Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 21:33   #81
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA bazuint dit uit ja. Maar ze blijven toch lekker vastkleven aan het rode peluche en de vleespotten in de Vlaamse regering.
U liegt.

Citaat:
We zien dit ook in de Vlaamse regering. De NVA ging uit de Vlaamse regering stappen indien het Federaal akkoord slecht was voor Vlaanderen. De NVA bazuinde luid en ten volle uit in de Kamer (met Ben Weyts en Jambon op kop) hoe slecht dit Federaal regeerakkoord toch was . En wie bleef zitten in de Vlaamse regering?? Juist, de postjespakkers van de NVA.
Maak deze stelling hard. Ik daag U uit. Toon me één enkel stuk bewijs dat aantoont dat NVA dit ooit gezegd heeft.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:40   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
U liegt.

Maak deze stelling hard. Ik daag U uit. Toon me één enkel stuk bewijs dat aantoont dat NVA dit ooit gezegd heeft.
Peumans:
"Bart De Wever heeft gezegd dat we pas nadat het volledige federale regeerakkoord rond is, we een evaluatie zullen maken en beslissen of we al dan niet uit de Vlaamse regering stappen omdat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering op federaal niveau afspraken maakten die haaks staan op het Vlaams regeerakkoord. "

Dus nu moeten ze consequent zijn. De NVA schreeuwt het van de daken dat het Federale regeerakkoord niet deugt. Dat ze de Vlaamse regering dan verlaat. Of moet die zogenaamde 'evaluatie' nog komen? Volgens mij blijven ze rustig zitten omdat ze daar lekker aan de vleespotten zitten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:42   #83
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Peumans:
"Bart De Wever heeft gezegd dat we pas nadat het volledige federale regeerakkoord rond is, we een evaluatie zullen maken en beslissen of we al dan niet uit de Vlaamse regering stappen omdat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering op federaal niveau afspraken maakten die haaks staan op het Vlaams regeerakkoord. "

Dus nu moeten ze consequent zijn. De NVA schreeuwt het van de daken dat het Federale regeerakkoord niet deugt. Dat ze de Vlaamse regering dan verlaat. Of moet die zogenaamde 'evaluatie' nog komen? Volgens mij blijven ze rustig zitten omdat ze daar lekker aan de vleespotten zitten.
Waar is uw bordje gebleven ? Kinderhoofd.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 7 januari 2012 om 22:43.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:46   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
In 2012 zal ik als kiezer bij mijn stemkeuze vooral rekening houden met:

a) de (partij-)ideologische argumenten van de partijen/ ik stem op mijn vaste partij.

b) de regionale en gemeentelijke standpunten van de partijen/ ik stem op de partij die mijn vizie inzake de problemen en toekomstplannen van mijn gemeente het beste benadert.

c) het functioneren van de federale regering(en opositie)/ ik wil mijn stem geven aan de partij die ik ook in de federale regering wil steunen/zien.

d) andere/combinatie van vorige/ ik ken de burgemeester/ ....
Het weer en de drank die me aangeboden wordt die dag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 23:53   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ge moet niet vragen wat er allemaal gaat gebeuren als die nationalistische kornuiten een tijdje aan de macht zijn.
De koeien gaan geen melk meer geven?

De zon gaat in het Westen opkomen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:18   #86
Astrodamos
Banneling

Standaard

ander en beter ?
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:25   #87
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peumans:

Kun je ook nog een bronnetje bovenhalen, want losweg iemand woorden in de mond leggen kan het kleine kind! Benieuwd of je hier ook weer omheen fietst! Normaal zet je op dit forum als je iemand quote er automatisch een bron bij. Alleen belgicistjes zoals je vriend Another Jack vergeten dat nogal eens en als je er hen naar vraagt dan doen ze alsof hun neus bloedt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:57   #88
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kun je ook nog een bronnetje bovenhalen, want losweg iemand woorden in de mond leggen kan het kleine kind! Benieuwd of je hier ook weer omheen fietst! Normaal zet je op dit forum als je iemand quote er automatisch een bron bij. Alleen belgicistjes zoals je vriend Another Jack vergeten dat nogal eens en als je er hen naar vraagt dan doen ze alsof hun neus bloedt!

Vervolg:

Citaat:
Kortom, de N-VA is niet zinnens om uit de Vlaamse regering te stappen.

"Waarom zouden wij moeten opstappen wanneer wij ons wel aan het regeerakkoord houden? Het is ook niet nodig dat in de Vlaamse regering dezelfde partijen zitten als in de federale regering. En door in de regering te blijven, kunnen we de zaken mee sturen. Dat is interessant op een ogenblik dat er nieuwe bevoegdheden worden overgedragen."

Wanneer ik dat allemaal hoor, dan gaat u er wel degelijk van uit dat Di Rupo slaagt en er een federale regering komt.

"Ik weet het niet. In feite is dit een kloteland."
dit is een klotenland maar wel een heel leuk

Hypocrisie zonder grenzen

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 januari 2012 om 01:15.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 01:13   #89
nete
Partijlid

Standaard

Mocht ik zeker weten dat veruit het grootste deel van de NV-A "getuigen" die hier in dit forum schrijven een totaal verkeerd beeld geven van het gros van de NV-A-ers, dan zou ik lokaal eventueel wel durven kiezen voor hen.

Maar als ik het taalgebruik hier overschouw ben ik er toch niet gerust in: wie niet slaafs het NV-A partijstandpunt verdedigt wordt voor alles en nog wat uitgescholden. BDW is véél meer gentleman dan een groot deel van zijn achterban en dat geeft mij een zeer benauwend gevoel. Ik vrees dat hij die achterban niet in de hand heeft mocht hij aan de macht komen.
Oud 8 januari 2012, 01:30   #90
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Mocht ik zeker weten dat veruit het grootste deel van de NV-A "getuigen" die hier in dit forum schrijven een totaal verkeerd beeld geven van het gros van de NV-A-ers, dan zou ik lokaal eventueel wel durven kiezen voor hen.

Maar als ik het taalgebruik hier overschouw ben ik er toch niet gerust in: wie niet slaafs het NV-A partijstandpunt verdedigt wordt voor alles en nog wat uitgescholden. BDW is véél meer gentleman dan een groot deel van zijn achterban en dat geeft mij een zeer benauwend gevoel. Ik vrees dat hij die achterban niet in de hand heeft mocht hij aan de macht komen.
Kies gewoon voor de partij met de beste plannen voor je gemeente, ongeacht hun achterban of wat dan ook.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 01:52   #91
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

"zij" noemen dat "hier" een serieuze discussie voeren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 02:02   #92
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
In 2012 zal ik als kiezer bij mijn stemkeuze vooral rekening houden met:

a) de (partij-)ideologische argumenten van de partijen/ ik stem op mijn vaste partij.

b) de regionale en gemeentelijke standpunten van de partijen/ ik stem op de partij die mijn vizie inzake de problemen en toekomstplannen van mijn gemeente het beste benadert.

c) het functioneren van de federale regering(en opositie)/ ik wil mijn stem geven aan de partij die ik ook in de federale regering wil steunen/zien.

d) andere/combinatie van vorige/ ik ken de burgemeester/ ....
En het resultaat zien we in het democratisch BE, nogmaals...

Men is nu al aan het proberen om de NVA buiten schot te houden door coalities te sluiten met als excuus dat hun standpunten overeenkomen. Zeer juist...

Mijn voorspelling: NVA komt er enkel door indien ze meer dan 40% halen. Zoniet worden ze ook in het democratisch cordon geduwd.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 08:21   #93
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

De CD&V-burgemeester, die nochtans goed werk heeft geleverd, moet wat mij betreft afgestraft worden voor zijn tsjevische partijgenoten in Brussel.

Fair? Neen. Maar dan moet hij zich maar tot Wouter en co richten...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 08:31   #94
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ja maar toch effe ernstig blijven. Toen Peumans dit zei was er nog geen 'evaluatie' door de NVA geweest van het Federaal akkoord omdat men toen wachtte op het globaal en integraal regeerakkoord.

Nu hebben we dit integraal regeerakkoord wèl. En het regeerakkoord wordt afgekraakt tot en met door de NVA met Ben Weyts en Jambon op kop. Dus kan dit niets anders betekenen dat het ook slecht is voor Vlaanderen volgens deze heren en deze partij. En dus moet de NVA toch negatief evalueren en niet met partners blijven regeren die -volgens de NVA- slechte dingen hebben bedongen voor Vlaanderen. Waarom dient anders deze evaluatie?

Maar neen, de NVA blijft rustig zitten, wel degelijk postjesjagers als ze zijn, ook al beweert Peumans schijnheilig het tegenovergestelde.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 08:32.
Oud 8 januari 2012, 08:36   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar toch effe ernstig blijven. Toen Peumans dit zei was er nog geen 'evaluatie' door de NVA geweest van het Federaal akkoord omdat men toen wachtte op het globaal en integraal regeerakkoord.

Nu hebben we dit integraal regeerakkoord wèl. En het regeerakkoord wordt afgekraakt tot en met door de NVA met Ben Weyts en Jambon op kop. Dus kan dit niets anders betekenen dat het ook slecht is voor Vlaanderen volgens deze heren en deze partij. En dus moet de NVA toch negatief evalueren en niet met partners blijven regeren die -volgens de NVA- slechte dingen hebben bedongen voor Vlaanderen. Waarom dient anders deze evaluatie?

Maar neen, de NVA blijft rustig zitten, wel degelijk postjesjagers als ze zijn, ook al beweert Peumans schijnheilig het tegenovergestelde.
Wat moeten ze doen dan ? Aan de kant gaan staan en het nog bruiner laten bakken in Vlaanderen door zij wiens partijgenoten al bewezen hebben van er niet mee in te zitten op federaal vlak ?

Of zich niet opzij laten zetten en meewringen om trachten de schade voor Vlaanderen te beperken ? Iets wat hen niet is gelukt op federaal vlak vanwege de streken van de regeringspartijen + groen die onder zich gaan verderpraten zijn zonder de N-VA uit te nodigen en op hun eigen een regering ineen hebben gedraaid ?

Zoals ik al gezegd heb betreur ik dat de N-VA er niet is in geslaagd om de regeringsvorming verder tegen te houden, maar ik weet niet in welke mate dat nog mogelijk was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2012 om 08:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 08:43   #96
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat moeten ze doen dan ? Aan de kant gaan staan en het nog bruiner laten bakken in Vlaanderen door zij wiens partijgenoten al bewezen hebben van er niet mee in te zitten op federaal vlak ?

Of zich niet opzij laten zetten en meewringen om trachten de schade voor Vlaanderen te beperken ? Iets wat hen niet is gelukt op federaal vlak vanwege de streken van de regeringspartijen + groen die onder zich gaan verderpraten zijn zonder de N-VA uit te nodigen en op hun eigen een regering ineen hebben gedraaid ?

Zoals ik al gezegd heb betreur ik dat de N-VA er niet is in geslaagd om de regeringsvorming verder tegen te houden, maar ik weet niet in welke mate dat nog mogelijk was.
Consequent zijn. En u weet het, ik ben geen fan van Filip Dewinter, maar hier heeft hij gelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 08:47.
Oud 8 januari 2012, 08:49   #97
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kies gewoon voor de partij met de beste plannen voor je gemeente, ongeacht hun achterban of wat dan ook.
Inderdaad, en in mijn geval is dat voor het VB .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 08:53   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Consequent zijn.
Consequent voor Vlaanderen opkomen, of consequent gemanipuleerd worden ?

Waarom zou de N-VA zich aan uitspraken moeten houden als niemand anders dat doet ?
Oud 8 januari 2012, 09:06   #99
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Consequent voor Vlaanderen opkomen, of consequent gemanipuleerd worden ?

Waarom zou de N-VA zich aan uitspraken moeten houden als niemand anders dat doet ?
U geeft nu tenminste toe dat de NVA niet consequent is. Dat is al een vooruitgang. Maar ik heb wel uit u moeten sleuren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 09:12.
Oud 8 januari 2012, 09:59   #100
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik begrijp uw bekommernis volkomen. Het werkt gemakkelijker als de Vlaamse regering een afspiegelingbeleid is van de federale. Daarom ook dat de kritiek van de Vld keihard was. Zij kunnen erover meespreken! (zie: hypocrisie zonder grenzen). Nochthans was Peumans erg consequent: een evaluatie gebeurt ten slotte niet enkel door Bart De Wever.

Men kan toch ook niet verwachten dat de VLD niet in een federale regering stapt onder voorwaarde dat de N-VA uit de Vlaamse stapt? Trouwens, ze waren toch ook nooit van plan om zonder de N-VA in de federale te stappen? Het is dus de problemen een beetje zelf opzoeken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 januari 2012 om 10:05.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be