ik vond het niet direct het beste optreden van BDW. Ik heb hem al in betere doen bezig gezien.
Dat klopt! aar ik denk dat hij van het begin af gevoeld heeft dat de zaak 'gemanipuleerd' werd, maar hij had daar beter (=anders) moeten op reageren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:48   #92
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals men zei, geen aandacht meer aan besteden aan die man. Dat is het verstandigste.
Het wordt tijd u deze goede raad zelf gaat toepassen.
Oud 2 januari 2012, 11:53   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Onvoorstelbaar. Het team van BDW haalde zowat de laagste score ooit in het VRT spelprogramma.

Waar De Wever echt door de mand viel, was bij de Latijnse zinnen. Kennis van de latijnse taal = 0,0. De Wever bakte er niets van.

Ook kwam de N-VA politicus nogal verbitterd uit de hoek. Zijn grapjes komen niet meer over bij het publiek.
Ik dacht dat politici hun mandaat bij verkiezingen word gegeven door de kiezer en niet via TV-spelletjes door de media.

En Latijn is een dode taal, die niet meer word gebruikt in dit land( misschien enkel nog door de RKK, tijdens het verkrachten van kindjes en jongeren), maar onze premier haalt 0/10 op de meest gesproken officiele taal in dit land.
En we zullen wel zien na de gemeenteraadsverkiezingen hoeveel BDW er van bakt.

SP.a en CD&V doen namelijk hard in hun broek voor het succes van NV-A.
De SP.a wil zelfs liberaal worden om toch ook maar O-VLD binnen hun kartel te krijgen.

En politiek is geen grap of spel, maar een ernstige zaak.
En iedereen kan een slechte dag hebben.
Ik wist gisteren zelfs mijn eigen naam niet meer, laat staan dat ik een Latijnse zin zou hebben kunnen vertalen.

Jongens toch, gisteren was een dag van dames kussen en pinten drinken, niet om Latijn te vertalen en punten te verdienen in een spelprogramma.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:04   #94
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als een onnozele TV spelletje al moet bepalen wie er bekwaam is of onbekwaam kunnen we beter per direct weer de dictatuur invoeren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:06   #95
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik weet genoeg, het Vlaams Nationalisme is dood en begraven.
Oud 2 januari 2012, 12:09   #96
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het is wel zo dat Dewever beter had gepast voor dergelijke programma's waar ook een Amerikaanse del als Astrid Bryan aan deelneemt.

Iemand als Geert Bourgeois zie ik dat niet meteen doen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:14   #97
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wat een oeverloos gezever over dat spelletje. Als hij gewonnen had, kregen we weer te horen dat het plat populisme was en dat hij dat succes uitbuitte.
Het is toch ook nooit goed met onze belgitistjes
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:18   #98
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op sensatie belust, Peterken?
Toch niet, maar ik ga nooit af op wat anderen schrijven over het al dan niet gelukt zijn van een optreden in een programma door een politicus. Idem bij debatten, daar zelfs nog meer. Je kunt je daar enkel een eigen gedacht over maken. Wie daarnaar kijkt met de ogen van een fan, geeft zelden een objectief oordeel over wat hij heeft gezien. Idem dito bij diegenen die kijken met de ogen van een vijand want die zitten enkel te kijken om een uitschuiver te vinden of de betrokkene te zien de mist in gaan.

Ik denk dat ik hier al dikwijls genoeg geschreven heb dat ik BDW als een uiterst sterke communicator zie. Geen ramptoerisme voor mij.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:19   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miriam Almachtig is een veelbelovende politica. Mocht ze in een machtspartij zitten, ik zie haar bekwaam om (later) de eerste vrouwelijke premier te worden.
Maar of ze humoristische talenten heeft om in zo'n programma haar mannetje te staan .... dat weet ze misschien zelf best wel ... en misschien was dat de reden waarom ze daar niet zat.

Afijn, ik doe een oproep aan haar om het partijprogramma van de nva eens te herlezen, en dan over te stappen.

Citaat:
Ik vond het soms ook nogal wrokkig.
Maar hij is zo, vermoed ik.

Doet me denken aan het verwijt dat hij maakte aan het adres van den Baard Vande mijnKlote, in de Slimste Mens. Den Baard wist niet dat de gezochte persoon Pol Pot was, en het Weverke maakte daar schampere opmerkingen over.
Ik zal den Baard op politiek vlak bestrijden tot Vlaanderen volledig onafhankelijk is, maar een link naar Pol Pot, dat zou ik niet over mijn lippen krijgen.

Zelfs het Weverke is niet perfect.
Maar hij blijft toch de politicus die ik het meest kan smaken, vooral op politiek vlak, maar ook op andere.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:23   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Miriam Almachtig is een veelbelovende politica. Mocht ze in een machtspartij zitten, ik zie haar bekwaam om (later) de eerste vrouwelijke premier te worden.
Maar of ze humoristische talenten heeft om in zo'n programma haar mannetje te staan .... dat weet ze misschien zelf best wel ... en misschien was dat de reden waarom ze daar niet zat.

Afijn, ik doe een oproep aan haar om het partijprogramma van de nva eens te herlezen, en dan over te stappen.

Ik vond het soms ook nogal wrokkig.
Maar hij is zo, vermoed ik.

Doet me denken aan het verwijt dat hij maakte aan het adres van den Baard Vande mijnKlote, in de Slimste Mens. Den Baard wist niet dat de gezochte persoon Pol Pot was, en het Weverke maakte daar schampere opmerkingen over.
Ik zal den Baard op politiek vlak bestrijden tot Vlaanderen volledig onafhankelijk is, maar een link naar Pol Pot, dat zou ik niet over mijn lippen krijgen.

Zelfs het Weverke is niet perfect.
Maar hij blijft toch de politicus die ik het meest kan smaken, vooral op politiek vlak, maar ook op andere.
Wie is den Baard ? Kan je geen correcte namen gebruiken aub.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be